Температурни неволи.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Температурни неволи.
Здравейте колеги. Тя работата май ясна, ама да си кажа. Първо имам един такъв въпрос. За колко време горе долу загрява Е39 525D, защото мисля, че при мене това време е къде 10 мин. и повече, при условие че навън не е минусови температури, тия дни тука е пролет. Това след каране из града около 5-6 км.(събирам едни хора), по баири и после излизам извън града, а колата все още не е на 12 ч. стрелката. Като изляза навън, лепя 100-110 и стрелката някак стига до 12 ч., ама с мъкаааа. Колата е пълна, натоварена, но 12 ч. идва трудно като че ли. Пуснах тест 7 в движение, стелката на 12 ч., гледам 73-75 градуса на борда. Видя ми се ненормално. Сменях и двата термостата преди 2 г., оригинални от Дарукар ги взех и веднага си казах, тия 180 лв., две години ли изтраяха? С тази мисъл вчера взех единия, но е втора ръка, че сега малко криза, преди малко го сложих даже, този на AGR-a. Почнах от него, че по-лесно. Кратък тест драйв из града, баир, околовръстното, малко повече газ, 140-150, едвам стигна до 72 градуса, пуснах по баир надолу, падна на 62 и стрелката мръдна в ляво, емен до чертата. И това с ненапълно изстинала кола, като тръгвах от гаража на борда беше над 50 градуса температурата, понеже беше загасена преди има няма, час. Предполагам, че не уцелих с термостата. И след цялото писане, според мен онзи другия мъти водата.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Температурни неволи.
Колега, за да изолираш големия термостат, пипни долния маркуч и виж дали е топъл когато примерно колата е след синия сектор. Ако не е студен, работата е ясна, големия кръг е отворен и термостата /големия/ е за смяна.
А малкия мисля се проверяваше когато опиташ да духаш през него, когато е студен, не трябва да пропуска въздух.
А малкия мисля се проверяваше когато опиташ да духаш през него, когато е студен, не трябва да пропуска въздух.

- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Температурни неволи.
Много благодаря Иво. Това е маркуча на радиатора долу в ляво, нали?
Тъй или иначе свалих малкия, ще взема да го "продухам" да видя как е.
Тъй или иначе свалих малкия, ще взема да го "продухам" да видя как е.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- saleen
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1665
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Кукерландия
- Пол: Мъж
- Кара: Тъпата кака да маа с черпака
- Мечтае да кара: Кадилакът на Долън
- Детайли за колата: да има джам таван, кожни седалки, музика сватба, 320спринцофка, барнеш копче джам пада....
Re: Температурни неволи.
Elesar74 написа:пуснах по баир надолу, падна на 62 и стрелката мръдна в ляво, емен до чертата.
Класически признак за неправилно работещ термостат

Никой не мое ма връне на селу!
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Температурни неволи.
Elesar74 написа:Много благодаря Иво. Това е маркуча на радиатора долу в ляво, нали?
Тъй или иначе свалих малкия, ще взема да го "продухам" да видя как е.
Точно той. Докато не загрее до към 80-85 градуса, не трябва да се затопля радиатора и трябва да си е студен. Според мен, там ти е проблема


Re: Температурни неволи.
От студен двигател като загрява и изправи стрелката тия 73-75 градуси са напълно нормални. След това стрелката не мърда , но двг си вдига температурата до работната ( при нормални условия и изправна охладителна система ) . Друг е въпроса това което си описал с падането на темп. при спускане макар че и зависи от някои фактори все пак ако е много студено тоя комън рейл трудничко загрява по принцип и въобще не е склонен на затопляне като да речем предкамерните двг-та от едно време
( тдс-чета ) .

- dmxl
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 25.06.2008
- Местоположение: Велинград
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d 05
- Мечтае да кара: F10 M550D
Re: Температурни неволи.
колега имам и 525д и 530д и двете коли са идентични, доста трудно загряват, точно както го описа ти 5-6 км градско каране или 10-15 минути
но загреят ли не ми пада температурата при спускане
но загреят ли не ми пада температурата при спускане
- JohnnyBravo
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 27.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525dA
Re: Температурни неволи.
Вчера на плюсова температура сутринта моята 525-ца загря за 10-15 (може и 20 да са били) мин, което е горе-долу същото време като при минусови. На връщане от работа като че ли загря по-бързо (беше малко по-топло), но за първи път (поне така си мисля) забелязах, че на спускане наистина падна стрелката и после пак се дигна. Така се надявах това да е някакъв feature, а не термостата, но май само с надеждата ще си остана...
Интересно на диагностика дали ще си каже, защото последния път като я гледах нямаше подобни грешки.
Интересно на диагностика дали ще си каже, защото последния път като я гледах нямаше подобни грешки.
- LUBO 555
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 641
- Регистриран на: 19.09.2010
- Местоположение: Madrid-Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 528i
- Мечтае да кара: комбайн в парламента
Re: Температурни неволи.
Стрелката стои на 12ч от 75до 115ºC
Щом на колегата му пада стрелката при спускане,значи е за термостат(то това му е работата,да затвори и да потдържа работна температура)
Щом на колегата му пада стрелката при спускане,значи е за термостат(то това му е работата,да затвори и да потдържа работна температура)
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Температурни неволи.
И като се прибави и това че не ми бачка и външния датчик за температурата....Смених го преди малко, уж новия бачка. Обаче сабахлем реших да пусна принудително печката. Запалих колата, пуснах топлото и така карах 10 км. някъде, по борд температурата не мина 62 градуса с вкл. печка. Пипах долния маркуч, стрелката беше към края на синята зона, на борда беше 45 градуса. Маркуча топъл. И на 45 градуса стоя бая време и не мръдна. През това време печката дъни, обаче температурата не се вдига. На съда ясно, да влезе убития. Подозирам обаче, че и "новия" термостат на AGR-a дето сложих вчера не работи като хората, понеже преди поне стрелката отиваше на 12 ч. макар по борд да беше 75 градуса. Сега е на лявата черта, малко под и над нея, в зависимост от карането. На всичкото отгоре вчера докато се мъча с тоя термостат, сцепих един къс маркуч, за вакуума на турбото и сутринта, натискам, няма никой ....... Позната ситуация, отпреди 4 г. Абе, цирка е пълен
.
p.s. Преди малко гледах цената на това парче маркуч...32 лв., тия добре ли са....

p.s. Преди малко гледах цената на това парче маркуч...32 лв., тия добре ли са....
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- huligana90
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Долна баня
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Мечтае да кара: BMW X6М
Re: Температурни неволи.
Да попитам и аз ако е удобно в тази тема. При мен е горе долу същото колата е 530д 193 2001. Не може колата да загрее като хората стои все на 12 без 10 чат пат подухва студено на задните духалки има вода не надува и т.н. това като го карам на късо 5-10км. Вчера пътувах около 30км баир Боровец колата си загря парно всичко точно и като се завръщах обратно спускане пак 12 без 10... Одеве я запалих и като стигна 12 без 10 долния маркуч беше топъл или трябва да го проверя още в синия сектор за да разбера дали е термостат ?
- LUBO 555
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 641
- Регистриран на: 19.09.2010
- Местоположение: Madrid-Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 528i
- Мечтае да кара: комбайн в парламента
Re: Температурни неволи.
huligana90 написа:Да попитам и аз ако е удобно в тази тема. При мен е горе долу същото колата е 530д 193 2001. Не може колата да загрее като хората стои все на 12 без 10 чат пат подухва студено на задните духалки има вода не надува и т.н. това като го карам на късо 5-10км. Вчера пътувах около 30км баир Боровец колата си загря парно всичко точно и като се завръщах обратно спускане пак 12 без 10... Одеве я запалих и като стигна 12 без 10 долния маркуч беше топъл или трябва да го проверя още в синия сектор за да разбера дали е термостат ?
И ти си за термостат
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Температурни неволи.
Колеги, в Търговище намерих големия термостат(проблемния) на BEHR. Казаха ми че бил оригиналния за колата, гледах го, същия е, Made in Germany пише на него, колко е оригинален, незнам. В Дарукар е 100 лв. с доставката до тука ще ми стъпи на 110 поне. А в магазина е 85 лв. и ми го свалиха на 70 лв. Мисля да отнасям тоя и да се пробвам довечера да го сложа, че това се не трае така.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- huligana90
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Долна баня
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Мечтае да кара: BMW X6М
Re: Температурни неволи.
Моя го смених и проблема си остана...
А малкия дето е горния за какво служи точно ?

- Batov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 175
- Регистриран на: 15.11.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61
- Мечтае да кара: BMW E39 M5
Re: Температурни неволи.
И аз съм в клуба на термостатите, да вземем една масова поръчка да направим.. може да има 10-15% отстъпка 

23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани