Проблем с TDS!
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
Проблем с TDS!
Здравейте колеги! Първо искам да се извиня ако темата не е в правилния раздел и ако вече има подобна такава, но за пръв път имам по-сериозно запитване!
Така нека продължа по същество. В началото на годината се сдобих с нова придобивка, от която като цяло съм доста доволен. Става въпрос за TDS e39! Но сгафих, реших че няма нужда да сменям част, която не ми е създала проблем (водна помпа)...! Е създаде ми! Водната помпа се сцепи и както бихте се досетили колата прегря! За късмет не бях я тормозил, а напротив за кратко разстояние без настъпване и успях да я хвана доста бързо, но въпрек и това вече беше в червеното... Извърших правилните процедури, както и да е. Смених водна помпа, термостат, антифриз, воден радиатор(понеже беше прегорял и се счупи пластмасовата част, на която се слага маркуча от горе) и след това нямам проблеми освен като го настъпвам извън градско, но с хора и на по-високи скорости, качва по-рязко температура, което смятам че се дължи на по-малкия дебит на водната помпа( с метална турбинка), ина това, че радиатора не е точно като оригиналния, но като цяло колата няма проблем с прегряване и високи температура даже и след доста тормозене градско(следя температурата от скритите менюта)! И така де колата не надува, не меси масло с антифриз(поне видимо), не съм забелязал пушек различен отпреди или повече отпреди, но губи по малко антифриз, и скоро след случката забелязах доста по-висок разход на масло от преди прегряването...! Основните ми притеснения са за рязката промяна на разхода на масло. И за да бъда по ясен бях на около 8000км след смяна на масло и бях долял около 400грама след като прегря и долях останалата част от 1л => 500; 600 грама и на следващата смяна беше на минимум.. Сега след смяната след около 400 км маслото ми е мръднало.
Надявам се да ме насочите към правилния проблем, решението му и евентуално ако имате някаква идея цената за решението му!
Благодаря ви предварително и отново се извинявам ако не съм задал правилно въпроса си и ако не е на правилното място
!
Така нека продължа по същество. В началото на годината се сдобих с нова придобивка, от която като цяло съм доста доволен. Става въпрос за TDS e39! Но сгафих, реших че няма нужда да сменям част, която не ми е създала проблем (водна помпа)...! Е създаде ми! Водната помпа се сцепи и както бихте се досетили колата прегря! За късмет не бях я тормозил, а напротив за кратко разстояние без настъпване и успях да я хвана доста бързо, но въпрек и това вече беше в червеното... Извърших правилните процедури, както и да е. Смених водна помпа, термостат, антифриз, воден радиатор(понеже беше прегорял и се счупи пластмасовата част, на която се слага маркуча от горе) и след това нямам проблеми освен като го настъпвам извън градско, но с хора и на по-високи скорости, качва по-рязко температура, което смятам че се дължи на по-малкия дебит на водната помпа( с метална турбинка), ина това, че радиатора не е точно като оригиналния, но като цяло колата няма проблем с прегряване и високи температура даже и след доста тормозене градско(следя температурата от скритите менюта)! И така де колата не надува, не меси масло с антифриз(поне видимо), не съм забелязал пушек различен отпреди или повече отпреди, но губи по малко антифриз, и скоро след случката забелязах доста по-висок разход на масло от преди прегряването...! Основните ми притеснения са за рязката промяна на разхода на масло. И за да бъда по ясен бях на около 8000км след смяна на масло и бях долял около 400грама след като прегря и долях останалата част от 1л => 500; 600 грама и на следващата смяна беше на минимум.. Сега след смяната след около 400 км маслото ми е мръднало.
Надявам се да ме насочите към правилния проблем, решението му и евентуално ако имате някаква идея цената за решението му!
Благодаря ви предварително и отново се извинявам ако не съм задал правилно въпроса си и ако не е на правилното място

- Николай К
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 292
- Регистриран на: 27.02.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 52Oi
Re: Проблем с TDS!
Здрасти колега!
Първо за това че ти грее, провери си виското, или си го смени ако е заминало...
А за разхода на масло , си мисля че си опекъл маслените сегменти.... ама нека по запознатите с TDS да споделят...
Дано да се разминеш по тънко..
Първо за това че ти грее, провери си виското, или си го смени ако е заминало...
А за разхода на масло , си мисля че си опекъл маслените сегменти.... ама нека по запознатите с TDS да споделят...
Дано да се разминеш по тънко..

Поздрави!
Николай Кадийски
Николай Кадийски
- krasi2bmw
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 617
- Регистриран на: 10.11.2010
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 325 dizel
Re: Проблем с TDS!
Привет , относно разхода на маслото - нормално е да изгори до 1 л. на 10 000 км. , тоест 100 грама на 1000 км. При мен доливам около литьр , разхода на масло рязко се увеличава при каране на колата постоянно в обороти на гас . Казваш че този разход е бил преди прегряването - това е в рамките на нормалното , като се има впредвид , че колата не е пьрва младост , карай без притеснения
Мини поне 1000 км. и тогава виж колко е паднало на щеката , и си сложи добавка на Бардал - Турбо Протект в маслото , това е точно за такива работи да ти пази мотора ако се получи нещо такова .

Re: Проблем с TDS!
Благодаря за бързите отговори! Относно смятам че виското ми е на ред. А относно маслото и аз се съмнявах за маслените сегменти.. Сега както каза колегата смятам да измина още някой км и пак да проверя, а за добавката ще я потърся и ще я пробвам! Отново благодаря за съветите:) И се надявам ако има някой, който има други идеи да споделя!
- TAMPONA
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 15.04.2012
- Местоположение: Тополовград,Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525 TDS E39 КОМБИ
- Мечтае да кара: BMW 650
Re: Проблем с TDS!
Здравейте колеги,като цяло прегрее ли се един път тдс-а винаги ще има проблеми с него
,въпрос на време.Аз съм с мотор М51Д25,не правя никакъв компромис с поддръжката на охладителната система,понеже на тдс-а е слабото му място и следвам съветите на колегите 
Моя съвет е колега:не хвърляй пари да го ремонтираш,защото частите не са евтини.Другия вариант е да намериш двигател на старо.Това е мое мнение,изборът е твой(прегрях предишния си ТДС и ми излезна горчиво ремонта
,сегменти пълен комплект от официално представителство на ст-ст 2200 лв. и т.н.)


Моя съвет е колега:не хвърляй пари да го ремонтираш,защото частите не са евтини.Другия вариант е да намериш двигател на старо.Това е мое мнение,изборът е твой(прегрях предишния си ТДС и ми излезна горчиво ремонта

- mmc
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 3.11.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 525 TDS '97
Re: Проблем с TDS!
krasi2bmw написа:Привет , относно разхода на маслото - нормално е да изгори до 1 л. на 10 000 км. , тоест 100 грама на 1000 км. При мен доливам около литьр , разхода на масло рязко се увеличава при каране на колата постоянно в обороти на гас . Казваш че този разход е бил преди прегряването - това е в рамките на нормалното , като се има впредвид , че колата не е пьрва младост , карай без притесненияМини поне 1000 км. и тогава виж колко е паднало на щеката , и си сложи добавка на Бардал - Турбо Протект в маслото , това е точно за такива работи да ти пази мотора ако се получи нещо такова .
Не знам дали е нормално да ти гори литър, но да вметна, че лично аз карам същия мотор, маслото е 10w40, сменям на 8000 км. Не доливам масло. Преди да го източа, пак си седи на максимума. 4 смени вече. Вярно, че не съм и рейсър и рядко карам в оборои. Но ТДС-а поначало не е за такива изпълнения...
Дано колегата се размине леко.
Re: Проблем с TDS!
Благодаря ви! Сега съм решил, както казах по-горе, да видя как ще се представи след 1000 2000 км и пак ще го мисля. Иначе колата си е наред в момента, върви си перфектно. Надявам се ТДС-ко да е на ред!
- petar_majarov
-
-
- Мнения: 105
- Регистриран на: 10.11.2013
- Местоположение: Sofia City
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 545i
- Мечтае да кара: E23 745i Turbo, E24 M6, E26 M1, E28 M5, E31 850 CSI, E34 M5
Re: Проблем с TDS!
Здравей! Съвета ми е да се отървеш от този двигател след като е прегряван! Едно е да прегрееш M50 B20/B25 , съвсем друго е дизел и то точно този двигател известен в цял свят с склонноста си към различни проблеми.
Щом харчи масло нещата никак не са добре, а да се пробваш да го оправиш е като да наливаш вода в бездънна яма(мое мнение) Най-добре мини на 520i, а ако много държиш на дизел то една идея по новите генерации двигатели са също по-добър вариант. "TDS-a" е тъмно петно в историята на 5та серия, която се пренесе и в ранните години на Е39, спаси света от 1 екземляр
Този двигател е хубав за музей-атракцион - да седи закачен с съответната апаратура и една генерация за да му слушаме хубавия звук, но да ти седи под капака си е като свекърва в стаята където спиш в жена ти!
Успех с дилемата колега



Този двигател е хубав за музей-атракцион - да седи закачен с съответната апаратура и една генерация за да му слушаме хубавия звук, но да ти седи под капака си е като свекърва в стаята където спиш в жена ти!

Успех с дилемата колега


- LuchoDieseL
- Потребител
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: 13.11.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 325 TDS
Re: Проблем с TDS!
Пичове,стига сте говорили празни приказки и глупости....тоя чул оня недовидял.....Мога да ви кажжа че карам ТДС е36 2.5 4 година колата е с чип и по мои сметки е около 160-170 кончета коли до тия коне неучастват че и нагоре ...та идеята ми е като ви чета глупостите е че искам да ви кажа че тдс-а е много здрав мотор стига да го поддържаш чисти радиатори редовен термостат работещи перки и сичко си е ок карам я секи ден като за последно и да чукна на дърво 4-та година проблем няма харчи 1л масло на 15000 и проблем няма сменяваш си му кое кога трябва и тва е двг-то си е супер и е по добре от по новите "генерации" те са за мозей защото са лесно чупещи се боклуци
- I.V.G.
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 334
- Регистриран на: 1.06.2007
- Местоположение: PLEVEN
- Пол: Мъж
- Кара: E-39TDS
Re: Проблем с TDS!
Абсолютно е прав колегата и тези дето и не гори масло сигурно не си поглеждат щекатаLuchoDieseL написа:Пичове,стига сте говорили празни приказки и глупости....тоя чул оня недовидял.....Мога да ви кажжа че карам ТДС е36 2.5 4 година колата е с чип и по мои сметки е около 160-170 кончета коли до тия коне неучастват че и нагоре ...та идеята ми е като ви чета глупостите е че искам да ви кажа че тдс-а е много здрав мотор стига да го поддържаш чисти радиатори редовен термостат работещи перки и сичко си е ок карам я секи ден като за последно и да чукна на дърво 4-та година проблем няма харчи 1л масло на 15000 и проблем няма сменяваш си му кое кога трябва и тва е двг-то си е супер и е по добре от по новите "генерации" те са за мозей защото са лесно чупещи се боклуци

- boksioraE39
- кандидат дрифтър
-
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: Проблем с TDS!
I.V.G. написа:Абсолютно е прав колегата и тези дето и не гори масло сигурно не си поглеждат щекатаLuchoDieseL написа:Пичове,стига сте говорили празни приказки и глупости....тоя чул оня недовидял.....Мога да ви кажжа че карам ТДС е36 2.5 4 година колата е с чип и по мои сметки е около 160-170 кончета коли до тия коне неучастват че и нагоре ...та идеята ми е като ви чета глупостите е че искам да ви кажа че тдс-а е много здрав мотор стига да го поддържаш чисти радиатори редовен термостат работещи перки и сичко си е ок карам я секи ден като за последно и да чукна на дърво 4-та година проблем няма харчи 1литър масло на 15000 и проблем няма сменяваш си му кое кога трябва и тва е двг-то си е супер и е по добре от по новите "генерации" те са за мозей защото са лесно чупещи се боклуци
Като човек каращ преди Е39 ТДС (И в момента имаме едино комби Е39 тдс) ще ти кажа че за "новите генераций" доста си се объркал......

Че двигателя е здрав ако е подържан и читав си прав но айде да не си кривиме душите че бил "по добре"... Кое му е по-добрето? Че харчи? Че е шумен? Че не върви? Че много лесно отиваш на ремонти от 500-лева нагоре? Това е отдавна изпята песен.... За здрав двигател вече след 130-хиляди каране мога съвсем отговорно да кажа че е М57 D30...



https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
- bumer530
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 480
- Регистриран на: 9.11.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39 530DA
- Мечтае да кара: автобуса на Victoria's Secret(пълен)
- Детайли за колата: Е39 530DA wagon
Re: Проблем с TDS!
TAMPONA написа:Здравейте колеги,като цяло прегрее ли се един път тдс-а винаги ще има проблеми с него,въпрос на време.Аз съм с мотор М51Д25,не правя никакъв компромис с поддръжката на охладителната система,понеже на тдс-а е слабото му място и следвам съветите на колегите
Моя съвет е колега:не хвърляй пари да го ремонтираш,защото частите не са евтини.Другия вариант е да намериш двигател на старо.Това е мое мнение,изборът е твой(прегрях предишния си ТДС и ми излезна горчиво ремонта,сегменти пълен комплект от официално представителство на ст-ст 2200 лв. и т.н.)
Колега,карах tds,за една година, 7 пъти го прегрях(двигатела беше посинял) проблема беше в капачката на казанчето.След смяната на капачката го карах почти 30х ,без смяна на масло и без работещо виско и то лятото до Гърция.Не съм имал никакви проблеми с охладителната система.Само се долива масло (1,5л на 8х км)Колата я оставих в една морга ,защото имаше проблем с документите(изгубих и талона а колата беше лизингована,фирмата не съществуваше вече и лизингодателната и лизингополучателата-мазало )та двигателя работеше добре.С думи 2 години на паркинг без да се пали ,след това 40х с същото масло и точно 7 пъти изхвърля водата(проблем-само спукани казанчета)Е лично аз му се покланям.
Знам че звучи невероятно но е ФАКТ!Този TDS промени на много хора мисленето,че са били слаби на тема прегряване
П.П.когато го оставих в моргата ,километража показваше 683331километра(снимах го за спомен)
Моят свят не е твоя,искам сам да вървя,но преди да пропадна поне за миг да полетя!!!
Караш,каквото караш.......Рано или късно,пак BMW ще си купиш!!!
https://www.youtube.com/watch?v=9j4XQ-Ayogg
Караш,каквото караш.......Рано или късно,пак BMW ще си купиш!!!
https://www.youtube.com/watch?v=9j4XQ-Ayogg
- bumer530
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 480
- Регистриран на: 9.11.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39 530DA
- Мечтае да кара: автобуса на Victoria's Secret(пълен)
- Детайли за колата: Е39 530DA wagon
Re: Проблем с TDS!
LuchoDieseL написа:Пичове,стига сте говорили празни приказки и глупости....тоя чул оня недовидял.....Мога да ви кажжа че карам ТДС е36 2.5 4 година колата е с чип и по мои сметки е около 160-170 кончета коли до тия коне неучастват че и нагоре ...та идеята ми е като ви чета глупостите е че искам да ви кажа че тдс-а е много здрав мотор стига да го поддържаш чисти радиатори редовен термостат работещи перки и сичко си е ок карам я секи ден като за последно и да чукна на дърво 4-та година проблем няма харчи 1л масло на 15000 и проблем няма сменяваш си му кое кога трябва и тва е двг-то си е супер и е по добре от по новите "генерации" те са за мозей защото са лесно чупещи се боклуци



Моят свят не е твоя,искам сам да вървя,но преди да пропадна поне за миг да полетя!!!
Караш,каквото караш.......Рано или късно,пак BMW ще си купиш!!!
https://www.youtube.com/watch?v=9j4XQ-Ayogg
Караш,каквото караш.......Рано или късно,пак BMW ще си купиш!!!
https://www.youtube.com/watch?v=9j4XQ-Ayogg
- petar_majarov
-
-
- Мнения: 105
- Регистриран на: 10.11.2013
- Местоположение: Sofia City
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 545i
- Мечтае да кара: E23 745i Turbo, E24 M6, E26 M1, E28 M5, E31 850 CSI, E34 M5
Re: Проблем с TDS!
LuchoDieseL написа:Пичове,стига сте говорили празни приказки и глупости....тоя чул оня недовидял.....Мога да ви кажжа че карам ТДС е36 2.5 4 година колата е с чип и по мои сметки е около 160-170 кончета коли до тия коне неучастват че и нагоре ...та идеята ми е като ви чета глупостите е че искам да ви кажа че тдс-а е много здрав мотор стига да го поддържаш чисти радиатори редовен термостат работещи перки и сичко си е ок карам я секи ден като за последно и да чукна на дърво 4-та година проблем няма харчи 1л масло на 15000 и проблем няма сменяваш си му кое кога трябва и тва е двг-то си е супер и е по добре от по новите "генерации" те са за мозей защото са лесно чупещи се боклуци
По-новите генерации колега, ама на други модели коли - напълно съгласен с теб. Но не и на БМВ... на бмв новите дизели са по-добри и от старите... Моя коментар не е общи приказки, а истина просто с леко хумор, но щом не ти допада хумора да ти кажа, че аз също съм карал такъв двигател - в Е34 лимузина. А близъкл приятел имаше Е34 комби с този двигател. Така, че мога и да не пиша общи приказки, но не ми се подхваща.... накратко двигателя ИСКА ВНИМАНИЕ И ПОДРЪЖКА за да е здрав, аз лично имах проблеми с умна дюза, както и постоянни стрес да следя дали всичко е наред за да не прегрее, защото прегрее ли вече шанса както казах да има трайни увреждания е много по-голям. Отделно с нащо гадно гориво в БГ дюзи се чистят....
Та като казах на колегата да смени с 520i, въобще не е на шега - чиста истина. Ако говорим даже за чугунените M50, а не по новите алуминиеви - ПРЕГРЯВАЙ КОЛКОТО ИСКАШ, ако искаш и ВОДА НЕ СИПВАЙ!








Така, че зависи за какво говорим.... човека искаше съвет и опит, и най-доброто решение за да си няма ядове, е да мине на бензин. Щом 525 tds не му е слабо, какъв е проблема да земе 520i.... Ако пък 520i е слабо, може 525i - още по масивен и здрав двигател.
Разход на гориво сравнено 525tds/520i - БЕНЗИНА не харчи повече, tds-а като го опънеш дава на градско невероятен разход, m52b20 на извънградско пък дава 7-8 с каране до 140 даже и леко отгоре! Друго разходи - акулулатори, дюзи и тем подобни - дизела по скъпо.... просто това е както казах вече кладенец бездънен, особено застаряващо БМВ.
- Bavarishe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
Re: Проблем с TDS!
Проблема с ТДС е в това,че са повече разбирачите и мърлячите
Адски корав и приятен мотор си е

ТДС - Турбо Див Селянин
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани