E39 TDS тресе волана
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
58 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- martinvn
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 151
- Регистриран на: 8.07.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: E87 LCI
- Детайли за колата: 2011г, 143hp
E39 TDS тресе волана
Колеги имам един и същ проблем от 2 може би и 3 години.
Чел съм и теми и съм влизал неколкократно в сервизи. Общо взето всички предполагат, че е от част Х. Следва смяна, даване на пари и отново волана тресе по същия начин. И накрая от неудобство ми казват - "ами май ще трябва да свикнеш с това, нали колата ти е здрава, ако знаеш, какви бараки има"
Симптоми:
Пример1:
При движение например с около 140км, плавно започвам да намалям скоростта. Към 120 започва осезаема вибрация във волана. Около 100-90-80 усещането е сякаш нещо ще се разпадне ако не отнема крака от спирачката. И финал - под 70 км започва да изчезва вибрацията (но по скоро защото усилието без наклон не е толкова голямо).
Пример2:
Ако се движа с 40-50км по голям наклон и например идва остър завой в някой проход, пробвайки да намаля до 20км имам усещане, че това става ужасно трудно, на тласъци и отново се усещат вибрации във волана.
Какво съм правил/сменял досега:
-Дискове: В началото бях с Бош. След това Бендикс. А сега оригинални от ВарнаКарс с накладки АТЕ. Всеки път смяна дискове + накладки. Дори, когато сменях с Бендикс, смених предни/задни + накладките им. Само тук има дадени доста над 1000 лв.
-Задно окачване:
1. Керамични втулки.
2. Големи носачи.
3. Носачи регулиращи ляво-дясно.
-Предница:
1. Два пъти тампони на кривите носачи. Веднъж с първите дискове. Вторият след около 25.000-30.000 км (тъй като филма с това тресене го гледам отдавна).
2. Тампони стабилизиращи щанги.
3. Биалетки.
4. Ремонт на рейка в БОШ сервиз.
5. Смяна тампони на скоростна кутия.
Последно при влизането във ВарнаКарс (преди около 1000км), изрично помолих преди смяната на дисковете да огледат внимателно, цялата ходова част, да почистят хубаво главините за да напаснат добре дисковете, да видят централните отвори на джантите, да прегледат въздуховодите към дисковете и всичко, което може да се подозира.
Резултат: Както е редно около 600-800 км спирах почти изцяло на скорост и буквално съм галел спирачката ако я използвам. Преди седмица решавам да видя резултата от поредните дадени пари на магистралата. Познатото усещане - на същите километри същата вибрация/тресене.
Вчера гледаха дисковете с индикаторен часовник. Отклоненията са нещо от рода на 0.01-2
Не мисля, че това са отклонения, които са извън допуските. И чак такова тресене?
По отношение на джанти и гуми: Джантите са 17'' с гуми 235/45/17, вярно трети сезон са, но със зимните гуми тресенето е на абсолютно същата скорост.
Честно казано ми правят много трудно баланса точно в диапазона 90-120 км. Дори и на чисто нови гуми ходя по 2-3 пъти докато ми направят съвсем точен баланс. И дори тогава на празен ход на 90-100 си имам едно леко вибриране като на масажен стол.
Подозирам, че това е пряко свързано и с другия проблем.
От списъка на ВарнаКарс не смених единствено ляв кормилен накрайник (който бил поомекнал, и наистина не ми звучеше убедително да дам отново пари за нещо ей така). Иначе всичко останало смених, както съм описал горе, а останалото е гледано и от тях и от други сервизи.
Ще помоля колегите с опит, на които им се занимава да помислят, да предложат някакво мнение и евентуално да ме насочат къде във Варна и региона да отида при човек, който ще може компетентно да ме отърве от проблема.
Чел съм и теми и съм влизал неколкократно в сервизи. Общо взето всички предполагат, че е от част Х. Следва смяна, даване на пари и отново волана тресе по същия начин. И накрая от неудобство ми казват - "ами май ще трябва да свикнеш с това, нали колата ти е здрава, ако знаеш, какви бараки има"

Симптоми:
Пример1:
При движение например с около 140км, плавно започвам да намалям скоростта. Към 120 започва осезаема вибрация във волана. Около 100-90-80 усещането е сякаш нещо ще се разпадне ако не отнема крака от спирачката. И финал - под 70 км започва да изчезва вибрацията (но по скоро защото усилието без наклон не е толкова голямо).
Пример2:
Ако се движа с 40-50км по голям наклон и например идва остър завой в някой проход, пробвайки да намаля до 20км имам усещане, че това става ужасно трудно, на тласъци и отново се усещат вибрации във волана.
Какво съм правил/сменял досега:
-Дискове: В началото бях с Бош. След това Бендикс. А сега оригинални от ВарнаКарс с накладки АТЕ. Всеки път смяна дискове + накладки. Дори, когато сменях с Бендикс, смених предни/задни + накладките им. Само тук има дадени доста над 1000 лв.
-Задно окачване:
1. Керамични втулки.
2. Големи носачи.
3. Носачи регулиращи ляво-дясно.
-Предница:
1. Два пъти тампони на кривите носачи. Веднъж с първите дискове. Вторият след около 25.000-30.000 км (тъй като филма с това тресене го гледам отдавна).
2. Тампони стабилизиращи щанги.
3. Биалетки.
4. Ремонт на рейка в БОШ сервиз.
5. Смяна тампони на скоростна кутия.
Последно при влизането във ВарнаКарс (преди около 1000км), изрично помолих преди смяната на дисковете да огледат внимателно, цялата ходова част, да почистят хубаво главините за да напаснат добре дисковете, да видят централните отвори на джантите, да прегледат въздуховодите към дисковете и всичко, което може да се подозира.
Резултат: Както е редно около 600-800 км спирах почти изцяло на скорост и буквално съм галел спирачката ако я използвам. Преди седмица решавам да видя резултата от поредните дадени пари на магистралата. Познатото усещане - на същите километри същата вибрация/тресене.
Вчера гледаха дисковете с индикаторен часовник. Отклоненията са нещо от рода на 0.01-2
Не мисля, че това са отклонения, които са извън допуските. И чак такова тресене?
По отношение на джанти и гуми: Джантите са 17'' с гуми 235/45/17, вярно трети сезон са, но със зимните гуми тресенето е на абсолютно същата скорост.
Честно казано ми правят много трудно баланса точно в диапазона 90-120 км. Дори и на чисто нови гуми ходя по 2-3 пъти докато ми направят съвсем точен баланс. И дори тогава на празен ход на 90-100 си имам едно леко вибриране като на масажен стол.
Подозирам, че това е пряко свързано и с другия проблем.
От списъка на ВарнаКарс не смених единствено ляв кормилен накрайник (който бил поомекнал, и наистина не ми звучеше убедително да дам отново пари за нещо ей така). Иначе всичко останало смених, както съм описал горе, а останалото е гледано и от тях и от други сервизи.
Ще помоля колегите с опит, на които им се занимава да помислят, да предложат някакво мнение и евентуално да ме насочат къде във Варна и региона да отида при човек, който ще може компетентно да ме отърве от проблема.
- E30_DK
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 6.10.2007
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu
Re: E39 TDS тресе волана
Аз имам две предположения:
1 - рейката - какво са й ремонтирали... сменили са семеринги и гумички? Ако са износени червяка и гребена и има хлабина между тях тя не може да се поправи - според мен точно там ти е проблема. Опитайте да оберете малко луфта(има много писано как става) и виж дали ще има някаква промяна.
2 - джантите с какъв отвор са - да не би отвора да е по-голям от главината и да имаш дужда от втулки?
1 - рейката - какво са й ремонтирали... сменили са семеринги и гумички? Ако са износени червяка и гребена и има хлабина между тях тя не може да се поправи - според мен точно там ти е проблема. Опитайте да оберете малко луфта(има много писано как става) и виж дали ще има някаква промяна.
2 - джантите с какъв отвор са - да не би отвора да е по-голям от главината и да имаш дужда от втулки?
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: E39 TDS тресе волана
2 - джантите с какъв отвор са - да не би отвора да е по-голям от главината и да имаш дужда от втулки?
Колега, ако е от отвора на джантите би трябвало да тресе при движение на колата, на колегата проблема е при спиране. Класиката в този случай е криви дискове или омекнали или скъсани втулки на кривите носачи, но колегата ги е проверил. Възможно ли е да са омекнали втулките на другите предни носачи и това да създава проблема.

Към колегата martinvn- правена ли е следната проба: вдига се колата на подемник така, че да увиснат колелетата и се прави опит да се завърти гумата с бутане напред и назад. Тогава се усещат всички луфтове в кормилното управление- ако нещо е много разбито се вижда, ако някой ябълковиден болт е с минимален луфт се усеща като се сложи върху него ръка - затова пробата се прави от двама.
- Alexch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 26.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
- Мечтае да кара: Z8
Re: E39 TDS тресе волана
zvetiko написа:Към колегата martinvn- правена ли е следната проба: вдига се колата на подемник така, че да увиснат колелетата и се прави опит да се завърти гумата с бутане напред и назад. Тогава се усещат всички луфтове в кормилното управление- ако нещо е много разбито се вижда, ако някой ябълковиден болт е с минимален луфт се усеща като се сложи върху него ръка - затова пробата се прави от двама.
Това е пробата с която се почва. Обърнете специално внимание за луфтове в шарнирите

В тази тема бях сигурен, че е от тях viewtopic.php?f=7&t=337040
При теб симптомите са по-ярко изразени при спиране, така че опитай и с други джанти.
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност
- martinvn
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 151
- Регистриран на: 8.07.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: E87 LCI
- Детайли за колата: 2011г, 143hp
Re: E39 TDS тресе волана
Колеги бях до преди малко в сервиз. Огледаха отново внимателно всичко + Вашите предположения.
Ходовата част била перфектна, рейката нямала никакви луфтове. Нищо не мърдало.

Ходовата част била перфектна, рейката нямала никакви луфтове. Нищо не мърдало.

Re: E39 TDS тресе волана
Към martinvn: така както го описваш всичко ти е ОК, а тресене има.
Според мен проблема ти е в спирачната система. Вземете да обезвъздушите като за начало. То като се сменят наклатки и дискове е добре да се сменят и спирачните маркучи, както и да се направи ревизия на апаратите. Но на много хора не им се занимава и просто прибират буталата на спирачните апарати. Напълно е възможно да не спират двете предни колела в синхрон. На ГТП какво казаха? Или мина по другия начин?
Според мен проблема ти е в спирачната система. Вземете да обезвъздушите като за начало. То като се сменят наклатки и дискове е добре да се сменят и спирачните маркучи, както и да се направи ревизия на апаратите. Но на много хора не им се занимава и просто прибират буталата на спирачните апарати. Напълно е възможно да не спират двете предни колела в синхрон. На ГТП какво казаха? Или мина по другия начин?
В рейката има рейка и зъбно колело. Червяк няма.E30_DK написа:...Ако са износени червяка и гребена...
- martinvn
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 151
- Регистриран на: 8.07.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: E87 LCI
- Детайли за колата: 2011г, 143hp
Re: E39 TDS тресе волана
Колега bmw325tds от толкова отдавна е проблема, че всичко съм правил, каквото съм се досещал. Минах на 2 различни ГТП да видят сходимост на ляво/дясно и предни/задни. Всичко си е в синхрон. Маркучите и спирачните апарати са с цялостна профилактика правена скоро покрай същия проблем.
Отделно преди 1000км при смяната на дисковете във ВарнаКарс ги помолих отново да проверят апарати/маркучи и да смажат всичко. Спирачна течност също смених преди не повече от 10к.
Отделно преди 1000км при смяната на дисковете във ВарнаКарс ги помолих отново да проверят апарати/маркучи и да смажат всичко. Спирачна течност също смених преди не повече от 10к.
Re: E39 TDS тресе волана
martinvn, искаш да кажеш, че всичко по колата ти е ОК и пак тресе. И как така стават тия работи?
Казваш, че всичко са ревизирали и съответно си дал маса пари. Кой е ревизирал и какво е пипал и изобщо пипано ли е?
Това че си вкарвал колата многократно в сервиз и си платил подобаващо какво означава?
Прочети удебеления текст по долу от твоя пост. Освен проблема да е в посоченото няма къде другаде да е.
Казваш, че всичко са ревизирали и съответно си дал маса пари. Кой е ревизирал и какво е пипал и изобщо пипано ли е?
Това че си вкарвал колата многократно в сервиз и си платил подобаващо какво означава?
Прочети удебеления текст по долу от твоя пост. Освен проблема да е в посоченото няма къде другаде да е.
martinvn написа:Колеги имам един и същ проблем от 2 може би и 3 години.
Чел съм и теми и съм влизал неколкократно в сервизи. Общо взето всички предполагат, че е от част Х. Следва смяна, даване на пари и отново волана тресе по същия начин...
Какво съм правил/сменял досега:
-Дискове:... Само тук има дадени доста над 1000 лв...
- martinvn
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 151
- Регистриран на: 8.07.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: E87 LCI
- Детайли за колата: 2011г, 143hp
Re: E39 TDS тресе волана
Колега,
Както казах, преди 1000км смяна на дискове и накладки във ВарнаКарс, цялостен оглед и заключението беше че за смяна са:
Задни носачи
Тампони на предни криви носачи
Тампони стабилизиращи щанги
Керамични втулки отзад
Смених всичко и карах внимателно за да се напаснат накладките.
Промяна - никаква.
Сега ще пробвам отново размяна на гуми, баланси и ще пиша ако нещо излезне от там.
Както казах, преди 1000км смяна на дискове и накладки във ВарнаКарс, цялостен оглед и заключението беше че за смяна са:
Задни носачи
Тампони на предни криви носачи
Тампони стабилизиращи щанги
Керамични втулки отзад
Смених всичко и карах внимателно за да се напаснат накладките.
Промяна - никаква.
Сега ще пробвам отново размяна на гуми, баланси и ще пиша ако нещо излезне от там.
- Smoocki
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582
- Kystantin
- Потребител
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 29.10.2012
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 520i
- Мечтае да кара: 645ci
- Детайли за колата: Бандитка
Re: E39 TDS тресе волана
Колега, и аз от както сложих летните гуми се получи едно тресене между 120 и 140 км/ч. При мен не беше само при спиране, но когато използвам спирачката беше по-осезаемо.
Причината се оказа доста проста - гумите се бяха завъртели в джантите, не бяха балансирани и имаха доста голямо отклонение.
Видях, че си писал, че са регулирани, но пробвай.
Дано съм помогнал.
Причината се оказа доста проста - гумите се бяха завъртели в джантите, не бяха балансирани и имаха доста голямо отклонение.
Видях, че си писал, че са регулирани, но пробвай.
Дано съм помогнал.
- martinvn
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 151
- Регистриран на: 8.07.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: E87 LCI
- Детайли за колата: 2011г, 143hp
Re: E39 TDS тресе волана
Така..
Вчера след работа пробвах момента с кривите гуми. Действително казаха че 2 от гумите са с отклонения. Въртяха ги по джантата няколко пъти, балансираха ги максимално добре и ги сложиха за задни.
Предните 2 ги балансираха без проблем и съответно са без отклонения.
--- > Няма абсолютно никаква разлика. Излезнах на магистралата. При първите няколко проби волана тресе по слабо. След това тресе ужасно.
При проби не ме разбирайте, че натискам зверски. Намалям плавно от 120-130.
Говорих с колегата Илко от Добрич и ще мина в началото на другата седмица да погледне.
Дано да разгадаем мистерията. Ще пиша ако има резултати.
Вчера след работа пробвах момента с кривите гуми. Действително казаха че 2 от гумите са с отклонения. Въртяха ги по джантата няколко пъти, балансираха ги максимално добре и ги сложиха за задни.
Предните 2 ги балансираха без проблем и съответно са без отклонения.
--- > Няма абсолютно никаква разлика. Излезнах на магистралата. При първите няколко проби волана тресе по слабо. След това тресе ужасно.
При проби не ме разбирайте, че натискам зверски. Намалям плавно от 120-130.
Говорих с колегата Илко от Добрич и ще мина в началото на другата седмица да погледне.
Дано да разгадаем мистерията. Ще пиша ако има резултати.
- bocho123321
- Потребител
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 21.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525tds
Re: E39 TDS тресе волана
погледни си за всеки случай амортисьорите , (да не някой стержен да ти е разбит или да е изтървал ).
- rosko3001
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: 15.05.2013
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е39 530Д 2002г.
- Мечтае да кара: БМВ Ф10 530хд
Re: E39 TDS тресе волана
колега аз съм със същото тресене на около 110-120км после изчезва,а всичко по колата е ОК гуми,джанти,окачване рейка и т.н. казаха ми познати майстори,че наи-вероятно съм за нов маховик, но аз все още се чудя дали е възможно да е от него,ако решиш виж го и твоя в какво състояние е 

- Bavarishe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
Re: E39 TDS тресе волана
мен ми беше блокирал маховика и разбил скоростите,но такива пробеми не съ имал
ТДС - Турбо Див Селянин
58 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани