"ново" е 39 в раздела...

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 12.07.2009
Местоположение: plovdiv
Пол: Мъж
Кара: E39 520i

"ново" е 39 в раздела...

Мнение от doktormik » 18 Окт 2013, 8:22

здравейте колеги.първо малко обяснения,и след това-един малко странен за някой въпрос...от около 2 седмици съм с Е39/520i/97г-комби.след почти 10 дневно четене и ровене в раздела е 39,дойде време да попиша..за пояснение-до сега карах е 36/325тдс-само суперлативи за колата,но..нафта..цени...реших да мина на бензин+газ...имам усещането,че купих колата с почти всички "детски болести",описани в раздела :paranoid: :ranting: 1.прословутото "тресене"на волана(и цялата кола) от 100 до към 130км/ч-след преглед на предница-изрядна;рейка-без луфтове,не тропа,не тече;джанти-прави,оказа се-криви гуми(сложени преди 3 дни)-втора употреба,като предходните,с които купих колата,тресеше пак...след баланс колкото може-малко понамаля...2.ЛСМ-модула-десен фар свети непрекъснато-разбрах за смяната на транзистор BTS42521 с BTS42621..-ще се сменя скоро 3.вкарах се във филма със смяна на масло на скоростната кутия :bang:-от 6 различни сервизи и магазини за масла чух 5 различни отговора за вида на маслото...тук-също множество и различни...ровичкане и търсене на табелка на кутията-йок,няма !!!! в сайтове и линкове всевъзможни-пише "ГЛЕДАЙ ТАБЕЛАТА !!!" накрая в М-КАР в Пловдив-дадоха ми някакво супер-хипер специално тяхно масло,което се оказа МТФ-ЛТ2,естествено на тяхна супер цена от 50лв/л !!!!! сменено е !!! интересното стана при смяна на двигателното масло... :dunno: купих 7 литра БМВ10-40(предния собственик е карал с някакво 15-40),източих старата гняс НАПЪЛНО. сипвам 6 литра-оказа се,че маслото си седи над максимума на щеката с около 0,5 см !!! тук да кажа,4е не за сефте сменям масла и филтри-източването на маслото беше при отворена капачка,махнат стар маслен филтър,извадена щека и чакане до последна капка !! след наливане на 6 литра сложих новия маслен филтъри и щекатазатворих капачката на двигателя и възпламених,чакайки да поеме и масления филтър,обаче... :dunno: на яеката показва на 0,5 см над максимума(щеката е оргиналдъ)......чух едно нещо,което незнам колко е вярно-4е имало разлика във вместимостта на картерите за различните EU области(скандинавските страни и по-на юг...)...та ще се радвам за всякакви мнения и коментари от вас

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: "ново" е 39 в раздела...

Мнение от zvetiko » 18 Окт 2013, 9:45

Колега, за това, че са ти сложили МТФ-ЛТ, не трябва да съжаляваш- не знаеш колко неприятности си спестяваш, ако някъде ти бяха сложили масовото ДІІІ, да кажем за 15лв/л или някакъв фалшификат на МТФ-ЛТ за двайсетина лева литъра.
По отношение на двигателното масло- нали казваш, че щеката е оргиналдъ. Между другото според Autodata маслото за двигателя ти с филтъра е 6.5 литра. За "скандинавски" картери аз не съм чувал, ако някой знае...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 535
Регистриран на: 15.09.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Колело
Мечтае да кара: Suzuki Gsx R1 (к9) в народното събрание

Re: "ново" е 39 в раздела...

Мнение от Conqueror » 18 Окт 2013, 13:30

Колега честито за придобивката :yes:

Това масло Бмв 10/40 е на "Цар Киро бейсмент продъкшън" ЛТД с две думи КО?НЕ моя съвет е да си вземеш масло наливно от 5лв литъра ако търсиш цена с въпросното масло още като го взех отворих едната тубичка и го помирисах миришеше си на изгоряло масло (на пуканки :mhihi: ) което ме наведе на мисълта рециклирано след наливането изминах около 1000 км и на писта. Моторя беше м50 след 2 часа на 4600-6+00 спирам и оставям мотора да работи си върти масло и вода слизам едно тракане като вагенския дизле от 80-те след смяна с друго масло Q8F1 10/50 по съвет на един чичка нещата се оправиха.

За проблема с нивото като наливах и аз се изкорах защото сложих филтъра налях 6.5 пих кафе и реших да дигна щеката изненада нивото 1 см над макс-а бърз оглед на канала и се установи че петата на мотора дясна пред пасажера е счупена и от там разликата
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 12.07.2009
Местоположение: plovdiv
Пол: Мъж
Кара: E39 520i

Re: "ново" е 39 в раздела...

Мнение от doktormik » 18 Окт 2013, 14:54

колата до сега мина оглед на 2 канала и подемник+ стенд на предница и задница...все си мисля,че ако имаше нещо така счупено,че да дава такава разлика в нивото-щеше поне някой да го хване...между другото-сутринта източих около 600 мл от маслото-нивото пак беше малко над максимума на щеката !!! :banghead: в крана сметка долях пак 600 мл,според мен щеката не показва вярно нивото по някаква причина,поне да има масло колкото трябва в картера ...а за качеството на маслото-цената никак не е определяща,когато си обслужвам колата,исках да оправя малък теч от гарнитурата на картера и някакъв семеринг,и тогава да сменям с Мотул или Кътенкьолер...
благодаря за мненията,за сега чуденето продължава,ако се разреши проблема ще пиша какво се оказа

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 170
Регистриран на: 24.06.2009
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 520i

Re: "ново" е 39 в раздела...

Мнение от emil_shumanov » 18 Окт 2013, 17:43

Колега, сигурен съм, че си я взел "ИЗГОДНО", а сигурно е и нов внос. Точно такива коли се търсят, за съжаление. А не наистина поддържани за малко повече пари. Дано я оправиш бързо, евтино и скоро да и се радваш.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 12.07.2009
Местоположение: plovdiv
Пол: Мъж
Кара: E39 520i

Re: "ново" е 39 в раздела...

Мнение от doktormik » 19 Окт 2013, 10:06

emil_shumanov написа:Колега, сигурен съм, че си я взел "ИЗГОДНО", а сигурно е и нов внос. Точно такива коли се търсят, за съжаление. А не наистина поддържани за малко повече пари. Дано я оправиш бързо, евтино и скоро да и се радваш.

неее...незнам колко е изгодно за 4000,и я взех от човек,не от автосалон,и не ""нов внос"",ако има значение...колата е карана до последно,преди да бъде продадена на мен,но явно различните хора имат различни критерии за това,как трябва да бъде потдържана една кола,а и особенно,ако не е единствената кола в семейството...общо взето,вчера пък забелязах,че играят ниските обороти на празен ход,след като подам газ,колата се замисля,поприхълцва и след това към 2500 оборота се ""изстрелва"",сякаш има турбо..ама няма...доколкото разбрах,ще трябва сега да гледам стъпковото моторче и клапана за картерни газове....ако има нещо друго,което да хрумне на някой,според така описаните проблеми дотук-ще се радвам да прочета мнения...забравих да спомена-мина диагностика,според която всичко по работата на двигателя е ОК...купих я с газов инжекцион БРЦ,след някой ден ще ги посетя и тях за една проверка...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 12.07.2009
Местоположение: plovdiv
Пол: Мъж
Кара: E39 520i

Re: "ново" е 39 в раздела...

Мнение от doktormik » 19 Окт 2013, 15:59

проблема с тресенето и колебанията в оборотите на празен ход е решен...за сега...та след 3-4 часа дупорчене и гъзене,и след като гледах супер упътването: http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... #p1207711; най-накрая извадих стъпковото моторче...за мое учудване беше почти идеално чисто-почистих го пак колкото може...след това-съответно извадих и филтъра на картерните газове и го разглобих-мембраната беше девствена,отвътре не изпадна кои знае каква смрад-чистих и него със спрей за карбуратори за почистване...проблема обаче( според мен) се оказа в маркуча,които отива от ваноса до филтъра на картерните газове-един пластмасов нещо като гофриран маркуч-спечен и пробит на две места-съответно(засега) е облепен хубаво с левкопласти след като сглобих всичко и запалих-колата си държи доволно обороти на празен ход и не претриса,даже и след като загря !!! :D проблема обаче с нивото на маслото си остава и не знам какво да го правя тва чудо....

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook