Странен Проблем: С-ма Управление Двигателя - Пали и гасне
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- zenthel
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 206
- Регистриран на: 20.11.2010
- Местоположение: с. Гъзибарово
- Пол: Мъж
- Кара: 528i
- Мечтае да кара: Самолетоносач
Странен Проблем: С-ма Управление Двигателя - Пали и гасне
Привет колеги!
Автомобилът: 1999 E39 523i (Double Vanus)
Вчера оставям колата за около 20 мин. на аварийни. Връщам се, хоп не може да завърти на стартер. Знаех че акумулатора е за хвърляне, но въртеше и на -20градуса през зимата. Тотално заминал бе.
Паля я с Кабели и я оставям да поработи. Държи ниски обороти (550-400/min) и гасне! Оставих я да поработи, за да подкачи малко ток динамото.
ПРЕЗ ЦЯЛОТО Време светеше Лампата на Системата за управление на работата на двигателя:
СНИМКА от e46:

Забележете, оставям колата да поработи малко, поокопити се и позадържа 450-500 оборота с много зор. Излизам за да я чуя, от гърнето - Никакви газове! Нищо. Запушена.
Смяна с чисто нов акумулатор - BOSCH S5+ днес... нищо.
Пали идеално, никакви отчетливи звуци откъм двигателя, но колата държи ниски обороти 450-500 оборота, няма бързото изфорсиране, което имаше и Гасне.
Подобни проблеми на колеги от Форума:
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 8&start=15
При него пластмасов винтил на всмукателните колектори заминал. (70-75лв).
Проучвам въпроса разбира се, но Всякакви съвети и препоръки са винаги добре дошли.
Поздрави.
Автомобилът: 1999 E39 523i (Double Vanus)
Вчера оставям колата за около 20 мин. на аварийни. Връщам се, хоп не може да завърти на стартер. Знаех че акумулатора е за хвърляне, но въртеше и на -20градуса през зимата. Тотално заминал бе.
Паля я с Кабели и я оставям да поработи. Държи ниски обороти (550-400/min) и гасне! Оставих я да поработи, за да подкачи малко ток динамото.
ПРЕЗ ЦЯЛОТО Време светеше Лампата на Системата за управление на работата на двигателя:
СНИМКА от e46:

Забележете, оставям колата да поработи малко, поокопити се и позадържа 450-500 оборота с много зор. Излизам за да я чуя, от гърнето - Никакви газове! Нищо. Запушена.
Смяна с чисто нов акумулатор - BOSCH S5+ днес... нищо.
Пали идеално, никакви отчетливи звуци откъм двигателя, но колата държи ниски обороти 450-500 оборота, няма бързото изфорсиране, което имаше и Гасне.
Подобни проблеми на колеги от Форума:
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 8&start=15
При него пластмасов винтил на всмукателните колектори заминал. (70-75лв).
Проучвам въпроса разбира се, но Всякакви съвети и препоръки са винаги добре дошли.
Поздрави.
Последна промяна zenthel на 20 Апр 2012, 21:56, променена общо 1 път

- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Странен Проблем: С-ма Управление Двигателя - Пали и гасн
Най-бързото и ефикасно решение за сега е диагностика и от там нататък с решаването на проблема



- cls6666
- ентусиаст
-
- Мнения: 1327
- Регистриран на: 14.03.2009
- Местоположение: Бургас[Сливен]
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525 tds '97
- Мечтае да кара: CL65 AMG
- Детайли за колата: дизел
Re: Странен Проблем: С-ма Управление Двигателя - Пали и гасн
кажи от къде си ,някой колега може да ти я закачи на лаптопа 

- zenthel
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 206
- Регистриран на: 20.11.2010
- Местоположение: с. Гъзибарово
- Пол: Мъж
- Кара: 528i
- Мечтае да кара: Самолетоносач
Re: Странен Проблем: С-ма Управление Двигателя - Пали и гасн
Четете надолу колеги.
Последна промяна zenthel на 23 Апр 2012, 23:13, променена общо 1 път

- zenthel
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 206
- Регистриран на: 20.11.2010
- Местоположение: с. Гъзибарово
- Пол: Мъж
- Кара: 528i
- Мечтае да кара: Самолетоносач
Re: Странен Проблем: С-ма Управление Двигателя - Пали и гасн
Закачих я на диагностика - имам следната грешка:
IDLE Speed Control Valve - Mechanical Fault.
Idle speed control valve, сиреч Дроселовата клапа, нали така?
Колата пали и работи идеално, но трудно се изфорсира и светят:
- ASC Тракшън Контрола,
- Индикатора за менижмънта на двигателя и
- EMI Индикатора.
Двигателят е Двоен Ванoс. Утре ще и правя основна профилактика на:
- Клапана на Картерните газове,
- Дебитомера и
- Дроселовата Клапа.
IDLE Speed Control Valve - Mechanical Fault.
Idle speed control valve, сиреч Дроселовата клапа, нали така?
Колата пали и работи идеално, но трудно се изфорсира и светят:
- ASC Тракшън Контрола,
- Индикатора за менижмънта на двигателя и
- EMI Индикатора.
Двигателят е Двоен Ванoс. Утре ще и правя основна профилактика на:
- Клапана на Картерните газове,
- Дебитомера и
- Дроселовата Клапа.

- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Странен Проблем: С-ма Управление Двигателя - Пали и гасн
Не е дроселова клапа, а моторчето за празен ход - свали го и го почисти. Аз моето миналата година яко с вода и меглио го измих и си бачка перфектно.
- zenthel
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 206
- Регистриран на: 20.11.2010
- Местоположение: с. Гъзибарово
- Пол: Мъж
- Кара: 528i
- Мечтае да кара: Самолетоносач
Re: Странен Проблем: С-ма Управление Двигателя - Пали и гасн
Колата е оправена. Описвам подрбоно за индексиране от търсачката с ключови думи:
Диагностиката отчете:
Грешка с 5ти цилиндър (Misfire in cylinder 5),
Idle-speed Control Valve (Mechanical Fault)
и грешка при комуникацията между ECU и ABS.
Симптомите:
Колата пали, едвам държи ниски обороти и докато е студена - гасне! Позагрее ли, държи 500-450 оборота (200-250 под минимума!)
При движение няма никакво ускорение, датчиците EML и Тракшън системата (ASC) светват в движение, но не веднага след старт. Сигурен признак, те са последвен проблем.
Колата не може да ускорява, прекъсва и двигателя се окопитва само в ниски обороти до 2000 оборота на 4-та, 5та. На 3та предавка НИКАКВО ускорение, Натискаш - няма вървеж!
Подобно на чувството когато тракшъна ти блокира скоростта при страничен lock ( загуба на сцепление и независимо от позицията на газта колата не ускорява, а противодейства на изместените централни роторни сили на вертикалните оси на двата моста). http://www.youtube.com/watch?v=kte7zSK-fg4
КАКВО СЕ ОКАЗА!:
Проблем N1: Недозатегнати свещи: Цилиндър 5ти и 4ти! Имаше лек нагар по горната част на свещите, самите те (4та и 5та) бяха недозатегнати, достатъчно за да работят, но колебливо и непълноценно - дозатягане. Затова колата губеше обороти при 3та и 4та (колебливо - заради вибрациите в двигателя, заради които не е имало качествено подаване на искра в цилиндъра, Компа засича отклонение и ASC светва, оттам и EML индикатора на таблото. Сваляне, почистване и Затягане - Проблемът решен. нататък...
Проблем N2:
МАРКУЧ! Един ЕДИНСТВЕН маркуч! Онзи минаваш през 5ти и 2 ри цилиндър отгоре точно под втория (десен) на двигателя! - Маслоустойчив 10mm маркуч! Сцепен! СМЯНА!
Почистих, прегледах абсолютно всички клапи,
Дебитомер,
"Моторчето/Клапата" за Ниски обороти (low-speed idle control valve),
Клапана на картерните газове,
Всукателния колектор,
Филтрите, Контактните площадки между клемите,
Маркучите...
Удоволствието струваше много усилия и много работа!
НО!, НЯМАШЕ Ненужни Интервенции от сервизи със съмнителна компетенция и вероятно несъществуваща квалификация.
НЯМАШЕ НИКАКВИ РАЗХОДИ!, изключение на новия акумулатор, но за него си беше време.
БИХ Препоръчал : AKUMULATORI.BG - Моя ми излезе 288лв - 3 години гаранция, BOSCH S4 SILVER Plus 100Ah
(намаление от 15% до края на месец март! http://www.akumulatori.bg/
ПРОМЯНАТА - ОГРОМНА! Колата не е същата! Ускорението е много по-достъпно, в по-широк диапазон обороти, разходът намаля.
Странното е, че вдигна съвсем леко оборотите в празен режим (вместо 650 преди сега е на около 710-730)
Поуката - Почнете с НАЙ-ОЧЕВИДНИТЕ Неща по двигателя колеги, Аз не съжалявам че не засякох маркуча в самото начало, защото рутинно се почистиха повечето клапи и маркучи, провериха се някои системи чисто физически.
Останах приятно изненадан от качествените материали използвани по двигателя! КАЧЕСТВО! точка!
Ненапразно 5-цата E39 през целия си производствен цикъл (1996-2003) бе ТОП автомобилът в целия сегмент!
Разучете, Обичайте и Пазете количките си, колеги, струва си!

Благодаря за отговорите!
Диагностиката отчете:
Грешка с 5ти цилиндър (Misfire in cylinder 5),
Idle-speed Control Valve (Mechanical Fault)
и грешка при комуникацията между ECU и ABS.
Симптомите:
Колата пали, едвам държи ниски обороти и докато е студена - гасне! Позагрее ли, държи 500-450 оборота (200-250 под минимума!)
При движение няма никакво ускорение, датчиците EML и Тракшън системата (ASC) светват в движение, но не веднага след старт. Сигурен признак, те са последвен проблем.
Колата не може да ускорява, прекъсва и двигателя се окопитва само в ниски обороти до 2000 оборота на 4-та, 5та. На 3та предавка НИКАКВО ускорение, Натискаш - няма вървеж!
Подобно на чувството когато тракшъна ти блокира скоростта при страничен lock ( загуба на сцепление и независимо от позицията на газта колата не ускорява, а противодейства на изместените централни роторни сили на вертикалните оси на двата моста). http://www.youtube.com/watch?v=kte7zSK-fg4
КАКВО СЕ ОКАЗА!:
Проблем N1: Недозатегнати свещи: Цилиндър 5ти и 4ти! Имаше лек нагар по горната част на свещите, самите те (4та и 5та) бяха недозатегнати, достатъчно за да работят, но колебливо и непълноценно - дозатягане. Затова колата губеше обороти при 3та и 4та (колебливо - заради вибрациите в двигателя, заради които не е имало качествено подаване на искра в цилиндъра, Компа засича отклонение и ASC светва, оттам и EML индикатора на таблото. Сваляне, почистване и Затягане - Проблемът решен. нататък...
Проблем N2:
МАРКУЧ! Един ЕДИНСТВЕН маркуч! Онзи минаваш през 5ти и 2 ри цилиндър отгоре точно под втория (десен) на двигателя! - Маслоустойчив 10mm маркуч! Сцепен! СМЯНА!
Почистих, прегледах абсолютно всички клапи,
Дебитомер,
"Моторчето/Клапата" за Ниски обороти (low-speed idle control valve),
Клапана на картерните газове,
Всукателния колектор,
Филтрите, Контактните площадки между клемите,
Маркучите...
Удоволствието струваше много усилия и много работа!
НО!, НЯМАШЕ Ненужни Интервенции от сервизи със съмнителна компетенция и вероятно несъществуваща квалификация.
НЯМАШЕ НИКАКВИ РАЗХОДИ!, изключение на новия акумулатор, но за него си беше време.
БИХ Препоръчал : AKUMULATORI.BG - Моя ми излезе 288лв - 3 години гаранция, BOSCH S4 SILVER Plus 100Ah
(намаление от 15% до края на месец март! http://www.akumulatori.bg/

ПРОМЯНАТА - ОГРОМНА! Колата не е същата! Ускорението е много по-достъпно, в по-широк диапазон обороти, разходът намаля.
Странното е, че вдигна съвсем леко оборотите в празен режим (вместо 650 преди сега е на около 710-730)
Поуката - Почнете с НАЙ-ОЧЕВИДНИТЕ Неща по двигателя колеги, Аз не съжалявам че не засякох маркуча в самото начало, защото рутинно се почистиха повечето клапи и маркучи, провериха се някои системи чисто физически.
Останах приятно изненадан от качествените материали използвани по двигателя! КАЧЕСТВО! точка!
Ненапразно 5-цата E39 през целия си производствен цикъл (1996-2003) бе ТОП автомобилът в целия сегмент!
Разучете, Обичайте и Пазете количките си, колеги, струва си!


Благодаря за отговорите!

Re: Странен Проблем: С-ма Управление Двигателя - Пали и гасн
Здравейте, купих си 525i и имам абсолютно същия проблем. Мисля да започна са диагностика да видим какво ще се окаже. Освен, че колата гасне, харчи изключително много. По време на проверката на бобини и свещи се установи че при едно палене примерно дава ток на 1 цилиндър, на следващото палене не дава и си работи ту на 4, ту на 5, ту на 6 цилиндъра. Докато е студена гасне след това закрепва някакви ниски обороти и тресе. Някакви идеи.
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани