Детонация при първо стартиране сутрин.....V8

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Детонация при първо стартиране сутрин.....V8

Мнение от Nasko_325TD » 07 Дек 2013, 9:46

Абе колеги забелязах ,че от както стана по-студено сутрин като я паля ми прави сериозна детонация.Колата няма газ,ако има значение. :(
Интересното е ,че само при първо запалване сутрин.след това не прави така. :conf: :paranoid:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Детонация при първо стартиране сутрин.....V8

Мнение от GecataBMW-E46 » 07 Дек 2013, 12:06

Nasko_325TD написа:Абе колеги забелязах ,че от както стана по-студено сутрин като я паля ми прави сериозна детонация.Колата няма газ,ако има значение. :(
Интересното е ,че само при първо запалване сутрин.след това не прави така. :conf: :paranoid:

Как го разбра,че ти прави сериозна детонация? :mhihi: Тва ако подскача мотора повече сутрин като го палиш е друго само не и детонации.В гърнето ли пука какво имаш в предвид,тая кола много трудно ще работи с детонации и компа да не го засече и да набие няква грешка,още повече,че кнок сензорите следят за детонация и го нагласят аванса.Другия вариант е да си сложил някав страшно убит бензин.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Детонация при първо стартиране сутрин.....V8

Мнение от Nasko_325TD » 07 Дек 2013, 21:13

Ами гърми в тръбите под колата(първо там се чува) и после и отзад по-леко,но само веднъж при първоначално палене. :paranoid:
А бенза е от ОМВ 95. :conf:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 1.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW

Re: Детонация при първо стартиране сутрин.....V8

Мнение от TheFreeRider » 07 Дек 2013, 21:19

Това и при мен съм го забелязвал - не е всеки път, но се случва да запали с едно металическо "дзън" от генерацията. И то се чува не толкова от ауспуха, колкото от тръбите/гърнетата отпред. Нямам други проблеми с двигателя, грешки не е записвал. Ще следя темата с интерес :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Детонация при първо стартиране сутрин.....V8

Мнение от GecataBMW-E46 » 07 Дек 2013, 21:52

Автоматик е предполагам?Качи я на подемник и я запали нормално е да гърми от тръбите,ако са пробити преди заглушителя.Прегледай си генерацията.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Детонация при първо стартиране сутрин.....V8

Мнение от Nasko_325TD » 08 Дек 2013, 0:13

Ами не се чува да изпуска генерацията.
Не не е автомат,ръчка е колата M62B35. :)
Забелязах друго,примерно на място я форсирам леко,но рязко до към 2000 припуква пак в генерацията,но значително по-леко.
Странна работа. :conf: :dunno:
Но сутрин си е направо гърмеж при първото стартиране,все едно пиратка гърми вътре в тръбата.
Скоро бях при майстор на гърнета,да ми свали катализаторните,че едното беше запушено доста,сложих резонатори на Аспо. :conf:
Такива имаше при него. :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Детонация при първо стартиране сутрин.....V8

Мнение от GecataBMW-E46 » 08 Дек 2013, 1:10

За да тряска в ауспуха центровката нещо се базика,провери на диагностиката кнок сензорите,ако там не покаже нищо търси проблема в кабели свещи,вакуум регулатор най-лошия случай е клапани на някой цилиндър да са се сдухали и да пълни неизгоряла смес в гърнето

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Детонация при първо стартиране сутрин.....V8

Мнение от Nasko_325TD » 08 Дек 2013, 8:36

GecataBMW-E46 написа:За да тряска в ауспуха центровката нещо се базика,провери на диагностиката кнок сензорите,ако там не покаже нищо търси проблема в кабели свещи,вакуум регулатор най-лошия случай е клапани на някой цилиндър да са се сдухали и да пълни не изгоряла смес в гърнето

Ок,ще я качим тези дни.Как се разбира дали не са в ред!?Какво се гледа? :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Детонация при първо стартиране сутрин.....V8

Мнение от gentata » 08 Дек 2013, 11:29

Някой или не само един от цилиндрите не работи като е студен двигателя и заминава бензин в изпускателния колектор/генерация. От температурата на изгорелите газове от останалите работещи цилиндри бензина се взривява там и от това е този звук. Компресията се мери но за да е показателно измерването трябва на студен двигател да се прави.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Детонация при първо стартиране сутрин.....V8

Мнение от GecataBMW-E46 » 08 Дек 2013, 11:42

gentata написа:Някой или не само един от цилиндрите не работи като е студен двигателя и заминава бензин в изпускателния колектор/генерация. От температурата на изгорелите газове от останалите работещи цилиндри бензина се взривява там и от това е този звук. Компресията се мери но за да е показателно измерването трябва на студен двигател да се прави.

Баш пък на загрял двигател се мери,ти твойта кола студена ли я караш през цялото време,още повече,че маслото като е студена колата е по-гъсто и измерването няма да е достоверно.

ПП.Гена,надявам се сещаш,че студен мотор е доста обширно понятие,колата може да е студена при 40 градуса жега навън,може да е студена и при -20,такива огромни колебания ще има в измерването,че ще си хвърлиш мотора :mhihi: :mhihi:.Мери се на оптимално загрял мотор.
Последна промяна GecataBMW-E46 на 08 Дек 2013, 11:48, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Детонация при първо стартиране сутрин.....V8

Мнение от gentata » 08 Дек 2013, 11:45

Точно заради маслото на студена за да се оцени какво е състоянието на сегментите а не на маслото :yes: Има разлика от 2-3 бара при студена и топла.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Детонация при първо стартиране сутрин.....V8

Мнение от GecataBMW-E46 » 08 Дек 2013, 11:49

gentata написа:Точно заради маслото на студена за да се оцени какво е състоянието на сегментите а не на маслото :yes: Има разлика от 2-3 бара при студена и топла.

Какво състояние на сегменти ще оцениш,след като тва масло е по-гъсто и се качва компресията???Чети горе.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Детонация при първо стартиране сутрин.....V8

Мнение от gentata » 08 Дек 2013, 12:05

Идеята ми беше че сутрин (сега си е студено буквално) като се пали мотора както стана ясно и проблема се появява само тогава. Маслото все още е в картера и не е тръгнало нагоре по валове и цилиндри точно защото е доста гъсто при тези температури и може да се каже че двигателя работи на "сухо", това е в първите секунди до минута при стартирането. И за това отсъства маслото в цилиндъра от където пък няма как да влияе на компресията. Така мисля аз пък може и да греша :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Детонация при първо стартиране сутрин.....V8

Мнение от GecataBMW-E46 » 08 Дек 2013, 12:32

gentata написа:Идеята ми беше че сутрин (сега си е студено буквално) като се пали мотора както стана ясно и проблема се появява само тогава. Маслото все още е в картера и не е тръгнало нагоре по валове и цилиндри точно защото е доста гъсто при тези температури и може да се каже че двигателя работи на "сухо", това е в първите секунди до минута при стартирането. И за това отсъства маслото в цилиндъра от където пък няма как да влияе на компресията. Така мисля аз пък може и да греша :dunno:

Помпата го качва маслото почти моментално,все пак не е на грес :D,но е по-гъсто.Няма как да го измериш точно,това не е работния режим на мотора,температурното свиване и разширение на студен мотор играе доста.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: София
Кара: е53

Re: Детонация при първо стартиране сутрин.....V8

Мнение от Cyberloner » 08 Дек 2013, 12:49

Така или иначе, при положение, че проблемът се проявява в първите секунди, при палене на студен мотор и съмненията са в компресията, е логично да се мери тогава, а не като е загряла и вече проблемът го няма. От друга страна, независимо от температурата, ако проблемът е в компресията на някой цилиндър, тогава той ще има осезаема разлика спрямо останалите :)
И изписах всичко това, само и само за да не се филмира човека да нощува пред сервиза, а спокойно да си отиде с колата и да си премери компресията независимо колко е загрял двигателят :)

П.П. при кофти компресия може да ти дава и, че точно този цилиндър е с по-голяма от останалите, примерно неговата е 17-18 а на другите около 12. Това се получава от т.нар. дизелиране(самозапалване при високо налягане) на маслото.
Последна промяна Cyberloner на 08 Дек 2013, 14:12, променена общо 2 пъти

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook