Ръчна скоростна кутия - проблеми
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
- zenthel
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 206
- Регистриран на: 20.11.2010
- Местоположение: с. Гъзибарово
- Пол: Мъж
- Кара: 528i
- Мечтае да кара: Самолетоносач
Ръчна скоростна кутия - проблеми
Здравейте, колеги!
така, Скоростна Кутия
Накратко:
523i E39/ 99 год. @Ръчна скоростна (180 хиляди)
Студено/Хладно ли е <20 градуса температура отвън колата трудно включва на първа. Връщам на втора, подпускам леко съединителя и след това влизам на 1-ва. На 5та също трудничко влиза.
При високи обороти същата работа. 4,5 - 5000 оборота от 2ра на 3та.
Мъчи я нещо, милата.
Време е масълцето да замине.
Адски трудно ми е да видя лепенката на каталожния номер на маслото на скоростната кутия.
Въпросите:
- Ако сте сменяли - усетихте ли осезаема разлика?
- Трудничко ли ви влизат предавките по принцип, иска ли се малко повечко усилие?
- Ако сте сменяли - кое масло ви свърши работа?
- Ако сменя на скоростната, трябва ли и на диференциала?
Всякакви съвети и препоръки винаги са добре дошли.
Поздрави!
така, Скоростна Кутия
Накратко:
523i E39/ 99 год. @Ръчна скоростна (180 хиляди)
Студено/Хладно ли е <20 градуса температура отвън колата трудно включва на първа. Връщам на втора, подпускам леко съединителя и след това влизам на 1-ва. На 5та също трудничко влиза.
При високи обороти същата работа. 4,5 - 5000 оборота от 2ра на 3та.
Мъчи я нещо, милата.


Време е масълцето да замине.
Адски трудно ми е да видя лепенката на каталожния номер на маслото на скоростната кутия.
Въпросите:
- Ако сте сменяли - усетихте ли осезаема разлика?
- Трудничко ли ви влизат предавките по принцип, иска ли се малко повечко усилие?
- Ако сте сменяли - кое масло ви свърши работа?
- Ако сменя на скоростната, трябва ли и на диференциала?
Всякакви съвети и препоръки винаги са добре дошли.

Поздрави!

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Ръчна скоростна кутия - проблеми
ATF би трябвало да е маслото за скоростната кутия. Наливаш докато прелее, изчакваш да се отече хубаво (колата трябва да е максимално хоризонтална
), и завиваш пробката.
Диференциала няма нищо общо със скоростите, и неговото масло може и да не го сменяш. Но е хубаво да огледаш за течове/омаслявания, съответно дали има достатъчно масло.
Маслото гледай да е хубаво, без това не е много като количество, а и се сменя веднъж на мнооого километри. Моя фаворит е Мотул
Първо провери какво е нивото на сегашното ти масло. Пробрай да бръкнеш с нещо, за да прецениш горе долу. Но ако има масло, то проблема едва ли ще се оправи с наливането на ново. По-скоро е в самата кутия.

Диференциала няма нищо общо със скоростите, и неговото масло може и да не го сменяш. Но е хубаво да огледаш за течове/омаслявания, съответно дали има достатъчно масло.
Маслото гледай да е хубаво, без това не е много като количество, а и се сменя веднъж на мнооого километри. Моя фаворит е Мотул

Първо провери какво е нивото на сегашното ти масло. Пробрай да бръкнеш с нещо, за да прецениш горе долу. Но ако има масло, то проблема едва ли ще се оправи с наливането на ново. По-скоро е в самата кутия.
- Stoqnov_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 591
- Регистриран на: 2.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E30- 324 D, E30-318 i
- Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.
Re: Ръчна скоростна кутия - проблеми
Колега, проблема ти е много, много малко вероятно да е от маслото..
С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.
- bmwfena
- БМВманиачения
-
- Мнения: 5148
- Регистриран на: 25.04.2006
- Местоположение: ХАСКОВО
- Пол: Мъж
- Кара: ПЕЧКА понавървяваща
- Мечтае да кара: на ядене и пиене
Re: Ръчна скоростна кутия - проблеми
и от притискателя също може да е-да не отделя както трябва-надали е от кутията

- Alexch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 26.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
- Мечтае да кара: Z8
Re: Ръчна скоростна кутия - проблеми
Фена най-вероятно е прав. Имал съм подобен проблем с Е34-ката, така че автора да си погледне съединителя непременно
Маслото на скоростите също е добре да се смени. Според realoem маслото за кутията на 523 е един от тези два вида: ATF или MTF-LT-2. Побира около 1,2 литра.
Не е лошо обаче да се погледне лепенката под скоростите за всеки случай:
оранжева лепенка - ATF Dextron II D
зелена лепенка - Spezialoel:Synthetic Mobil SCH630 (BM) Mat.Nr.81229407305
жълта лепенка - MTF-LT-1, което е заменено от MTF-LT-2 Mat.Nr.83220309031
Без лепенка - SAE 80 (MIL-L-2105 or API-GL-4)

Маслото на скоростите също е добре да се смени. Според realoem маслото за кутията на 523 е един от тези два вида: ATF или MTF-LT-2. Побира около 1,2 литра.
Не е лошо обаче да се погледне лепенката под скоростите за всеки случай:
оранжева лепенка - ATF Dextron II D
зелена лепенка - Spezialoel:Synthetic Mobil SCH630 (BM) Mat.Nr.81229407305
жълта лепенка - MTF-LT-1, което е заменено от MTF-LT-2 Mat.Nr.83220309031
Без лепенка - SAE 80 (MIL-L-2105 or API-GL-4)
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност
5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани