Датчик ABS
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- tiho_madjarov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 209
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: 325Ci
- Мечтае да кара: М5
Датчик ABS
Здравейте колеги.Преди 2 часа някъде както си карах из града,минах през една не много голяма дупка и веднага ми светнаха лампите на ABS и ASC-то.Стрелката на километража също спря.Чета тука по форума и стигам до извода,че ще е датчик на ABS-a.Колата е е39 - 530д ръчка -1999 год,комби. Въпроса ми е колко ABS датчика има тази кола.Чета тука ,че сменят само заден ляв.Възможно ли е да се е откачил като съм минал през дупката.Също да попитам като оправя проблема,трябва ли да ходя на диагностика за да чистя евентуални грешки или не. Предварително благодаря за отговорите. 

- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Датчик ABS
4 датчика има, по един на всяко колело. От заден ляв се отчита скороста. Щом е станало всичко след дупката първо огледай задния ляв датчик. Може да се е случило нещо в буксата, да се е скъсал кабела от самия датчик и какво ли още не. Най-добре на диагнистика веднага се вижда къде е проблема и после с разглобяването.


- Atsalov
- Ацалов
-
- Мнения: 3416
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: Датчик ABS
Или щом е 99г минаваш на ремонт или смяна на abs модул ....най често. Не отхвърлям варианта с датчика!
- tiho_madjarov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 209
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: 325Ci
- Мечтае да кара: М5
Re: Датчик ABS
Колеги сутринта всички лампи бяха загаснали.Ходих при един майстор откачи датчика,напръскахме го с ВД40 и го закачихме и всичко беше ОК.Минах към 90 км с колата и всичко светна пак и сега си свети като елхичка.Направи ми впечатление,че преди лампите да светнат отново на леко,нормално и постепенно натискане на педала на спирачките се включваше АБС-а (вибрираше ми педала). Другото което видях е,че не ми работи моментния разход-нито аналоговия,нито дигиталния.И сега имам 2 въпроса:1.АБС блока ако е сдал багажа,скоростомера има ли връзка с него,че не работи и 2.Има ли възможност да ми е паднало нивото на спирачната течност и затова да светят лампите?
П.П. Утре ще отивам на диагностика да видя какъв е проблема със сигурност.
П.П. Утре ще отивам на диагностика да видя какъв е проблема със сигурност.

- Николай К
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 292
- Регистриран на: 27.02.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 52Oi
- tiho_madjarov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 209
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: 325Ci
- Мечтае да кара: М5
Re: Датчик ABS
Колеги одеве запалих колата и всичко си беше пак ОК.При натискане рязко на спирачката АБС-а си работеше нямаше никакви проблеми.След 20-30 мин. каране обаче,светнаха пак проклетите лампи и скоростомера спря.Не ми остана днес време да ходя на диагностика,но утре сутринта преди работа ще отивам.Въпроса ми е-ако беше датчика на АБС-а на задното ляво колело,не би ли трябвало постоянно да си свети,а не след една нощ престой да сработва системата и в последствие пак да отказва.Той датчика или е прецакан или не.Утре диагностиката ще си покаже,но ми е интересно просто.Само дано не е АБС блока,че май си е цифра.



- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Датчик ABS
tiho_madjarov написа:Колеги одеве запалих колата и всичко си беше пак ОК.При натискане рязко на спирачката АБС-а си работеше нямаше никакви проблеми.След 20-30 мин. каране обаче,светнаха пак проклетите лампи и скоростомера спря.Не ми остана днес време да ходя на диагностика,но утре сутринта преди работа ще отивам.Въпроса ми е-ако беше датчика на АБС-а на задното ляво колело,не би ли трябвало постоянно да си свети,а не след една нощ престой да сработва системата и в последствие пак да отказва.Той датчика или е прецакан или не.Утре диагностиката ще си покаже,но ми е интересно просто.Само дано не е АБС блока,че май си е цифра.![]()
И на мен така ми правеше, работеше отвреме на време и после спря. Оказа се датчик. При теб заден ляв. Вземи отнякъде за проба или смени с десния и пробвай.

- E30_DK
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 6.10.2007
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu
Re: Датчик ABS
tiho_madjarov написа:Колеги одеве запалих колата и всичко си беше пак ОК.При натискане рязко на спирачката АБС-а си работеше нямаше никакви проблеми.След 20-30 мин. каране обаче,светнаха пак проклетите лампи и скоростомера спря.Не ми остана днес време да ходя на диагностика,но утре сутринта преди работа ще отивам.Въпроса ми е-ако беше датчика на АБС-а на задното ляво колело,не би ли трябвало постоянно да си свети,а не след една нощ престой да сработва системата и в последствие пак да отказва.Той датчика или е прецакан или не.Утре диагностиката ще си покаже,но ми е интересно просто.Само дано не е АБС блока,че май си е цифра.![]()
Веднъж работи, беднъж не... на мен ми приличана на АБС блок

Освен, че при подобни симптоми тук във форума съм чел, че става дума именно за блока, на мой приятел на Е39-та беше точно със същите симптоми и се оказа блока - неговия е от небезивесните с номер 001.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Датчик ABS
И моя е с номер 001 и откакто имам колата вече 5 години само датчици съм сменял
Не знам защо винаги се нарочва модула, като най евтиното и лесно е датчик. Винаги оттам се почва-датчик, букси, кабели и чак тогава датчик. Имаше един колега и той се насочи към ремонт на модула, праща, плаща и накрая датчик 



- SHTILL
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 12.10.2010
- Пол: Мъж
- Кара: турбо дизел
- Мечтае да кара: би-турбо дизел
Re: Датчик ABS
Ivo_Borisov написа:И моя е с номер 001 и откакто имам колата вече 5 години само датчици съм сменялНе знам защо винаги се нарочва модула, като най евтиното и лесно е датчик. Винаги оттам се почва-датчик, букси, кабели и чак тогава датчик. Имаше един колега и той се насочи към ремонт на модула, праща, плаща и накрая датчик
...и аз това се питам- защо почват да се съмняват в най- скъпото? И в една друга тема човека пише, че ту светва, ту не, а колегите направо го пращат за централа

+ това може дори и за датчик да не е! Може да има кал или мръсотия просто!

- tiho_madjarov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 209
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: 325Ci
- Мечтае да кара: М5
Re: Датчик ABS
Колеги кажете моля ви със сигурност скоростомера и разходомера от кой АБС датчик взимат информация.
- SHTILL
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 12.10.2010
- Пол: Мъж
- Кара: турбо дизел
- Мечтае да кара: би-турбо дизел
Re: Датчик ABS
tiho_madjarov написа:Колеги кажете моля ви със сигурност скоростомера и разходомера от кой АБС датчик взимат информация.
Скоростомера от заден ляв, разходомера от ЕКУ-то, изчислява се И от скоростта. За това не ти работи И разходомера


- tiho_madjarov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 209
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: 325Ci
- Мечтае да кара: М5
Re: Датчик ABS
Купих си чисто нов заден датчик преди малко.Утре ще го сменям.Мисля сам да пробвам.Синята букса е ясна,кажете само как си демонтира от главината,какъв е чалъма-дърпа ли се,завърта ли се....?
- E30_DK
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 6.10.2007
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu
Re: Датчик ABS
Преди да се направи обстойна диагностика на проблема само гадаеме по информацията, която е пуснал автора на темата.
Като написах по-горе, че на мой приятел със същите симптоми се оказа блока за ремот спестих, че той преди това наби 300лв. за датчици - китайски, оригинални - 3 броя общо... в крайна сметка се оказа, че още първия датчик е бил здрав. Сега поне датчици има за още 10 години напред.
Когато му ремонтираха блока му обясниха, че имало прекъснати писти, които сутрин при студена кола си стояли на място и правели връзка достатъчна, че системата да работи. След като мотора загрее и напече блока от температурното разширение на материалите тези писти се размествали с което се прекъсва веригата, блока блока го отчита като проблем спира да работи... колко е вярно не знам, но ми се струва логично!
Дано колегата мине по тънката лайсна с чистене на кал - въпреки, че буксите имат гумени уплътнения и аз до сега не съм виждал кал в тях. Дано е най-евтиния вариант с дефектирал датчик... въпреки, че при мен до сега два различни датчика ми гърмяха и след първото светване на лампите те не угаснаха докато не смених датчиците.
Може да си пишеме много, но според мен трябва да се започне с тестване на системата като се прочете от къде идва грешката - колегата е писал, че скоростомера не бачка, значи грешката е от заден ляв датчик. Датчика може да се провери дали работи като му се откачи буксата и без да се сваля от колата се завърти главината за да с мултицет да се провери дали идват импулси от него. Още по-добре е веригата да се провери до самия абс блок като се откачи големия сноп кабели от блока и се тества дали до там идват импусли от датчика - за целта обаче е нужна схема на инсталацията за да се знае кои са кабелите за заден ляв датчик. И така... ако се установи, че датчика създава импулси не е той; ако не създава инпулси значи трябва нов датчик; ако с работещ датчик импулсите не стигат до големия сноп кабели влизащи в блока, значи проблема е във веригата; ако с работещ датчик импулсите стигат до големия сноп кабели влизащи в блока, значи проблема е блока.
Като написах по-горе, че на мой приятел със същите симптоми се оказа блока за ремот спестих, че той преди това наби 300лв. за датчици - китайски, оригинални - 3 броя общо... в крайна сметка се оказа, че още първия датчик е бил здрав. Сега поне датчици има за още 10 години напред.

Когато му ремонтираха блока му обясниха, че имало прекъснати писти, които сутрин при студена кола си стояли на място и правели връзка достатъчна, че системата да работи. След като мотора загрее и напече блока от температурното разширение на материалите тези писти се размествали с което се прекъсва веригата, блока блока го отчита като проблем спира да работи... колко е вярно не знам, но ми се струва логично!
Дано колегата мине по тънката лайсна с чистене на кал - въпреки, че буксите имат гумени уплътнения и аз до сега не съм виждал кал в тях. Дано е най-евтиния вариант с дефектирал датчик... въпреки, че при мен до сега два различни датчика ми гърмяха и след първото светване на лампите те не угаснаха докато не смених датчиците.
Може да си пишеме много, но според мен трябва да се започне с тестване на системата като се прочете от къде идва грешката - колегата е писал, че скоростомера не бачка, значи грешката е от заден ляв датчик. Датчика може да се провери дали работи като му се откачи буксата и без да се сваля от колата се завърти главината за да с мултицет да се провери дали идват импулси от него. Още по-добре е веригата да се провери до самия абс блок като се откачи големия сноп кабели от блока и се тества дали до там идват импусли от датчика - за целта обаче е нужна схема на инсталацията за да се знае кои са кабелите за заден ляв датчик. И така... ако се установи, че датчика създава импулси не е той; ако не създава инпулси значи трябва нов датчик; ако с работещ датчик импулсите не стигат до големия сноп кабели влизащи в блока, значи проблема е във веригата; ако с работещ датчик импулсите стигат до големия сноп кабели влизащи в блока, значи проблема е блока.
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани