Взаимозаменяемост на алтернаторите, вграждани в Е39
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
2 мнения
• Страница 1 от 1
- Archi
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Дънди, Шотландия
- Пол: Мъж
- Кара: E39
- Мечтае да кара: фадрома в народното събрание
Взаимозаменяемост на алтернаторите, вграждани в Е39
Здравейте, колеги! След ползването на търсачката(за да се уверя, че няма такава тема в нашия подфорум) и дълго лутане в гугъл, не можах да намеря тема, или каквато и да било информация по отношение на това, в какво точно се състои разликата (и най-вече физическата такава) в алтернаторите, които се вграждат в нашите автомобили. По-надолу ще изброя, какво точно изнамерих в нета, но първо ще обясня какъв е моят проблем в частност. Понеже съм доверчив(за което може би и наивен) човек, закупих алтернатор за моята Е39 (М52Б20 '97), като изришно преди това бях пуснал тема в "купува", че алтернатора който ми трябва е с този номер - 12311432981. Когато закупих динамото от колегата на доверие не погледнах номера (защото на външен вид изглеждаше като моето) а и понеже съм временно в София и съм без колата, след като се прибрах се оказа, че динамото е с този номер 12312247389 и от тук дойдоха проблемите! Ето и информацията, която успях да събера в нета:
Алтернаторът за М52Б20 с номер 12311432981 по realoem.com се вгражда и в следните модели на БМВ:
E39: Details on E39
E39 528i Sedan
E39 528i Touring
E46: Details on E46
E46 323Ci Convertible
E46 323Ci Coupe
E46 323i Touring
E46 323i Sedan
E46 328Ci Coupe
E46 328i Sedan
Z3: Details on Z3
Z3 Z3 2.5 Roadster
Z3 Z3 2.8 Roadster
Z3 Z3 2.8 Coupe
Диаметърът на шайбата на този алтернатор е 55мм (базирайки се на данните от realoem.com)
Алтернаторът, който аз закупих с номер 12312247389 по realoem.com се вгражда в следните модели на БМВ:
E38: Details on E38
E38 730d Sedan, Europe
E39: Details on E39
E39 520d Touring, Europe
E39 520d Sedan, Europe
E39 525d Sedan, Europe
E39 525d Touring, Europe
E39 530d Sedan, Europe
E39 530d Touring, Europe
E46: Details on E46
E46 320d Sedan, Europe
E46 320d Touring, Europe
E53: Details on E53
E53 X5 3.0d SUV, Europe
Диаметърът на шайбата на този алтернатор е 59мм (базирайки се на данните от realoem.com)
Както можете сами да видите, този алтернатор е само за дизелови двигатели! Естествено първото нещо, което мина през ума ми бе, че най-вероятно ще има разлика в крепежните елементи при двата алтернатора, поради причината че се вграждат в различен тип агрегати; единият - бензинови, а другият - дизелови. За съжаление такава информация не успях да намеря абсолютно никъде в интернет пространството...
Другото (според мен важно) нещо, което намерих като размисли в интернет бе за това, че дефакто двата типа агрегати работят в различен оборотен диапазон а именно, че дизеловият двигател прави сравнително по малки обороти от бензиновият. От тук идва и моят втори въпрос, а именно дали алтернатора проектиран за дизелов двигател може да издържи безаварийно на оборотите произвеждани от бензиновият такъв?
И третата очевидна разлика е в буксата на алтернатора - в случая този, който аз закупих е с 3 крачета и тук е мястото да кажа, че не знам дали на моята кола е с 2 или 3 такива, поради причината която посочих по-горе в темата.
И така, главният ми въпрос е ще може ли да се ползва този алтернатор, който закупих аз, на моят автомобил само със смяна на ролките на двата?!
Това, че най-вероятно изгорях с 80лв. си е лично мой проблем и не ангажирам никой с него за това, че не внимавам достатъчно! Но идеята, с която пускам темата е да се получи(и най-вече доразвие!) една наистина добра и полезна тема(а не поредната безмислена - тип спам такава), която да се развие и да бъде полезна и в помощ и на други колеги - съфорумци, за да не направят и те евентуално грешката, която направих аз!
Алтернаторът за М52Б20 с номер 12311432981 по realoem.com се вгражда и в следните модели на БМВ:
E39: Details on E39
E39 528i Sedan
E39 528i Touring
E46: Details on E46
E46 323Ci Convertible
E46 323Ci Coupe
E46 323i Touring
E46 323i Sedan
E46 328Ci Coupe
E46 328i Sedan
Z3: Details on Z3
Z3 Z3 2.5 Roadster
Z3 Z3 2.8 Roadster
Z3 Z3 2.8 Coupe
Диаметърът на шайбата на този алтернатор е 55мм (базирайки се на данните от realoem.com)
Алтернаторът, който аз закупих с номер 12312247389 по realoem.com се вгражда в следните модели на БМВ:
E38: Details on E38
E38 730d Sedan, Europe
E39: Details on E39
E39 520d Touring, Europe
E39 520d Sedan, Europe
E39 525d Sedan, Europe
E39 525d Touring, Europe
E39 530d Sedan, Europe
E39 530d Touring, Europe
E46: Details on E46
E46 320d Sedan, Europe
E46 320d Touring, Europe
E53: Details on E53
E53 X5 3.0d SUV, Europe
Диаметърът на шайбата на този алтернатор е 59мм (базирайки се на данните от realoem.com)
Както можете сами да видите, този алтернатор е само за дизелови двигатели! Естествено първото нещо, което мина през ума ми бе, че най-вероятно ще има разлика в крепежните елементи при двата алтернатора, поради причината че се вграждат в различен тип агрегати; единият - бензинови, а другият - дизелови. За съжаление такава информация не успях да намеря абсолютно никъде в интернет пространството...
Другото (според мен важно) нещо, което намерих като размисли в интернет бе за това, че дефакто двата типа агрегати работят в различен оборотен диапазон а именно, че дизеловият двигател прави сравнително по малки обороти от бензиновият. От тук идва и моят втори въпрос, а именно дали алтернатора проектиран за дизелов двигател може да издържи безаварийно на оборотите произвеждани от бензиновият такъв?
И третата очевидна разлика е в буксата на алтернатора - в случая този, който аз закупих е с 3 крачета и тук е мястото да кажа, че не знам дали на моята кола е с 2 или 3 такива, поради причината която посочих по-горе в темата.
И така, главният ми въпрос е ще може ли да се ползва този алтернатор, който закупих аз, на моят автомобил само със смяна на ролките на двата?!
Това, че най-вероятно изгорях с 80лв. си е лично мой проблем и не ангажирам никой с него за това, че не внимавам достатъчно! Но идеята, с която пускам темата е да се получи(и най-вече доразвие!) една наистина добра и полезна тема(а не поредната безмислена - тип спам такава), която да се развие и да бъде полезна и в помощ и на други колеги - съфорумци, за да не направят и те евентуално грешката, която направих аз!
- vanioboy
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 10.11.2007
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Z4 2.5 & E39 525
- Мечтае да кара: ///M6
Re: Взаимозаменяемост на алтернаторите, вграждани в Е39
Не само,че не става от бензин на дизел а дори и от бензин да вземеш същия ампераж от същия мотор но твоя да е да кажем Валео а да вземеш Бош пак няма да стане 

2 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани