Дали ще има последствия?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
Дали ще има последствия?
Колеги днес като сменях термостата изглежда или не налях достатъчно вода или се получи въздушен джоб незнам но... колата яко ми загря светна ми червената лампа на температурата отвих долният маркуч и от него взе да съска много яко пара и температурата се нормализира след като поработи колата работата пак се повтори та.. основният въпрос ми е дали ще има някакви последствия за двигателя?
- E30_DK
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 6.10.2007
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu
Re: Дали ще има последствия?
Най-много да си изгорил гарнитурата на главата или по-лошия вариант самата глава.
Наля ли догоре охладителна течност преди да запалиш... пусна ли парното да духа топло докато се обезвъздушава?
Наля ли догоре охладителна течност преди да запалиш... пусна ли парното да духа топло докато се обезвъздушава?
- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Дали ще има последствия?
Ако почне много да ти надува и къса маркучите ( или ги държи на кокал )ще има последствия , но всичко е 50/50.
- Affalterbach
-
-
- Мнения: 82
- Регистриран на: 2.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520i v24
- Мечтае да кара: ЗАЗ 968А
Re: Дали ще има последствия?
Няма да има последствия спокойно. Не си обезвъздушил добре, въздуха лъже темп.датчика. Свистенето е нормално изкарало е част от въздуха. Инжинерите са предвидили тая ламБа да светне не когато се изкриви главата и гарнитурата замине а доста преди т'ва с цел да се осъзнаеш овреме. Явно пробката до капачката на радиатора и при теб не е най-високата точка. При мен най-високата точка също е друго място и не питай как обезвъздушавам
Специално при мен, след като обезвъздуша добре си оставям капачката на радиатора отворена и водата НЕ помръдва (не извира не блика и т.н. ... това на място).
Естествено ако карам 2 часа в системата се появява известно налягане.
Температурата на големия дебел маркуч в долния край на радиатора трябва да е около 60 градуса. (след като течността е преминала през радиатора охладила се е и се кани да мине през ДВГ пак).
П.С. Ако имаш някакви съмнения за запушване на радиатора, на системата или каквото и да е обърни се към колегата zvetiko той има апаратура с която проверява дали и къде е запушването.

Естествено ако карам 2 часа в системата се появява известно налягане.
Температурата на големия дебел маркуч в долния край на радиатора трябва да е около 60 градуса. (след като течността е преминала през радиатора охладила се е и се кани да мине през ДВГ пак).
П.С. Ако имаш някакви съмнения за запушване на радиатора, на системата или каквото и да е обърни се към колегата zvetiko той има апаратура с която проверява дали и къде е запушването.
- Beamerdriver
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 221
- Регистриран на: 20.06.2012
- Местоположение: Germany München/Bulgaria/Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E30
- Мечтае да кара: E30
- E30_DK
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 6.10.2007
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu
Re: Дали ще има последствия?
Affalterbach написа:...Явно пробката до капачката на радиатора и при теб не е най-високата точка. При мен най-високата точка също е друго място и не питай как обезвъздушавам...
TDS-a няма пробка за обезвъздушаване(като при бензинките), нито капачка на радиатора - тези неща са изнесени в отделен от радиатора съд, който е малко по-високо разположен от радиатора. Функцията на пробка е едно малко маркуче, което излиза от най-горна точка на радиатора и влиза в най-горна точка на разширителния съд за охладителната течност т.е. TDS-а се обезвъздушава сам и нон-стоп

На колкото TDS-и съм сменял термостат, самия термостат има направена малка дупчица в корпуса със съчма да я запучва - именно тази дупчица според мен служи за преминаване на въздушни тапи още преди да е отворил термостата.
Колега RaKi, намери тук във форума как се обезвъздушава TDS, изпълни всичко стъпка по стъпка след което като покараш колата без да извира, стрелката да ти седи на 12ч, провери колко са трърди водните маркучи - системата работи под налягане, но трябва да можеш сравнително лесно да ги смачкаш. Ако няма надути до пръсване маркучи и не губи течност без видим теч, значи няма проблем

Re: Дали ще има последствия?
Колеги реших да пробвам какво съм направил и подкарах колата надвечер температурата варираше между 87-93 градуса докато не реших да я понапъна в един баир който е около 2-3км и за мой ужас тмепературата стана 115 градуса след което спрях отворих капака и включих ел.перката принудително и карах така,мотора не вдигна повече от 104 градуса които мисля че са пак много при положение че термостата отваря на 80 градуса и ел.перката работи постоянно
няма видими течове на антифриз маркучите мисля че си са добре леко твърди какво да правя?може би отивам към водна помпа или... а и от към мотора се чува някакво странно пукане след като го угася което преди това го нямаше!

Re: Дали ще има последствия?
RaKi написа:Колеги ...
За да ви се даде полезен съвет, трябва да дадете повече информация. В смисъл, защо сменихте термостат? Ако причината е била в подобни проблеми, и сте сменили читав термостат, значи причината не е в него. Ако пък е бил блокирал в отворено положение, търсете причината в това което сте правили сега.
- E30_DK
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 6.10.2007
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu
Re: Дали ще има последствия?
Как пускаш ел.перката принудително - предполагам говориш за перката на климатика? Виското в какво състояние е?
...тази кола май е за пълна ревизия на охладителната система и то при човек, който знае какво прави, защото от това което чета започвам да си мисля за водна помпа със счупени перки, замърсен радиатор, виско(както вече казах) и т.н. Моя съвет е да закараш колата да я оправят от-до, а да не си играеме на "тук има, тук няма", защото после ще започнеме да обсъждаме теорията как всеки тдс прегрявал.
...тази кола май е за пълна ревизия на охладителната система и то при човек, който знае какво прави, защото от това което чета започвам да си мисля за водна помпа със счупени перки, замърсен радиатор, виско(както вече казах) и т.н. Моя съвет е да закараш колата да я оправят от-до, а да не си играеме на "тук има, тук няма", защото после ще започнеме да обсъждаме теорията как всеки тдс прегрявал.

Re: Дали ще има последствия?
Да става въпрос за перката на климатика,иваждам буксата от датчика на радиатора правя и мост с една жица в буксата и почва да бучи здраво
.Днес имах път около 70 км и колата ми не вдигна повече от 100 градуса при външна температура 37 с междуградско и без включена перка на климатика
а снощи какво бяха тия 115 градуса...Виското мисля че си ми е в ред,но за водната помпа мисля и нея да сменя


- mmc
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 3.11.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 525 TDS '97
Re: Дали ще има последствия?
Не ти е в ред всичко, както си мислиш. Аз също имам ТДС и имам някои наблюдения. Казваш, че си минал извънградско без пусната перка на клима в таа жега. Едва ли си карал без климатик а пуснеш ли го , перката пуска първа степен. Освен ако немаш прецакани резистори на нея или при теб действа различно. Първо това виж, макар, че е оффтопик и маловажно в случая.
Другото което говориш, е че си направил мост на буксата , за да пуснеш 2ра степен. Тя трябва да се пуска след 101 градуса а ти си ги минал. Което значи, че като си излязал да гледаш перката когато ти е била на 115 градуса, тя вече трябва да е фучала на 2ра. Това също тря да го видиш.
Най-важното - моята извънградско в тиа жеги седи между 88 (прав път) до 92 (леко нанагорнище). Сега, вече ако я зориш, да речем държиш 180 поне 20 секунди, температурата веднага скача на 100, не повече. Но ти едва ли си карал с такава скорост и обороти. Тиа цифри ти ги давам само за референция. Кой знае и моя радиатор в кво състояние е. Сигурен съм, че има и колеги които държат и още по ниски температури на ТДС-ите си.
Моята над 105 при нормално каране съм я виждал само когато карах със прецакан термостата, не отваряше добре говедето.
Успех и наистина хубавичко погледни цялата охладителна система, както казаха по-горе.
Другото което говориш, е че си направил мост на буксата , за да пуснеш 2ра степен. Тя трябва да се пуска след 101 градуса а ти си ги минал. Което значи, че като си излязал да гледаш перката когато ти е била на 115 градуса, тя вече трябва да е фучала на 2ра. Това също тря да го видиш.
Най-важното - моята извънградско в тиа жеги седи между 88 (прав път) до 92 (леко нанагорнище). Сега, вече ако я зориш, да речем държиш 180 поне 20 секунди, температурата веднага скача на 100, не повече. Но ти едва ли си карал с такава скорост и обороти. Тиа цифри ти ги давам само за референция. Кой знае и моя радиатор в кво състояние е. Сигурен съм, че има и колеги които държат и още по ниски температури на ТДС-ите си.
Моята над 105 при нормално каране съм я виждал само когато карах със прецакан термостата, не отваряше добре говедето.
Успех и наистина хубавичко погледни цялата охладителна система, както казаха по-горе.
Re: Дали ще има последствия?
Прав си колега има проблем с перката на климатика и аз си мисля че идва от там че смених водния радиатор с друг втора ръка и може би не му работи на него датчика ще го погледна и ще си сложа този от стария радиатор 

- maskivan
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 57
- Регистриран на: 21.06.2010
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
- Мечтае да кара: самолет
Re: Дали ще има последствия?
Колега вземи си нов радиатор макар и Китайски върши превъзходна работа не са скъпи 230 лв.мисля че беше-аз го имах същия проблем-смених два радиатора втора употреба и най-накрая нов и проблема е решен.
- dbanchev
-
-
- Мнения: 761
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 M52 газов котлон
- Мечтае да кара: колело на кило ракия
Re: Дали ще има последствия?
Колега, провери си виското дали зацепва- на загрял мотор с един вестник на руло пробвай да спреш перката, ако спира- виското в кофата директно и взимай читаво. Промий си водния радиатор и пространството между радиаторите и така и така си разглобил вече машината- виж си и водната помпа в какво състояние е, дали не е превъртяла турбинката дали има луфт във лагера, а ако е с пластмасова перка най-добре я смени с такава с лята метална. Това е моят съвет, само ще ти е от полза тая ревизия на охлаждането, че в тия жеги белите стават бързо. 

Re: Дали ще има последствия?
Провери дали излиза вода от тънкия маркуч на радиатора до казанчето ,затапва с мърсотия и неможе да се обезвъздуши .Трябва да пикае постоянно като работи мотора.Това ако става въпрос за дизел.
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани