Въпрос за перката на климатика.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- denis_dimirev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: 27.04.2009
- Местоположение: София, Димитровград
- Пол: Мъж
- Кара: E53 3.0i, E61 530xd
- Мечтае да кара: Турбо Комби :-)
Въпрос за перката на климатика.
Здравейте колеги,
както прочетох в доста теми относно въпросната перка, тя трябва да помага на виското, когато колата загрее повечко. ОК обаче не тръгва. Като пусна климатика тя тръгва през една две минути за малко ( струвами се на най-високата степен ) и после спира. Когато климатика е изключен не тръгва изобщо. Мисля че дори и първите две степени да са заминали то поне на най-високата трябва да пали при температура на мотора около 97, 98 градуса. От известно време карам постоянно със температура на борда за да си я следя след смяната на радиатора и забелязвам, че на магистрала колата върви на около 96, 97 градуса, а в града ( София ) на не повече от 94, като все си мисля, че трябва да е обратното!
Та конкретните въпроси:
1. - климатичната перка вкючвали се при по висока температура на мотора?
2. - нормално ли е стрелката на температурата да стои изправена чак до 113 градуса? ( ако да значи ли това че колата няма грижи да си върви перманентно около 100-те градуса )
3. - ако перката трябва да тръгва от температура, то препоръчайте къде да ми я погледнат.
Благодаря предварително
Поздрави
Денис
както прочетох в доста теми относно въпросната перка, тя трябва да помага на виското, когато колата загрее повечко. ОК обаче не тръгва. Като пусна климатика тя тръгва през една две минути за малко ( струвами се на най-високата степен ) и после спира. Когато климатика е изключен не тръгва изобщо. Мисля че дори и първите две степени да са заминали то поне на най-високата трябва да пали при температура на мотора около 97, 98 градуса. От известно време карам постоянно със температура на борда за да си я следя след смяната на радиатора и забелязвам, че на магистрала колата върви на около 96, 97 градуса, а в града ( София ) на не повече от 94, като все си мисля, че трябва да е обратното!
Та конкретните въпроси:
1. - климатичната перка вкючвали се при по висока температура на мотора?
2. - нормално ли е стрелката на температурата да стои изправена чак до 113 градуса? ( ако да значи ли това че колата няма грижи да си върви перманентно около 100-те градуса )
3. - ако перката трябва да тръгва от температура, то препоръчайте къде да ми я погледнат.
Благодаря предварително
Поздрави
Денис
- cls6666
- ентусиаст
-
- Мнения: 1327
- Регистриран на: 14.03.2009
- Местоположение: Бургас[Сливен]
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525 tds '97
- Мечтае да кара: CL65 AMG
- Детайли за колата: дизел
Re: Въпрос за перката на климатика.
колега кажи поне модела и годината,ако е с първите перки най вероятно перката не работи(я заради релета ,бушони или просто са разлепени магнитите или нещо друго)опитай да пробваш директно дали тръгва ,иначе едната цел е да се включва като помощ на виското при превишена температура,стрелката на температурата трябва да е на12 часа
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Въпрос за перката на климатика.
denis_dimirev написа:Здравейте колеги,
както прочетох в доста теми относно въпросната перка, тя трябва да помага на виското, когато колата загрее повечко. ОК обаче не тръгва. Като пусна климатика тя тръгва през една две минути за малко ( струвами се на най-високата степен ) и после спира. Когато климатика е изключен не тръгва изобщо. Мисля че дори и първите две степени да са заминали то поне на най-високата трябва да пали при температура на мотора около 97, 98 градуса. От известно време карам постоянно със температура на борда за да си я следя след смяната на радиатора и забелязвам, че на магистрала колата върви на около 96, 97 градуса, а в града ( София ) на не повече от 94, като все си мисля, че трябва да е обратното!
Та конкретните въпроси:
1. - климатичната перка вкючвали се при по висока температура на мотора?
2. - нормално ли е стрелката на температурата да стои изправена чак до 113 градуса? ( ако да значи ли това че колата няма грижи да си върви перманентно около 100-те градуса )
3. - ако перката трябва да тръгва от температура, то препоръчайте къде да ми я погледнат.
Благодаря предварително
Поздрави
Денис
Колега перката помага на виското, а виското работи по принцип когато колата движи градско. Когато е на магистралата се охлажда от въздушната струя. Ама при положение че градско ти държи 94 градуса перката не вярвам да се включи, трябва да е позагряла повечко май



- vanci88
- ентусиаст
-
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 6.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 98 325 tds M пакет touring
- Мечтае да кара: M6
- Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...
Re: Въпрос за перката на климатика.
Втората степен трябва да се включи на 106 градуса/поне при тдс е така/.
Средата държи стрелката до 108 градуса.
Щом пуснеш климатика перката трябва да върти постоянно освен ако не е студено/10-15 градуса и по-малко/. Тогава на 2-3тата минута компресорът изключва и перката също.
Средата държи стрелката до 108 градуса.
Щом пуснеш климатика перката трябва да върти постоянно освен ако не е студено/10-15 градуса и по-малко/. Тогава на 2-3тата минута компресорът изключва и перката също.
Re: Въпрос за перката на климатика.
denis_dimirev написа:Здравейте колеги,
както прочетох в доста теми относно въпросната перка, тя трябва да помага на виското, когато колата загрее повечко. ОК обаче не тръгва. Като пусна климатика тя тръгва през една две минути за малко ( струвами се на най-високата степен ) и после спира. Когато климатика е изключен не тръгва изобщо. Мисля че дори и първите две степени да са заминали то поне на най-високата трябва да пали при температура на мотора около 97, 98 градуса. От известно време карам постоянно със температура на борда за да си я следя след смяната на радиатора и забелязвам, че на магистрала колата върви на около 96, 97 градуса, а в града ( София ) на не повече от 94, като все си мисля, че трябва да е обратното!
Та конкретните въпроси:
1. - климатичната перка вкючвали се при по висока температура на мотора?
2. - нормално ли е стрелката на температурата да стои изправена чак до 113 градуса? ( ако да значи ли това че колата няма грижи да си върви перманентно около 100-те градуса )
3. - ако перката трябва да тръгва от температура, то препоръчайте къде да ми я погледнат.
Благодаря предварително
Поздрави
Денис
Колега, не си сам

- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Въпрос за перката на климатика.
Колеги, язък ви за хилядите мнения, щом не ползвате търсачката....Не виждам проблем в това, че перката издава шум Не е Ролс Ройс все пак. Многолопатков вентилатор издава много шум, когато прави голям дебит....
- D.Pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 721
- Регистриран на: 19.07.2005
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е38
- Мечтае да кара: Е38
Re: Въпрос за перката на климатика.
Колеги просто първата степен не ВИ работи!!!!
"Не става само с ядене , трябва и акъл!!!"
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Въпрос за перката на климатика.
купуваш си комплект резистори сменяш ги и си ти ... какво толкова има за мислене
Барай шишарката Минкеее ....
Re: Въпрос за перката на климатика.
Вижте сега колеги, не всеки е толкова в час. Сега, мога ли да знам кви резистори да купя и как да ги сменя 
titikaka, аз имам същото предположение, но ти имал ли си такъв проблем, ако да, кажи кой или къде го оправиха.
sadex5, голем си бате...

titikaka, аз имам същото предположение, но ти имал ли си такъв проблем, ако да, кажи кой или къде го оправиха.
sadex5, голем си бате...
- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Въпрос за перката на климатика.
Прав си, по години със сигурност хех. Колега просто виж в търсачката и има отговор на тези въпроси, даже и мои мнения по проблема..Никой не е тръгнал да се кара, просто разбираш, че там има да кажем 2000 коментара, а тук ще ти пишат най-много 8...Става въпрос за резисторите отпред на вентилатора, ако не си от другия модел с електронното управление....Другия вариант е липсата на фреона....
Re: Въпрос за перката на климатика.
Не бе, нема ядове тука.
Само малко се дразня, като видя "ползвай търсачката"... ами ползвам я ама като не знам кво да търся? Вместо това едно обяснение, дори и по-подробно ще свърши работа. Пък ако има друго подобно обяснение нека да се дублират, ще е по-лесно за тия дето ще ползват търсачката в бъдеще...
Само малко се дразня, като видя "ползвай търсачката"... ами ползвам я ама като не знам кво да търся? Вместо това едно обяснение, дори и по-подробно ще свърши работа. Пък ако има друго подобно обяснение нека да се дублират, ще е по-лесно за тия дето ще ползват търсачката в бъдеще...
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Въпрос за перката на климатика.
резисторите са оригинални на бмв и са в комплект с кабелите около 100 кинта струват от където ви е удобно си ги поръчайте http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=55 номер 7
Барай шишарката Минкеее ....
- D.Pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 721
- Регистриран на: 19.07.2005
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е38
- Мечтае да кара: Е38
Re: Въпрос за перката на климатика.
ja написа:Вижте сега колеги, не всеки е толкова в час. Сега, мога ли да знам кви резистори да купя и как да ги сменя
titikaka, аз имам същото предположение, но ти имал ли си такъв проблем, ако да, кажи кой или къде го оправиха.
sadex5, голем си бате...
Да имал съм , купих си резисторите , мисля че бяха 97лв и сам си ги смених!!!
Не съм много сигурен, но единя резистор е 2 ома , а другият 0,5 ома!!!
"Не става само с ядене , трябва и акъл!!!"
- barret
- Потребител
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 28.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525d 2002г.; Pajero V6 3000
Re: Въпрос за перката на климатика.
Използвам темата, да се включа и аз с един въпрос! Мойта перка е с ел. командване, обаче работи постоянно и то на висока степен. Независимо пуснат ли е климатроника или колата е още студена "върти та се къса"! Използвах търсачката, но не открих решение!
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3688
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: Въпрос за перката на климатика.
barret написа:Използвам темата, да се включа и аз с един въпрос! Мойта перка е с ел. командване, обаче работи постоянно и то на висока степен. Независимо пуснат ли е климатроника или колата е още студена "върти та се къса"! Използвах търсачката, но не открих решение!
Решението е едно : смяна на перката

29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани