Препълване с масло
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Andronoff
- триногата
-
- Мнения: 2001
- Регистриран на: 10.01.2007
- Местоположение: BMW Drink Team Bulgaria
- Пол: Мъж
Препълване с масло
Сменях масло в петък, но чак днес имах възможността да спра колата на равно място, да я изчакам да изстине и да проверя как е нивото.
Оказа се, че е 4-5мм над максимума, а и като гледам колко е останало в еднолитровата тубичка, си правя извода, че са й налели приблизително 6,7 литра.
Притеснява ме тази работа, щото това може да доведе до надналягане и съответно до изпускане на някое уплътнение.
Минал съм 150км от тогава, а най-рано мога да ида в сервиза и да ги накарам да източат излишъка в сряда.
Има ли за какво да се притеснявам?
Отделно от това, маслото вече е катранено черно, явно при дизелите е така..
Оказа се, че е 4-5мм над максимума, а и като гледам колко е останало в еднолитровата тубичка, си правя извода, че са й налели приблизително 6,7 литра.
Притеснява ме тази работа, щото това може да доведе до надналягане и съответно до изпускане на някое уплътнение.
Минал съм 150км от тогава, а най-рано мога да ида в сервиза и да ги накарам да източат излишъка в сряда.
Има ли за какво да се притеснявам?
Отделно от това, маслото вече е катранено черно, явно при дизелите е така..

Сбогом, Сами! Сбогом, Писта!
Никога няма да бъдете забравени!
Никога няма да бъдете забравени!
- ShibinG
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 542
- Регистриран на: 25.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39tdsA "97
- Мечтае да кара: c63amg
Re: Препълване с масло
за черното не се притеснявай напълно нормално е , а ако имаш тънък маркуч може да източиш излишното през щеката 

6>4
- dan-dam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1013
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: София, ама съм от село
- Пол: Мъж
- Кара: 03'Е53 М62TUB44
- Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
- Детайли за колата: Петица с много седмици
Re: Препълване с масло
И аз съм теглил с тънък маркуч през отвора на щеката. Дръпни излишното, не е добре да е повече.
- dbanchev
-
-
- Мнения: 761
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 M52 газов котлон
- Мечтае да кара: колело на кило ракия
Re: Препълване с масло
Ако е 200-300грама повече не е проблем колега, от половин кило вече нагоре ще си избие някъде. Отточи малко с тънък маркуч и спринцовка от щеката и не се притеснявай. 

- Rosendo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 379
- Регистриран на: 10.09.2009
- Местоположение: Pleven (Bulgaria)
- Кара: E46 330Ci M2 PACK CABRIO
Re: Препълване с масло
Колегите са ти налисали.....
отиваш в аптеката и си купуваш система и най голямата спринцовка (не струва повече от 1,50лв.) Няма да ти обяснявам каква е процедурата да се източи излишното масло през отвора за мерителната щека....
Става доста по бързо на топло масло, защото е по рядко и върви по лесно, но не на горещ мотор, защото ще ти “омекне“ пластмасовата спринцовка.
По принцип не е проблем 200-300мл. масло повече, но аз лично бих източил излишното.
Поздрави
отиваш в аптеката и си купуваш система и най голямата спринцовка (не струва повече от 1,50лв.) Няма да ти обяснявам каква е процедурата да се източи излишното масло през отвора за мерителната щека....
Става доста по бързо на топло масло, защото е по рядко и върви по лесно, но не на горещ мотор, защото ще ти “омекне“ пластмасовата спринцовка.
По принцип не е проблем 200-300мл. масло повече, но аз лично бих източил излишното.
Поздрави
- nightdriver
- ентусиаст
-
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: Препълване с масло
колко масло според тебе трябва да се налее в мотора ?
7л трябва да се сипят в мотора и нивото не се проверява на другия ден , а се проверява на загрял мотор 5мин след спиране !
така , че мисля нивото ти е коректно , даже иска доливане до 7 литра .
7л трябва да се сипят в мотора и нивото не се проверява на другия ден , а се проверява на загрял мотор 5мин след спиране !
така , че мисля нивото ти е коректно , даже иска доливане до 7 литра .
- Andronoff
- триногата
-
- Мнения: 2001
- Регистриран на: 10.01.2007
- Местоположение: BMW Drink Team Bulgaria
- Пол: Мъж
Re: Препълване с масло
Аз пък винаги съм си мислел, че масло се мери на студена кола..
А и другото - от предишната смяна има около половин литър остатък, а нивото си беше където трябва - между мин и макс.
А и другото - от предишната смяна има около половин литър остатък, а нивото си беше където трябва - между мин и макс.
Сбогом, Сами! Сбогом, Писта!
Никога няма да бъдете забравени!
Никога няма да бъдете забравени!
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Препълване с масло
На бмв се мери на работна температура. Иначе и аз от едно време знам че се мери на студен мотор.
Sent from my GT-I9105P using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9105P using Tapatalk 2

- Andronoff
- триногата
-
- Мнения: 2001
- Регистриран на: 10.01.2007
- Местоположение: BMW Drink Team Bulgaria
- Пол: Мъж
Re: Препълване с масло
Някой ще бъде ли така добър да обясни?
Според мен, за да премериш нивото на маслото, то трябва да е в картера, а за да е в картера, трябва да се отече там.
Щом ще се отича, значи моторът не трябва да работи, защото докато работи, маслото се придвижва от помпа и голяма част от него "пътува" нагоре-надолу.
Когато моторът бъде изгасен, гравитацията връща маслото в картера и това става относително бързо, защото маслото е топло, съответно плътността му е друга.
И по тая логика, ако мериш маслото, когато моторът е бил изгасен преди минути, няма да премериш действителното ниво, а само това, което в момента е в картера. Стичащото се масло няма как да се види в този случай, нали?
Според мен, за да премериш нивото на маслото, то трябва да е в картера, а за да е в картера, трябва да се отече там.
Щом ще се отича, значи моторът не трябва да работи, защото докато работи, маслото се придвижва от помпа и голяма част от него "пътува" нагоре-надолу.
Когато моторът бъде изгасен, гравитацията връща маслото в картера и това става относително бързо, защото маслото е топло, съответно плътността му е друга.
И по тая логика, ако мериш маслото, когато моторът е бил изгасен преди минути, няма да премериш действителното ниво, а само това, което в момента е в картера. Стичащото се масло няма как да се види в този случай, нали?
Сбогом, Сами! Сбогом, Писта!
Никога няма да бъдете забравени!
Никога няма да бъдете забравени!
- nightdriver
- ентусиаст
-
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: Препълване с масло
Andronoff написа:Някой ще бъде ли така добър да обясни?
Според мен, за да премериш нивото на маслото, то трябва да е в картера, а за да е в картера, трябва да се отече там.
Щом ще се отича, значи моторът не трябва да работи, защото докато работи, маслото се придвижва от помпа и голяма част от него "пътува" нагоре-надолу.
Когато моторът бъде изгасен, гравитацията връща маслото в картера и това става относително бързо, защото маслото е топло, съответно плътността му е друга.
И по тая логика, ако мериш маслото, когато моторът е бил изгасен преди минути, няма да премериш действителното ниво, а само това, което в момента е в картера. Стичащото се масло няма как да се види в този случай, нали?
нивото на маслото се мери 5мин. след гасене на мотора , значи загрял мотор !
явно за тези 5мин. маслото се отича достатъчно , за да бъде премерено точно...
поне така пише в мойта книжка на автомобила мотор м57 и аз го спазвам и проблеми съм нямал
Re: Препълване с масло
на М57,директно сипах и 7-те литра,нито съм го гледал от тогава/поне 2-3к км/,нито е избива от някъде.Така,че ,ако става въпрос за М57,карай спокойно,няма място за притеснение.
- Rosendo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 379
- Регистриран на: 10.09.2009
- Местоположение: Pleven (Bulgaria)
- Кара: E46 330Ci M2 PACK CABRIO
Re: Препълване с масло
nightdriver написа:нивото на маслото се мери 5мин. след гасене на мотора , значи загрял мотор !
явно за тези 5мин. маслото се отича достатъчно , за да бъде премерено точно...
поне така пише в мойта книжка на автомобила мотор м57 и аз го спазвам и проблеми съм нямал
И аз съм го чел това че маслото се мери на топъл мотор, но ето какво се случва при мен.
Спирам колата и меря маслото на 5-тата минута- почети на минимума е и според показанията трябва доливане
Проверявам на 20-тата минута- почети на минимума е и според показанията трябва доливане
Проверявам на другата сутрин и маслото е на максимума където му е мястото като се сипят 6,5 литра, колкото дават че събита М54В30
Предполагам че има някакъв клапан, който държи маслото и не позволява да слезе всичкото в картера определено време.
Пиша това, защото според мен е доста опасно, ако се направи замерване на топло и се долее масло, което не е необходимо.
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Препълване с масло
^ Колега думичката "почети" не е равна на "почти" Нямам нищо против диалектите в България, но не се пише това което се чува 
По темата:
На повечето коли има клапан на главата, който задържа маслото в нея. Това е с цел ако имаш често гасене и палене износването да е по-малко.
Аз лично си гледам маслото на студен двигател. М51

По темата:
На повечето коли има клапан на главата, който задържа маслото в нея. Това е с цел ако имаш често гасене и палене износването да е по-малко.
Аз лично си гледам маслото на студен двигател. М51
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- rosko3001
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: 15.05.2013
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е39 530Д 2002г.
- Мечтае да кара: БМВ Ф10 530хд
Re: Препълване с масло
А някой по запознат ще каже ли със сигурност как се гледа маслото на М57 на студен мотор или на загрят
Защото аз като го гледам на студен мотор ми показва, че ми е малко под минимума, а по другия метод 5 мин. след гасене на мотора ми показва ,че е малко преди макс.
и се чудя да доливам ли или да го оставя така 



- Станислав Попов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 402
- Регистриран на: 24.04.2006
- Местоположение: Казанлък
- Пол: Мъж
- Кара: е30
- Мечтае да кара: е30
Re: Препълване с масло
м57 по каталог си събира 6.5л. до макса d25 и d30
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани