525d моля за помощ !

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 24.10.2011
Местоположение: Italy
Пол: Мъж
Кара: e39 525d 2000g
Мечтае да кара: Самолет

525d моля за помощ !

Мнение от Andrey.Savov » 11 Мар 2012, 19:34

Здравейте !
Колеги от една година карам 525д 00г и зимата ми направи впечатление че колата загрява супер бавно.. като казвам бавно имам в предвид че колата имаше нужда от 15-20 км пробег за да достигне оптимална температура на работа при –7 . Оказа се че виското на колата е постоянно зацепено и работи заедно с оборотите на колата в следствие на което работи при всякакви температури, не изключва на 2400 оборота и двигателя работи като самолет. Аз си мислех че така си работи двигателя и никога не ми е правило впечатление, даже и се радвах. Радостта ми приключи днес когато чух същия автомобил колко по–тихо работи. Предишния собственик на колата е мой приятел и знам че виското и водната помпа са сменени преди да я купя. Стрелката на температурата не е мърдала никога от 12ч при всякакви натоварвания. Намирам се в Италия и за една година съм изминал около 40000 км с този проблем. Ако може някой да ме опъти какво да правя ще съм много благодарен. Обичам си колата, доволен съм от нея и се радвам много че съм част от вас ! Не съм пускал други теми, защото до сега успявах да намеря отговор на всички въпроси, които ме интересуваха, но за сегашния ми проблем не успях да намеря нищо конкретно. :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: Бъдете здрави !
Андрей Савов

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 138
Регистриран на: 20.12.2010
Местоположение: Варна/Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: e46 328CI

Re: 525d моля за помощ !

Мнение от bmwinio » 11 Мар 2012, 19:59

Щом е постоянно зацепено, няма да е лошо да го смениш. Ако проблема остане се замисли за термостат. Не е полезно за мотора да продължаваш да караш така. Поздрави!!!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 19.07.2005
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е38
Мечтае да кара: Е38

Re: 525d моля за помощ !

Мнение от D.Pavlov » 11 Мар 2012, 20:59

Колега смени си двата термостата !
"Не става само с ядене , трябва и акъл!!!"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Re: 525d моля за помощ !

Мнение от NAPSTERS » 11 Мар 2012, 21:15

ако термостатите са напед, виското изобщо не го е*е дали е постоянно зацепрно или не. когато термостата е затворен и не позволява циркулация през челния радиатор (големия кръг) виското не участва.
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 26.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
Мечтае да кара: Z8

Re: 525d моля за помощ !

Мнение от Alexch » 11 Мар 2012, 23:30

NAPSTERS написа:ако термостатите са напед, виското изобщо не го е*е дали е постоянно зацепрно или не. когато термостата е затворен и не позволява циркулация през челния радиатор (големия кръг) виското не участва.


(само да преведа) :mhihi: Това значи че проблема е в някой от термостатите (или и в двата).

Както ми е казвал Милен, виското ментак стои зацепено много по-дълго от оригиналното, но това не е проблем. :winky:
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 24.10.2011
Местоположение: Italy
Пол: Мъж
Кара: e39 525d 2000g
Мечтае да кара: Самолет

Re: 525d моля за помощ !

Мнение от Andrey.Savov » 12 Мар 2012, 16:22

Благодаря за бързите отговори! Вчера направих тест и изчаках колата да загрее до работна температура (12 ч ) брат ми през цялото време държеше долния маркуч на радятора и чакаше да види кога ще отвори термостата, отвори малко след като колата достигна работната температура. Как да разбера дали повредата е в термостатите при положение че никога при каквото и да е натоварване с или без климатик стрелката не е мърдала от 12ч ? От това което четох вчера във форума разбрах че виското се ръководи от някакав вакум, който пропуска въздух и виското се зацепва, когато температурата на въздуха достигне дадени стойности, термостатите по какав начин влияят на перката ? Предпочитам да разбера до колкото мога аз какво да правя защото в сервиза на БМВ ще ми откъснат главата тука..

:wave: :wave: :wave:
Андрей Савов

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 24.10.2011
Местоположение: Italy
Пол: Мъж
Кара: e39 525d 2000g
Мечтае да кара: Самолет

Re: 525d моля за помощ !

Мнение от Andrey.Savov » 12 Мар 2012, 16:54

Днес направихме нов тест при първо палене на колата баща ми държеше перката при 10 градуса външна температура перката не тръгна да се върти, но като я пусна, тръгна да се върти с пълна сила заедно с оборитите на колата и издава звук като на излитащ самолет.. При опит перката да се спре принудително с вестник се спира с много усилие и натискане... Има ли възможност при монтирането на новото виско да е допусната някаква грешка при сглобяването ? :dunno: :dunno: :dunno:
Андрей Савов

Дакела
Аватар
Мнения: 942
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
Мечтае да кара: F-22 Raptor
Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.

Re: 525d моля за помощ !

Мнение от DAEL » 12 Мар 2012, 17:42

Колега, ако си с двигател М57D25, т.е. колата е произведена след септември 2000 година и е с ръчни скорости, значи имаш само един термостат (само автоматиците след фейса са с два)
С един термостат е и двигателя М51D25 (TDS) произвеждан преди това.
Моето мнение е да смениш термостата.

П.С няма да е лошо да напишеш в профила си малко повече инфо за колата. ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 24.10.2011
Местоположение: Italy
Пол: Мъж
Кара: e39 525d 2000g
Мечтае да кара: Самолет

Re: 525d моля за помощ !

Мнение от Andrey.Savov » 12 Мар 2012, 21:42

Колата е произведена април 2000 година ... http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35 ако съдиме по тази схема която съм изкарал със номера на рамата, 14 номер от схемата го няма, което означава че имам само един инсталиран термостат... така и не разбрах защо тъпата перка работи постоянно..
Андрей Савов

Дакела
Аватар
Мнения: 942
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
Мечтае да кара: F-22 Raptor
Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.

Re: 525d моля за помощ !

Мнение от DAEL » 12 Мар 2012, 22:40

Смени термостата пък после ще го мислиш виското. :)

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 24.10.2011
Местоположение: Italy
Пол: Мъж
Кара: e39 525d 2000g
Мечтае да кара: Самолет

Re: 525d моля за помощ !

Мнение от Andrey.Savov » 12 Мар 2012, 22:55

Добре но каква връзка има термостата с това че перката върти заедно с оборотите на колата още от първия старт ? Просто се надявам някой достатачно запознат да ми обясни каква е връзката между двата компонента... зацепено виско трябва доколкото знам аз да не се форсира повече от 2400 оборота, а при мене се форсира до прекъсвач :lol: Изка ми се да се получи полезна тема която да помага и на други като мен, вече съм изминал 40000х км така че ако мина още малко няма да е фатално..
Андрей Савов

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: 525d моля за помощ !

Мнение от mad_presley » 12 Мар 2012, 23:28

За виското си има обширна тема с обяснено абсолютно всичко в нея. Ти още не си уточнил за ръчна или автоматична кутия става въпрос, защото първата е с един термостат, а втората е с два термостата.

За да ти загрява бавно зимата има два варианта: неработеща печка и (или) термостати. Щом можеш да спреш виското с ръка, значи никой не се е опитвал да го побългарява.

А как пък разбра, че оборотите на перката са като оборотите на двигателя....е това ако ми го обясниш логично, ще те призная :idea:

Както ти казаха всички в тази тема, смени си термостата (или термостатите, ако е автомат), а аз ти казвам да си провериш и печката. Ако не ни вярваш, няма какво повече да ти кажем :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: 525d моля за помощ !

Мнение от Ivo_Borisov » 12 Мар 2012, 23:34

Само автоматите ли са с два термостата? Моята е ръчка и е с два :roll: Имам го и този на АГР-а. Дали защото съм с М47? На М57 не са ли пак така?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 22.04.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е90 320Д или Х3 - 3.0Д

Re: 525d моля за помощ !

Мнение от shumi66 » 13 Мар 2012, 0:02

Колега от личен опит искам да споделя,че стрелката за температурата стои на 12 в диапазон от 70 до 110 градуса. Винаги имай едно на ум за това!
:driving: Установих го, като пуснах тест на борд-компютъра(многократно).

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 24.10.2011
Местоположение: Italy
Пол: Мъж
Кара: e39 525d 2000g
Мечтае да кара: Самолет

Re: 525d моля за помощ !

Мнение от Andrey.Savov » 13 Мар 2012, 0:40

mad_presley написа:За виското си има обширна тема с обяснено абсолютно всичко в нея. Ти още не си уточнил за ръчна или автоматична кутия става въпрос, защото първата е с един термостат, а втората е с два термостата.

За да ти загрява бавно зимата има два варианта: неработеща печка и (или) термостати. Щом можеш да спреш виското с ръка, значи никой не се е опитвал да го побългарява.

А как пък разбра, че оборотите на перката са като оборотите на двигателя....е това ако ми го обясниш логично, ще те призная :idea:

Както ти казаха всички в тази тема, смени си термостата (или термостатите, ако е автомат), а аз ти казвам да си провериш и печката. Ако не ни вярваш, няма какво повече да ти кажем :dunno:


Относно оборотите мога да го обясня с факта че двигателя работи като самолет от 2000 до 5000 оборота и работи съвсем нормално когато някой държи перката с ръка в същия диапазон . Разликата в шума на двигателя е огромна при всякакви обороти. Колата не е автомат. Печката отдавна съм установил че не работи, но нея ще я мисля за другата зима. Сега главната ми цел е шума който създава перката и желанието да разбера какво не е в ред. Всички казвате че термостата е за смяна, ок ! Какви други симптоми мога да очаквам от повреден термостат ?
Андрей Савов

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook