Честит ми проблем с охладителната система
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
45 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- RossenVlad
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 69
- Регистриран на: 28.12.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520i e39
Честит ми проблем с охладителната система
Здравейте! Много четох преди да си купя колата и след това за проблемите с охладителната система. Не вярвах толкова скоро да стане, но ми се случи:) Колата е е39 520 от първите.
Забелязах следните симптоми:
1. Като тръгне стрелката от 12 часа, много бързо тръгва към червеното.
2. Горният маркуч при радиатора се втвърдява и е по-топъл от долния такъв(които си е мек).
3. Радиатора и казанчето с антифриза са сравнително студени. Като цяло в двигателния отсег няма признаци за горещ антифриз.
Проверих следните неща (разбира се все още не в сервиз):
1. Виското с прословутия номер с вестника- не мога да го спра. Изгражда ми добре.
2. Антифризът ми е доста чист , направо нов. Това забелязах още при покупката. Затова не съм пипал нищо по охлаждането.
Разбира се, ще отида в сервиз близките дни. Но от всичко по-горе ми се струва,че не е отворил термостата.
Какво мислите по въпроса? Моля за предложения за добър сервиз! (не искам да отида някъде където да ми кажат: смени всичко,за да се оправи. Все пак не искам да сменям всичко с "бг" ментаци и после да си чудя какво да права. Каквото си работи си го искам на колата:))
Забелязах следните симптоми:
1. Като тръгне стрелката от 12 часа, много бързо тръгва към червеното.
2. Горният маркуч при радиатора се втвърдява и е по-топъл от долния такъв(които си е мек).
3. Радиатора и казанчето с антифриза са сравнително студени. Като цяло в двигателния отсег няма признаци за горещ антифриз.
Проверих следните неща (разбира се все още не в сервиз):
1. Виското с прословутия номер с вестника- не мога да го спра. Изгражда ми добре.
2. Антифризът ми е доста чист , направо нов. Това забелязах още при покупката. Затова не съм пипал нищо по охлаждането.
Разбира се, ще отида в сервиз близките дни. Но от всичко по-горе ми се струва,че не е отворил термостата.
Какво мислите по въпроса? Моля за предложения за добър сервиз! (не искам да отида някъде където да ми кажат: смени всичко,за да се оправи. Все пак не искам да сменям всичко с "бг" ментаци и после да си чудя какво да права. Каквото си работи си го искам на колата:))
Последна промяна RossenVlad на 21 Окт 2010, 14:44, променена общо 1 път
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Честит ми проглем с охладителната система
Или термостат или водна помпа. Ако имаш парно значи не е водна помпа и остава термостата.
Ама това не е голяма болка колега. Всички коли имат проблеми с термостата, не се впрягай толкова много! Просто сменяш и готово. Но си вземи оригинален за да нямаш проблеми!
Ама това не е голяма болка колега. Всички коли имат проблеми с термостата, не се впрягай толкова много! Просто сменяш и готово. Но си вземи оригинален за да нямаш проблеми!

- RossenVlad
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 69
- Регистриран на: 28.12.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520i e39
Re: Честит ми проглем с охладителната система
Ами ще почна сигурно от термостата и ще видим:) Дано да съм спасил двигателя, че иначе ще трябва 2.8 да взимам хехе
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Честит ми проглем с охладителната система
не си чел достатъчно колега има едно нещо при закупуване на нова кола казва се профилактика включва проверка на ремъци и ролки смяна на масла и филтри и задължително смяна на водна помпа и термостат и кадърно обезвъздушаване тия последните моменти май си ги пропуснал и моя съвет е започни от водната помпа ако е с пластмасова турбина направо я сменяй от там термостат бер или валер или оригинален който се произвежда от една от двете фирми обезвъздушаване и караш и току виж си си решил проблема
Барай шишарката Минкеее ....
- RossenVlad
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 69
- Регистриран на: 28.12.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520i e39
Re: Честит ми проглем с охладителната система
Колега, чел съм достатъчно! Не ме подценявай и не е нужно по този начин да се изказваш (малко заядливо).
Аз не смятам, че т. нар. "профилактика" е добър вариант. Продпочитам да не пипам това, което работи. Освен това посочих,че антифризът е нов, както и ремъка на водната помпа, което показва, че най-вероятно е сменяна. Има случай, при които на работеща кола и се прави профилактика и почват проблемите.
Всеки си избира тактиката. Понеше колата не е на 1 година, не смятам,че трябва да почна да правя профилактика на всичко по тази кола. Смятам,че не си струва усилията за 13-14 годишна кола.
Колегите, които имат желание и искат да си правят профилактики на всичко, евала. Аз имам друго мислене, както предполагам и една част от колегите тук.
Аз не смятам, че т. нар. "профилактика" е добър вариант. Продпочитам да не пипам това, което работи. Освен това посочих,че антифризът е нов, както и ремъка на водната помпа, което показва, че най-вероятно е сменяна. Има случай, при които на работеща кола и се прави профилактика и почват проблемите.
Всеки си избира тактиката. Понеше колата не е на 1 година, не смятам,че трябва да почна да правя профилактика на всичко по тази кола. Смятам,че не си струва усилията за 13-14 годишна кола.
Колегите, които имат желание и искат да си правят профилактики на всичко, евала. Аз имам друго мислене, както предполагам и една част от колегите тук.
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Честит ми проглем с охладителната система
Обезвъздушена ли е системата добре? Пусни си парното на МАКС (32*С), да видиш, дали духа топло и дали няма да ти спадне нивото след пускането на парното.
- RossenVlad
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 69
- Регистриран на: 28.12.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520i e39
Re: Честит ми проглем с охладителната система
Пусках го, духа топло и температурата леко спада. Както каза колегата по-горе, това е още един признак за изправна помпа. Тези дни ще ходя да сменя термостата и ако не се оправи, продължавам напред с помпата. Виското, както писах по-горе, изглежда ок.

- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Честит ми проглем с охладителната система
Пробвайте първо с добро обезвздушаване. Потърси във форума, има писано.
520-ките трудно се обезвъздушават и ако някой ти каже, че се само-обезвъздушава, не му вярвай.
520-ките трудно се обезвъздушават и ако някой ти каже, че се само-обезвъздушава, не му вярвай.
- RossenVlad
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 69
- Регистриран на: 28.12.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520i e39
Re: Честит ми проглем с охладителната система
Ами и това ще направим. Но според мен има и нещо др. в сервиза ще се покаже. Ще пиша какво е.
Благодаря на всички за мненията. Определено вече знам откъде да започна с проверките:)
Благодаря на всички за мненията. Определено вече знам откъде да започна с проверките:)
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Честит ми проглем с охладителната система
RossenVlad написа:Колега, чел съм достатъчно! Не ме подценявай и не е нужно по този начин да се изказваш (малко заядливо).
Аз не смятам, че т. нар. "профилактика" е добър вариант. Продпочитам да не пипам това, което работи. Освен това посочих,че антифризът е нов, както и ремъка на водната помпа, което показва, че най-вероятно е сменяна. Има случай, при които на работеща кола и се прави профилактика и почват проблемите.
Всеки си избира тактиката. Понеше колата не е на 1 година, не смятам,че трябва да почна да правя профилактика на всичко по тази кола. Смятам,че не си струва усилията за 13-14 годишна кола.
Колегите, които имат желание и искат да си правят профилактики на всичко, евала. Аз имам друго мислене, както предполагам и една част от колегите тук.
еми колега другия вариант е караш докато сгъне и тогава правиш и профилактика и ремонт и малко двойно излиза и не мисля че за една помпа може да се каже сменяна ли е или не докато не се свали а относно профилактиката не съм чул някой да се е оплакал от проблеми след смяна на ремъци ролки водна и помпа и термостат но както и да е колата си е твоя ти си решаваш кое как и последно малко питане би ли ми обяснил как се разбира че антифриза е нов ако не си го сменял ти
Барай шишарката Минкеее ....
- RossenVlad
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 69
- Регистриран на: 28.12.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520i e39
Re: Честит ми проглем с охладителната система
Ами двойно, тройно, даже повече ще излезе, ако го изпуснеш и прегрее. Осъзнавам риска и съм готов да го поема.
Ако всичко е ок, сега няма да правя нито профилактика, нито ремонт. Ще сменя само термостата, тъй като смятам,че е от него. И при следващата смяна на масла евентуално водната помпа, за да не се набутвам в началото с всичко.
Преценил съм, че си струва риска заради чистото казанче на антифриза, който е бистър без боклуци, хубав синкав цвят, както и новият ремък. Не ми е първата кола и мога да преценя как изглежда новият антифриз. Не казвам,че е на 10 км, но със сигурност не е на повече от 6 месеца. Не приемай буквално думи те ми. Нов имам предвид във видимо добро състояние, даже в случая е перфектно (ВИДИМО).
Пак повтарям заради горните пояснение поемам риска, тъй като съм преценил,че е сравнително малък. Всеки си решава и никой не искам да убеждавам. Даже съветвам колегите, ако имат пари, да сменят всичко.
Относно това дали на някой му се е случвало след пълна профилактика на охладителната система да има проблем, ти нали четеш много усърдно, намери темата. Няма да кажа кой е, защото ми е приятел и не искам така да му споменавам името в глупави спорове. И да уточня, проблемът не е частите , разбира се, а в майсторите. Това ми е страхът и затова не предприемам ремонти на работещи детайли.
Ако всичко е ок, сега няма да правя нито профилактика, нито ремонт. Ще сменя само термостата, тъй като смятам,че е от него. И при следващата смяна на масла евентуално водната помпа, за да не се набутвам в началото с всичко.
Преценил съм, че си струва риска заради чистото казанче на антифриза, който е бистър без боклуци, хубав синкав цвят, както и новият ремък. Не ми е първата кола и мога да преценя как изглежда новият антифриз. Не казвам,че е на 10 км, но със сигурност не е на повече от 6 месеца. Не приемай буквално думи те ми. Нов имам предвид във видимо добро състояние, даже в случая е перфектно (ВИДИМО).
Пак повтарям заради горните пояснение поемам риска, тъй като съм преценил,че е сравнително малък. Всеки си решава и никой не искам да убеждавам. Даже съветвам колегите, ако имат пари, да сменят всичко.
Относно това дали на някой му се е случвало след пълна профилактика на охладителната система да има проблем, ти нали четеш много усърдно, намери темата. Няма да кажа кой е, защото ми е приятел и не искам така да му споменавам името в глупави спорове. И да уточня, проблемът не е частите , разбира се, а в майсторите. Това ми е страхът и затова не предприемам ремонти на работещи детайли.
- BMWFREDI
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 68
- Регистриран на: 9.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39ки
Re: Честит ми проглем с охладителната система
при мен беше нещо подобно но загряваще само след 2000 оборота и едната част на радиатора беше гореща а другата студена ... Немога да ти помогна казвам само с какво съм патил несъм разбирач (казвам го за да няма излишни нападки срещу мен) свалих си радиатора промих го излезна цялата ( мизерия ) смених термостата и сега нямам ядове 12:00 и не мърда
успех с отстраняването на тия детски болести ... 


- RossenVlad
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 69
- Регистриран на: 28.12.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520i e39
Re: Честит ми проглем с охладителната система
Дам, колега. Мисля,че при мен е това, т.е. повече се надявам хехе
- totopz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: Честит ми проблем с охладителната система
Аз само искам да кажа, че напълно споделям мисленето на RossenVlad.
За последните 3-4 години смених доста коли и от това си изкарах поука, че не трябва да се прекалява с грижите за колата. Когато колата върви добре без никакви признаци за проблем по-добре да не се пипа - разбира се с известна доза риск.
Ето аз какво правих с предишните ми коли - купя колата, обслужая по книга, хвърля една камара пари, след 1 година ми омръзне реша да я продада и съм 2000 - 3000 лв. на минус. Преди години продадох една А6-ца с 4 чисто нови гуми за 650 лв. и това е била само малка част от парите, които бях вкарал в нея.
Сега на BMW-то трябва да сменявам гуми, но като вече знам какво набутване може да се случи гледам да изкарам със старите колкото може повече.
Разбира се тук повечето колеги са големи фенове на марката и дават мило и драго за колите си, в което няма нищо лошо. Но аз лично реших вече да влагам възможно най-малко в колата пък след това ако стане нещо да му мисля.
За последните 3-4 години смених доста коли и от това си изкарах поука, че не трябва да се прекалява с грижите за колата. Когато колата върви добре без никакви признаци за проблем по-добре да не се пипа - разбира се с известна доза риск.
Ето аз какво правих с предишните ми коли - купя колата, обслужая по книга, хвърля една камара пари, след 1 година ми омръзне реша да я продада и съм 2000 - 3000 лв. на минус. Преди години продадох една А6-ца с 4 чисто нови гуми за 650 лв. и това е била само малка част от парите, които бях вкарал в нея.
Сега на BMW-то трябва да сменявам гуми, но като вече знам какво набутване може да се случи гледам да изкарам със старите колкото може повече.
Разбира се тук повечето колеги са големи фенове на марката и дават мило и драго за колите си, в което няма нищо лошо. Но аз лично реших вече да влагам възможно най-малко в колата пък след това ако стане нещо да му мисля.
- buller
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 153
- Регистриран на: 16.10.2008
- Местоположение: София
- Кара: BMW E39, 520i 1997
- Мечтае да кара: Mercedes CLS 63 AMG
Re: Честит ми проглем с охладителната система
RossenVlad написа:...Относно това дали на някой му се е случвало след пълна профилактика на охладителната система да има проблем, ти нали четеш много усърдно, намери темата. Няма да кажа кой е, защото ми е приятел и не искам така да му споменавам името в глупави спорове. И да уточня, проблемът не е частите , разбира се, а в майсторите. Това ми е страхът и затова не предприемам ремонти на работещи детайли.
Въпросният колега съм аз

И двамата сте принципно прави, така че няма за какво да се обвинявате един друг за гледната точка.
Именно заради "слабостта" на охлаждането при Е39 при изрядна система и липса на всякакви индикатори за заминаващи части или нередовно охлаждане решиш да мина през "профилактична" смяна на водна помпа, антифриз, чистене на радиатори и виско.
Е, за почти 2 години без тази "профилактика" колата не е прегрявала и не е доливан антифриз.
Но, след "профилактиката" започнаха проблемите - колата тръгна да прегрява. Хванахме я на 3/4 от делението на стрелката и именно заради моите подвизи с един от уважаваните в клуба майстори гледната точка на RossenVlad е такава. Но и колегата anzak е прав, че не бива да се отлагат ремонти, които биха спестили много повече в бъдеще.
Друг е въпросът и какви са частите, които се монтират на колите ни в БГ.
Защо ли - знаете, че термостатите са доста капризни елементи от охлаждането. На другата кола (Голф 3) сменях антифриза 2006-та и майсторът каза - дай да сменим и термостата (с който карам и сега)

И след случката с БМВ-то се убедих в това.
А по темата - термостат -> водна помпа.
45 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани