Двигателя леко притриса на 530d?!?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 214
Регистриран на: 29.09.2010
Местоположение: Враца/София
Пол: Мъж
Кара: BMW 530d 2000г.

Двигателя леко притриса на 530d?!?

Мнение от chehut » 21 Окт 2011, 0:49

Колеги, един приятел има е39 530д автоматик и двигателят му леко започна да притриса... :conf: Четох, за нещата от които е възможно, но ме интересува дали може от нафтовата помпа да идва проблема, зашото тя хвърля нафта. Просто дали да си дава парите да оправя помпата ако от това идва проблема или като за начало да се насочи към самия двигател?! :help:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 259
Регистриран на: 7.07.2008
Местоположение: SOFIA
Пол: Мъж
Кара: 525 D

Re: Двигателя леко притриса на 530d?!?

Мнение от miroalpina » 21 Окт 2011, 9:51

провери си свещите и дюзите колега

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 4.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 5er-Reihe

Re: Двигателя леко притриса на 530d?!?

Мнение от Ivo Georgiev » 21 Окт 2011, 11:40

miroalpina написа:провери си свещите и дюзите колега


За дюзите - ОК, ама искам да ми обясниш как може да притриса от подгрвните свещи :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 14.05.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E70 4.0D
Детайли за колата: E70 4.0D '12

Re: Двигателя леко притриса на 530d?!?

Мнение от SteveSR » 21 Окт 2011, 14:09

И при мен се беше появило такова притрисане и след ремонта на дюзите изчезна, така че не е зле да направите една диагностика и замерване на дюзите.
SteveSR
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Двигателя леко притриса на 530d?!?

Мнение от Dirty M5 driveR » 21 Окт 2011, 18:49

+1 за проверка на дюзите. А за помпата... желателно е и нея да оправи.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 259
Регистриран на: 7.07.2008
Местоположение: SOFIA
Пол: Мъж
Кара: 525 D

Re: Двигателя леко притриса на 530d?!?

Мнение от miroalpina » 21 Окт 2011, 23:35

до колегата x kalibyr :mrgreen: на студен мотор при 2 изгорели свещи всеки комън реил притриса от компенсацията на подаваното гориво от дюзите с цел компенсиране кпд на мотора в студен старрт :yes: до постигане 25 градуса температура на охлаждащата течност в моторяяяяя :mrgreen не се хваля
инфото е от братовчедка ми тя е инженер в БМВ товае като малък жокер :ok: :ok: :ok: :ok: във форума сме много разбирачи но малко доценти :mrgreen: :bchug: ако има въпроси - ЧЕКАМ :bchug: :ok:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Двигателя леко притриса на 530d?!?

Мнение от vladobate » 21 Окт 2011, 23:58

miroalpina написа:до колегата x kalibyr :mrgreen: на студен мотор при 2 изгорели свещи всеки комън реил притриса от компенсацията на подаваното гориво от дюзите с цел компенсиране кпд на мотора в студен старрт :yes: до постигане 25 градуса температура на охлаждащата течност в моторяяяяя :mrgreen не се хваля
инфото е от братовчедка ми тя е инженер в БМВ товае като малък жокер :ok: :ok: :ok: :ok: във форума сме много разбирачи но малко доценти :mrgreen: :bchug: ако има въпроси - ЧЕКАМ :bchug: :ok:

И ТДС-а претриса , що ли :mhihi: . Прав си колега ам щот не се поясни за какъв режим на двг говориш и затова колегата те питал "що".

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1163
Регистриран на: 5.07.2008
Местоположение: banlieu parisienne
Пол: Мъж
Кара: 530da turing

Re: Двигателя леко притриса на 530d?!?

Мнение от nightdriver » 22 Окт 2011, 11:50

а при минус 14С с пет изгорели свещи претриса ли или въобще не иска да пали комон рейла , защото мойта работи гладко ???
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 214
Регистриран на: 29.09.2010
Местоположение: Враца/София
Пол: Мъж
Кара: BMW 530d 2000г.

Re: Двигателя леко притриса на 530d?!?

Мнение от chehut » 22 Окт 2011, 17:57

Колеги, днес установих, че колата като притресе се мести и стрелката на оборотите(мърда толковаколкото по-силноепритрисането). Дано това ви насочи къмнещо конкретно.

П.п. Притрисанията ги има при студено и загряло полужение.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 18.02.2011
Местоположение: Варна,пловдив
Пол: Мъж
Кара: е65 730d
Мечтае да кара: IL
Детайли за колата: няма-няма

Re: Двигателя леко притриса на 530d?!?

Мнение от knivanov » 23 Окт 2011, 9:16

и аз имам подобен проблем.преди около месец,на загрял мотор спирам на светофар,включвам на "р"и колата започва да тресе,толкова силно,все едно,че някой я люлее от вън.включвам на "д" и колата изгасна.забелязах,че ако включа от "р" на "д" и пусна спирачката веднага,колата се опитва да изгасне,но тръгва с леко придърпване.тъй като карам колата основно в града,реших да я "разтрия" малко по магистралата.аз съм спокоен шофьор,тъй като това ми е професията и ми е писнало зад волана,но след тази "спа"процедура се оправи.след това започна да тресе сутрин.на 21.10. пътувах до софия,напълних резервоара,сложих добавка"tda" на castrol,включих темпомата на 160км/ч.снощи се прибрах и тази сутрин като запалих,всичко ОК.да допълня,карам само OMW.дано този проблем е отминал,но съм убеден,че понякога трябва здрава "разтривка",за да поддържаме "крепкото" здраве на нашите коли. :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 214
Регистриран на: 29.09.2010
Местоположение: Враца/София
Пол: Мъж
Кара: BMW 530d 2000г.

Re: Двигателя леко притриса на 530d?!?

Мнение от chehut » 23 Окт 2011, 15:39

Ами на мен ми се наложи тази седмица да пътувам 3 пъти по магистралите в БГ и не се оправи от карането. Дори по-зле става... направо не знам. Не ми е ясно само защо като започне да тресе ми играе и стрелката на оборотите, това има ли връзка с нафтовата помпа?! :help:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 18.02.2011
Местоположение: Варна,пловдив
Пол: Мъж
Кара: е65 730d
Мечтае да кара: IL
Детайли за колата: няма-няма

Re: Двигателя леко притриса на 530d?!?

Мнение от knivanov » 23 Окт 2011, 19:55

chehut написа:Ами на мен ми се наложи тази седмица да пътувам 3 пъти по магистралите в БГ и не се оправи от карането. Дори по-зле става... направо не знам. Не ми е ясно само защо като започне да тресе ми играе и стрелката на оборотите, това има ли връзка с нафтовата помпа?! :help:

аз не съм спец,от форума веднага ще ти кажат да отидеш на диагностика,което е ясно.все пак ако някой колега е имал такъв проблем като твоя,нека да пише какъв е и как го е решил.избори,избори,ама.......

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 214
Регистриран на: 29.09.2010
Местоположение: Враца/София
Пол: Мъж
Кара: BMW 530d 2000г.

Re: Двигателя леко притриса на 530d?!?

Мнение от chehut » 24 Окт 2011, 21:54

Диагностика е правена и нищо не излезе, не съм замервал дюзите, но според мен с това играене на оборотите и когато подам гас да изчезва притрисането, не е от тях. Има ли възможност да е от нафтовата помпа?!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 5.12.2009
Пол: Мъж

Re: Двигателя леко притриса на 530d?!?

Мнение от Jivko7777 » 25 Окт 2011, 0:12

За мене е дюзи :!:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Двигателя леко притриса на 530d?!?

Мнение от sadex5 » 25 Окт 2011, 3:03

miroalpina написа:до колегата x kalibyr :mrgreen: на студен мотор при 2 изгорели свещи всеки комън реил притриса от компенсацията на подаваното гориво от дюзите с цел компенсиране кпд на мотора в студен старрт :yes: до постигане 25 градуса температура на охлаждащата течност в моторяяяяя :mrgreen не се хваля
инфото е от братовчедка ми тя е инженер в БМВ товае като малък жокер :ok: :ok: :ok: :ok: във форума сме много разбирачи но малко доценти :mrgreen: :bchug: ако има въпроси - ЧЕКАМ :bchug: :ok:


При студен мотор (и с хлабини далеч от оптималните в работен режим) качеството на изгаряне на горивото е доста по-ниско-в резултат имаме смесване на недоизгоряло гориво с маслото(понижаване на вискозитета,влошаване на мазилните му свойства),повишено нагарообразуване(голяма част от саждите пак отиват в маслото) и вредни емисии (една от причините за монтиране на системите с удължено подгряване *)-и при студен мотор това смесване е в много по-висока степен от това при свободен ход при работна температура...
Номерът при потегляне веднага след старт е да се стремим да вдигнем температурата до нормално работно ниво не само с ниски обороти ,но и в съчетание с ниско горивоподаване(шоково топлинно разширение на буталото може да предизвика задирания).
КПД то на дизела при ,, студен старт'' и ,,топъл старт'' се променя плюс минус 3 %....Проблема е ако има неоптимални смеси, тогава е минус 15-20 %
Когато комънрейла е студен още на ауспуха се усеща миризма на азотна киселина - азотни окиси, които говорят за висока температура при горенето в цилиндъра и високо КПД..

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook