Основен ремонт или смяна на двигател ?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- hristo_kirov85
- Потребител
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 12.01.2011
- Местоположение: Serres - Greece
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520i
- Мечтае да кара: BMW 528i
Основен ремонт или смяна на двигател ?
Здравейте колеги,
Казусът е следния: купих си Е39 520i (97год) и доколкото се поинтересувах двигателят и е M52B20.
Оказа се, че гори масло (1l / 1000km).
Въпросът ми е:
а).Да му правя основен ремонт ? Колко пари ?
б).Да сменя двигател (със същата кубатура) ? Колко пари?
в).Започвам да се замислям все повече дали да не сложа малко по-голям двигател 2,3( M52B25TU38 )
или 2,8 (M52B28TU), така и така ше давам пари? Дали описаните двигатели (2,3 и 2,8) са съвместими с електрониката на колата?
Доколкото четох теми и отговори има доста компететни хор, надявам се някой да помогне!!!
Благодаря предварително !!!
Казусът е следния: купих си Е39 520i (97год) и доколкото се поинтересувах двигателят и е M52B20.
Оказа се, че гори масло (1l / 1000km).
Въпросът ми е:
а).Да му правя основен ремонт ? Колко пари ?
б).Да сменя двигател (със същата кубатура) ? Колко пари?
в).Започвам да се замислям все повече дали да не сложа малко по-голям двигател 2,3( M52B25TU38 )
или 2,8 (M52B28TU), така и така ше давам пари? Дали описаните двигатели (2,3 и 2,8) са съвместими с електрониката на колата?
Доколкото четох теми и отговори има доста компететни хор, надявам се някой да помогне!!!
Благодаря предварително !!!
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Основен ремонт или смяна на двигател ?
hristo_kirov85 написа:в).Започвам да се замислям все повече дали да не сложа малко по-голям двигател 2,3( M52B25TU38 )
Най-перфектния вариант, стига да не е TU. Така ще минеш най-безболезнено, без смяна на диференциали, скорости, кардани и полуоски. Сменяш само двигателя и това е.
Всички останали варианти са достатчно скъпи и безмислени за най-слабия мотор М52Б20, а М52Б28 вече се вкарваш в голям филм

- goguma
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 27.07.2010
- Местоположение: София
- Кара: '09 E92 N47; '08 E60 N53B30
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: RIP E39 2010-2019 :(
Re: Основен ремонт или смяна на двигател ?
И аз бих предпочел смяна на двигател, вместо да набия пари за ремонт. В крайна сметка не се знае откъде може да ти излезе проблема с маслото, а постоянното отваряне и диагностики на двигателя, докато се стигне до проблема, може да ти струват колкото нов двигател. И като си решил да сменяш, то със сигурност трябва да сложиш нещо по-така
Няма смисъл да смениш m52b20 със.....m52b20. Така или иначе си го решил, а пък разликата в цените с по-големите двигатели не е фрапираща, а и ще върви повече
Иначе до колкото знам, а не претендирам че съм многознаещ, корубата на m52b20 може да поеме само m52b20 -150 коня, m52b25 - 170 коня, m52b28 - 193 коня. При по-големите мотори m62b35 - 235 коня и m62b44 - 286 коня, трябва да сменяш скорости, кардан и диференциал. А при тези след фейса през 2000 година - m52b22 - 170 коня, m54b25 - 192 коня, m54b30 - 231 коня трябва да се сменя електроника и други глупости.
Мисля че беше така, но ако съм в грешка някой да ме поправи
В твоя случай, без да му мислиш взимай m52b28 и си карай спокойно 193 коня, само сменяш двигателя и си готов



Иначе до колкото знам, а не претендирам че съм многознаещ, корубата на m52b20 може да поеме само m52b20 -150 коня, m52b25 - 170 коня, m52b28 - 193 коня. При по-големите мотори m62b35 - 235 коня и m62b44 - 286 коня, трябва да сменяш скорости, кардан и диференциал. А при тези след фейса през 2000 година - m52b22 - 170 коня, m54b25 - 192 коня, m54b30 - 231 коня трябва да се сменя електроника и други глупости.
Мисля че беше така, но ако съм в грешка някой да ме поправи



- hristo_kirov85
- Потребител
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 12.01.2011
- Местоположение: Serres - Greece
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520i
- Мечтае да кара: BMW 528i
Re: Основен ремонт или смяна на двигател ?
mad_presley написа:hristo_kirov85 написа:в).Започвам да се замислям все повече дали да не сложа малко по-голям двигател 2,3( M52B25TU38 )
Най-перфектния вариант, стига да не е TU. Така ще минеш най-безболезнено, без смяна на диференциали, скорости, кардани и полуоски. Сменяш само двигателя и това е.
Всички останали варианти са достатчно скъпи и безмислени за най-слабия мотор М52Б20, а М52Б28 вече се вкарваш в голям филм
Ок, доколкото разбирам ТU (ъпгрейднатите двигатели) според теб не пасват на останалата част от колата и трябва да си търся 2,3 двигател М52B25.
Тогава възниква следният въпрос: ТU двигателите са по нови и чисто и просто вероятността да не са вече издухани е по -малка за това съм ги писал като предпочитание и също така чета, че поради това, че са с блок от некви сплави имали некъв дефект (само произведените в Америка с железен нямали) но не знаех, че са несъвместими.
Тогава трябва да търся непременно немодифициран двигател така ли ?
Можете ли да ме упътите от къде да купя и колко ще ми излезе двигател + трансплантация

- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Основен ремонт или смяна на двигател ?
hristo_kirov85 написа:Ок, доколкото разбирам ТU (ъпгрейднатите двигатели) според теб не пасват на останалата част от колата и трябва да си търся 2,3 двигател М52B25.
Тогава възниква следният въпрос: ТU двигателите са по нови и чисто и просто вероятността да не са вече издухани е по -малка за това съм ги писал като предпочитание и също така чета, че поради това, че са с блок от некви сплави имали некъв дефект (само произведените в Америка с железен нямали) но не знаех, че са несъвместими.
Тогава трябва да търся непременно немодифициран двигател така ли ?
Можете ли да ме упътите от къде да купя и колко ще ми излезе двигател + трансплантация
На ТУ двигателите инсталацията е различна. Казах го в смисъл, че ще е много по-лесно да си сложиш нормалния М52, а не ТУ.
При това положение просто вадиш единия и слагаш другия двигател без да се замисляш за нищо друго. Дори и компа на двигателя няма нужда да сменяш.
Всеки друг двигател с по-голяма кубатура изисква и други промени по колата, както писах по-горе. М52Б28 е хубаво нещо, но тогава ще трябва да се сменят скорости, диференциал (мисля и кардан) и полуоските отзад.
Намери си един читав двигател от някоя 523-ка, сменяй го и се радвай на допълнителните 20к.с на ниска цена, както направи един колега от форума.
Къде можеш да намериш такъв двигател, ами примерно в този подфорум viewforum.php?f=134
- hristo_kirov85
- Потребител
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 12.01.2011
- Местоположение: Serres - Greece
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520i
- Мечтае да кара: BMW 528i
Re: Основен ремонт или смяна на двигател ?
След като в рамките на 1 ден стигнах (с малка помощ) до заключението кой двигател ще е най-добре и най-безболезнено да взема.
Сега остава само последната крачка: един добър сервиз.
Колко време и пари ще ми отнеме ...горе -долу?
Сега остава само последната крачка: един добър сервиз.
Колко време и пари ще ми отнеме ...горе -долу?
Re: Основен ремонт или смяна на двигател ?
я си смени клапана за картерните газове и виж дали пак ще харчи масло
Иначе,ако сменяш мотор,то той е М52Б28,ползваш си твоята инсталация и компютър,и всичко останало

Иначе,ако сменяш мотор,то той е М52Б28,ползваш си твоята инсталация и компютър,и всичко останало
- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Основен ремонт или смяна на двигател ?
Абе и аз това си викам, колега горенето на масло не означава че мотора е вече негоден, това не е Хл Опел..... Един ремонт му спретвате и готово...Аз никога не бих купил ей така двигател втора ръка отнякъде си и да го сменя...Откъде ще си сигурен че донора е стока ? Даже нова Тойота гори масло, това не значи че мотора е заминал.
Аз съм смятал някъде за 2 К може да си направиш перфектен ремонт на мотора и да си напаснеш клапани глави и всичко...
Почти никой от тези продавачи на части няма да ти даде точна история на двигателя...Аз например имам перфектен мотор от е34 2.0 в Русе, на който му знам последните 60 хиляди мили гарантирано, там купето пострада яко, но да бръкна в кошница и да си избера мотор ей така, айде мерси.
Аз съм смятал някъде за 2 К може да си направиш перфектен ремонт на мотора и да си напаснеш клапани глави и всичко...
Почти никой от тези продавачи на части няма да ти даде точна история на двигателя...Аз например имам перфектен мотор от е34 2.0 в Русе, на който му знам последните 60 хиляди мили гарантирано, там купето пострада яко, но да бръкна в кошница и да си избера мотор ей така, айде мерси.
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани