Проблем с плочката на TDS или нещо друго...
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- totopz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Проблем с плочката на TDS или нещо друго...
Имам E39, 2.5TDS от 1997 година. Когато колата се покара повечко време (примерно 20-30 км) празният ход става ужасен - двигателят започва да се тресе, даже понякога от него се чува едно като цъкане докато се тресе. Само ще поясня, че този проблем го нямаше когато взех колата, но се появи по едно време и имам чувството, че с времето се засилва.
Изчетох всички теми за прословутата плочка на ГНП-то. Иска ми се да си оправя проблема, но не знам как точно да започна. Зачетох някъде, че може проблемът да не в плочката, а да е в маховака или нещо друго. Доколкото разбрах трябва да си приготвя 1200 лв. за нова плочка, но ми се иска преди това да съм сигурен, че проблемът е точно в плочката, а не да купя нова и да се окаже, че не е от нея.
Друго което ми се върти в главата е да си намеря от някъде плочка втора употреба и да видя дали с нея нещата ще се оправят, като очаквам цената на такава плочка да е доста по-ниска от нова.
И за още един вариант си мисля - да се пробвам да направя нова центровка на плочката с идеята нещата да се подобрят (четох, че след лоша центровка на плочката се получават подобни на моя проблем), но не съм сигурен дали ще има ефект.
Аз лично си мисля, че е най-добре да направя изброените манипулации в обратен ред, като започна с центровка на плочката, проба с втора употреба и накрая покупка на нова. Но понеже нямам много опит с подобни ремонти може да се окаже, че мисля в грешна посока.
Моля за съвет. Как да постъпя? Може ли да ми препоръчате разбран майстор в София, който ще се отнесе отговорно към проблема и ще ми помогне да го реша?
Изчетох всички теми за прословутата плочка на ГНП-то. Иска ми се да си оправя проблема, но не знам как точно да започна. Зачетох някъде, че може проблемът да не в плочката, а да е в маховака или нещо друго. Доколкото разбрах трябва да си приготвя 1200 лв. за нова плочка, но ми се иска преди това да съм сигурен, че проблемът е точно в плочката, а не да купя нова и да се окаже, че не е от нея.
Друго което ми се върти в главата е да си намеря от някъде плочка втора употреба и да видя дали с нея нещата ще се оправят, като очаквам цената на такава плочка да е доста по-ниска от нова.
И за още един вариант си мисля - да се пробвам да направя нова центровка на плочката с идеята нещата да се подобрят (четох, че след лоша центровка на плочката се получават подобни на моя проблем), но не съм сигурен дали ще има ефект.
Аз лично си мисля, че е най-добре да направя изброените манипулации в обратен ред, като започна с центровка на плочката, проба с втора употреба и накрая покупка на нова. Но понеже нямам много опит с подобни ремонти може да се окаже, че мисля в грешна посока.
Моля за съвет. Как да постъпя? Може ли да ми препоръчате разбран майстор в София, който ще се отнесе отговорно към проблема и ще ми помогне да го реша?
- wladio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 701
- Регистриран на: 16.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39
Re: Проблем с плочката на TDS или нещо друго...
привет колега.за майстор търсиш милен-napsters,нека първо да се види какво ти е.може да си вземеш плочка 2ра ръка,не са скъпи.тук във форума има много колеги дето продават,само трябва да се спази номера на твойта помпа с евентуалната друга.
успех и да кажеш какво си направил.
успех и да кажеш какво си направил.
- E30_DK
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 6.10.2007
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu
Re: Проблем с плочката на TDS или нещо друго...
А има ли вариант ангренажната верига да ти е разтегната и като я покараш 20-30км. тя да се заргрее => разтяга се още малко и центровката започва да бяга и затова празния ход да става отвратителен.
Пробвай с центровка и почистване на плочката, но ако е от разтегната верига си мисля, че като се настрои да работи добре когато е топла ще развали работата студена. Има как да се позамаже този проблем (с предварение на помпата
), но не е решение на проблема.
За ново ГНП на коли като нашите(толкова стари) мисля, че няма смисъл... намират се читави втора ръка за около 200-300лв.
За майстор потърси из форума - има много писано по темата за тресенето на тдс и в темите са споменати хората, които са вещи по въпроса. Смятам, че трябва да започнеш именно с това - да намериш човек, който да ти диагностицира проблема... както ти предложи колега по-горе - NAPSTERS (Милен в Суходол) може да ти помогне.
Пробвай с центровка и почистване на плочката, но ако е от разтегната верига си мисля, че като се настрои да работи добре когато е топла ще развали работата студена. Има как да се позамаже този проблем (с предварение на помпата

За ново ГНП на коли като нашите(толкова стари) мисля, че няма смисъл... намират се читави втора ръка за около 200-300лв.
За майстор потърси из форума - има много писано по темата за тресенето на тдс и в темите са споменати хората, които са вещи по въпроса. Смятам, че трябва да започнеш именно с това - да намериш човек, който да ти диагностицира проблема... както ти предложи колега по-горе - NAPSTERS (Милен в Суходол) може да ти помогне.
Re: Проблем с плочката на TDS или нещо друго...
Много правилно и логично разсъждаваш колега. Само преди всичко друго направи едно почистване с добавка , след като я изразходиш сложи малко (на цял резервоар литър , ако имаш по-малко гориво процентно и добавката слагаш ) масълце или двутактово бездимно или атф някъв . След това мисли и направи реглаж на помпата което е полезнои в много случаи дава резултат. Аз лично бих извършил и още една процедура тъй като не е чак толкоз сложна и времеотделяща . Да се провери центровката на газоразпределението и да се центрова както си е по книга защото от износването на веригата бяга и промените гор на разпределителния вал не са малко , има случай такива не малко. Това надали пряко ще ти реши проблема с празния ход , но тези три операции са важни, полезни и добра основа за по-нататъшна борба с проблема. Чукането което чуваш е или от заминаващ си маховик вече или от недобрата работа на празен ход и се получават вибрации и биене по елементи с износване ( в това число и маховика , усеща се луфта му ) . След всичко това можеш да преминеш на вариант или свалане за обслужване и почистване на гнп или направо да пробваш с плочка втора ръка което е временно решение в повечето случаи. Новата плочка не е толкоз пари доста по-надолу е , но все пак си е инвестиция . Успех.
- milenskia525
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: 2.11.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39
Re: Проблем с плочката на TDS или нещо друго...
Здрасти колега,наистена тва е доста неприятно..
До миналата година и аз имах ТДС,имах абсолютно същия проблем като твоя,един приятел ми направи диагностика и забеляза че милиграмите(които се гласят от плочката) постоянно се менят и от там иде тресенето и неравномерната работа на мотора,бях се видял в чудо,и аз мислех да търся друга плочка,но решихме първо да пробваме с присадка.Купих БАРДАЛ 6в1 за прочистване,дават я за 20лт гориво,но ние изкарахме направо маркуча от помпата,за да изгори само присадката без никаква нафта,доста колеги са правили така.Колата направо заспа колега,заработи си супер равномерно и така я карах доста време,така че ако искаш пробвай,успех 


- totopz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: Проблем с плочката на TDS или нещо друго...
Благодаря на всички за информацията, която ми дадохте.
Сега аз ще споделя развитието по темата. Като цяло се замислям над варянта за покупка на нова плочка. Обаче преди да купя нова ми се иска да се убедя на 100%, че проблемът идва от нея, за да не стане така, че да дам една камара пари и след това да няма ефект.
Тъй като бях свободен през уикенда реших да се заема сам да открия каквото мога за пустата плочка преди да се допитам до майстор. Намерих си INPA и кабел за връзка с колата. Качих програмата, закачих кабела и започнах да гледам какво показва. Един познат майстор ми каза какво да гледам за стойност на горивото и след като всичко ми беше ясно започнах с тестовте. Трябваше хубаво да загрея колата, за да започне да прекъсва. Понеже все още нямам винетка падна едно лудо градско въртене и след около половин - един час прекъсването започна да се проявява.
Когато колата работеше нормално без да прекъсва стойността в INPA, която наблюдавах се менеше между 4.5 и 5.5. Когато се случеше да започне да прекъсва и да се клати двигателят стойността падаше доста и варираше между 0.17 и 2.5. Всички тези стойности бяха измерени на празен ход.
Прилагам и снимка от програмата за да покажа какво точно гледах:

Сега на базата на информацията, която открих някой може ли да ми каже какво се случва с колата и дали проблемът е 100% в плочката или нищо интересно не съм открил?
Сега аз ще споделя развитието по темата. Като цяло се замислям над варянта за покупка на нова плочка. Обаче преди да купя нова ми се иска да се убедя на 100%, че проблемът идва от нея, за да не стане така, че да дам една камара пари и след това да няма ефект.
Тъй като бях свободен през уикенда реших да се заема сам да открия каквото мога за пустата плочка преди да се допитам до майстор. Намерих си INPA и кабел за връзка с колата. Качих програмата, закачих кабела и започнах да гледам какво показва. Един познат майстор ми каза какво да гледам за стойност на горивото и след като всичко ми беше ясно започнах с тестовте. Трябваше хубаво да загрея колата, за да започне да прекъсва. Понеже все още нямам винетка падна едно лудо градско въртене и след около половин - един час прекъсването започна да се проявява.
Когато колата работеше нормално без да прекъсва стойността в INPA, която наблюдавах се менеше между 4.5 и 5.5. Когато се случеше да започне да прекъсва и да се клати двигателят стойността падаше доста и варираше между 0.17 и 2.5. Всички тези стойности бяха измерени на празен ход.
Прилагам и снимка от програмата за да покажа какво точно гледах:

Сега на базата на информацията, която открих някой може ли да ми каже какво се случва с колата и дали проблемът е 100% в плочката или нищо интересно не съм открил?
- milenskia525
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: 2.11.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39
Re: Проблем с плочката на TDS или нещо друго...
totopz написа:Благодаря на всички за информацията, която ми дадохте.
Сега аз ще споделя развитието по темата. Като цяло се замислям над варянта за покупка на нова плочка. Обаче преди да купя нова ми се иска да се убедя на 100%, че проблемът идва от нея, за да не стане така, че да дам една камара пари и след това да няма ефект.
Тъй като бях свободен през уикенда реших да се заема сам да открия каквото мога за пустата плочка преди да се допитам до майстор. Намерих си INPA и кабел за връзка с колата. Качих програмата, закачих кабела и започнах да гледам какво показва. Един познат майстор ми каза какво да гледам за стойност на горивото и след като всичко ми беше ясно започнах с тестовте. Трябваше хубаво да загрея колата, за да започне да прекъсва. Понеже все още нямам винетка падна едно лудо градско въртене и след около половин - един час прекъсването започна да се проявява.
Когато колата работеше нормално без да прекъсва стойността в INPA, която наблюдавах се менеше между 4.5 и 5.5. Когато се случеше да започне да прекъсва и да се клати двигателят стойността падаше доста и варираше между 0.17 и 2.5. Всички тези стойности бяха измерени на празен ход.
Прилагам и снимка от програмата за да покажа какво точно гледах:
Сега на базата на информацията, която открих някой може ли да ми каже какво се случва с колата и дали проблемът е 100% в плочката или нищо интересно не съм открил?
Пак ти казвам колега,проблемат ти е най вероятно от самата плочка,моите симптоми бяха абсолютно същите,преди да предприемеш купуване на друга плочка,купи си присадка БАРДАЛ 6в1,изгори я само нея без никаква нафта,докато я гориш(ако решиш да пробваш разбира се),дръж я на поне 2000 оборота,пробвай нищо не губиш,струва около 30-на лв,почти съм убеден че ще стане...
Re: Проблем с плочката на TDS или нещо друго...
Тая присадка е добре то ясно че е разумно да направи един курс по почистване ама така директно само да смуче от шишето свършва за 30 секунди и отива в резервоара. По-добре да хване и обратната нафта и да я пусне през едно филтърче пак в шишенцето да връща за д аможе да циркулира така на работещ двигател по-дълго време . Така почти сигурно ще има ефект защото отитането на тез плочки е беконтактно и само мръсотията им влияе да работят неадекватно.
- milenskia525
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: 2.11.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39
Re: Проблем с плочката на TDS или нещо друго...
Разбира се че е така,просто го казах малко образно...
Като направихме тая процедура с моята кола,по спомен доколкото се сещам около пне половин час работи докато изгори присадката,а колата заработи още преди да е изгорила цялото шишенце,абе просто е вълшебна,другото което е,случая не е един или да е случаен,при много гора помага,присадките като цяло на тая фирма или марка БАРДАЛ са уникални,след моя случай колата ми никога не е работела така кротичко и равномерно
Като направихме тая процедура с моята кола,по спомен доколкото се сещам около пне половин час работи докато изгори присадката,а колата заработи още преди да е изгорила цялото шишенце,абе просто е вълшебна,другото което е,случая не е един или да е случаен,при много гора помага,присадките като цяло на тая фирма или марка БАРДАЛ са уникални,след моя случай колата ми никога не е работела така кротичко и равномерно

- totopz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: Проблем с плочката на TDS или нещо друго...
milenskia525, какво означава присадка? Ако това е нящо като добавка и идеята е тя да почисти боклуците от плочката, то тогава не е ли по-добре да сваля плочката, да я разглобя и да я почистя обстойно?
Също така не мога да разбера как работи това безконтактно отчитане на положението на палеца в плочката? Някой може ли да обясни? Идеята ми е ако сваля плочката да замяря някак какви сигнали дава, когато палецът се мести и да хвана, ако някъде стойностите прескачат или са нестабилни.
Също така не мога да разбера как работи това безконтактно отчитане на положението на палеца в плочката? Някой може ли да обясни? Идеята ми е ако сваля плочката да замяря някак какви сигнали дава, когато палецът се мести и да хвана, ако някъде стойностите прескачат или са нестабилни.
- milenskia525
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: 2.11.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39
Re: Проблем с плочката на TDS или нещо друго...
totopz написа:milenskia525, какво означава присадка? Ако това е нящо като добавка и идеята е тя да почисти боклуците от плочката, то тогава не е ли по-добре да сваля плочката, да я разглобя и да я почистя обстойно?
Също така не мога да разбера как работи това безконтактно отчитане на положението на палеца в плочката? Някой може ли да обясни? Идеята ми е ако сваля плочката да замяря някак какви сигнали дава, когато палецът се мести и да хвана, ако някъде стойностите прескачат или са нестабилни.
Добавка е да

Ако питаш мен,не си играй да сваляш плочката,просто ако имаш желание пробвай процедурата която ти препоръчах,нищо не губиш и почти съм убеден,че ще се оправи.А за тва дали може да се свали и да се почисти,не съм запознат....,просто имах същите симптоми,диагностиката показа същото и ти споделям какво направих
Успех колега и ако може да споделиш крайния резултат,ще съм благодарен да разбера какво е станало,а и мисля че ще е полезно за доста хора

- totopz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: Проблем с плочката на TDS или нещо друго...
Да прав си - нищо не пречи да пробвам. Ще видя този уикенд как ще се развият нещата, че имам уговорка с един майстор да му закарам колата да я погледне и ако той нищо не каже, може да взема една такава добавка и да пробвам какво ще стане.
Иначе ще пиша по темата всеки път когато има някакво развитие. Просто през седмицата нямам никакво време и само събота и неделя мога да се занимавам с колата. За това и по-рядко пиша.
Иначе ще пиша по темата всеки път когато има някакво развитие. Просто през седмицата нямам никакво време и само събота и неделя мога да се занимавам с колата. За това и по-рядко пиша.
Re: Проблем с плочката на TDS или нещо друго...
Точно в Е39 има тема подробна за гнп на тдс и колегата който я е писал си ги разбира може да ти бъде много полезен. На плочката след разглобяване се чисти евентуално натрупана мръсотия около остта което води до затруднено въртене и при много малки отклонение и движения обратния сигнал от палеца е некоректен и се получават колебливи показания оттам и промени в празния ход на мотора. На свалена плочка трудно да докараш смислен експеримент със замерване някакво тъй като тя работи със захранване генерирано от ЕКУ , а получения сигнал е на принципа на индукцията и какви са точните стойноси в зависимост от ъгъла на завъртане на остта и прикрепения към нея палец никой не ги знае . Най-добро почистване със сваляне , но пък преди това прочети въпросната тема , ето я viewtopic.php?f=35&t=192502&hilit=%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D1%82+%D0%BD%D0%B0+%D0%B3%D0%BD%D0%BF . Успех. ПС: Ако решиш да я чистиш с препарат без да сваляш , най-смисления вариант е наистина директно през гнп да върти само почистващата течност.
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани