Основен ремонт или смяна на двигател ?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 12.01.2011
Местоположение: Serres - Greece
Пол: Мъж
Кара: BMW 520i
Мечтае да кара: BMW 528i

Основен ремонт или смяна на двигател ?

Мнение от hristo_kirov85 » 13 Яну 2011, 17:37

Здравейте колеги,
Казусът е следния: купих си Е39 520i (97год) и доколкото се поинтересувах двигателят и е M52B20.
Оказа се, че гори масло (1l / 1000km).
Въпросът ми е:
а).Да му правя основен ремонт ? Колко пари ?
б).Да сменя двигател (със същата кубатура) ? Колко пари?
в).Започвам да се замислям все повече дали да не сложа малко по-голям двигател 2,3( M52B25TU38 )
или 2,8 (M52B28TU), така и така ше давам пари? Дали описаните двигатели (2,3 и 2,8) са съвместими с електрониката на колата?

Доколкото четох теми и отговори има доста компететни хор, надявам се някой да помогне!!!

Благодаря предварително !!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Основен ремонт или смяна на двигател ?

Мнение от mad_presley » 13 Яну 2011, 20:24

hristo_kirov85 написа:в).Започвам да се замислям все повече дали да не сложа малко по-голям двигател 2,3( M52B25TU38 )

Най-перфектния вариант, стига да не е TU. Така ще минеш най-безболезнено, без смяна на диференциали, скорости, кардани и полуоски. Сменяш само двигателя и това е.

Всички останали варианти са достатчно скъпи и безмислени за най-слабия мотор М52Б20, а М52Б28 вече се вкарваш в голям филм ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 27.07.2010
Местоположение: София
Кара: '09 E92 N47; '08 E60 N53B30
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: RIP E39 2010-2019 :(

Re: Основен ремонт или смяна на двигател ?

Мнение от goguma » 13 Яну 2011, 20:44

И аз бих предпочел смяна на двигател, вместо да набия пари за ремонт. В крайна сметка не се знае откъде може да ти излезе проблема с маслото, а постоянното отваряне и диагностики на двигателя, докато се стигне до проблема, може да ти струват колкото нов двигател. И като си решил да сменяш, то със сигурност трябва да сложиш нещо по-така :mhihi: Няма смисъл да смениш m52b20 със.....m52b20. Така или иначе си го решил, а пък разликата в цените с по-големите двигатели не е фрапираща, а и ще върви повече :)

Иначе до колкото знам, а не претендирам че съм многознаещ, корубата на m52b20 може да поеме само m52b20 -150 коня, m52b25 - 170 коня, m52b28 - 193 коня. При по-големите мотори m62b35 - 235 коня и m62b44 - 286 коня, трябва да сменяш скорости, кардан и диференциал. А при тези след фейса през 2000 година - m52b22 - 170 коня, m54b25 - 192 коня, m54b30 - 231 коня трябва да се сменя електроника и други глупости.

Мисля че беше така, но ако съм в грешка някой да ме поправи :winky: В твоя случай, без да му мислиш взимай m52b28 и си карай спокойно 193 коня, само сменяш двигателя и си готов :mhihi:

:bchug:

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 12.01.2011
Местоположение: Serres - Greece
Пол: Мъж
Кара: BMW 520i
Мечтае да кара: BMW 528i

Re: Основен ремонт или смяна на двигател ?

Мнение от hristo_kirov85 » 13 Яну 2011, 21:15

mad_presley написа:
hristo_kirov85 написа:в).Започвам да се замислям все повече дали да не сложа малко по-голям двигател 2,3( M52B25TU38 )

Най-перфектния вариант, стига да не е TU. Така ще минеш най-безболезнено, без смяна на диференциали, скорости, кардани и полуоски. Сменяш само двигателя и това е.

Всички останали варианти са достатчно скъпи и безмислени за най-слабия мотор М52Б20, а М52Б28 вече се вкарваш в голям филм ;)



Ок, доколкото разбирам ТU (ъпгрейднатите двигатели) според теб не пасват на останалата част от колата и трябва да си търся 2,3 двигател М52B25.
Тогава възниква следният въпрос: ТU двигателите са по нови и чисто и просто вероятността да не са вече издухани е по -малка за това съм ги писал като предпочитание и също така чета, че поради това, че са с блок от некви сплави имали некъв дефект (само произведените в Америка с железен нямали) но не знаех, че са несъвместими.

Тогава трябва да търся непременно немодифициран двигател така ли ?

Можете ли да ме упътите от къде да купя и колко ще ми излезе двигател + трансплантация :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Основен ремонт или смяна на двигател ?

Мнение от mad_presley » 13 Яну 2011, 21:44

hristo_kirov85 написа:Ок, доколкото разбирам ТU (ъпгрейднатите двигатели) според теб не пасват на останалата част от колата и трябва да си търся 2,3 двигател М52B25.
Тогава възниква следният въпрос: ТU двигателите са по нови и чисто и просто вероятността да не са вече издухани е по -малка за това съм ги писал като предпочитание и също така чета, че поради това, че са с блок от некви сплави имали некъв дефект (само произведените в Америка с железен нямали) но не знаех, че са несъвместими.

Тогава трябва да търся непременно немодифициран двигател така ли ?

Можете ли да ме упътите от къде да купя и колко ще ми излезе двигател + трансплантация :)

На ТУ двигателите инсталацията е различна. Казах го в смисъл, че ще е много по-лесно да си сложиш нормалния М52, а не ТУ.

При това положение просто вадиш единия и слагаш другия двигател без да се замисляш за нищо друго. Дори и компа на двигателя няма нужда да сменяш.

Всеки друг двигател с по-голяма кубатура изисква и други промени по колата, както писах по-горе. М52Б28 е хубаво нещо, но тогава ще трябва да се сменят скорости, диференциал (мисля и кардан) и полуоските отзад.

Намери си един читав двигател от някоя 523-ка, сменяй го и се радвай на допълнителните 20к.с на ниска цена, както направи един колега от форума.

Къде можеш да намериш такъв двигател, ами примерно в този подфорум viewforum.php?f=134

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 12.01.2011
Местоположение: Serres - Greece
Пол: Мъж
Кара: BMW 520i
Мечтае да кара: BMW 528i

Re: Основен ремонт или смяна на двигател ?

Мнение от hristo_kirov85 » 13 Яну 2011, 22:38

След като в рамките на 1 ден стигнах (с малка помощ) до заключението кой двигател ще е най-добре и най-безболезнено да взема.

Сега остава само последната крачка: един добър сервиз.

Колко време и пари ще ми отнеме ...горе -долу?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Основен ремонт или смяна на двигател ?

Мнение от meha » 13 Яну 2011, 23:07

я си смени клапана за картерните газове и виж дали пак ще харчи масло ;)
Иначе,ако сменяш мотор,то той е М52Б28,ползваш си твоята инсталация и компютър,и всичко останало
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Основен ремонт или смяна на двигател ?

Мнение от sadex5 » 14 Яну 2011, 1:57

Абе и аз това си викам, колега горенето на масло не означава че мотора е вече негоден, това не е Хл Опел..... Един ремонт му спретвате и готово...Аз никога не бих купил ей така двигател втора ръка отнякъде си и да го сменя...Откъде ще си сигурен че донора е стока ? Даже нова Тойота гори масло, това не значи че мотора е заминал.
Аз съм смятал някъде за 2 К може да си направиш перфектен ремонт на мотора и да си напаснеш клапани глави и всичко...
Почти никой от тези продавачи на части няма да ти даде точна история на двигателя...Аз например имам перфектен мотор от е34 2.0 в Русе, на който му знам последните 60 хиляди мили гарантирано, там купето пострада яко, но да бръкна в кошница и да си избера мотор ей така, айде мерси.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook