От къде мога да взема ток за...
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- sean-john
- ентусиаст
-
- Мнения: 950
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: Габрово/Атина
- Пол: Мъж
- Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
- Мечтае да кара: М5
От къде мога да взема ток за...
Здравейте колеги, искам да попитам по знаещите от къде е най удачно да взема ток за да свържа някакъв консуматор (с приблизително потребление 8А и 80W) искам да го пусна така,че да минава и през бушон (може и допълнителен,не от оригиналните на колата) изобщо ще ми е полезно всяко мнение по този въпрос... консуматора ще се намира в багажника и ще има 1 бутон за вкл/изкл в купето.В общи линии е това ако липсва нещо ще допълня. Мерси
- Vader
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: 1.03.2005
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: пак BMW
- Детайли за колата: E39 525TDS
Re: От къде мога да взема ток за...
Щом консуматора ще се намира в багажника още по-лесно.Там ти е акумулатора-от него през предпазител и готово.
- sean-john
- ентусиаст
-
- Мнения: 950
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: Габрово/Атина
- Пол: Мъж
- Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
- Мечтае да кара: М5
Re: От къде мога да взема ток за...
Май така ще е накрая... плюс това няма да се бъркам по тоците на колата...
- sashozmeq
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 142
- Регистриран на: 6.02.2010
- Местоположение: София/Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i Touring
- Мечтае да кара: BMW
Re: От къде мога да взема ток за...
Vader написа:Щом консуматора ще се намира в багажника още по-лесно.Там ти е акумулатора-от него през предпазител и готово.

И бутона за включване/изключване го направи с едно реле.

Никога не карай по-бързо, от колкото твоят ангел-хранител може да лети.
- ТУРБО
- луд с палатка
-
- Мнения: 1159
- Регистриран на: 17.03.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: Хората да залягат
- Детайли за колата: кихащо кабрио
Re: От къде мога да взема ток за...
sashozmeq написа:Vader написа:Щом консуматора ще се намира в багажника още по-лесно.Там ти е акумулатора-от него през предпазител и готово.
![]()
И бутона за включване/изключване го направи с едно реле.

- sean-john
- ентусиаст
-
- Мнения: 950
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: Габрово/Атина
- Пол: Мъж
- Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
- Мечтае да кара: М5
Re: От къде мога да взема ток за...
За съжеление съм малко скаран с тоците... какво е всъщност това реле,къде по веригата трябва да го вържа 

- Stennli
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 476
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Русенец в Пловдив
- Кара: Е39 520i 98г.
- Мечтае да кара: Всичко на което пише BMW
Re: От къде мога да взема ток за...
Няма смисъл от реле.Колегата имаше предвид като подадеш ток към релето да свързва веригата,но така или инъче напрежението ще е еднакво...само кабелаци.Връзвай направо към акумулатора. 

Таралежа е странна птица,не го ли ритнеш не излита 





- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: От къде мога да взема ток за...
Stennli написа:Няма смисъл от реле.Колегата имаше предвид като подадеш ток към релето да свързва веригата,но така или инъче напрежението ще е еднакво...само кабелаци.Връзвай направо към акумулатора.
Градски, недей така. Релето се слага знаеш защо...
- sashozmeq
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 142
- Регистриран на: 6.02.2010
- Местоположение: София/Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i Touring
- Мечтае да кара: BMW
Re: От къде мога да взема ток за...
Stennli написа:...но така или инъче напрежението ще е еднакво...
Напрежението ще е еднакво, ама тока... ?
sean-john написа:За съжеление съм малко скаран с тоците... какво е всъщност това реле,къде по веригата трябва да го вържа
С ключето в купето ще управляваш релето, което всъщност ще ти прекъсва веригата към консуматора. На повечето релета има схема (картинка), показваща кое и как трябва да вържеш. Не е нищо кой знае какво - има и в нета достатъчно инфо.
Никога не карай по-бързо, от колкото твоят ангел-хранител може да лети.
- sean-john
- ентусиаст
-
- Мнения: 950
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: Габрово/Атина
- Пол: Мъж
- Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
- Мечтае да кара: М5
Re: От къде мога да взема ток за...
Аха ясно... а само с ключето няма ли да е само /он/офф/ или прекалено просто си го представям
и все пак никой не каза това реле за какво всъщност служи... аз си мисля така... връзвам консуматора през бушонче...тока идва директно от акумулатора... имам и едно ключе чрез което определям кога да е включен и кога изключен консуматора и това е ... 


- King Nothing
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 81
- Регистриран на: 3.09.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525d '02
- Мечтае да кара: подводница
Re: От къде мога да взема ток за...
sean-john написа:Аха ясно... а само с ключето няма ли да е само /он/офф/ или прекалено просто си го представями все пак никой не каза това реле за какво всъщност служи... аз си мисля така... връзвам консуматора през бушонче...тока идва директно от акумулатора... имам и едно ключе чрез което определям кога да е включен и кога изключен консуматора и това е ...
Виж, идеята на релето е просто да не ти се запали ключето. Ключетата осново се правят за комутация на малки товари - има такива до 5А ток или до 10А, всякакви изпълнения, но за товар от 80А това ключе ще си е направо шалтер

С най-прости думи казано - ще прескача голяма искра между контактите при включване/изключване и това ще направи беля.
Релета се ползват за комутация на големи товари, какъвто е твоят - трябвати реле оразмерено за поне 100А (малък резерв).
Ти пак ще си имаш ключе, но това ключе ще включва релето, а релето ще ти включва пералнята в багажника

- Chimerasv
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 201
- Регистриран на: 3.10.2008
- Местоположение: Свищов/София
Re: От къде мога да взема ток за...
човека иска 80 вата не 80 ампера ( the hell ). За 80 ампера направо от динамото и да не изгася колата,
инак право казват колегите с реленце. Намери си едно реле за 12 волта нормално отворено
има ги по магазините за авто-чудесии
а 8А по кабел4е до купето си е опасно а и ще имаш загуба по кабела не ти е оферта
ако имаш затруднения драсни на 1 лс за скайп връзка ще ударим 1 рамо

инак право казват колегите с реленце. Намери си едно реле за 12 волта нормално отворено


а 8А по кабел4е до купето си е опасно а и ще имаш загуба по кабела не ти е оферта

ако имаш затруднения драсни на 1 лс за скайп връзка ще ударим 1 рамо


- sean-john
- ентусиаст
-
- Мнения: 950
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: Габрово/Атина
- Пол: Мъж
- Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
- Мечтае да кара: М5
Re: От къде мога да взема ток за...
Мерси много колеги всичко ми стана ясно вече благодарение на вас
ако има още нещо ще питам пак, но от тук нататък се надявам да се оправя 


- im0tep
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 17.05.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: ше Е 39 520 98 г.
Re: От къде мога да взема ток за...
Така и не каза какво ще слагаш в багажника? Електрожен? 

- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: От къде мога да взема ток за...
Chimerasv написа:човека иска 80 вата не 80 ампера ( the hell ). За 80 ампера направо от динамото и да не изгася колата,
инак право казват колегите с реленце. Намери си едно реле за 12 волта нормално отвореноима ги по магазините за авто-чудесии
![]()
а 8А по кабел4е до купето си е опасно а и ще имаш загуба по кабела не ти е оферта
ако имаш затруднения драсни на 1 лс за скайп връзка ще ударим 1 рамо![]()
Еее колега 8 кулона в секунда не е много все пак, за каква загуба говорим ?
А иначе за големи токове се казва контактор и е до 600 А, за по големи маслен прекъсвач, за още по големи ножичен

Колегата ще слага усилвател според мен...
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани