свалих си вентилатора на купето,не нямаше резултат
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
свалих си вентилатора на купето,не нямаше резултат
Здравейте,колеги!
Проблема ми е следния:
Спря ми перката на вентилатора на купето,след четене във форума и интернет стигнах до въпросния таралеж.Отидох купих нов,но уви работи 2 дена и после пак спря.Не можах да върна таралежа в магазина,та минах на вариант на "не китайски",...купих и него,но този път вентилатора даже и не завъртя.Помислих си най-лошото изгорял вентилатор.Отидох на еладжия,човека замери всичко и нямаше и следа от проблем.Управлението работи,вентилатора също(човека му даде директно напрежение)След доста умуване еладжията откри,че всичко работи,но въпроса е да тръгне вентилатора да върти в началото като се включи климатроника и ми каза да се опитам да го сваля и да го смажа,почистя и прочие....просто му трябвало по-голям стартов ток за да тръгне,след което обаче така или иначе върти тегаво и натоварва таралежа.
Заех се с немислимото....сваляне на табло и основно почистване(еладжията не се нави със тази процедура).Свалих всичко записвах и снимах всичко,за да не объркам нещо по сглобяването(темата за сваляне я взех от форума и я копирах за да я виждам пред себе си).Накрая стигнах до вентилатора,извадих го и наистина въртеше трудно,правеше половин оборот и спираше след завъртане с ръка.Почистих го основно,след което го смазах прилично и ефекта беше очеваден-въртеше продължително и плавно след завъртане.Почистих и всички клапи,които се виждаха мн. внимателно
Събрах всичко по обратен ред,като не ми остана никакво болче
.Закачих акумулатора,не светнаха никакви лампи по таблото(визирам еърбега) и всичко тръгна по мед и масло...клапите не се чуваха как се движат,а вентилатора работеше със всички таралежи,та даже и останах и с 2 таралежа в повече единия от които даже и не сложих на мястото му(последния взет)
Процедурата стана в неделя,уви днес пак спря....моля помогнете.
П.С. който иска да сваля табло да пише лично и да даде телефон да му помогна,че нямам време сега да пусна темата със снимки.
Колата е BMW E39 520 бензин 2001 година,автомат
Проблема ми е следния:
Спря ми перката на вентилатора на купето,след четене във форума и интернет стигнах до въпросния таралеж.Отидох купих нов,но уви работи 2 дена и после пак спря.Не можах да върна таралежа в магазина,та минах на вариант на "не китайски",...купих и него,но този път вентилатора даже и не завъртя.Помислих си най-лошото изгорял вентилатор.Отидох на еладжия,човека замери всичко и нямаше и следа от проблем.Управлението работи,вентилатора също(човека му даде директно напрежение)След доста умуване еладжията откри,че всичко работи,но въпроса е да тръгне вентилатора да върти в началото като се включи климатроника и ми каза да се опитам да го сваля и да го смажа,почистя и прочие....просто му трябвало по-голям стартов ток за да тръгне,след което обаче така или иначе върти тегаво и натоварва таралежа.
Заех се с немислимото....сваляне на табло и основно почистване(еладжията не се нави със тази процедура).Свалих всичко записвах и снимах всичко,за да не объркам нещо по сглобяването(темата за сваляне я взех от форума и я копирах за да я виждам пред себе си).Накрая стигнах до вентилатора,извадих го и наистина въртеше трудно,правеше половин оборот и спираше след завъртане с ръка.Почистих го основно,след което го смазах прилично и ефекта беше очеваден-въртеше продължително и плавно след завъртане.Почистих и всички клапи,които се виждаха мн. внимателно
Събрах всичко по обратен ред,като не ми остана никакво болче

Процедурата стана в неделя,уви днес пак спря....моля помогнете.
П.С. който иска да сваля табло да пише лично и да даде телефон да му помогна,че нямам време сега да пусна темата със снимки.
Колата е BMW E39 520 бензин 2001 година,автомат
- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: свалих си вентилатора на купето,не нямаше резултат
Колега имал съм подобен проблем като твоя, и случайно пробвах нещо. Значи като пускате вентилатора, дай регулатора на силата му на 6-7 деление и ще тръгне. После си го намали до 2-3. Не знам защо се получи и при мен това, но е факт...
Или след запалване на колата, натисни бутона за размразяване на задното стъкло и вентилатора тръва винаги на почти максимална степен, и после си го намали доколкото искаш.
Това което ти описваш се случи и при мен със тогава 5 годишна е39 и сложихме нов вентилатор, и нов таралеж и пак не се получи, но клиента реши че не го дразни това и досега си кара със този номер, който ти казах. Даже като навик му е станал, първо бара там, и после си сменя станциите на радиото
На този елтехник му кажи, че правотоковите двигатели с тиристорно управление имат обратна връзка по напрежение (скорост),о.в. по ток която играе и защита (токово ограничение).
Или след запалване на колата, натисни бутона за размразяване на задното стъкло и вентилатора тръва винаги на почти максимална степен, и после си го намали доколкото искаш.
Това което ти описваш се случи и при мен със тогава 5 годишна е39 и сложихме нов вентилатор, и нов таралеж и пак не се получи, но клиента реши че не го дразни това и досега си кара със този номер, който ти казах. Даже като навик му е станал, първо бара там, и после си сменя станциите на радиото

На този елтехник му кажи, че правотоковите двигатели с тиристорно управление имат обратна връзка по напрежение (скорост),о.в. по ток която играе и защита (токово ограничение).
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3688
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: свалих си вентилатора на купето,не нямаше резултат
Преди една седмица и аз имах същия проблем на новата ми кола .
След като смених 2-3 таралежа,смених и вентилатора,тъкмо си мислех че всичко е ОК, и вентилатора пак отказа
Проблема при мен излезе много елементарен - буксата на таралежа не правеше добър контакт. Стиснах й леко пиновете и от тогава насам нямам проблеми .
След като смених 2-3 таралежа,смених и вентилатора,тъкмо си мислех че всичко е ОК, и вентилатора пак отказа

Проблема при мен излезе много елементарен - буксата на таралежа не правеше добър контакт. Стиснах й леко пиновете и от тогава насам нямам проблеми .
Re: свалих си вентилатора на купето,не нямаше резултат
sadex5 написа:натисни бутона за размразяване на задното стъкло и вентилатора тръва винаги на почти максимална степен, и после си го намали доколкото искаш
Може би имаше предвид бутона за обдухване на челното стъкло




Колега,хубава профилактика си направил на парното,както препоръча Илко,провери куплунга,виж за нагар и т.н,пристегни клемите....аз съм имал няколко 1:1 случай (не се отнасят за марката БМВ) където се оказа,след замерване с уред,че самия вентилатор,поради задържане на моменти във втулките,натоварва съпротивлението за степените и всичко спира в миг! След подмяната с нов вентилатор,няма наличен проблем!
Re: свалих си вентилатора на купето,не нямаше резултат
благдаря на колегите за отговорите.
Днес ще прегледам всички букси от управлението на арматурното табло до буксата на таралежа.
Надявам се да не съм за смяна на вентилатор
Ще пиша по-късно резултата.
Днес ще прегледам всички букси от управлението на арматурното табло до буксата на таралежа.
Надявам се да не съм за смяна на вентилатор

Ще пиша по-късно резултата.
Re: свалих си вентилатора на купето,не нямаше резултат
Днес отново стигнах до тарележа,за да постегна и изчистя пиновете на буксата за по-добър контакт.Забелязох преди да я откача,че се е измъкнала и стои лека на една страна,което ме зарадва тъй като си помислих,че се е откачила от бг пътищата,но след като я набутах да щтракне хубаво отново нямаше резултат.Извадих я, почистих я стегнах пиновети пак нямаше никой да духа.Пробвах и другите таралежи,но и с тях не стана.Интересното е че вентилатора върти но все едно е на 1-та чертичка.(вчера спря в движение и изгасих климароника,за да не прецакам нещо още повече) При промяна на силата от +/- бутоните няма промяна
Сега колата е в сервиз на бош и чакам обаждане.
П.С. да се беше развалил мотора нямаше да бера толкова ядове,вече 1 месец не мога да оправя проблема.
Сега колата е в сервиз на бош и чакам обаждане.
П.С. да се беше развалил мотора нямаше да бера толкова ядове,вече 1 месец не мога да оправя проблема.
Re: свалих си вентилатора на купето,не нямаше резултат
Абе защо не пробва с едно нова управление на климатроника,там имаше едни слаби кондезатори които създаваха проблеми и имаше консумация на ток от тях,да не би самото управление да се бъгва
Много лесно се сваля,ако имаш друго за проба



Много лесно се сваля,ако имаш друго за проба

Re: свалих си вентилатора на купето,не нямаше резултат
това с управлението не съм го пробвал,нямам познат да взема за проба.Иначе и него свалих днес за да прегледам връзките и там.
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: свалих си вентилатора на купето,не нямаше резултат
Като тръгнат четките да си ходят започва така да прави - спира, тръгва. Другото е както казва колегата @meha за кондензаторчетата и аз съм го чел това, но мисля при Е46 беше проблем, не съм сигурен.
- iliew
- ентусиаст
-
- Мнения: 906
- Регистриран на: 19.07.2009
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото има..
- Мечтае да кара: .....
Re: свалих си вентилатора на купето,не нямаше резултат
spacepl написа:Като тръгнат четките да си ходят започва така да прави - спира, тръгва. Другото е както казва колегата @meha за кондензаторчетата и аз съм го чел това, но мисля при Е46 беше проблем, не съм сигурен.
Колегата ме превари.... Почти сьм сигурен че са четки...... Минал сьм по този пьт на е38//////
Re: свалих си вентилатора на купето,не нямаше резултат
spacepl написа:Другото е както казва колегата @meha за кондензаторчетата и аз съм го чел това, но мисля при Е46 беше проблем, не съм сигурен.
При Е39 има 3(не си спомням точно) оранжеви кондезатора в самия модул,когато пробият,започва консумация на ток дори след 16-тата минута!
Сменял съм на 2 модула и след заманята им консумацията изчезна!
Но пак не ми се вярва,това да е проблема на колегата!
По скоро и аз съм за четки

- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: свалих си вентилатора на купето,не нямаше резултат
Два сини по дебели, и един по-тънък оранжав електролитни кондензатори с работно напрежение 25 Волта
Ама не помня колко микрофарада бяха.....
Намират се точно до буксата тройка, след като се отвори панела...И се пробиват от изсъхване на електролита в тях.

Намират се точно до буксата тройка, след като се отвори панела...И се пробиват от изсъхване на електролита в тях.
Re: свалих си вентилатора на купето,не нямаше резултат
Re: свалих си вентилатора на купето,не нямаше резултат
Благодаря на колегите за съдействието и опитите да решим проблем,който съм сигурен нямам само аз.
Днес не са успяли да погледнат колата,тъй като не са стигнали до нея утре се надявам да се обадят с решение.
П.С. добре,че имам резервна кола,че съм с малко дете и ми трябва почти всеки ден
Днес не са успяли да погледнат колата,тъй като не са стигнали до нея утре се надявам да се обадят с решение.
П.С. добре,че имам резервна кола,че съм с малко дете и ми трябва почти всеки ден

Re: свалих си вентилатора на купето,не нямаше резултат
Аз съм твърдо на мнение,че на човек който не познава Е39 и БМВ като цяло,не бива да се докосва до него!
Ако хората не са читави,нека не се учат на колата ти!
Ако хората не са читави,нека не се учат на колата ти!
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани