Въпрос за перката на климатика.

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 88
Регистриран на: 27.04.2009
Местоположение: София, Димитровград
Пол: Мъж
Кара: E53 3.0i, E61 530xd
Мечтае да кара: Турбо Комби :-)

Въпрос за перката на климатика.

Мнение от denis_dimirev » 22 Сеп 2010, 20:43

Здравейте колеги,

както прочетох в доста теми относно въпросната перка, тя трябва да помага на виското, когато колата загрее повечко. ОК обаче не тръгва. Като пусна климатика тя тръгва през една две минути за малко ( струвами се на най-високата степен ) и после спира. Когато климатика е изключен не тръгва изобщо. Мисля че дори и първите две степени да са заминали то поне на най-високата трябва да пали при температура на мотора около 97, 98 градуса. От известно време карам постоянно със температура на борда за да си я следя след смяната на радиатора и забелязвам, че на магистрала колата върви на около 96, 97 градуса, а в града ( София ) на не повече от 94, като все си мисля, че трябва да е обратното!
Та конкретните въпроси:

1. - климатичната перка вкючвали се при по висока температура на мотора?
2. - нормално ли е стрелката на температурата да стои изправена чак до 113 градуса? ( ако да значи ли това че колата няма грижи да си върви перманентно около 100-те градуса )
3. - ако перката трябва да тръгва от температура, то препоръчайте къде да ми я погледнат.

Благодаря предварително

Поздрави
Денис
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1327
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: Въпрос за перката на климатика.

Мнение от cls6666 » 22 Сеп 2010, 21:35

колега кажи поне модела и годината,ако е с първите перки най вероятно перката не работи(я заради релета ,бушони или просто са разлепени магнитите или нещо друго)опитай да пробваш директно дали тръгва ,иначе едната цел е да се включва като помощ на виското при превишена температура,стрелката на температурата трябва да е на12 часа
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Въпрос за перката на климатика.

Мнение от Ivo_Borisov » 22 Сеп 2010, 23:00

denis_dimirev написа:Здравейте колеги,

както прочетох в доста теми относно въпросната перка, тя трябва да помага на виското, когато колата загрее повечко. ОК обаче не тръгва. Като пусна климатика тя тръгва през една две минути за малко ( струвами се на най-високата степен ) и после спира. Когато климатика е изключен не тръгва изобщо. Мисля че дори и първите две степени да са заминали то поне на най-високата трябва да пали при температура на мотора около 97, 98 градуса. От известно време карам постоянно със температура на борда за да си я следя след смяната на радиатора и забелязвам, че на магистрала колата върви на около 96, 97 градуса, а в града ( София ) на не повече от 94, като все си мисля, че трябва да е обратното!
Та конкретните въпроси:

1. - климатичната перка вкючвали се при по висока температура на мотора?
2. - нормално ли е стрелката на температурата да стои изправена чак до 113 градуса? ( ако да значи ли това че колата няма грижи да си върви перманентно около 100-те градуса )
3. - ако перката трябва да тръгва от температура, то препоръчайте къде да ми я погледнат.

Благодаря предварително

Поздрави
Денис

Колега перката помага на виското, а виското работи по принцип когато колата движи градско. Когато е на магистралата се охлажда от въздушната струя. Ама при положение че градско ти държи 94 градуса перката не вярвам да се включи, трябва да е позагряла повечко май ;) Когато сменя радиатор предполагам че си изчистил другия, за климата :roll:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 6.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 98 325 tds M пакет touring
Мечтае да кара: M6
Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...

Re: Въпрос за перката на климатика.

Мнение от vanci88 » 22 Сеп 2010, 23:04

Втората степен трябва да се включи на 106 градуса/поне при тдс е така/.
Средата държи стрелката до 108 градуса.
Щом пуснеш климатика перката трябва да върти постоянно освен ако не е студено/10-15 градуса и по-малко/. Тогава на 2-3тата минута компресорът изключва и перката също.
36436
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2050
Регистриран на: 29.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Въпрос за перката на климатика.

Мнение от ja » 23 Сеп 2010, 2:31

denis_dimirev написа:Здравейте колеги,

както прочетох в доста теми относно въпросната перка, тя трябва да помага на виското, когато колата загрее повечко. ОК обаче не тръгва. Като пусна климатика тя тръгва през една две минути за малко ( струвами се на най-високата степен ) и после спира. Когато климатика е изключен не тръгва изобщо. Мисля че дори и първите две степени да са заминали то поне на най-високата трябва да пали при температура на мотора около 97, 98 градуса. От известно време карам постоянно със температура на борда за да си я следя след смяната на радиатора и забелязвам, че на магистрала колата върви на около 96, 97 градуса, а в града ( София ) на не повече от 94, като все си мисля, че трябва да е обратното!
Та конкретните въпроси:

1. - климатичната перка вкючвали се при по висока температура на мотора?
2. - нормално ли е стрелката на температурата да стои изправена чак до 113 градуса? ( ако да значи ли това че колата няма грижи да си върви перманентно около 100-те градуса )
3. - ако перката трябва да тръгва от температура, то препоръчайте къде да ми я погледнат.

Благодаря предварително

Поздрави
Денис


Колега, не си сам :) Моята прави абсолютно същото. Включа ли климатика, перката се включва през една минута, за около 5-10 секунди и спира... А какъв шум издава... все едно ше излитам. Някой ако е наясно да казва какво да правиме.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Въпрос за перката на климатика.

Мнение от sadex5 » 23 Сеп 2010, 3:28

Колеги, язък ви за хилядите мнения, щом не ползвате търсачката....Не виждам проблем в това, че перката издава шум Не е Ролс Ройс все пак. Многолопатков вентилатор издава много шум, когато прави голям дебит....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 19.07.2005
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е38
Мечтае да кара: Е38

Re: Въпрос за перката на климатика.

Мнение от D.Pavlov » 23 Сеп 2010, 9:03

Колеги просто първата степен не ВИ работи!!!!
"Не става само с ядене , трябва и акъл!!!"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Въпрос за перката на климатика.

Мнение от anzak » 23 Сеп 2010, 9:46

купуваш си комплект резистори сменяш ги и си ти ... какво толкова има за мислене
Барай шишарката Минкеее ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2050
Регистриран на: 29.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Въпрос за перката на климатика.

Мнение от ja » 24 Сеп 2010, 0:47

Вижте сега колеги, не всеки е толкова в час. Сега, мога ли да знам кви резистори да купя и как да ги сменя :)
titikaka, аз имам същото предположение, но ти имал ли си такъв проблем, ако да, кажи кой или къде го оправиха.





sadex5, голем си бате...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Въпрос за перката на климатика.

Мнение от sadex5 » 24 Сеп 2010, 0:55

Прав си, по години със сигурност хех. Колега просто виж в търсачката и има отговор на тези въпроси, даже и мои мнения по проблема..Никой не е тръгнал да се кара, просто разбираш, че там има да кажем 2000 коментара, а тук ще ти пишат най-много 8...Става въпрос за резисторите отпред на вентилатора, ако не си от другия модел с електронното управление....Другия вариант е липсата на фреона....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2050
Регистриран на: 29.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Въпрос за перката на климатика.

Мнение от ja » 24 Сеп 2010, 1:01

Не бе, нема ядове тука.
Само малко се дразня, като видя "ползвай търсачката"... ами ползвам я ама като не знам кво да търся? Вместо това едно обяснение, дори и по-подробно ще свърши работа. Пък ако има друго подобно обяснение нека да се дублират, ще е по-лесно за тия дето ще ползват търсачката в бъдеще...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Въпрос за перката на климатика.

Мнение от anzak » 24 Сеп 2010, 10:47

резисторите са оригинални на бмв и са в комплект с кабелите около 100 кинта струват от където ви е удобно си ги поръчайте http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=55 номер 7
Барай шишарката Минкеее ....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 19.07.2005
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е38
Мечтае да кара: Е38

Re: Въпрос за перката на климатика.

Мнение от D.Pavlov » 24 Сеп 2010, 11:15

ja написа:Вижте сега колеги, не всеки е толкова в час. Сега, мога ли да знам кви резистори да купя и как да ги сменя :)
titikaka, аз имам същото предположение, но ти имал ли си такъв проблем, ако да, кажи кой или къде го оправиха.





sadex5, голем си бате...

Да имал съм , купих си резисторите , мисля че бяха 97лв и сам си ги смених!!!
Не съм много сигурен, но единя резистор е 2 ома , а другият 0,5 ома!!!
"Не става само с ядене , трябва и акъл!!!"

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 28.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525d 2002г.; Pajero V6 3000

Re: Въпрос за перката на климатика.

Мнение от barret » 24 Сеп 2010, 13:26

Използвам темата, да се включа и аз с един въпрос! Мойта перка е с ел. командване, обаче работи постоянно и то на висока степен. Независимо пуснат ли е климатроника или колата е още студена "върти та се къса"! Използвах търсачката, но не открих решение!

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: Въпрос за перката на климатика.

Мнение от Ilko Ivanov » 24 Сеп 2010, 16:09

barret написа:Използвам темата, да се включа и аз с един въпрос! Мойта перка е с ел. командване, обаче работи постоянно и то на висока степен. Независимо пуснат ли е климатроника или колата е още студена "върти та се къса"! Използвах търсачката, но не открих решение!

Решението е едно : смяна на перката ;)

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook