Проблем с климатика ( вероятно дехидрататор )

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Проблем с климатика ( вероятно дехидрататор )

Мнение от omegaart » 22 Юли 2012, 17:22

Здравейте колеги ,

Може ли малко съвет преди да съм се закарал на сервиз и да ми кажат 500 лв ...

Колата като я запаля почва да си духа студено от духалките , но загрее ли на нормална работна температура духа само топло т.е. изключва компресора, това се случва главно на спряла кола. Докато се кара няма такъв проблем или поне не съм забелязал.

Интересува ме може ли чрез диагностик програмите да се фане нещо ? Ще изпише ли изобщо ? Отделно доколкото разбрах с ИНПА ( от другите теми ) може да се тества перката и степените и , за да знам дали не е евентуално от кит-а резистори.
Също така наречения дехидрататор къде се намира ( в колата ) и само от дарукар ли може да се вземе ако е той ?

Тая седмица ще ходя видя как са перките + дали има достатъчно фреон в системата.


Благодаря предварително на отзовалите се, ако се сетите за още нещо да погледна кажете.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 641
Регистриран на: 19.09.2010
Местоположение: Madrid-Плевен
Пол: Мъж
Кара: Е39 528i
Мечтае да кара: комбайн в парламента

Re: Проблем с климатика ( вероятно дехидрататор )

Мнение от LUBO 555 » 22 Юли 2012, 19:29

Първо се увери,че имаш точно толкова фреон,колкото пише на зелената лепенка на маската(като вдигнеш капака трябва да я видиш)
Щом в движение климатика изстудява нормално,почти сигурно е,че ел перката не ти работи.Пък и ти знаеш най-добре да ли я чуваш.
Провери си бушона 70А зад жабката.Мръдни перката на ръка.Виж да не е блокирала.Направи диагностика.
Много работа имаш,така,че....
ИзображениеИзображение

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: Проблем с климатика ( вероятно дехидрататор )

Мнение от omegaart » 22 Юли 2012, 20:06

LUBO 555 написа:Първо се увери,че имаш точно толкова фреон,колкото пише на зелената лепенка на маската(като вдигнеш капака трябва да я видиш)
Щом в движение климатика изстудява нормално,почти сигурно е,че ел перката не ти работи.Пък и ти знаеш най-добре да ли я чуваш.
Провери си бушона 70А зад жабката.Мръдни перката на ръка.Виж да не е блокирала.Направи диагностика.
Много работа имаш,така,че....


Благодаря , утре ще прегледам бушона и тия дни като мина до дарукар да си взема жило за преден капак ( скъса се отпред не вътре ... ) и като отворя най-накрая капака ще правя и диагностика и перката ще я гледам и т.н.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 641
Регистриран на: 19.09.2010
Местоположение: Madrid-Плевен
Пол: Мъж
Кара: Е39 528i
Мечтае да кара: комбайн в парламента

Re: Проблем с климатика ( вероятно дехидрататор )

Мнение от LUBO 555 » 22 Юли 2012, 20:21

Перката можеш да я мръднеш с една отверка и през "бъбреците"
Но най-вече провери зареден ли е с фреон
ИзображениеИзображение

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: Проблем с климатика ( вероятно дехидрататор )

Мнение от omegaart » 22 Юли 2012, 20:35

LUBO 555 написа:Перката можеш да я мръднеш с една отверка и през "бъбреците"
Но най-вече провери зареден ли е с фреон


Тва и направих , мърда се перката без проблем. Обаче не се включва изобщо и докато колата беше "студена" 40тина градуса духаше ОК климата , после при затопляне към 90 вече спря да духа студа изобщо ...

Къде е този бушон и как да стигна до него , че нещо не го намерих в жабката.

p.s.

предполагам говориш за ето тези ?

http://www.youtube.com/watch?v=xWPGHyoyyLk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Проблем с климатика ( вероятно дехидрататор )

Мнение от Ivo_Borisov » 22 Юли 2012, 21:48

omegaart написа:Здравейте колеги ,

Може ли малко съвет преди да съм се закарал на сервиз и да ми кажат 500 лв ...

Колата като я запаля почва да си духа студено от духалките , но загрее ли на нормална работна температура духа само топло т.е. изключва компресора, това се случва главно на спряла кола. Докато се кара няма такъв проблем или поне не съм забелязал.

Интересува ме може ли чрез диагностик програмите да се фане нещо ? Ще изпише ли изобщо ? Отделно доколкото разбрах с ИНПА ( от другите теми ) може да се тества перката и степените и , за да знам дали не е евентуално от кит-а резистори.
Също така наречения дехидрататор къде се намира ( в колата ) и само от дарукар ли може да се вземе ако е той ?

Тая седмица ще ходя видя как са перките + дали има достатъчно фреон в системата.


Благодаря предварително на отзовалите се, ако се сетите за още нещо да погледна кажете.

Най вероятно имаш проблем с перката. Оправи си я и ще имаш клима!
Ето ти една тема:
viewtopic.php?f=35&t=295819
Изображение


Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Peterborough
Кара: CLS350 и Е39

Re: Проблем с климатика ( вероятно дехидрататор )

Мнение от ivoo » 22 Юли 2012, 21:52

omegaart написа:Също така наречения дехидрататор къде се намира ( в колата ) и само от дарукар ли може да се вземе ако е той ?


Дехидратор `Нисенс` няма и 100 лв. В Дару може и 300 да ти искат

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Проблем с климатика ( вероятно дехидрататор )

Мнение от Ivo_Borisov » 22 Юли 2012, 22:02

Колегата @oci, който се занимава с автоклиматици и се подвизава в Е46 форума беше писал в една тема, че при повреден дехидратор ще се получава замръзване на изпарителя и евентуално запушване на питата и ще спре да духа вентилатора. Така че твоят проблем по скоро не е от дехидратора. :roll:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 641
Регистриран на: 19.09.2010
Местоположение: Madrid-Плевен
Пол: Мъж
Кара: Е39 528i
Мечтае да кара: комбайн в парламента

Re: Проблем с климатика ( вероятно дехидрататор )

Мнение от LUBO 555 » 22 Юли 2012, 22:06

По-съм склонен да мисля,че всичко ще опре до зареждане с газ R-134А
ИзображениеИзображение

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: Проблем с климатика ( вероятно дехидрататор )

Мнение от omegaart » 22 Юли 2012, 22:11

LUBO 555 написа:По-съм склонен да мисля,че всичко ще опре до зареждане с газ R-134А


и това ще се провери ама ми е интересно що не включва перката изобщо ... на мен повече ми мяза на резисторите. Ще пиша със сигурност като го оправя и ще кажа кое как кво и що.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 641
Регистриран на: 19.09.2010
Местоположение: Madrid-Плевен
Пол: Мъж
Кара: Е39 528i
Мечтае да кара: комбайн в парламента

Re: Проблем с климатика ( вероятно дехидрататор )

Мнение от LUBO 555 » 22 Юли 2012, 22:15

omegaart написа:
LUBO 555 написа:По-съм склонен да мисля,че всичко ще опре до зареждане с газ R-134А


и това ще се провери ама ми е интересно що не включва перката изобщо ... на мен повече ми мяза на резисторите. Ще пиша със сигурност като го оправя и ще кажа кое как кво и що.

Щото като няма достатъчно газ да направи налягане,от там да се повиши температурата,не се включва перката за да го охлади.
То ако въобще няма,нпма да се включва и компресора,за да не блокира.Мисля,че си в едно средно положение. :yes:
ИзображениеИзображение

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: Проблем с климатика ( вероятно дехидрататор )

Мнение от omegaart » 22 Юли 2012, 23:03

LUBO 555 написа:
omegaart написа:
LUBO 555 написа:По-съм склонен да мисля,че всичко ще опре до зареждане с газ R-134А


и това ще се провери ама ми е интересно що не включва перката изобщо ... на мен повече ми мяза на резисторите. Ще пиша със сигурност като го оправя и ще кажа кое как кво и що.

Щото като няма достатъчно газ да направи налягане,от там да се повиши температурата,не се включва перката за да го охлади.
То ако въобще няма,нпма да се включва и компресора,за да не блокира.Мисля,че си в едно средно положение. :yes:


Абе то средно , колко па да е средно :). При положение че бачка в началото докато колата не загрее , съответно и ГАЗ-а и като не може смъкне на лягането и охлади. Само да оправя капака и я закачам да тествам степените на перката, ако те бачкат ще се "долива".

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Проблем с климатика ( вероятно дехидрататор )

Мнение от Ivo_Borisov » 22 Юли 2012, 23:08

Най лесното е да провериш дали загрява радиатора на климата. Ако пари, значи има фреон, но ти изключва компресора заради неработеща перка.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 641
Регистриран на: 19.09.2010
Местоположение: Madrid-Плевен
Пол: Мъж
Кара: Е39 528i
Мечтае да кара: комбайн в парламента

Re: Проблем с климатика ( вероятно дехидрататор )

Мнение от LUBO 555 » 22 Юли 2012, 23:15

[/quote]Абе то средно , колко па да е средно :). При положение че бачка в началото докато колата не загрее , съответно и ГАЗ-а и като не може смъкне на лягането и охлади. Само да оправя капака и я закачам да тествам степените на перката, ако те бачкат ще се "долива".[/quote]
Ти си мислиш,че работи в началото,щото усещаш,че духа студено,но ако количеството газ е колкото трябва ще се учудиш колко студено прави климатика на е39.
Все пак късмет!Дано да е по-ефтиното и по- лесното
ИзображениеИзображение

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Проблем с климатика ( вероятно дехидрататор )

Мнение от deyan-enchev » 23 Юли 2012, 13:22

LUBO 555 написа: ...
Провери си бушона 70А зад жабката.....


Колега не пишете неща които са грешни.

Зад жабката НЕ трябва да има бушон 70А, нито на позиция 75 нито на позиция 76.
Там са съответно 50А и 40А - Fuse Maxi.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook