ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- anspa
- Потребител
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 2.12.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e 39 tds
ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
Здравейте,
Не успях да намеря подобна тема във форума. Въпроса ми е относно това което прочетох, а именно:
Винаги съм бил учен да изчакам двигателя да поработи 2-3 мин. и тогава да потегля и така процедирам с 525 tds.
Наистина ли греша?
Не успях да намеря подобна тема във форума. Въпроса ми е относно това което прочетох, а именно:
Cars with diesel engine
When the engine is cold:
>
Hold the ignition key in position 2 un-til the preheat telltale or display goesout
>
Start the engine.At extremely low temperatures, thestarter motor may have to be run forup to 40 seconds.When the engine is warm:
>
The preheat telltale or display doesnot come on. Start the engine imme-diately.Movement of the accelerator pedal hasno influence on the starting process.Do not allow the engine to warm up at astandstill, but drive off as soon as possible, using moderate engine speeds.Bleeding the the fuel system:Even if the fuel tank has been run dry,the fuel system does not normally needto be bled.If you nevertheless encounter difficul-ties in starting the engine:
>
Run the starter motor for approx.20 seconds
Винаги съм бил учен да изчакам двигателя да поработи 2-3 мин. и тогава да потегля и така процедирам с 525 tds.
Наистина ли греша?
- boksioraE39
- кандидат дрифтър
-
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
Не грешиш хубаво е да поработи малко да стопли маслото и аз така правя ако не бързам много..

https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
Много правилно е написано да се запали и веднага да се потегли без да се вдигат високи обороти пише си го в инструкциите за почти всички коли като е в час мотора и е с подходящото масло никакво загряване не му трябва
Барай шишарката Минкеее ....
- black hawk
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: 30.03.2011
- Местоположение: Самоков
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 525d
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
Здравейте. Това съм го чел в книга за експлоатация на БМВ. И там пише същото не е желателно да се изчаква да загрее двигателя и тогава да се тръгва. А по възможност да се тръгне веднага за да може двигател и трансмисия да загреят едновременно като не се превишават 2000 оборота до достигане на оптималната работна температура.
- anspa
- Потребител
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 2.12.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e 39 tds
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
Две противоположни мнения.
Междувременно навън бе -4 и опитах втория вариант- запалих и след 40 секунди потеглих (сърце не ми даде да тръгна веднага). Не съм форсирал мотора и след три светофара стрелката за температурата излезе от синия сектор. На третата минута двигателя бе в нормален температурен режим.
Явно истината е някъде там ...
Междувременно навън бе -4 и опитах втория вариант- запалих и след 40 секунди потеглих (сърце не ми даде да тръгна веднага). Не съм форсирал мотора и след три светофара стрелката за температурата излезе от синия сектор. На третата минута двигателя бе в нормален температурен режим.
Явно истината е някъде там ...
- milenskia525
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: 2.11.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
Абе и аз така съм чувал,че трябвало да поработи мъничко преди да се потегли,но съм чел че е хубаво да се потегли веднага,но на ниски обороти....,а пък и празния ход,особено на дизела не е никак полезен за маховика,поради многото вибрации..
- ozBMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 602
- Регистриран на: 3.04.2011
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е36 Cupe
- Мечтае да кара: М5 Комби
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
А може и печка да му пали в гаража,та като тръгна да излизам да е загряло
Много се вживявате май,все едно цял живот ще я карате тая кола 




- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
anzak написа:Много правилно е написано да се запали и веднага да се потегли без да се вдигат високи обороти пише си го в инструкциите за почти всички коли като е в час мотора и е с подходящото масло никакво загряване не му трябва
Абсолютно това пише и в моята книжка за е39 52 тдс. Палиш и потегляш веднага, без да работи на място. Кара се леко докато маслата не загреят.
Има си и причина - намаляваш времето на студеното мазане, маслата достигат работна температура по-бързо при натоварване - именно натоварването идва от лекото каране на току що запаленият автомобил.
Колкото повече пъти изчаквате 2-3 мин, колата да загрее, толкова повече увеличавате лошото мазане на мотора и износвате компонентите му.
Не е камион, не ви трябва въздух да качвате.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- anspa
- Потребител
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 2.12.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e 39 tds
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
deyan-enchev написа:anzak написа:Много правилно е написано да се запали и веднага да се потегли без да се вдигат високи обороти пише си го в инструкциите за почти всички коли като е в час мотора и е с подходящото масло никакво загряване не му трябва
Абсолютно това пише и в моята книжка за е39 52 тдс. Палиш и потегляш веднага, без да работи на място. Кара се леко докато маслата не загреят.
Има си и причина - намаляваш времето на студеното мазане, маслата достигат работна температура по-бързо при натоварване - именно натоварването идва от лекото каране на току що запаленият автомобил.
Колкото повече пъти изчаквате 2-3 мин, колата да загрее, толкова повече увеличавате лошото мазане на мотора и износвате компонентите му.
Не е камион, не ви трябва въздух да качвате.
За мен лично този отговор е напълно достатъчен.
Благодаря на всички и весели празници.
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
Палиш и тръгваш. Така казват от BMW, така казва и логиката. Колата загрява по-бързо в движение, от колкото на място, да не говорим, че комонрейлите на място колкото и да работи, няма да вдигне повече от 55-60*С.
Тези, на които трябва да им загрее маслото, си имат температура на маслото на мястото на разходомера, както и светлинни индикации на оборотомера, до колко оборота можеш да вдигаш...ама тук никой не пита за такава
Тези, на които трябва да им загрее маслото, си имат температура на маслото на мястото на разходомера, както и светлинни индикации на оборотомера, до колко оборота можеш да вдигаш...ама тук никой не пита за такава

Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
Абсолютно , палиш и тръгваш , разбира се без да се правиш на състезател. Това с чакането да загрее са митове. Хубаво масло му е майката и читав термостат!
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
то палиш и тръгваш и поне при мен минават 2 минути. чак веднага палиш и тръгваш сигурно не е кой знае колко добре, ама от друга страна чак толкова да се вживяваме няма нужда.
иначе, какво пишело в книжката за експлоатация - то там много работи пише, ама повечето не са обяснени, защо са така.
спициално палиш и тръгваш по - скоро е вързване на гащите от страна на бмв - поне за Германия е забранено подгряването на мотора.
иначе, какво пишело в книжката за експлоатация - то там много работи пише, ама повечето не са обяснени, защо са така.
спициално палиш и тръгваш по - скоро е вързване на гащите от страна на бмв - поне за Германия е забранено подгряването на мотора.
- doncheff
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 670
- Регистриран на: 20.04.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: 2008 X5 30d
- Мечтае да кара: M-power
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
Не знам, но лично аз загрявам колата на място до 1 минута. Може би просто, защото съм чувал, че е хубаво да омаже цилиндрите с масло хубаво преди да тръгна. (това за студен старт)
- weedminer
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 5.06.2010
- Местоположение: София/Карлово
- Пол: Мъж
- Кара: Печка
- Детайли за колата: Малка печка
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
@2bar написа:то палиш и тръгваш и поне при мен минават 2 минути. чак веднага палиш и тръгваш сигурно не е кой знае колко добре, ама от друга страна чак толкова да се вживяваме няма нужда.
иначе, какво пишело в книжката за експлоатация - то там много работи пише, ама повечето не са обяснени, защо са така.
спициално палиш и тръгваш по - скоро е вързване на гащите от страна на бмв - поне за Германия е забранено подгряването на мотора.

Аз не съм виждал автомобил, за който да не го пише това нещо, не знам защо си мислите, че това е измислено от БМВ и само те го правят, за да си "вържат гащите". Не искам да се заяждам, но мен лично ме боли сърцето(както беше написал колега по-горе) като гледам колко хора са написали, че чакат на място да им загрее. Поинтересувайте се защото кво ли си викате - тука някав пишлегар седнал да ми обяснява.

- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: ПОТЕГЛЯНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ
weedminer написа:@2bar написа:то палиш и тръгваш и поне при мен минават 2 минути. чак веднага палиш и тръгваш сигурно не е кой знае колко добре, ама от друга страна чак толкова да се вживяваме няма нужда.
иначе, какво пишело в книжката за експлоатация - то там много работи пише, ама повечето не са обяснени, защо са така.
спициално палиш и тръгваш по - скоро е вързване на гащите от страна на бмв - поне за Германия е забранено подгряването на мотора.
![]()
Аз не съм виждал автомобил, за който да не го пише това нещо, не знам защо си мислите, че това е измислено от БМВ и само те го правят, за да си "вържат гащите". Не искам да се заяждам, но мен лично ме боли сърцето(както беше написал колега по-горе) като гледам колко хора са написали, че чакат на място да им загрее. Поинтересувайте се защото кво ли си викате - тука някав пишлегар седнал да ми обяснява.
ами колега според мен това са едно времешни легенди от старите майстори дето върха в кариерата им е смяна на масло лада 7-ца първо и за един мотор било то бензинов или дизелов колкото по бързо достигне работна температура толкова по добре а със стоене на място този процес се забавя
Барай шишарката Минкеее ....
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани