Къде да ида за добра настройка на BSM-Bardolini и 2ен ванус

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 216
Регистриран на: 25.03.2008
Местоположение: София
Кара: 99' Е39 520i M52B20TU

Къде да ида за добра настройка на BSM-Bardolini и 2ен ванус

Мнение от thunderl » 09 Юли 2013, 11:56

Здравейте, колеги!

Препоръчайте добър газаджия, който разбира от двоен ванус и знае как да настрои добре BSM-Bardolini (за предпочитане в движение), че ми омръзна да ходя при калъфите, които ми я сложиха :) Сменил съм каквото може да бърка нещата при газта, но имам странното усещане, че напоследък гори повечко газ, а тягата приижда с "ритник" и я няма на определени обороти - сигурен съм, че може да се настрои и по-добре :)

Ако имате някой в София от когото сте много доволни, препоръчвайте... ако не ще ходя направо при производителя, да я настроят.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Къде да ида за добра настройка на BSM-Bardolini и 2ен ва

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 09 Юли 2013, 11:59

На бензин ако е същата значи двойния ванос трябва да се прегледа и клапана на картерните газове..ако силата идва след 2700 оборота има доста писано по темата.

Иначе кво по специално се настройва на двойния ванос нензам??? аз на м54б30ката си го настройвам и нищо различно не виждам.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 216
Регистриран на: 25.03.2008
Местоположение: София
Кара: 99' Е39 520i M52B20TU

Re: Къде да ида за добра настройка на BSM-Bardolini и 2ен ва

Мнение от thunderl » 09 Юли 2013, 12:06

ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:На бензин ако е същата значи двойния ванос трябва да се прегледа и клапана на картерните газове..ако силата идва след 2700 оборота има доста писано по темата.

Иначе кво по специално се настройва на двойния ванос нензам??? аз на м54б30ката си го настройвам и нищо различно не виждам.


При мене зимата имаше яко игра на обороти на газ главно, до степен, че въртяхме монтажа, за да се скъси още разстоянието. После съм сменил и клапана на картерните, но имам чувството, че разхода рипна от тогава, а вървежа остана същия/по-слаб. Това за силата след 2700 не знам дали е проблем или е по-скоро типично поведние на 20-ката... Последните диагностики преди 2-3000 показаха, че колата е изрядна уж. Ще ми се обаче да ида някъде, където да и се качи някой карал такава и да си даде мнението на бензин... и после да се метна на фина настройка с газта.

Колкото до двойния ванус - чувал съм, че е тегав за настройка, не е невъзможен, но е тегав.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Къде да ида за добра настройка на BSM-Bardolini и 2ен ва

Мнение от zvetiko » 09 Юли 2013, 13:40

За да работи колата добре на газ, трябва най-напред да работи добре на бензин, защото газовият компютър копира времената на бензиновите инжектори умножени с някакъв коефициент.
Пишеш, че колата е имала проблем с оборотите предимно на газ, което би трябвало да означава, че е имало проблем и с оборотите на бензин- ако е така трябва да се реши.
Това, че имаш двоен ВАНОС не е от значение, от значение е, че изобщо имаш ВАНОС, което означава, че при обороти над 2600 смукателните клапани се отварят по-рано и на това трябва да се отговори с увеличено количество на горивото. Затова кривата на времената в меню "Финни настройки" трябва да се подвигне в задната си част. В последната си версия на софтуера на BSM има плъзгачи, в менюто за финна настройка, които служат точно за тази цел.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 216
Регистриран на: 25.03.2008
Местоположение: София
Кара: 99' Е39 520i M52B20TU

Re: Къде да ида за добра настройка на BSM-Bardolini и 2ен ва

Мнение от thunderl » 09 Юли 2013, 13:51

zvetiko написа:За да работи колата добре на газ, трябва най-напред да работи добре на бензин, защото газовият компютър копира времената на бензиновите инжектори умножени с някакъв коефициент.
Пишеш, че колата е имала проблем с оборотите предимно на газ, което би трябвало да означава, че е имало проблем и с оборотите на бензин- ако е така трябва да се реши.
Това, че имаш двоен ВАНОС не е от значение, от значение е, че изобщо имаш ВАНОС, което означава, че при обороти над 2600 смукателните клапани се отварят по-рано и на това трябва да се отговори с увеличено количество на горивото. Затова кривата на времената в меню "Финни настройки" трябва да се подвигне в задната си част. В последната си версия на софтуера на BSM има плъзгачи, в менюто за финна настройка, които служат точно за тази цел.


Добре де, всичко това е хубаво, но дайте съвет къде да се ходи? На място ли се настройва или в движение?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Къде да ида за добра настройка на BSM-Bardolini и 2ен ва

Мнение от zvetiko » 09 Юли 2013, 15:08

Мога да видя състоянието на бензиновата част, имам и кабел за диагностика на газовият инжекцион. Ако не ти харесат новите настройки, може да се върнат сегашните. Настройките наистина най-добре се правят в движение, като трябва път където никой да не пречи да се подържа известно време определено натоварване на двигателя. Ако отидеш при производителя ще направят настройките на пътя към летището. ;) Настройките може да се направят и на място- софтуера на BSM го позволява и си има определена процедура за това. На моята кола съм ги направил на място, със съответните корекции на кривата на времената, за да премахна това, което ме е дразнело- леко се давеше при средни натоварвания и леко не вървеше при големи. ;)

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook