Нещо ми светна на таблото!!!Ламбда сонда или катализатор?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
38 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- mishoval
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 4.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i M52B20TU
Нещо ми светна на таблото!!!Ламбда сонда или катализатор?
Здравейте, колеги! Днес като се прибирах от София,на Итиман, ми светна индикатора, приложен на снимката по-долу. Карах с около 140, преди това - до не повече от 150.Приятел в колата каза, че сигурно е от газовия инжекцион. Прибрах се до Пловдив с умерена скорост, не съм забелязал проблеми с вървежа на колрата на газ. Двукратно гасих и палих двигателя, индикатора си светеше. Като се прибрах, имах 5 м. загасен двигател - като запалих, индикатора не светеше!
На какво може да се дълже това светене на индикатора? Трябва ли да се притеснямвам? А да ходя до газаджията? Извинявам се за лошото качество на снимката
На какво може да се дълже това светене на индикатора? Трябва ли да се притеснямвам? А да ходя до газаджията? Извинявам се за лошото качество на снимката
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна mishoval на 17 Юни 2011, 20:08, променена общо 1 път
Re: Нещо ми светна на таблото!!!
закачваш,четеш,после казваш и тогава мислиме и даваме идей 
Коя година е колата,таблото ми прилича на малкия борд-не бях виждал да свети чек на такова

Коя година е колата,таблото ми прилича на малкия борд-не бях виждал да свети чек на такова

- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Нещо ми светна на таблото!!!
Най-вероятно заради газта са ти заминали/а ламда сонда/и, или катализатора трябва да се изкорми
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- mishoval
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 4.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i M52B20TU
Re: Нещо ми светна на таблото!!!
Колата е 12.99 г. - двоен ванос, с малкия бордкомпютър, с газов инжекцион от 1 м.
След пауза на двигателя от 10 м. индикацията вече не се показва, но не зная докога? В интерес на истината, за първи път я настъпих на газ до 160, но се появи при по-ниска скорост.
Ако е катализатор, няма ли да е "спънат" автомобила и да дигне разхода? Засякох я на газ П-в - София при средна скорост 130 - 140 - 11/100 - мисля, че е добре.
След пауза на двигателя от 10 м. индикацията вече не се показва, но не зная докога? В интерес на истината, за първи път я настъпих на газ до 160, но се появи при по-ниска скорост.
Ако е катализатор, няма ли да е "спънат" автомобила и да дигне разхода? Засякох я на газ П-в - София при средна скорост 130 - 140 - 11/100 - мисля, че е добре.
- didite_bg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 12.10.2010
- Местоположение: Сопот
- Пол: Мъж
- Кара: e39 520 I 1998г
- Мечтае да кара: ///M5 2003 г
- mishoval
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 4.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i M52B20TU
Re: Нещо ми светна на таблото!!!
LUCIFER'S написа:Най-вероятно заради газта са ти заминали/а ламда сонда/и, или катализатора трябва да се изкорми
Мдааа, порових се малко в книжката на колата/пустия му немски/ - тази индикация означавала "влошени изгорели газове"!
Да, ама повече не ми е светнала - вече втори ден. Катализатор и/или ламбда сонда? Или проблем с настройка на газовия инжекцион?
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: Нещо ми светна на таблото!!!
Ако имаш ламбда сонда/сонди след катализатора (би трябвало да има '99-та година) те са отчели некоректна работа на катализаторите. Другият вариант е компютърът да не харесва стойностите на сондата или сондите преди катализатора. На обикновено четене на грешките ще каже какво му е и тогава ще се мисли, както са казали колегите.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: Нещо ми светна на таблото!!!
както каза колегата по-горе, направи една диагностиka и нещата ще се изяснят. всичко останало е стреляне на посоки, но почти винаги имаме познал 

- mishoval
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 4.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i M52B20TU
Re: Нещо ми светна на таблото!!!
NAPSTERS написа:както каза колегата по-горе, направи една диагностиka и нещата ще се изяснят. всичко останало е стреляне на посоки, но почти винаги имаме познал
ОК, ще се ходи на диагностика, но кога? Да чакам ли пак да светне индикацията - в момента не свети. Това озаначава ли, че няма грешка, или не е "запаметена", при положение, че нямам проблем с вървежа на колата?
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Нещо ми светна на таблото!!!
Без диагностика няма да стане, но съм 80% сигурен, че грешката ще бъде нещо от рода на: "Missfire ... cilinder". Taка става при прекалено бедна смес, която може да е заради задръстен филтър на ГИ или друг проблем с подаването на газ към двигателя от газовата уредба.
- mishoval
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 4.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i M52B20TU
Re: Нещо ми светна на таблото!!!
mad_presley написа:Без диагностика няма да стане, но съм 80% сигурен, че грешката ще бъде нещо от рода на: "Missfire ... cilinder". Taка става при прекалено бедна смес, която може да е заради задръстен филтър на ГИ или друг проблем с подаването на газ към двигателя от газовата уредба.
То диагностиката е ясна, но спешна ли е, при положение, че индикацията от 3 дни не свети и колата си върви без проблем? А ми предстои пътуване тези дни, мога ли да отложа диагностиката и докога? До ново светване на индикацията? Какво мога да очаквам, ако тръгна без изчистване на грешката?
Благодаря на всички отзовали се!
Re: Нещо ми светна на таблото!!!
Е то пък.
За 20лв за диагностика струва ли се да останеш някъде на пътя...
Отивай, няма да те боли повече отколкото ако те остави по пътя.
За 20лв за диагностика струва ли се да останеш някъде на пътя...

Отивай, няма да те боли повече отколкото ако те остави по пътя.

- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Нещо ми светна на таблото!!!
mishoval написа:mad_presley написа:Без диагностика няма да стане, но съм 80% сигурен, че грешката ще бъде нещо от рода на: "Missfire ... cilinder". Taка става при прекалено бедна смес, която може да е заради задръстен филтър на ГИ или друг проблем с подаването на газ към двигателя от газовата уредба.
То диагностиката е ясна, но спешна ли е, при положение, че индикацията от 3 дни не свети и колата си върви без проблем? А ми предстои пътуване тези дни, мога ли да отложа диагностиката и докога? До ново светване на индикацията? Какво мога да очаквам, ако тръгна без изчистване на грешката?
Благодаря на всички отзовали се!
Колега на мен ако ми изгори крушка на номера не мога да заспя спокойно а ти досега трябваше да си я направил тая диагностика и то на мотора


- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Нещо ми светна на таблото!!!
mishoval написа:
То диагностиката е ясна, но спешна ли е, при положение, че индикацията от 3 дни не свети и колата си върви без проблем? А ми предстои пътуване тези дни, мога ли да отложа диагностиката и докога? До ново светване на индикацията? Какво мога да очаквам, ако тръгна без изчистване на грешката?
Благодаря на всички отзовали се!
Щом е изгаснала, карай си без да се притесняваш. В момента ти е записана, като грешка "currently not present" и не влиае на работата на мотора. Когато светне, двигателя започва да работи на осреднени стойности на ламбда сонди и дебитомер, което не е нищо смущаващо, освен че колата няма да е такава, каквато я познаваш, като динамика и разход.
Но...иди на диагностика все пак и то на качествена, че много хора си купиха кабел от 80лв и започнаха да правят "диагностика"

- mishoval
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 4.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i M52B20TU
Re: Нещо ми светна на таблото!!!
mad_presley написа:mishoval написа:
То диагностиката е ясна, но спешна ли е, при положение, че индикацията от 3 дни не свети и колата си върви без проблем? А ми предстои пътуване тези дни, мога ли да отложа диагностиката и докога? До ново светване на индикацията? Какво мога да очаквам, ако тръгна без изчистване на грешката?
Благодаря на всички отзовали се!
Щом е изгаснала, карай си без да се притесняваш. В момента ти е записана, като грешка "currently not present" и не влиае на работата на мотора. Когато светне, двигателя започва да работи на осреднени стойности на ламбда сонди и дебитомер, което не е нищо смущаващо, освен че колата няма да е такава, каквато я познаваш, като динамика и разход.
Но...иди на диагностика все пак и то на качествена, че много хора си купиха кабел от 80лв и започнаха да правят "диагностика"
Благодаря, успокои ме!

И последен въпрос, преди да приключим с темата. Възможно ли е шофиране в такъв режим /светеща индикация, карах около 100 км.с нея/ да доведе до значително повишаване в разхода на газ? Да търча ли при газаджията за настройка - ГИ е в гаранция?
38 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани