С чип... или не?!?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
63 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- georgieva
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 68
- Регистриран на: 13.03.2011
- Местоположение: Русе
- Пол: Жена
- Кара: е39 520и м52 б20 ту 1999/11
С чип... или не?!?
Колеги, Със или Без чип карате Вашите самолети? Всички знаем, че с чип двигателя почвал да работи по-прицизно, "in High Definition" както казва един мой фр. Вдигал конете, и/или смъквал разхода в зависимост от предпочитанията които си имал когато са ти го инсталирвали. В сайтовете на сервизи където можеш да си тунинговаш возилото с такава интервенция, пишат общо взето едно и също, но всичкото това си е .. теория (за най добрия случай) и маркетинг според мен, а при всеки разликата е според зависи състоянието на количката, чела съм и много негативни мнения за чип туннинга и чесно казано те са причината да ме разколебаят да си сложа чип и аз, а толкова много ми харесва идеята, да мога да пътувам из европа с новия разход
Ако ми беше дизел колата, до сега да съм си сложила, разликата е голяма като чета статистики и такива неща, но бензинките? струва ли си да дадеш от 300 до 800 лв за +10 15 магаренца (и ква ли пък е разликата между различните марки чипове, щом им е такава раликата в цените)
Към тези, които са с чип:
Има ли разлика след инсталацията, споделете опита си към тези които планират да си сложат
... А има ли такива от вас, които са с чип и карат на пропан-бутан или метан?
Ако ми беше дизел колата, до сега да съм си сложила, разликата е голяма като чета статистики и такива неща, но бензинките? струва ли си да дадеш от 300 до 800 лв за +10 15 магаренца (и ква ли пък е разликата между различните марки чипове, щом им е такава раликата в цените)
Към тези, които са с чип:
Има ли разлика след инсталацията, споделете опита си към тези които планират да си сложат
... А има ли такива от вас, които са с чип и карат на пропан-бутан или метан?
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: С чип... или не?!?
На бензинова кола, ефекта от чипа е пренебрежимо малък. Истината е в турбиниране, компресор или просто по-мощен мотор.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- ivo1bg
- FC BAYERN
-
- Мнения: 1321
- Регистриран на: 11.08.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 17' 540 I
- Мечтае да кара: Безаварийно
Re: С чип... или не?!?
Известно време и аз се чудех дали да не чипосам моята колица, но след няколко разговора с приятели и малко размисли и страсти установих, че на атмосферен бензинов двигател няма никакъв смисъл да се слага тавкоз чудо. Както каза и Elesar74, смисъл има ако сложиш турбо или компресор, но заедно с това ще трябва да изпосмениш половината железария по колата и цената става такава, че е по-добре, по-лесно и по-тънко да си вземеш 540 или дори М5
. Така, че колежке по-добре мислете за смяна на автомобила, отколкото за чипосване на този, които е в профила Ви, ако не сте доволна от вървенето му
. Според мен това ще е по-разумното решение
.



- Alexch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 26.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
- Мечтае да кара: Z8
Re: С чип... или не?!?
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност
- Веселин|Василев
- М3 Пристрастен
-
- Мнения: 1272
- Регистриран на: 11.04.2007
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: E38 735i
Re: С чип... или не?!?
Аз съм доволен от чипа на моята TDS-ка!
Живота е прекалено кратък за лоша музика, грозни жени, бавни коли и проблемни връзки!!!
- ivo1bg
- FC BAYERN
-
- Мнения: 1321
- Регистриран на: 11.08.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 17' 540 I
- Мечтае да кара: Безаварийно
Re: С чип... или не?!?
Нека не намесваме дизелите в тази тема, защото питането, а и анкетата са насочени към бензиновите двигатели
.

- nightdriver
- ентусиаст
-
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: С чип... или не?!?
Alexch написа:Ето резултата от чипа при старата кошница viewtopic.php?f=7&t=240179
Новата ще почака малко
И колко смисъл има да я вкараш на 7000+++ оборота - повече върви ли

- Alexch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 26.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
- Мечтае да кара: Z8
Re: С чип... или не?!?
spacepl написа:Alexch написа:Ето резултата от чипа при старата кошница viewtopic.php?f=7&t=240179
Новата ще почака малко
И колко смисъл има да я вкараш на 7000+++ оборота - повече върви лиили просто да не се излагаш когато забравиш да смениш и удари прекъсвача. На дизела има смисъл от чип, защото има как и да се вкара повече въздух, но при бензина (без турбина) е абсолютно безмислено.
Не съм казал, че удрям прекъсвачи. Напротив, ефекта се чувства повече от ниските. Вярно е, че чипа има най-голям смисъл при дизела заради турбото. Но и при атмосферките комбинацията от чип, спортен филтър и по-свободна генерация носи около 8-12% увеличение на мощността, което не е за пренебрегване. Съгласен съм с теб, че само чип на бензин не си струва инвестицията

bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: С чип... или не?!?
Предполагам, че филтър + нов дебитомер + ламбда сонди и ултразвуково почистване на инжекторите ще докарат повече мощност за момента, пък и за чип колата трябва да е във перфектна форма
а доста хора останахме с впечатление, че тя не е.
ПС: Как успя да ги направиш тия 7000+++, аз ако го направя, виското ще ми прекара бъбреците през радиатора

ПС: Как успя да ги направиш тия 7000+++, аз ако го направя, виското ще ми прекара бъбреците през радиатора

- blacksapphire
- ентусиаст
-
- Мнения: 1353
- Регистриран на: 5.05.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: G02 ///M40d
Re: С чип... или не?!?
И аз бих казал, че ефектът е по-скоро на психологическа основа, може би има някакво съживяване в ниските, но не беше толкова осезаемо. А преместването на прекъсвача няма много смисъл, тъй като пика на мощността е малко над 5000об, след това заповчва да преде. 

- goguma
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 27.07.2010
- Местоположение: София
- Кара: '09 E92 N47; '08 E60 N53B30
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: RIP E39 2010-2019 :(
Re: С чип... или не?!?
Защо пък сте толкова скептично настроени към чипа на атмосферките?
Вярно е че със чип на атмосферен бензин не можеш да изсмучеш повече от 10-12% мощност отгоре, но пък не е съвсем малко, нали? Аз мисля скоро да чипвам двайската, и да я правя совалка.
Знам че този мотор М52Б20 доста хора са го набедили за спънат кон, но според мен 150 коня идеално си движат купето, което е тон и половина. Разбира се, ако искате самолет няма как това да е желаният двигател.
Та мисълта ми е, че на този двигател му дават 10% увеличение на мощността с чип, и след чипа става 165 коня, плюс че разходът му пада с 1л/100км. Ясно е че няма да полети, ама ще върви малко повече, и само от намаления разход чипа ще си го избиете за нула време. Пък и чиповете на атмосферните бензинки паднаха доста като цена, вече за по 130-140 лева можете да ги намерите, което за този двигател е по-малко от 10 лева на кон цена
Къде по света може да си купите кон за 10 лева
Иначе е ясно че турбо-двигателите притежават мнооооого по-голям потенциал от атмосферните, 35% повече мощност да изкараш с чип от турбо-дизел си е жестоко, но аз нямам особени симпатии към турбините. Другият вариант е да чипнете по-голяма атмосферка. Примерно един Б44 286 коня има бая голям потенциал, и с чипосване може без проблем да стане 315-320 коня, и да стане самолет в истинския смисъл на думата
Моето мнение е твърдо ЗА чиповете, било то и на атмосферни бензинки. Колкото мощност даде все е нещо, дори и 15 коня отгоре на М52Б20. Разбира се с уговорката, чипът да е кадърно направен, а не да стори само поразии, че и такива сценарии има. Скоро ще се включа и аз в отбора, и ще докладвам в последствие резултата


Та мисълта ми е, че на този двигател му дават 10% увеличение на мощността с чип, и след чипа става 165 коня, плюс че разходът му пада с 1л/100км. Ясно е че няма да полети, ама ще върви малко повече, и само от намаления разход чипа ще си го избиете за нула време. Пък и чиповете на атмосферните бензинки паднаха доста като цена, вече за по 130-140 лева можете да ги намерите, което за този двигател е по-малко от 10 лева на кон цена


Иначе е ясно че турбо-двигателите притежават мнооооого по-голям потенциал от атмосферните, 35% повече мощност да изкараш с чип от турбо-дизел си е жестоко, но аз нямам особени симпатии към турбините. Другият вариант е да чипнете по-голяма атмосферка. Примерно един Б44 286 коня има бая голям потенциал, и с чипосване може без проблем да стане 315-320 коня, и да стане самолет в истинския смисъл на думата

Моето мнение е твърдо ЗА чиповете, било то и на атмосферни бензинки. Колкото мощност даде все е нещо, дори и 15 коня отгоре на М52Б20. Разбира се с уговорката, чипът да е кадърно направен, а не да стори само поразии, че и такива сценарии има. Скоро ще се включа и аз в отбора, и ще докладвам в последствие резултата

- blacksapphire
- ентусиаст
-
- Мнения: 1353
- Регистриран на: 5.05.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: G02 ///M40d
Re: С чип... или не?!?
Тон и половина е моето купе.
b20 пък с чип, би бил възможно най-неоправданият разход за Е39ка, аз на б28 не го усетих. И тея цифри, дето ги четеш, докато не я качиш на диностенд, един господ знае има ли изобщо някаква промяна... защото конете след 15тина години не са 150, както си мислиш.
Та си ги изгори за бензин по-добре.

b20 пък с чип, би бил възможно най-неоправданият разход за Е39ка, аз на б28 не го усетих. И тея цифри, дето ги четеш, докато не я качиш на диностенд, един господ знае има ли изобщо някаква промяна... защото конете след 15тина години не са 150, както си мислиш.

Та си ги изгори за бензин по-добре.
- goguma
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 27.07.2010
- Местоположение: София
- Кара: '09 E92 N47; '08 E60 N53B30
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: RIP E39 2010-2019 :(
Re: С чип... или не?!?
blacksapphire написа:Тон и половина е моето купе.![]()
b20 пък с чип, би бил възможно най-неоправданият разход за Е39ка, аз на б28 не го усетих. И тея цифри, дето ги четеш, докато не я качиш на диностенд, един господ знае има ли изобщо някаква промяна... защото конете след 15тина години не са 150, както си мислиш.![]()
Та си ги изгори за бензин по-добре.
Точно 1485 килца е купето на е39


Аз за бензин така или иначе си горя пари, тия кинти отгоре за чип бих ги дал

- blacksapphire
- ентусиаст
-
- Мнения: 1353
- Регистриран на: 5.05.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: G02 ///M40d
Re: С чип... или не?!?
Приятелю жарки, кое не разбра от това, което написах?
Минал съм такава процедура вече, но и с други модификации...
Без никакви други подобрения, няма да усетиш разлика нито в разхода, нито във вървежа, нито в конете ако пипа човек, който си няма много хабер от ремап.
По бмв книжката


Без никакви други подобрения, няма да усетиш разлика нито в разхода, нито във вървежа, нито в конете ако пипа човек, който си няма много хабер от ремап.

По бмв книжката

63 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани