PDC on MID
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
46 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Speed_Am_All
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 423
- Регистриран на: 28.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530i
PDC on MID
Колеги как ви се вижда тая работа. Дали ще е полезно? Снимката е от моята кола. За сега системата е още недовършен проект. Софтуера върви върху ардуино платка.
Препятствието е максимално близо:

Препятствие от ляво:

Идеята е следната. Ако се движи колата назад, успоредно на стена и близко до нея, парктроника ще писка на макс, заради стената (или каквото и да е друго странично препятствие което така или иначе виждаме в страничното огледало). Като имаме информация от датчиците отляво и от дясно можем да разберем още колко място има назад.
Мисля да добавя и някой други глезотии като автоматично прибиране и отваряне на огледалата, пускане на фаровете след като запали колата, а не на контакт. Мисля да експериментирам с и автоматично накланяне на дясното огледало при включване на задна. Може да се направи автоматично заключване над някаква скорост, мигане на мигачите при заключване/отключване и функцията изпрати ме до вкъщи. Но тъй като колите ни ги поддържат тези функции, мисля че ще е излишно. В момента най-голямата ми трудност да направя меню през което да могат да се пускат и спират тези функции лесно без да е необходимо компютри и кабели. Идеята да се ползва само MID-a без допълнителни копчета и дисплеи. Нещо като менюто BC. Натискаш и ти излиза менюто без да спира музиката и си цъкаш. Знам как да пиша по всяка част на дисплея и как да прихвана всички бутони. Проблема е как да накарам радиото (или IKE-то) да не взима в предвид натискането на бутоните.
Препятствието е максимално близо:
Препятствие от ляво:
Идеята е следната. Ако се движи колата назад, успоредно на стена и близко до нея, парктроника ще писка на макс, заради стената (или каквото и да е друго странично препятствие което така или иначе виждаме в страничното огледало). Като имаме информация от датчиците отляво и от дясно можем да разберем още колко място има назад.
Мисля да добавя и някой други глезотии като автоматично прибиране и отваряне на огледалата, пускане на фаровете след като запали колата, а не на контакт. Мисля да експериментирам с и автоматично накланяне на дясното огледало при включване на задна. Може да се направи автоматично заключване над някаква скорост, мигане на мигачите при заключване/отключване и функцията изпрати ме до вкъщи. Но тъй като колите ни ги поддържат тези функции, мисля че ще е излишно. В момента най-голямата ми трудност да направя меню през което да могат да се пускат и спират тези функции лесно без да е необходимо компютри и кабели. Идеята да се ползва само MID-a без допълнителни копчета и дисплеи. Нещо като менюто BC. Натискаш и ти излиза менюто без да спира музиката и си цъкаш. Знам как да пиша по всяка част на дисплея и как да прихвана всички бутони. Проблема е как да накарам радиото (или IKE-то) да не взима в предвид натискането на бутоните.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
- dblos
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 218
- Регистриран на: 1.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: E91 330D
- Детайли за колата: Touring
Re: PDC on MID

дори и да не успееш колега , това което си постигнал със визуализирането на дистанцията на PDC на MID-a
е удивително поне за мен ,
Може ли малко информация относно това как може да се визуализира на MID-a
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: PDC on MID
Позрави за ентусиазма
Една идея от мен
не съм много навътре в тази област но това е идея все пак.
Тъй като всичко свързано с управлението и работата на мид-а (а и не само на него) върви по Ibus-a, защо не прекъснеш Ibus-a влизащ в мида и го прекараш през ардуиното. Всеки бутон си има уникален код, предварително си си харесал някой от бутоните да речем BC-то и при регистриране на дадения код не го пускаш по IBUS а си почваш да правиш каквото ще правиш
За целта твоята платка трябва да има два вход/изхода единия закачен към ibus-a на колата а другия към Ibus-a на мид-а. При код различен от този на избрания бутон си го пускаш по bus-a от или към мид-а.
ПП Може да се направи при кратковременно натискане на бутона да си работи нормално а ако се задържи да се задейства твоята програма.
Пак казвам това е само идея не претендирам да е нещо компетентно



Тъй като всичко свързано с управлението и работата на мид-а (а и не само на него) върви по Ibus-a, защо не прекъснеш Ibus-a влизащ в мида и го прекараш през ардуиното. Всеки бутон си има уникален код, предварително си си харесал някой от бутоните да речем BC-то и при регистриране на дадения код не го пускаш по IBUS а си почваш да правиш каквото ще правиш

ПП Може да се направи при кратковременно натискане на бутона да си работи нормално а ако се задържи да се задейства твоята програма.
Пак казвам това е само идея не претендирам да е нещо компетентно


- Speed_Am_All
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 423
- Регистриран на: 28.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530i
Re: PDC on MID
dblos написа:.... Може ли малко информация относно това как може да се визуализира на MID-a ...
Ами ще обясня и на дълго и широко, но сега на бързо, че стана късно.
Трябва да се хванеш на IBus шината която сериен интерфейс по една жица на 9600kb/s с един стоп бит и "even parity". Нещо като ком порт. След това си ма формат на командите по тази шина които е: изппащащо устойсто, размер на командата, получател, команда, чек сума. Една част от командите ги има в нета. За да пратиш нещо на дисплея може да се вържеш с кабел като за навкодер и има една готова и безплатна програмка през която можеш да пращаш и получаваш данни на компютъра си "IBUSAnalyser.exe".
Тази команда ще изпише " BMW Club Bulgaria " на дисплея под километражите:
0x68, 0x19, 0x80, 0x23, 0x20, 0x00, 0x20, 0x20, 0x42, 0x4D, 0x57, 0x20, 0x43, 0x6C, 0x75, 0x62, 0x20, 0x42, 0x75, 0x6C, 0x67, 0x61, 0x72, 0x69, 0x61, 0x20
0x68 от радиото
0x19 размера на командата
0x80 получател IKE
0x23 0x20 - команда
0x00 - приоритет (с по-висок приоритет крия надписа от радиото или cd-то като пиша по мида)
след това е текста в ASCII
Това е само пример отгоре отгоре. Има и други подробности. В общия случай, се представяш за някое устройство, което се очаква да прати такава команда на устройството, което искаш да управляваш и ли пък да разпитваш.
gentata написа:... Една идея от мен...
Това ще работи теоретично на 100%. Но има 2 неща които леко ме спират за сега:
- прекъсването на IBus-a ще внесе забавяне на комуникацията между MID и IKE, печката и т.н. А те си комуникират понякога двупосочно и може някой отговор да не дойде навреме. Но това е много малко вероятно и само хипотетично.
- исках устройството ми да е plug-and-play. Просто хващаш +,- и IBus някъде в колата и то тръгва и работи. То си има "power managment" и ще си заспива като заспи колата (като няма повече от 1 минута комуникация по iBus). Пък и събудено, то не е почти никакъв консуматор (15mA).
Друга лека подробност е, че контролера трябва да има 2 хардуерни UART-a (за да прекъсна IBus-a) а този който съм избрал, е с един. Но има такива и с два.
- tngeorgiev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 634
- Регистриран на: 2.08.2006
- Местоположение: София
Re: PDC on MID
Speed_Am_All написа:dblos написа:.... Може ли малко информация относно това как може да се визуализира на MID-a ...
Ами ще обясня и на дълго и широко, но сега на бързо, че стана късно.
Трябва да се хванеш на IBus шината която сериен интерфейс по една жица на 9600kb/s с един стоп бит и "even parity". Нещо като ком порт. След това си ма формат на командите по тази шина които е: изппащащо устойсто, размер на командата, получател, команда, чек сума. Една част от командите ги има в нета. За да пратиш нещо на дисплея може да се вържеш с кабел като за навкодер и има една готова и безплатна програмка през която можеш да пращаш и получаваш данни на компютъра си "IBUSAnalyser.exe".
Тази команда ще изпише " BMW Club Bulgaria " на дисплея под километражите:
0x68, 0x19, 0x80, 0x23, 0x20, 0x00, 0x20, 0x20, 0x42, 0x4D, 0x57, 0x20, 0x43, 0x6C, 0x75, 0x62, 0x20, 0x42, 0x75, 0x6C, 0x67, 0x61, 0x72, 0x69, 0x61, 0x20
0x68 от радиото
0x19 размера на командата
0x80 получател IKE
0x23 0x20 - команда
0x00 - приоритет (с по-висок приоритет крия надписа от радиото или cd-то като пиша по мида)
след това е текста в ASCII
Това е само пример отгоре отгоре. Има и други подробности. В общия случай, се представяш за някое устройство, което се очаква да прати такава команда на устройството, което искаш да управляваш и ли пък да разпитваш.gentata написа:... Една идея от мен...
Това ще работи теоретично на 100%. Но има 2 неща които леко ме спират за сега:
- прекъсването на IBus-a ще внесе забавяне на комуникацията между MID и IKE, печката и т.н. А те си комуникират понякога двупосочно и може някой отговор да не дойде навреме. Но това е много малко вероятно и само хипотетично.
- исках устройството ми да е plug-and-play. Просто хващаш +,- и IBus някъде в колата и то тръгва и работи. То си има "power managment" и ще си заспива като заспи колата (като няма повече от 1 минута комуникация по iBus). Пък и събудено, то не е почти никакъв консуматор (15mA).
Друга лека подробност е, че контролера трябва да има 2 хардуерни UART-a (за да прекъсна IBus-a) а този който съм избрал, е с един. Но има такива и с два.
сърдечни поздрави колега, пуснал си скрита, или фабрично недовършена (недомислена) екстра - това трябва да стигне до Мюнхен ))
E30 1986 318
E30 1993 318
E36 1991 320
E36 1997 328
E38 1997 735
Е46 2002 318
E30 1993 318
E36 1991 320
E36 1997 328
E38 1997 735
Е46 2002 318
- Speed_Am_All
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 423
- Регистриран на: 28.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530i
Re: PDC on MID
Менюто е готово без рязане. Намери един байт който като се смени от 1 на 0 и IKE-то спира да слуша бутоните и го направих точно както предложи колега, да се появи след задържане на бутона BC. За сега има 4 функции и тях съм вкарал в менюто. Малко спартанско е обяснението в менюто но съм ограничен до 11 символа. Дясната част на мида е 20 символа но ми е малко странно от ляво да е enable/disable, а отдясно да е обяснението на функцията. Не мога да го използвам като цял ред защото между лявата и дясната част има един символ който не знам как да управлявам, а колата не пише нищо в него за да я подслушам. Функциите които работят за сета са:
1. PDC - дали да показва показанията от парктроника на MID-a
2. Hello - показва поздравително съобщение съобщение на IKE-то за няколко секунди, като се даде на контакт. По-нататък може да го направя да се сменя съобщението от MID-a, но за сега е BMW Club Bulgaira
3. Mirror - да прибира огледалата като заключиш колата. Направил съм да се отварят като се даде на контакт а не като се отключи колата. Така ако отворя колата само за да взема нещо от нея няма да се отварят/затварят огледалата за лудо.
4. Lock - заключва вратите като колата ускори до 20км/ч. Отключва колата като изключим от контакт. Знам че я има тази екстра заводски но като може да е включваш и изключваш от MID-а е по удобно според мен
Ето и малко снимков материал:





1. PDC - дали да показва показанията от парктроника на MID-a
2. Hello - показва поздравително съобщение съобщение на IKE-то за няколко секунди, като се даде на контакт. По-нататък може да го направя да се сменя съобщението от MID-a, но за сега е BMW Club Bulgaira
3. Mirror - да прибира огледалата като заключиш колата. Направил съм да се отварят като се даде на контакт а не като се отключи колата. Така ако отворя колата само за да взема нещо от нея няма да се отварят/затварят огледалата за лудо.
4. Lock - заключва вратите като колата ускори до 20км/ч. Отключва колата като изключим от контакт. Знам че я има тази екстра заводски но като може да е включваш и изключваш от MID-а е по удобно според мен
Ето и малко снимков материал:
- ozBMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 602
- Регистриран на: 3.04.2011
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е36 Cupe
- Мечтае да кара: М5 Комби
Re: PDC on MID
Ееее много яко,евала
На всички ли я има или как да разбера мойта дали я има тази екстра и как да я активирам?






4. Lock - заключва вратите като колата ускори до 20км/ч. Отключва колата като изключим от контакт. Знам че я има тази екстра заводски но като може да е включваш и изключваш от MID-а е по удобно според мен
На всички ли я има или как да разбера мойта дали я има тази екстра и как да я активирам?
- b2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
Re: PDC on MID
Браво колега! Супер яко и аз много се кефя на подобни начинания!
Ще следя с интерес темата!
Ще следя с интерес темата!
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
- Speed_Am_All
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 423
- Регистриран на: 28.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530i
Re: PDC on MID
ozBMW написа:... На всички ли я има или как да разбера мойта дали я има тази екстра и как да я активирам?
Ами аз мислех че на всички е46 и е39 може да се пусне тази екстра, но лично не съм си играл да е пускам на моята. Би трябвало да може да се пусне с ДИС, но както казах не съм си играл да е търся, защото ще ме мързи да е отключвам.
Ivo_Borisov написа:Заводската не отключва сама, трябва да се отключи ръчно.
Интересно, явно от БМВ съвсем са се престарали със сигурността. Може и това да го сложа като опция

Re: PDC on MID
Браво колега
При монитора 16:9 как се случват нещата с избора не подълнителните екстри......



При монитора 16:9 как се случват нещата с избора не подълнителните екстри......
- Speed_Am_All
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 423
- Регистриран на: 28.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530i
Re: PDC on MID
Не съм стигнал до 16:9
, но и неговия ред ще дойде. Със сигурност ще стане, но нямам такава кола за да пробвам. Следващи я ми мерак е да подкарам 16:9 екран + windows pc, без никакви други модули от бмв-то. Правя сметка да го подкарам с 2 флашки (без HDD), едната за операционната система, а другата за музика и видео. Искам да е с windows заради garmin-a. В тази връска, някой знае ли, какъв е формата на видео данните, които влизат в 16:9 дисплея?

- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: PDC on MID
Щом ще подкарваш 16:9 с Widows, използвай само конзолата, а в задната част сложи едно PC. Оригиналният дисплей при БМВ е 6,5" и е произведен от Sharp. Не помня каква му беше разделителната способност, но аз бих използвал само конзолата от 16:9. Екрана бих сменил с нов с тъч скрийн и разделителна способност поне 800х480, а за РС може да се ползва някой стар минилаптоп Asus от серията 700, 800 или 900.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
46 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани