Почистването на стъклото с вода не функционира
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Почистването на стъклото с вода не функционира
Здравейте,
Пиша, защото имам проблем със системата за почистване на предното стъкло с вода. Симптомите на проблема ми се струват странни и бих казал, че не ги открих в другите сродни теми във форума. Карам БМВ 530Д, седан, автоматик, с почистване на фаровете. Ето и за какво иде реч:
1. Не работят пръскалките за пръскане на вода на предното стъкло. Когато опитам с лостчето на волана да ги накарам да пръскат от скоро не се чува да работи помпичката за водата. Последния път когато чух помпичката да работи на предното стъкло пак не пръскаше вода.
2. На таблото ми изписва Waschwasser fullen, което доколкото разбирам немски означава, че трябва да налея течност за почистване на стъклото. Смешното е, че 6 - литровия казан за тази течност е пълен почти до горе. Още по-странното е, че когато напълня този казан съвсем до горе, нивото му спада почти мигновенно с около 200-300 мл., което е съчетано с видимо изтичане на това количество на сглобката на предния десен подкалник откъм предната броня. В малкото казанче, което доколкото разбирам е за концентрирана течност за измиване, също има течност поне до средата.
3. Пръскалките за измиване на предните фарове работят когато фаровете са включени и не от всеки път, което доколкото прочетох е нормално поведение.
Пиша това, зашото ми се ще да съм подготвен преди да разглобя колата. Все пак мечтата ми не редовно да свалям гуми и подкалници при застудяващото време. Ще се радвам на вашите идеи, както и на информация за следното:
а. Колко помпички общо има в системата за измиване на стъклото и фаровете? Къде са разположени?
б. Взаимно заменяеми ли са тези помпички - в смисъл ще мога ли да ползвам някоя от тях за да сменя неработеща друга? Взаимно заменяеми ли са ел. моторчетата на тези помпички?
в. Къде се изпръсква течността от малкото казанче, и къде тази от големия?
г. Някъде прочетох, че човек може да си има ядове с пръскалките (а и не само с тях) заради някакъв си електронен модул управляващ комфорта (или нещо с подобно име). Къде се намира това чудо и има ли начин да се провери нещо по него от лаик като мен, разполагащ само с мултицет.
д. Как да проверя дали моторчетата на помпичките са изгорели? По възможност преди да разглобя колата и да стигна до тях самите. Някой разполага ли със схема или визуална информация за това къде са кабелите захранващи въпросните помпички.
Предварително благодаря за всяка информация по въпроса.
С пожелание за безаварийно шофирнае,
Toto_K
Пиша, защото имам проблем със системата за почистване на предното стъкло с вода. Симптомите на проблема ми се струват странни и бих казал, че не ги открих в другите сродни теми във форума. Карам БМВ 530Д, седан, автоматик, с почистване на фаровете. Ето и за какво иде реч:
1. Не работят пръскалките за пръскане на вода на предното стъкло. Когато опитам с лостчето на волана да ги накарам да пръскат от скоро не се чува да работи помпичката за водата. Последния път когато чух помпичката да работи на предното стъкло пак не пръскаше вода.
2. На таблото ми изписва Waschwasser fullen, което доколкото разбирам немски означава, че трябва да налея течност за почистване на стъклото. Смешното е, че 6 - литровия казан за тази течност е пълен почти до горе. Още по-странното е, че когато напълня този казан съвсем до горе, нивото му спада почти мигновенно с около 200-300 мл., което е съчетано с видимо изтичане на това количество на сглобката на предния десен подкалник откъм предната броня. В малкото казанче, което доколкото разбирам е за концентрирана течност за измиване, също има течност поне до средата.
3. Пръскалките за измиване на предните фарове работят когато фаровете са включени и не от всеки път, което доколкото прочетох е нормално поведение.
Пиша това, зашото ми се ще да съм подготвен преди да разглобя колата. Все пак мечтата ми не редовно да свалям гуми и подкалници при застудяващото време. Ще се радвам на вашите идеи, както и на информация за следното:
а. Колко помпички общо има в системата за измиване на стъклото и фаровете? Къде са разположени?
б. Взаимно заменяеми ли са тези помпички - в смисъл ще мога ли да ползвам някоя от тях за да сменя неработеща друга? Взаимно заменяеми ли са ел. моторчетата на тези помпички?
в. Къде се изпръсква течността от малкото казанче, и къде тази от големия?
г. Някъде прочетох, че човек може да си има ядове с пръскалките (а и не само с тях) заради някакъв си електронен модул управляващ комфорта (или нещо с подобно име). Къде се намира това чудо и има ли начин да се провери нещо по него от лаик като мен, разполагащ само с мултицет.
д. Как да проверя дали моторчетата на помпичките са изгорели? По възможност преди да разглобя колата и да стигна до тях самите. Някой разполага ли със схема или визуална информация за това къде са кабелите захранващи въпросните помпички.
Предварително благодаря за всяка информация по въпроса.
С пожелание за безаварийно шофирнае,
Toto_K
- emo_ch
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 250
- Регистриран на: 9.05.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е38 725tds
Re: Почистването на стъклото с вода не функционира
При мен веднъж спряха да пръскат пръскалките. Мислех си да не е от от помпата, но се оказа че се беше извадил маркуча, който отива към пръскалките (беше се извадил от едно Т-образно разклонение, което разпределя течността). Виж и бушоните дали са ок. Първо провери тези неща и после се насочвай към разглабяне. Дано съм бил полезен. Успех!
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Почистването на стъклото с вода не функционира
Имаш система за интензивно миене на предното стъкло както и ксенонови фарове, които фабрично вървят и със система за измиването им. Малкото казанче горе е за интензивното миене от него течността се пръска върху предното стъкло. При натискане на бутона за активиране на интензивното миене вътре на лоста първо се пръска от концентрата в това казанче, чистачките мисля правят един ход и после се пръска течност от долното казанче. Ако фаровете са включени пръска и на тях. На долното казанче (6 литровото) има помпичка за измиване на предното стъкло ако е комби има и още една за задното стъкло както и помпичката за измиването на фаровете т.е. 2 помпички ако е седан 3 ако е комби. На Този казан е и датчика за нивото на течността. Пръскалките на предното стъкло са с два входа един за течността от долното казанче и един за течността (концентрата) от горното (малкото) казанче. Помпичките за предното, задното (при комби) и тази за концентрата са еднакви, различна (с по-голям дебит) е тази за фаровете.
След като борда изпише че няма течност за чистачки системата спира да работи до като не изключиш двигателя и не запалиш отново. Т.е. щом има течност пък изписва че няма значи проблема е някъде там и конкретно около датчика за нивото. А и щом има теч няма как да стане работата без махането на подкалника.
След като борда изпише че няма течност за чистачки системата спира да работи до като не изключиш двигателя и не запалиш отново. Т.е. щом има течност пък изписва че няма значи проблема е някъде там и конкретно около датчика за нивото. А и щом има теч няма как да стане работата без махането на подкалника.
- shmotza
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 210
- Регистриран на: 15.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Почистването на стъклото с вода не функционира
gentata написа:...няма как да стане работата без махането на подкалника.
+1
достъпа до казанчето е мега лесен и не е нужно кой знае какво "разглабяне"...достатъчно е да вдигнеш колата, да демонтираш гумата и да освободиш само задната част на големия подкалник /от към купето, там се намира казанчето/...пробвай и погледни от къде какво тече и т.н.
искам само да допълня, че по принцип 6-те литра изчезват безобразно бързо, заради пръскалките на фаровете /аз лично на моите съм им "отскубнал" буксата на помпата и така имам течност за минимум пет пъти по-дълго време.../
Re: Почистването на стъклото с вода не функционира
gentata написа:След като борда изпише че няма течност за чистачки системата спира да работи до като не изключиш двигателя и не запалиш отново. Т.е. щом има течност пък изписва че няма значи проблема е някъде там и конкретно около датчика за нивото. А и щом има теч няма как да стане работата без махането на подкалника.
Ще ми е от полза, ако ме насочите къде по-точно е датчика за нивото на течността. Предполагам, че за да го достигна ще трябва да сваля подкалника. Изписва ми, че трябва да налея течност при всяко стартиране и гасене на двигателя. А в казанчето е пълно почти до горе. Само последните около 250 милилитра ги изхвърля и така нивото винаги е на около 10 см. оуд капачката. Явно теча ще да е някуде на това ниво.
- la4o1304
- Потребител
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 9.07.2012
- Местоположение: Кюстендил/София
- Пол: Мъж
- Кара: е39 520и
- Мечтае да кара: е60 535d :)
Re: Почистването на стъклото с вода не функционира
Странна работа е с тия пръскалки,на мен работят когато си поискат. Дърпам лостчето и нищо,след 20-30 секунди почва само да си пръска. За да ги спра ,спирам колата изваждам ключа и после паля отново..... 

- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Почистването на стъклото с вода не функционира
Номер 5 от схемата е датчика за нивото на течноста в казанчето.
Re: Почистването на стъклото с вода не функционира
Само не успях да разбера от казанчето за интензивно миене само на стъклото ли пръска, или и на фаровете?
Re: Почистването на стъклото с вода не функционира
Добре де, разгледах под капака, махнах и подкалника (дано успея пак да завия всичките винтчета и да сглобя отново подкалника), и ето какво установих.
1. На малкото казанче има само една помпичка и от нея се пръска вода само на предното стъкло.
2. На голямото казанче има 2 помпички, защото колата е седан, а не комби.
а. Голямата помпичка (номер 1 на снимките) пръска вода на фаровете.
б. Малката помпичка (номер 2 на снимките) пръска вода на стъклото.
3. Датчика за новото на голямото казанче (номер 3 на снимките) при мен явно е счупен, защото му липсва поплавъка. Не мога да разбера как е изчезнал поплавъка. Не е в казанчето.
4. Теч в системата нямаше. Нивото на системата спада винаги на 10-на сантиметра под капачката с видим теч от подкалникя, защото голямото казанче има преливник. Преливника представлява маркуче, което излиза от мястото, обозначено с НОМЕР 5 на снимката. Това маркуче се излива над подкалника. Нека значт и другите колеги, че да не се дивят като мен и да не си разглобяват колата заради това.
5. За сведение, течността, която наливате през обичакното място под капака, всъщност взлиа в големия казан през широк, бял, пластмасов и гофриран маркуч, който се свързва с голямото казанче на мястото, обозначено с НОМЕР 4 на снимката.
6. На мястото обозначено с НОМЕР 6 на сникмата се осъществява закрепването на голямото казанче за ламарината на колата. Това става посредством две скапани пластмасови гайки, завиващи се в стърчащ от ламарината метален болт. Наложи ми се да унищожа едната гайка, за да успея да извадя казанчето.
При мен работи единствено пръскането на вода на фаровете при натискане на копчето на лостчето за чистачките. Което ще рече, че голямата помпичка (номер 1) работи. За мое нещастие двете помпички на големия казан се оказаха различни. За жалост не се сетих да ги сравня с помпичката на малкото казанче, за да видя дали тя е еднаква с малката помпичка (2).
Очевидно датчика ми е с липсващ поплавък. Може да се опитам да му измайсторя липсващата част, но остава следния важен въпрос:
Липсата на датчик за нивото (или наличието на датчик без поплавък) възпрепятства ли функционирането на помпичката за предното стъкло? При положение, че очевидно не пречи на работата на помпичката за фаровете.
Останалите важи за мен към момента въпроси са:
Отварят ли се за сервиз/почистване въпросните помпики, и най-вече тази за предното стъкло (2)?
При монтажа къде трябва да сложа малката зелена част (маркирана с въпрос на едната снимка), която представлява цилиндър с цетка в единия край? Не разбрах от къде се взе. Някъде между помпичките и маркучите ще да е май, но не съм сигурен.
За да пробвам дали работи малката помпичка мисля да й подам напрежение директно от акумулатора. Трябва ли да я потопя във вода за да не се повреди, или теста на сухо е безопасен.
Някой да има идея как лесно да измайсторя поплавък. Предполагам трябва да му сложа и магнит.
Остава да сваля и помпичката на малкия казан, да я тествам.
ЛЕГЕНДА за снимките:
1. Помпа за пръскане на ФАРОВЕТЕ.
2. Помпа за пръскане на предното СТЪКЛО.
3. Датчик за нивото на водата.
4. Място за маркуча, през който се пълни казанчето.
5. Място, от което излиза маркуче, играещо ролята на ПРЕЛИВНИК.
6. Места за захващане на казанчето за колата.
1. На малкото казанче има само една помпичка и от нея се пръска вода само на предното стъкло.
2. На голямото казанче има 2 помпички, защото колата е седан, а не комби.
а. Голямата помпичка (номер 1 на снимките) пръска вода на фаровете.
б. Малката помпичка (номер 2 на снимките) пръска вода на стъклото.
3. Датчика за новото на голямото казанче (номер 3 на снимките) при мен явно е счупен, защото му липсва поплавъка. Не мога да разбера как е изчезнал поплавъка. Не е в казанчето.
4. Теч в системата нямаше. Нивото на системата спада винаги на 10-на сантиметра под капачката с видим теч от подкалникя, защото голямото казанче има преливник. Преливника представлява маркуче, което излиза от мястото, обозначено с НОМЕР 5 на снимката. Това маркуче се излива над подкалника. Нека значт и другите колеги, че да не се дивят като мен и да не си разглобяват колата заради това.
5. За сведение, течността, която наливате през обичакното място под капака, всъщност взлиа в големия казан през широк, бял, пластмасов и гофриран маркуч, който се свързва с голямото казанче на мястото, обозначено с НОМЕР 4 на снимката.
6. На мястото обозначено с НОМЕР 6 на сникмата се осъществява закрепването на голямото казанче за ламарината на колата. Това става посредством две скапани пластмасови гайки, завиващи се в стърчащ от ламарината метален болт. Наложи ми се да унищожа едната гайка, за да успея да извадя казанчето.
При мен работи единствено пръскането на вода на фаровете при натискане на копчето на лостчето за чистачките. Което ще рече, че голямата помпичка (номер 1) работи. За мое нещастие двете помпички на големия казан се оказаха различни. За жалост не се сетих да ги сравня с помпичката на малкото казанче, за да видя дали тя е еднаква с малката помпичка (2).
Очевидно датчика ми е с липсващ поплавък. Може да се опитам да му измайсторя липсващата част, но остава следния важен въпрос:

Останалите важи за мен към момента въпроси са:




Остава да сваля и помпичката на малкия казан, да я тествам.
ЛЕГЕНДА за снимките:
1. Помпа за пръскане на ФАРОВЕТЕ.
2. Помпа за пръскане на предното СТЪКЛО.
3. Датчик за нивото на водата.
4. Място за маркуча, през който се пълни казанчето.
5. Място, от което излиза маркуче, играещо ролята на ПРЕЛИВНИК.
6. Места за захващане на казанчето за колата.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- shmotza
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 210
- Регистриран на: 15.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Почистването на стъклото с вода не функционира
Това, коети си оградил с въпросителната /цедката/ стои на най-долната тръбичка на помпичката /тази, която влиза в казанчето и от там се смуче водата...ролята на цедката е да предпазва от попадане на боклуци в маркучите и от там запушване на маркучи/дюзи
за другите неща - нямам наблюдения дали работата на помпата зависи от нивото на казанчето, но все си мисля, че щом пръскат тези на фаровете не би трябвало да е проблем и за помпата на стъклото да бръмчи.
можеш да я пробваш и на сухо помпата - за секунда няма да изгори, ако работи де...тъй като няма да загрее за една секунда, че да изгори...пробвай я
за другите неща - нямам наблюдения дали работата на помпата зависи от нивото на казанчето, но все си мисля, че щом пръскат тези на фаровете не би трябвало да е проблем и за помпата на стъклото да бръмчи.
можеш да я пробваш и на сухо помпата - за секунда няма да изгори, ако работи де...тъй като няма да загрее за една секунда, че да изгори...пробвай я
Re: Почистването на стъклото с вода не функционира
Имате ли представа как трябва да напъхам цедката (за която ми обясняват в предния коментар) в казанчето? Така катоя гледам таз цедка е с диаметър равен на диаметъра на тръбичката, през която засмуква вода голямата помпа (за фаровете). Демек няма как цедката да се надене на нейната тръбичка.
В същото време цедката хлапче около тръбичката на малката помпа (за стъклото). Но пък цедката не може да мине през отвора на казанчето, който е за малката помпичка.
Да не би таз цедка да трябва да се сложи някъде след помпичката - между нея и маркучите към стъклото/фаровете?
В същото време цедката хлапче около тръбичката на малката помпа (за стъклото). Но пък цедката не може да мине през отвора на казанчето, който е за малката помпичка.
Да не би таз цедка да трябва да се сложи някъде след помпичката - между нея и маркучите към стъклото/фаровете?
- 4i4o Mitko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София;Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е38
- Мечтае да кара: вече не мечтае
- Детайли за колата: е38 728iA
Re: Почистването на стъклото с вода не функционира
+ тези помпи не подлежат на отваряне и отремонтиране (голяма вероятност да се счупи пластмасата им). Има ги по магазините за авточасти и са в рамките на 20-на лева. Ако ти е заминала тази за пръскането на стъклото, вземи я с теб ако ще купуваш нова, за да няма разминаване в отвора, където влиза буксата с кабелите. Успех с отстраняването на проблема 

- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Почистването на стъклото с вода не функционира
Ами писах за помпичките - коя с коя е еднаква, от кое казанче къде пръска и кога. Имаше мисля колега който беше успешно ремонтирал една такава помпичка но бая зигравка а пък и чисто нова не е кой знае каква сума.
Re: Почистването на стъклото с вода не функционира
Факт е, че на моята кола са изгорели две от трите помпи. Не е изгоряла само помпата за фаровете. Също така е факт, че трите помпи са различни, поне при мен. В началото ми се стори, че помпата за консентрата на малкото казанче е еднаква с тази за стъклото от големия казан, но радостта ми бързо отмина кохато установих, че ел. буксите им са различни. После като видях че и тази на концентрата е изгоряла съвсем лошо ми стана. Както и да е. Ще опитам да ги отворя да видя дали пък не мога да оправя нещо. И да се счупи пластмасата нищо не губя - тя и така помпата за нищо не става.
Re: Почистването на стъклото с вода не функционира
Добри новини.
Отворих помпата за стъклото. Оказа се, че се е набрала мърсотия на мястото, където ротора на моторчето излиза от самото моторче. Като изчистих този клей моторчето си зарабботи. Не е било изгоряло, просто е било блокирано от боклуци. Оказа се, че и долната част на помпата - самата помпа под моторчето е била малко клеясала, защото моторчето отказа да работи след като го сложи в самата помпа. Продухах помпата, надянах и моторчето и двете заработиха заедно.
Ето и неща, които може да са ви полезни, ако решите и вие да отварята помпите.
1. Ще ви трябват поне отверка и здрав нож, за да успеете да отвеорите помпата. Не е нужно да се реже или троши пластмасата, просто трябва да се извади едната част от другата. (това е за помпата за стъклото и за тази на малкото казанче; помпата за фаровете на пръв поглед изглежда монолитна, но и тя май е на същия принцип; просто не съм я отварял - тя си работи);
2. При разглобванрето гледайте да запомните (по добре си запишете) кой накрайник е плюса. Ще ви спести усилия впоследствие. На моторчето на помпата за стъклото накрайника, който е плюс има пластмасов "пръстен" в основата до самото моторче. На помпата ми за концентрата от малкото казанче обаче липсваше каквото и да е означение, та върху пластмасата на моторчето си драснах къде е плюса. На пластмасите и на трите ПОМПИ е означен плюса, но на самте моторчета може да липсва.
3. Не бъразйте да разглобявате ел.моторчето. Трудно е, а и е вероятно да не се наложи. Пробвайте да завъртите ротора на моторчето на ръка, В моя случай не се въртеше. Развъртя се чак след като поочистих около ротора на моторчето.
4. Ако ротора на моторчето се върти вече свободно на ръка, пробвайте го дали работи директно на акумулатора. Ако работи, сложете му и помпата и пробвайте пак. Дори да работи, не е зле да продухате помпата.
5. Аз напръсках долната част на моторчетата (най-вече около ротора) както и вътре в помпите с WD-40. Но не зная дали постъпих правилно, така че поинтересувайте се преди и вие да го напправите. На сайта на WD-40 поне пише, че няма проблем да се ползва за пластмаси и гума. Но мисля, че е изолатор и не е никак добра идея да пръскате с него на местата, където следва да тече ток, като по четките на моторчетата например или по буксите.
Ако някой му се случи да има същия странен проблем с датчика, какъвто имах аз, а именно да има датчик без поплавък, да знае че проблема е лесно отстраним. Всичко, което е нужно е:
1. Тапа за вино (за предпочитане от онез пластмасовите, а не корковите, че корковите се ронят), от която става идеален поплавък;
2. Малък магнит, който да се захване за тапата. Аз счупих един магнит, който извадих от джаджа, дето е предназначена да държи врати на шкафчета затворени.
3. Две парчета тел - една по дебела и една по тънка. По-тънката тел навих няколко пъти около по-дебелия изолиран кабел, а крайщата й забих в тапата. После махнах изолацията на дебелия кабел, и вече неизолираната медна тел промуших през спиралата, която по-тънката тел образува. Закрепих дебелата дел на датчика и готово. А за парчетата магнит издълбах коритце в тапата, сложих му моментна лепило и набутах магнитите в него. Преди това експериментирах и се оказа, че полярността на магнита не е от значение. Както и да го сложите все ще стане работата и датчика ще работи. За визуална информация, моля, вижте снимките.
Утре като сглобя системата ще споделя дали съм успял да я накарам да работи нормално. Или поне така, че да е полезна за измиване на стъклата.
Отворих помпата за стъклото. Оказа се, че се е набрала мърсотия на мястото, където ротора на моторчето излиза от самото моторче. Като изчистих този клей моторчето си зарабботи. Не е било изгоряло, просто е било блокирано от боклуци. Оказа се, че и долната част на помпата - самата помпа под моторчето е била малко клеясала, защото моторчето отказа да работи след като го сложи в самата помпа. Продухах помпата, надянах и моторчето и двете заработиха заедно.
Ето и неща, които може да са ви полезни, ако решите и вие да отварята помпите.
1. Ще ви трябват поне отверка и здрав нож, за да успеете да отвеорите помпата. Не е нужно да се реже или троши пластмасата, просто трябва да се извади едната част от другата. (това е за помпата за стъклото и за тази на малкото казанче; помпата за фаровете на пръв поглед изглежда монолитна, но и тя май е на същия принцип; просто не съм я отварял - тя си работи);
2. При разглобванрето гледайте да запомните (по добре си запишете) кой накрайник е плюса. Ще ви спести усилия впоследствие. На моторчето на помпата за стъклото накрайника, който е плюс има пластмасов "пръстен" в основата до самото моторче. На помпата ми за концентрата от малкото казанче обаче липсваше каквото и да е означение, та върху пластмасата на моторчето си драснах къде е плюса. На пластмасите и на трите ПОМПИ е означен плюса, но на самте моторчета може да липсва.
3. Не бъразйте да разглобявате ел.моторчето. Трудно е, а и е вероятно да не се наложи. Пробвайте да завъртите ротора на моторчето на ръка, В моя случай не се въртеше. Развъртя се чак след като поочистих около ротора на моторчето.
4. Ако ротора на моторчето се върти вече свободно на ръка, пробвайте го дали работи директно на акумулатора. Ако работи, сложете му и помпата и пробвайте пак. Дори да работи, не е зле да продухате помпата.
5. Аз напръсках долната част на моторчетата (най-вече около ротора) както и вътре в помпите с WD-40. Но не зная дали постъпих правилно, така че поинтересувайте се преди и вие да го напправите. На сайта на WD-40 поне пише, че няма проблем да се ползва за пластмаси и гума. Но мисля, че е изолатор и не е никак добра идея да пръскате с него на местата, където следва да тече ток, като по четките на моторчетата например или по буксите.
Ако някой му се случи да има същия странен проблем с датчика, какъвто имах аз, а именно да има датчик без поплавък, да знае че проблема е лесно отстраним. Всичко, което е нужно е:
1. Тапа за вино (за предпочитане от онез пластмасовите, а не корковите, че корковите се ронят), от която става идеален поплавък;
2. Малък магнит, който да се захване за тапата. Аз счупих един магнит, който извадих от джаджа, дето е предназначена да държи врати на шкафчета затворени.
3. Две парчета тел - една по дебела и една по тънка. По-тънката тел навих няколко пъти около по-дебелия изолиран кабел, а крайщата й забих в тапата. После махнах изолацията на дебелия кабел, и вече неизолираната медна тел промуших през спиралата, която по-тънката тел образува. Закрепих дебелата дел на датчика и готово. А за парчетата магнит издълбах коритце в тапата, сложих му моментна лепило и набутах магнитите в него. Преди това експериментирах и се оказа, че полярността на магнита не е от значение. Както и да го сложите все ще стане работата и датчика ще работи. За визуална информация, моля, вижте снимките.
Утре като сглобя системата ще споделя дали съм успял да я накарам да работи нормално. Или поне така, че да е полезна за измиване на стъклата.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани