Пружини и амортесьори за Е39 520 i

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 10.03.2009
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E 39 520i
Мечтае да кара: E 60 M5
Детайли за колата: BMW E39 520i,1999г.,двоен ванос,на 170 000 км,рядко запазен автомобил

Пружини и амортесьори за Е39 520 i

Мнение от KRM » 08 Авг 2013, 12:44

Здравейте,
Автомобилът е Е39 520i,M52.
Проблема е следният:
Имам усещането,че колата върви като разглобена,въпреки,че всичко е здраво по окачването.Причната според мен е,че колата е с нормални амортисьори SACHS ,но със спортни/по-къси от нормалните/ пружини REUTER.
Смятам,че това не е нормално за окачването на автомобила и за возията му.
За да приведа нещата в истинския им вид имам няколко варианта:
1.Смяна на пружините с нормални-добре,но ако амортисьорите не стават -трябва да сменя и тях...много скъпо.
2.Смяна на нормалните амортисьори с нови такива-най-вероятно няма да усетя никаква разлика,а дори и да има такава,много скоро ще достигна до същото положение заради пружините и липсата на ход на амортисьора.
3.Според мен трябва да намеря амортисьори,които да съответстват с пружините отпред на първо време.Мисля,че това е най удачната и най-малко струваща опция засега.

Проблема е,че не мога да разбера как да намеря такива амортесьори.
Пружините са сини и на тях пише: REUTER E39 VA /аз си го обяснявам: пружини РЮТЕР за БМВ Е39 предни/.
Ако някой може да помогне с някаква информация и съвет....Благодаря!

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 17.04.2012
Местоположение: СОФИЯ,КВ. ВИТОША, УЛ. ПРОФ. ХРИСТО ВАКАРЕЛСКИ 3
Пол: Мъж
Кара: BMW

Re: Пружини и амортесьори за Е39 520 i

Мнение от de.auto » 09 Авг 2013, 16:07

Здравей колега,

До колкото те разбрах си със стандартно окачване (амортисъори) и спортни пружини.

Най-добрия вариант за теб е да смениш само пружините, тъй като по късите пружини подлагат амортисъорите на по-голямо натоварване, съответно изпускат по бързо. Отделно, че е много некомфортно да караш по този начин и дори опасно с по висока скорост.
Смени си пружините с черни на цвят (това са стандартните)
ИзображениеDE AUTO LTD.Изображение
ОРИГИНАЛНИ АВТОЧАСТИ И КОНСУМАТИВИ внос от Германия
Може да намерите всичко за вашите автомобили при нас
ОБЯВА--> АВТОЧАСТИ НА ТОП ЦЕНИ!

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 10.03.2009
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E 39 520i
Мечтае да кара: E 60 M5
Детайли за колата: BMW E39 520i,1999г.,двоен ванос,на 170 000 км,рядко запазен автомобил

Re: Пружини и амортесьори за Е39 520 i

Мнение от KRM » 10 Авг 2013, 15:05

de.auto написа:Здравей колега,

До колкото те разбрах си със стандартно окачване (амортисъори) и спортни пружини.

Най-добрия вариант за теб е да смениш само пружините, тъй като по късите пружини подлагат амортисъорите на по-голямо натоварване, съответно изпускат по бързо. Отделно, че е много некомфортно да караш по този начин и дори опасно с по висока скорост.
Смени си пружините с черни на цвят (това са стандартните)


Благодаря за вниманието!Помислих си,че ще остана единствения без отговор в историята на форума.
За комфорта го изпитвам вече пета година.............,но защо смяташ,че е опасно да се шофира така при високи скорости?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Пружини и амортесьори за Е39 520 i

Мнение от Dirty M5 driveR » 11 Авг 2013, 10:13

Не е опасно, ако амортисьорите са все още здрави. При теб въпроса е тези пружини колко смъкват, т.е. дали са подходящи за амортисьори с нормален ход (защото ако смъкват много, примерно 50-60мм. ще са нужни късоходови амортисьори за тях). Опасно става като амортисьорите заминат, а пружините са сравнително по-твърди от фабричните. Колата става скоклива и непредвидима при висока скорост и по-сериозни неравности. Намери си хубави оригинални пружини, а по-нататък ако се наложи смени и амортисьорите.

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 10.03.2009
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E 39 520i
Мечтае да кара: E 60 M5
Детайли за колата: BMW E39 520i,1999г.,двоен ванос,на 170 000 км,рядко запазен автомобил

Re: Пружини и амортесьори за Е39 520 i

Мнение от KRM » 11 Авг 2013, 13:13

Спомням си,че някъде из документите на колата четох,че е смъкнат клиърънсът с 3 см.
На мен лично ми изглежда доста по-ниска от другите Е39.
Как бих могъл да разбера колко наистина е това разстояние,защото ако наистина пружините я смъкват с три сантиметра/доколкото разбрах това е в допустимите норми/-бих могъл да сменя само амортисъорите и да реша проблема?Просто ми харесва много така-като визия.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Пружини и амортесьори за Е39 520 i

Мнение от Dirty M5 driveR » 12 Авг 2013, 6:07

Напиши в гугъл тия букви и цифри от пружините и ги намери какви са точно и колко смъкват. До -40мм. сваляне се смята за допустимо за амортисьор с нормален ход.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 287
Регистриран на: 1.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 525d Touring
Мечтае да кара: Сред колегиални шофьори
Детайли за колата: М пакет

Re: Пружини и амортесьори за Е39 520 i

Мнение от fissikela » 29 Ное 2015, 19:18

Можете ли да ми кажете, кои пружини ще вдигнат колата най-много?
Карам е39 525д автомат.
Изображение

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook