EGR-клапан
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- achi91
- Потребител
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: 4.01.2010
- Местоположение: Kozlodui
- Пол: Мъж
- Кара: BMW е46 318ci
EGR-клапан
Колеги карам е39 520 Д 136 коня, след като изчетох всички теми за този клапан реших и аз да го почистя .След почистването запалих колата и реших да пробвам как е но уви колата започваше да набира едва след 2 хил. оборота а преди да го почистя не беше така от 1500 си скубеше ,та въпроса ми е от какво може да е и как да го оправя за да си върви както преди .Да оточня не дава никви грешки и вакум маркучире са здрави .
Re: EGR-клапан
Първо оправи малко правописа като за начало!
След това виж кой вакуум не си закачил и всичко ще си дойде на мястото! Ако не си го почиствал прекалено хамалската EGR-a,всичко трябва да е наред !
С каква апаратура четохте грешките
След това виж кой вакуум не си закачил и всичко ще си дойде на мястото! Ако не си го почиствал прекалено хамалската EGR-a,всичко трябва да е наред !
С каква апаратура четохте грешките

- achi91
- Потребител
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: 4.01.2010
- Местоположение: Kozlodui
- Пол: Мъж
- Кара: BMW е46 318ci
Re: EGR-клапан
С BMW-Inpa съмнявам се че ми е останал отворен клапана и не затваря до край, а вакумите са си наред погледах ги също така и с откачен дебитомер пробвах но колата още повече неще .
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: EGR-клапан
Ами махни маркуча и ще видиш ако е отворен клапана. Ама най вероятно нещо не сте закачили както трябва, провери пак всичко, нещо пропускаш!

- tiho_madjarov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 209
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: 325Ci
- Мечтае да кара: М5
Re: EGR-клапан
Здравейте колеги. Преди 2-3 часа затапих металната тръба която влиза в клапана с капачка от кола,пасва перфектно,само трябва да се поизправи ръба с клещите.Вакуума си го оставих да си смуче там,за да не набива грешки в компа,за неработещ клапан.Колата само я пробвах,не повече от 2-3 км и първите ми впечатления са ,че реагира по спонтанно на педала на газта и каквито и следи от пушек от ауспуха изчезнаха,изръчквах я няколко пъти не изпуши никак ама наистина никак,дори и на място като форсирам няма и следа от дим. За разход немога да кажа нищо,като я покарам 200-300 км ще кажа.Става въпрос за 530д-1999 година ръчни скорости. Това е засега.



- tiho_madjarov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 209
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: 325Ci
- Мечтае да кара: М5
Re: EGR-клапан
Колеги никой ли не го е изолирал този клапан. Искам да събера малко мнения,защото карам така и ме е страх ако не трябва,да не прецакам нещо. Моля хората правили тази процедура и имащи опит да споделят,пък и тези които се колебаят да знаят какво да правят. 

- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: EGR-клапан
Ето една част от статия, копирах я от Х форума:
Рециркулация на отработилите газове - EGR клапан.
Рециркулация на отработените газове (EGR) е техника за намаляване на емисиите на азотни окиси (NO), използвана в повечето бензинови и дизелови двигатели. Първоначално разработен от GMC в САЩ, EGR работи чрез рециркулация на част от отработените от двигателя газове обратно във всмукателния колектор на двигателя. Проучванията показват, че изгорелите газове в съчетание с гориво-въздушната смест намалява изхвърляните азотни оксиди и повишава общата ефективност на горивния процес. Смесването на постъпващия въздух с върнати отработени газове разрежда сместа с инертен газ, понижавайки температурата на адиабатния пламък (за дизеловите двигатели) и намалява размера на надвнесения кислород. Отработените газове също повишават специфичния топлинен капацитет на горивната смес и намаляват температурата на горене. Тъй като формирането на азотен окис прогресира много по-бързо при високи температури, EGR допринася за ограничаване на производството му.
Ако отработените газове подпомагат горенето, защо не ги освободят изцяло в двигателя през цялото време? При определени обстоятелства, например при работа на празен ход, горивото и въздухът трябва да бъдат много прецизно контролирани за да работи двигателя гладко. По време на тези периоди, наличието на излишък от изгорели газове ще разстрои този баланс и е нужно устройство за прекъсване на подаването им към всмукателния колектор.
Това е функцията на EGR клапана. При условия, когато отработените газове може да помогнат на процеса на горене, той се отваря и позволява на газовете да постъпят във всмукателния колектор. Когато биха попречили на нормалното функциониране на двигателя, клапанът се затваря. Действието клапана се контролира/управлява от компютъра на двигателя (DDE или DME).
Рециркулацията на отработените газове обикновено се постига чрез система тръбопроводи, по маршрут от изпускателния колектор до всмукателния колектор, която се нарича външна EGR система. Регулирането на времеподаването и количеството на потока отработени газове се извършва от EGR клапан.
За да работи системата, турбокомпресора и пневматичен/електрически клапан трябва да осигурят разлика на наляганията в изходящия и входщия колектор.
Намаляването на количеството кислород в цилиндрите и на температура на изгаряне на горивната смес в тях е предпоставка за намаляване на емисиите NO. Охлаждането на рециркулираните газове повишава ефективността на EGR и по този начин на по-нататъшното намаляване на NO. Интензивното охлаждане EGR, от своя страна, допринася освен за намаляване на NO но и за намаляване на изпускания дим, особено при по-високи натоварвания.
При много ниски натоварвания (1000 об / мин, 2 бара), повишеното охлаждане на EGR системата на практика не въздейства върху количеството NO и димни емисии, но пък това води до увеличаване емисиите на НС и СО. Поради това, за контрол на тези емисии, се въвежда байпас на охладителя на EGR. Този байпас служи за провеждане на частични потоци или пълен поток на отработените газове към всмукателния колектор на двигателя, в зависимост от натоварването и скоростта. Охладителят се игнорира и при студен старт на двигателя и при загряване на двигателя.
За постигането на подаване на необходимата част от изгорелите газове обратно от изпускателния колектор на всмукателния колектор чрез EGR клапана, са поставени соленоиди, които задействат клапана чрез вакуум.
В процеса на работа през годините системата намалява ефективността си поради натрупване на наслоявания по клапана от маслени изпарения и от съставки на изгорелите газове. Когато натрупванията са значителни и са преобладаващо маслени, причината е турбокомпресора. Самият EGR клапан по принцип е надеждна част и животът му е съизмерим с този на двигателя.
До какво би довело нефункционирането на клапана?
Не затваряне. Ако клапана не се затваря, двигателят ще работи грубо на празен ход или напълно ще изгасне когато си махнете крака от педала на газта. Може също да предизвика колебание, когато се опитате да се ускорите. Това са същите симптоми като утечка на вакуум, така че не винаги EGR клапа е виновен. Трябва да го тествате.
НЕ отваряне. Ако клапана не се отваря, ще забележите едно леко намаление на мощността. Двигателят може да почуква или звънти при ускорение. Може да работи при малко по-висока температура и да изпитва затруднение при натоварване. Може да забележите леко увеличаване на разхода на гориво. Отново, всеки един от тези симптоми могат да имат и други причини, така че трябва да тествате клапана и сам да определите дали това е проблема.
Кога ЕГР-а е нормално затворен при работещ двигател?
1. Когато двигателя е на празен ход или когато се отнеме газта.
2. Когато педала на газта е натиснат до край.
3. Когато температурата на охлаждащата течност е под 45⁰С.
До какво може да доведе изолирането на ЕГР-а? Могат да се направят доста заключения, но по-основните биха били:
1. Увеличаване на вредните емисии в изпусканите газове.
2. Поради 1 – намаляване живота на катализаторите.
3. Нарушение в работата на двигателя – повишена температура на изгаряне на горивната смес (рефлектира в по-бързото износване на определени части и системи) плюс горе споменатите възможни ефекти от нефункционирането на клапана.
Рециркулация на отработилите газове - EGR клапан.
Рециркулация на отработените газове (EGR) е техника за намаляване на емисиите на азотни окиси (NO), използвана в повечето бензинови и дизелови двигатели. Първоначално разработен от GMC в САЩ, EGR работи чрез рециркулация на част от отработените от двигателя газове обратно във всмукателния колектор на двигателя. Проучванията показват, че изгорелите газове в съчетание с гориво-въздушната смест намалява изхвърляните азотни оксиди и повишава общата ефективност на горивния процес. Смесването на постъпващия въздух с върнати отработени газове разрежда сместа с инертен газ, понижавайки температурата на адиабатния пламък (за дизеловите двигатели) и намалява размера на надвнесения кислород. Отработените газове също повишават специфичния топлинен капацитет на горивната смес и намаляват температурата на горене. Тъй като формирането на азотен окис прогресира много по-бързо при високи температури, EGR допринася за ограничаване на производството му.
Ако отработените газове подпомагат горенето, защо не ги освободят изцяло в двигателя през цялото време? При определени обстоятелства, например при работа на празен ход, горивото и въздухът трябва да бъдат много прецизно контролирани за да работи двигателя гладко. По време на тези периоди, наличието на излишък от изгорели газове ще разстрои този баланс и е нужно устройство за прекъсване на подаването им към всмукателния колектор.
Това е функцията на EGR клапана. При условия, когато отработените газове може да помогнат на процеса на горене, той се отваря и позволява на газовете да постъпят във всмукателния колектор. Когато биха попречили на нормалното функциониране на двигателя, клапанът се затваря. Действието клапана се контролира/управлява от компютъра на двигателя (DDE или DME).
Рециркулацията на отработените газове обикновено се постига чрез система тръбопроводи, по маршрут от изпускателния колектор до всмукателния колектор, която се нарича външна EGR система. Регулирането на времеподаването и количеството на потока отработени газове се извършва от EGR клапан.
За да работи системата, турбокомпресора и пневматичен/електрически клапан трябва да осигурят разлика на наляганията в изходящия и входщия колектор.
Намаляването на количеството кислород в цилиндрите и на температура на изгаряне на горивната смес в тях е предпоставка за намаляване на емисиите NO. Охлаждането на рециркулираните газове повишава ефективността на EGR и по този начин на по-нататъшното намаляване на NO. Интензивното охлаждане EGR, от своя страна, допринася освен за намаляване на NO но и за намаляване на изпускания дим, особено при по-високи натоварвания.
При много ниски натоварвания (1000 об / мин, 2 бара), повишеното охлаждане на EGR системата на практика не въздейства върху количеството NO и димни емисии, но пък това води до увеличаване емисиите на НС и СО. Поради това, за контрол на тези емисии, се въвежда байпас на охладителя на EGR. Този байпас служи за провеждане на частични потоци или пълен поток на отработените газове към всмукателния колектор на двигателя, в зависимост от натоварването и скоростта. Охладителят се игнорира и при студен старт на двигателя и при загряване на двигателя.
За постигането на подаване на необходимата част от изгорелите газове обратно от изпускателния колектор на всмукателния колектор чрез EGR клапана, са поставени соленоиди, които задействат клапана чрез вакуум.
В процеса на работа през годините системата намалява ефективността си поради натрупване на наслоявания по клапана от маслени изпарения и от съставки на изгорелите газове. Когато натрупванията са значителни и са преобладаващо маслени, причината е турбокомпресора. Самият EGR клапан по принцип е надеждна част и животът му е съизмерим с този на двигателя.
До какво би довело нефункционирането на клапана?
Не затваряне. Ако клапана не се затваря, двигателят ще работи грубо на празен ход или напълно ще изгасне когато си махнете крака от педала на газта. Може също да предизвика колебание, когато се опитате да се ускорите. Това са същите симптоми като утечка на вакуум, така че не винаги EGR клапа е виновен. Трябва да го тествате.
НЕ отваряне. Ако клапана не се отваря, ще забележите едно леко намаление на мощността. Двигателят може да почуква или звънти при ускорение. Може да работи при малко по-висока температура и да изпитва затруднение при натоварване. Може да забележите леко увеличаване на разхода на гориво. Отново, всеки един от тези симптоми могат да имат и други причини, така че трябва да тествате клапана и сам да определите дали това е проблема.
Кога ЕГР-а е нормално затворен при работещ двигател?
1. Когато двигателя е на празен ход или когато се отнеме газта.
2. Когато педала на газта е натиснат до край.
3. Когато температурата на охлаждащата течност е под 45⁰С.
До какво може да доведе изолирането на ЕГР-а? Могат да се направят доста заключения, но по-основните биха били:
1. Увеличаване на вредните емисии в изпусканите газове.
2. Поради 1 – намаляване живота на катализаторите.
3. Нарушение в работата на двигателя – повишена температура на изгаряне на горивната смес (рефлектира в по-бързото износване на определени части и системи) плюс горе споменатите възможни ефекти от нефункционирането на клапана.

- tiho_madjarov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 209
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: 325Ci
- Мечтае да кара: М5
Re: EGR-клапан
Колеги,единственото ми притеснение в момента е,да не се прецака дебитомера. Кажете според вас има ли някаква вероятност. 

- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: EGR-клапан
tiho_madjarov написа:Колеги никой ли не го е изолирал този клапан. Искам да събера малко мнения,защото карам така и ме е страх ако не трябва,да не прецакам нещо. Моля хората правили тази процедура и имащи опит да споделят,пък и тези които се колебаят да знаят какво да правят.
Написал съм го 10ки пъти.... чистиш и караш с работещ АGR....
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: EGR-клапан
Има ли начин да се разбере, дали този клапан работи? Някак да се провери просто.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
- Kala
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: 10.06.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 '02 525 dA touring
Re: EGR-клапан
Аз се боря години с този клапан.
От моя опит:
-не бих изолирал клапана за постоянно;
-изолирам го за няколко дни, изчиства се с повечко газ за продухване, чистиш го хубаво с препарат и четка и пак го закачам.
-как разбирам дали работи - изолирам го и спира да пуши, значи е работил и е отварял. Не е бил запекъл отворен, защото с махането на маркуча разликата е уникална.
-с включен клапан колата работи по-меко, по-тромава е.
-с изолиран клапан работи на по-висока температура, товарили се катализаторите.
Проблемът е в годините на колата, работи перфектно и нямам оплакване, но все пак си има километри и години.
Ако сменя клапана, маркучите, управлението на вакуума, дебитомер.... може би ще си работи отлично и без да правя гимнастики, но не мога да се вкарам в този филм засега.
С вкарване в обороти също няма проблем, но карам на къси разстояния, бавно, возя малки деца и това води до повече отлагания и пушене. Днес карах по магистрала, около 100 км., скорост 110-120км/ч. - колата е сълза отзад. Няма пушек, няма миризма - нищо, а клапанът е включен.
Имам познати със същия мотор, по-стари коли, карат яко на газ и не знаят какво е пушене и EGR.
От моя опит:
-не бих изолирал клапана за постоянно;
-изолирам го за няколко дни, изчиства се с повечко газ за продухване, чистиш го хубаво с препарат и четка и пак го закачам.
-как разбирам дали работи - изолирам го и спира да пуши, значи е работил и е отварял. Не е бил запекъл отворен, защото с махането на маркуча разликата е уникална.
-с включен клапан колата работи по-меко, по-тромава е.
-с изолиран клапан работи на по-висока температура, товарили се катализаторите.
Проблемът е в годините на колата, работи перфектно и нямам оплакване, но все пак си има километри и години.
Ако сменя клапана, маркучите, управлението на вакуума, дебитомер.... може би ще си работи отлично и без да правя гимнастики, но не мога да се вкарам в този филм засега.
С вкарване в обороти също няма проблем, но карам на къси разстояния, бавно, возя малки деца и това води до повече отлагания и пушене. Днес карах по магистрала, около 100 км., скорост 110-120км/ч. - колата е сълза отзад. Няма пушек, няма миризма - нищо, а клапанът е включен.
Имам познати със същия мотор, по-стари коли, карат яко на газ и не знаят какво е пушене и EGR.

- tiho_madjarov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 209
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: 325Ci
- Мечтае да кара: М5
Re: EGR-клапан
Значи генералния извод от всичко е- почистване на клапана переодично и повечко газ и обороти да не събира нагар.Между другото,аз моя ЕГР си го пуснах пак да си работи и като ,че ли съм по доволен с изолиран нещо ми претрисаше на място като работи колата.
- fissikela
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: 1.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525d Touring
- Мечтае да кара: Сред колегиални шофьори
- Детайли за колата: М пакет
Re: EGR-клапан
Само да питам:
Възможно ли е от мръсна ЕГР клапа да е повишен разхода и друго.
Когато чистя клапата възможно ли е да се обърка нещо което да доведе до по сериозен проблем.
Тази черната основа на която се закрепя клапата откъм двигателя е мръсна също (поне така видях от снимките на ръководството за чистене на Клапата).Ако докато чистя попадне мръсотия навътре ... проблем ли е ?
Възможно ли е от мръсна ЕГР клапа да е повишен разхода и друго.
Когато чистя клапата възможно ли е да се обърка нещо което да доведе до по сериозен проблем.
Тази черната основа на която се закрепя клапата откъм двигателя е мръсна също (поне така видях от снимките на ръководството за чистене на Клапата).Ако докато чистя попадне мръсотия навътре ... проблем ли е ?
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: EGR-клапан
Колеги, как разбирате този клапан дали работи? Моя не мога да го мръдна с ръка по никакъв начин. Слагам го на земята с мембраната отдолу и от страната на газовете, натискам я с отверка по-дебела или нещо друго и едвам успявам да го раздвижа нагоре надолу. Имам още един и той е същия. Направо не мога да си представя какъв вакуум може да издърпа тази пружина, та клапана да отвори. Не знам така ли трябва да е или не.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани