Съвет/Питане за Метан
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- a4koy
- Потребител
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: 8.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: БМВ 520 е39
Съвет/Питане за Метан
Здравейте колеги ...имам няколко питания относно въпросната уредба. Е39 520 
1во. каква е разликата между метан(явно за карбуратор) и метанов инжекцион.
2ро. каква е цената и на 2та вида (търсих в форума,но не попаднах на конкретна крайна цена).
3то. какъв разход мога да очаквам
4то. може ли някой да ми направи сравнение с метановия или газовия инжекцион ,че се колебая още ,но от четенето в форума на хора с метан например е36 318ис (пак 150 кончета) с 10на лева минава въпросните 100на километра,при газта разхода ще ми е около 11-12 = 15 лв на 100 верно 5 лв са си 5 лв , но си има доста пътуване и с времето се усещат защото 10 000км/на година са си 100х5лв=500 лева а това си е едно каско нали така?малко ми е кофти ,че така трябва да се спъне колата,но чух ,че имало разлика в плочката или в самия впръскващ механизъм който понякога спъва колата и на Бензин, а друг път няма проблем дори имало наличие на повече вървене
.
нека по компетентните изявът глас и да няма спорове кой колко разбирал по нататък в темата

1во. каква е разликата между метан(явно за карбуратор) и метанов инжекцион.
2ро. каква е цената и на 2та вида (търсих в форума,но не попаднах на конкретна крайна цена).
3то. какъв разход мога да очаквам
4то. може ли някой да ми направи сравнение с метановия или газовия инжекцион ,че се колебая още ,но от четенето в форума на хора с метан например е36 318ис (пак 150 кончета) с 10на лева минава въпросните 100на километра,при газта разхода ще ми е около 11-12 = 15 лв на 100 верно 5 лв са си 5 лв , но си има доста пътуване и с времето се усещат защото 10 000км/на година са си 100х5лв=500 лева а това си е едно каско нали така?малко ми е кофти ,че така трябва да се спъне колата,но чух ,че имало разлика в плочката или в самия впръскващ механизъм който понякога спъва колата и на Бензин, а друг път няма проблем дори имало наличие на повече вървене


нека по компетентните изявът глас и да няма спорове кой колко разбирал по нататък в темата
Only God Can Judge Me!!!
- INTEGRALE
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 592
- Регистриран на: 22.05.2005
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: VW Golf MK6 1.4 tsi, W212 E350CDI
- Мечтае да кара: Koenigsegg
Re: Съвет/Питане за Метан
На метан е почти двойно по-евтино от на газ.... така че сам си смятай.
е и вървенето го няма ама.... парите са водещи в България, ако искаш да си бърз си вземи и един голф с 5 дупки със спестените пари за 1 година
е и вървенето го няма ама.... парите са водещи в България, ако искаш да си бърз си вземи и един голф с 5 дупки със спестените пари за 1 година
- a4koy
- Потребител
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: 8.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: БМВ 520 е39
Re: Съвет/Питане за Метан
голф с сигурност ще е
вече не съм по вървенето колата ми е за комфорт кожа автомат колкото до вървенето нали копчето за бензина си остава ...просто някой плюсове искам да натрупам при газта или метана освен вървежа






вече не съм по вървенето колата ми е за комфорт кожа автомат колкото до вървенето нали копчето за бензина си остава ...просто някой плюсове искам да натрупам при газта или метана освен вървежа
Only God Can Judge Me!!!
- goguma
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 27.07.2010
- Местоположение: София
- Кара: '09 E92 N47; '08 E60 N53B30
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: RIP E39 2010-2019 :(
Re: Съвет/Питане за Метан
Привет, колега
Първо да кажа че аз си карам само на бензин, и не смятам да минавам на газ или метан, защото така или иначе не навъртам прекалено много километри. Затова ще говоря повече от общи знания, не толкова от опит.
Основното, а може би и единствено предимство на метана е цената на самия метан. Разликата между метан за карбуратор и инжекцион е че се слагат многоточкови инжекциони при инжекционните двигатели. Карбураторите не те интересуват, щом говорим за е39. Трябва да имаш предвид, че цената на уредба+бутилка, монтаж и т.н. е по-солена от тази на газовата, отделно самата метанова уредба с бутилката тежи доста повече от газовата, а и се говори че метановите уредби са рискови за самозапалване.
Не на последно място, трябва да имаш предвид че мощността пада доста, колата ще е по-слаба отколкото би била на газ. Тези наши 520-ки, не се знае колко от 150-те им коня са живи, като сложиш метан, не знам дали може да очакваш повече от 120 реални коня. А и ти си с автоматик, което още повече ще ти намали вървежа. Не знам все пак кое ти е приоритет - вървежа, или икономията - но ако целта ти е цената, ще си повече от доволен. При всички положения ще минаваш 100 километра със 8-9 лева, докато в момента при разход 12-13/100 градско се дават около 30 лева за бензин за същия пробег.
Изрових ти и линк от нета да видиш за какви цени и какъв разход става дума при метана, да се позапознаеш повече с него - http://www.al-co.bg/methane_inst.php?lang=bg
ПП: линкът е малко стар, защото цените на горивата са отпреди година, но цените на уредбите и бутилките са горе-долу същите към момента.
ПП2: Под табличката пише, че тези цени са без ДДС

Първо да кажа че аз си карам само на бензин, и не смятам да минавам на газ или метан, защото така или иначе не навъртам прекалено много километри. Затова ще говоря повече от общи знания, не толкова от опит.
Основното, а може би и единствено предимство на метана е цената на самия метан. Разликата между метан за карбуратор и инжекцион е че се слагат многоточкови инжекциони при инжекционните двигатели. Карбураторите не те интересуват, щом говорим за е39. Трябва да имаш предвид, че цената на уредба+бутилка, монтаж и т.н. е по-солена от тази на газовата, отделно самата метанова уредба с бутилката тежи доста повече от газовата, а и се говори че метановите уредби са рискови за самозапалване.
Не на последно място, трябва да имаш предвид че мощността пада доста, колата ще е по-слаба отколкото би била на газ. Тези наши 520-ки, не се знае колко от 150-те им коня са живи, като сложиш метан, не знам дали може да очакваш повече от 120 реални коня. А и ти си с автоматик, което още повече ще ти намали вървежа. Не знам все пак кое ти е приоритет - вървежа, или икономията - но ако целта ти е цената, ще си повече от доволен. При всички положения ще минаваш 100 километра със 8-9 лева, докато в момента при разход 12-13/100 градско се дават около 30 лева за бензин за същия пробег.
Изрових ти и линк от нета да видиш за какви цени и какъв разход става дума при метана, да се позапознаеш повече с него - http://www.al-co.bg/methane_inst.php?lang=bg

ПП: линкът е малко стар, защото цените на горивата са отпреди година, но цените на уредбите и бутилките са горе-долу същите към момента.
ПП2: Под табличката пише, че тези цени са без ДДС

- a4koy
- Потребител
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: 8.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: БМВ 520 е39
Re: Съвет/Питане за Метан
колега по таблицата която гледам е че цената на 100км ще ми е 3пъти по малко от бензина и малко под 2 пъти по малко от газта.само не можах да пресметна като цяло цената...ще има ли няква гаранция за км или години... както при ГИ.
знам за повечето рискове на метан ...но четох някъде че при поставяне на метан има плочка или какво е там незнам която хем спъва колата на метан но и на бензин ... а и защо разликата в цената при метални и пластмасови колектори е доста голяма ...знам че има гърмежи и е възможно да се спука пластмасовия но не е ли вътре в инжекцията :?
знам за повечето рискове на метан ...но четох някъде че при поставяне на метан има плочка или какво е там незнам която хем спъва колата на метан но и на бензин ... а и защо разликата в цената при метални и пластмасови колектори е доста голяма ...знам че има гърмежи и е възможно да се спука пластмасовия но не е ли вътре в инжекцията :?
Only God Can Judge Me!!!
- nabora
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 21.03.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 1987 e30
Re: Съвет/Питане за Метан
http://www.fobos-bg.com/
Е тоя калкулатор е горе долу точен. Моя метан е слаган на друго място, но за фобос има доста добри мнения от клиенти. Добре е да се ориентираш към сервиз, в който са монтирали уредба на кола като твоята. В подписа ми пише разхода и можеш да видиш и подробности за зарежданията ми. Колата ми е с метални колектори и обикновена метанова уредба. Моето мнение, че ако минаваш много километри си заслужава. Компромис са големите и тежки бутилки. Аз съм с 80л бутилки, които тежат 85кг и зареждам 12-14кг. При икономично каране със 95-100км/ч съм постигал 290км пробег. За е39 520 ще ти трябва инжекционна система и предполагам разхода ти няма да е особено по различен от моя
Е тоя калкулатор е горе долу точен. Моя метан е слаган на друго място, но за фобос има доста добри мнения от клиенти. Добре е да се ориентираш към сервиз, в който са монтирали уредба на кола като твоята. В подписа ми пише разхода и можеш да видиш и подробности за зарежданията ми. Колата ми е с метални колектори и обикновена метанова уредба. Моето мнение, че ако минаваш много километри си заслужава. Компромис са големите и тежки бутилки. Аз съм с 80л бутилки, които тежат 85кг и зареждам 12-14кг. При икономично каране със 95-100км/ч съм постигал 290км пробег. За е39 520 ще ти трябва инжекционна система и предполагам разхода ти няма да е особено по различен от моя

- a4koy
- Потребител
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: 8.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: БМВ 520 е39
Re: Съвет/Питане за Метан
колега разгледах сайта доста са интересни цените
но не разбрах за метана включва ли това и бутилката или само системата тъй като най-отдолу пише цени на бутилките!?

Only God Can Judge Me!!!
- nabora
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 21.03.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 1987 e30
Re: Съвет/Питане за Метан
Метановите бутилки са скъпи и не са включени в тази цена 

- a4koy
- Потребител
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: 8.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: БМВ 520 е39
Re: Съвет/Питане за Метан
тоест ... тъй като имам познат от който мога да си взема може ли с тези бутилки да ида в сервиза и да си поръчам примерно високо качествена система и ще ми я сложат ли ако да с гаранция ли ще е?
ако ми дойде към 2.5 3 хилки с тяхна бутилка по добре да си сложа ГИ поне няма да имам проблеми с плочка и няма да има гърмежи!
дайте ми съвет
ако ми дойде към 2.5 3 хилки с тяхна бутилка по добре да си сложа ГИ поне няма да имам проблеми с плочка и няма да има гърмежи!
дайте ми съвет
Only God Can Judge Me!!!
Re: Съвет/Питане за Метан
a4koy написа:Здравейте колеги ...имам няколко питания относно въпросната уредба. Е39 520
1во. каква е разликата между метан(явно за карбуратор) и метанов инжекцион.
2ро. каква е цената и на 2та вида (търсих в форума,но не попаднах на конкретна крайна цена).
3то. какъв разход мога да очаквам
4то. може ли някой да ми направи сравнение с метановия или газовия инжекцион ,че се колебая още ,но от четенето в форума на хора с метан например е36 318ис (пак 150 кончета) с 10на лева минава въпросните 100на километра,при газта разхода ще ми е около 11-12 = 15 лв на 100 верно 5 лв са си 5 лв , но си има доста пътуване и с времето се усещат защото 10 000км/на година са си 100х5лв=500 лева а това си е едно каско нали така?малко ми е кофти ,че така трябва да се спъне колата,но чух ,че имало разлика в плочката или в самия впръскващ механизъм който понякога спъва колата и на Бензин, а друг път няма проблем дори имало наличие на повече вървене![]()
.
нека по компетентните изявът глас и да няма спорове кой колко разбирал по нататък в темата
извинявай ама ти първо не трябваше ли да доидеш в италия да изкараш пари и после да търсиш кола?или просто защото няма кво да правим и пълним форума с глупости.
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: Съвет/Питане за Метан
аман от дрисъци дето им се карат BMW-та , ама немат пари да им сипат гориво и да ги подържат. извиняамсе ама е факт, и много се дразня от такива изцепки. BMW и метан 

- a4koy
- Потребител
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: 8.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: БМВ 520 е39
Re: Съвет/Питане за Метан
колега бмвто ми е в италия ...сега го чакам да си дойде закупено е и вече си правя плановете ти недей да ме учиш какво да правя
не ти важи мнението нито е по темата!

Only God Can Judge Me!!!
- Ivailo28
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 56
- Регистриран на: 24.04.2009
- Местоположение: София
- Кара: E39 530DA '99
Re: Съвет/Питане за Метан
NAPSTERS написа:аман от дрисъци дето им се карат BMW-та , ама немат пари да им сипат гориво и да ги подържат. извиняамсе ама е факт, и много се дразня от такива изцепки. BMW и метан
+1
- nabora
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 21.03.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 1987 e30
Re: Съвет/Питане за Метан
a4koy написа:тоест ... тъй като имам познат от който мога да си взема може ли с тези бутилки да ида в сервиза и да си поръчам примерно високо качествена система и ще ми я сложат ли ако да с гаранция ли ще е?
ако ми дойде към 2.5 3 хилки с тяхна бутилка по добре да си сложа ГИ поне няма да имам проблеми с плочка и няма да има гърмежи!
дайте ми съвет
За монтаж с твои бутилки трябва да питаш в сервиза. При инжекционна система на пропан-бутан или метан няма плочка. Гърмежи също не би трябвало да има. Най-добре провери в няколко сервиза на място за цени за конкретен автомобил и подробности.
А Вие колеги, които ни псувате, че караме на метан по-добре си замълчете и пропуснете темата!
- a4koy
- Потребител
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: 8.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: БМВ 520 е39
Re: Съвет/Питане за Метан


Only God Can Judge Me!!!
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани