Молба за консултация по 2 проблема
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- bronic
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: 10.06.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 330i e46 03'
- Мечтае да кара: 740d f01
Молба за консултация по 2 проблема
Здравейте. След известна доза търсене мисля, че попаднах на читава бройка с много малки забележки и се сдобих с е39 520i от '97г.
Сега в момента запецнах на следното нещо. Явно имам проблем с LCM модула, свети постоянно фара на дългите от пасажерската страна. След известно чете във форума открих човек, който може да го ремонтира за 70 лева или варианта, който предпочетох за около 10. Намерих транзистор BTS426L1 и следвах инструкциите от друга тема, но запецнах до свалянето на LCM Модула. Моят е LCM-II, но има нещо като акулска перка и не мога да го изкарам от купето, има ли някаква специална цака, какво трябва да сваля освен една пластмаса, която е точно пред него?
Друго, което не знам дали трябва да е така - след като колата е изключена и всичко се е укротило в купето има някакво жужене. Не мога да разбера откъде е. Не е от колоните, няма нищо светещо, какво може да е?
Интересно, на студен двигател като я запалих сутринта в 9 почти нямаше смукач, направо тръгна на около 800 оборота и имаше трептения около 2-3 мин докато позагрее, нормално ли е и това?
Благодаря.
Сега в момента запецнах на следното нещо. Явно имам проблем с LCM модула, свети постоянно фара на дългите от пасажерската страна. След известно чете във форума открих човек, който може да го ремонтира за 70 лева или варианта, който предпочетох за около 10. Намерих транзистор BTS426L1 и следвах инструкциите от друга тема, но запецнах до свалянето на LCM Модула. Моят е LCM-II, но има нещо като акулска перка и не мога да го изкарам от купето, има ли някаква специална цака, какво трябва да сваля освен една пластмаса, която е точно пред него?
Друго, което не знам дали трябва да е така - след като колата е изключена и всичко се е укротило в купето има някакво жужене. Не мога да разбера откъде е. Не е от колоните, няма нищо светещо, какво може да е?
Интересно, на студен двигател като я запалих сутринта в 9 почти нямаше смукач, направо тръгна на около 800 оборота и имаше трептения около 2-3 мин докато позагрее, нормално ли е и това?
Благодаря.
- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
Re: Молба за консултация по 2 проблема
Е те станаха 3 проблема
Значи това, което е като перка е радиаторчето, то влиза в един отвор към калника. Запретни мокета доколкото е възможно и го порбвай в различни посоки. За по-лесно откачи буксите и махни кората под жабката, дърпа се към седалката. Може да махнеш и лайсната на прага, забита е с три пластмасови щифта в прага, два в краищата и един в средата. Почни от единия край, напипай горе долу къде е щифта и дърпай зверски право нагоре. Гледай да не си удариш глевата в рамката на вратата.
Вторият ти проблем вероятно е малкото вентилаторче на климатроника, което е вследствие на "таралежа" -> търсачката.
Тресенето не е нормално. Нормално е да се форсира до 1200-1500 оборота и тогава да утихнат. Направи една диагностика като за начало и се консултирай пак.

Значи това, което е като перка е радиаторчето, то влиза в един отвор към калника. Запретни мокета доколкото е възможно и го порбвай в различни посоки. За по-лесно откачи буксите и махни кората под жабката, дърпа се към седалката. Може да махнеш и лайсната на прага, забита е с три пластмасови щифта в прага, два в краищата и един в средата. Почни от единия край, напипай горе долу къде е щифта и дърпай зверски право нагоре. Гледай да не си удариш глевата в рамката на вратата.
Вторият ти проблем вероятно е малкото вентилаторче на климатроника, което е вследствие на "таралежа" -> търсачката.
Тресенето не е нормално. Нормално е да се форсира до 1200-1500 оборота и тогава да утихнат. Направи една диагностика като за начало и се консултирай пак.
- bronic
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: 10.06.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 330i e46 03'
- Мечтае да кара: 740d f01
Re: Молба за консултация по 2 проблема
bmw_n00b написа:Е те станаха 3 проблема![]()
Значи това, което е като перка е радиаторчето, то влиза в един отвор към калника. Запретни мокета доколкото е възможно и го порбвай в различни посоки. За по-лесно откачи буксите и махни кората под жабката, дърпа се към седалката. Може да махнеш и лайсната на прага, забита е с три пластмасови щифта в прага, два в краищата и един в средата. Почни от единия край, напипай горе долу къде е щифта и дърпай зверски право нагоре. Гледай да не си удариш глевата в рамката на вратата.
Вторият ти проблем вероятно е малкото вентилаторче на климатроника, което е вследствие на "таралежа" -> търсачката.
Тресенето не е нормално. Нормално е да се форсира до 1200-1500 оборота и тогава да утихнат. Направи една диагностика като за начало и се консултирай пак.
Здравей, благодаря за бързият отговор. Понеже не знаех как да го дефинирам най-точно, а и беше късно вчера, това за таралежа го прочетох, но доколкото разбирам явно ще си жужи докато не почне да духа странно, тогава чак ще го ремонтирам. Сега ще мъча LCM модула.
Почвам да разбирам какво ще има да правя, единственното, което ме безпокои е мотора.
Значи форсира се до 1200 оборота като го запаля (по датчик на таблото показва 15°), но буквално за 10 секунди падат на нормалните около 750-800. Друг е въпроса, че тресенето е за около 30-40 секунди и след тях вече може да духа топло от духалките. Може би му се плаша повече от необходимото, но това ми е първата такава кола. Иначе като гледам ще мина през повечето "детски болести" на този модел. Иначе не мога да избера марка на свещите - спрял съм се на 4 полюсни NGK и на марка за филтъра за картерни газове - до колкото разбирам и той играе ключова роля в поддръжката на този мотор.
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Молба за консултация по 2 проблема
bmw_n00b написа:Е те станаха 3 проблема![]()
............................
Вторият ти проблем вероятно е малкото вентилаторче на климатроника, което е вследствие на "таралежа" -> търсачката.
............................
Малкия вентилатор във управлението на климатроника няма нищо общо със таралежа, той си жужи винаги когато I-Bus е активен, тоест от момента на отключване на колата до 15:59 мин след заключване на колата. Не му обръщай внимание, ако пък те дразни чак толкова много извади управлението на климатроника и почисти перчицата на моторчето, тя се вижда без да разглабяш самото управление, можеш също и да и капнеш една две капки масло за шевни машини.
- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
Re: Молба за консултация по 2 проблема


- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
- bronic
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: 10.06.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 330i e46 03'
- Мечтае да кара: 740d f01
Re: Молба за консултация по 2 проблема
Благодаря колеги, друго си е като има някой да разбира.
Днес смених транзистора на LCM модула. Някой ако има нужда - мога да го открехна откъде да си ги намери тези чудесии. Всичко светна перфектно, даже спряха да жужат габаритите
Успокоих се за климатроника. Иначе БМВ'то е невероятно, ще го снимам като го регистрирам да се похваля. Уцелих някаква много готина бройка - цвета тъмно зелен металик с хамелеон на тъмно синьо, салона зелен, километража зелен, тапицерията зелена. Закачихме го на диагностика и там ми обясниха за някакви компенсации на цилиндрите, излезна, че 2 цилиндъра имат компенсация по 0.7 при допустимото 6'те да имат до 2.0. Диагностика остана приятно изненадан, вика като нов бил мотора.
БМВ на вече близо 14 години и имам чувството, че е правено за самолет
Днес смених транзистора на LCM модула. Някой ако има нужда - мога да го открехна откъде да си ги намери тези чудесии. Всичко светна перфектно, даже спряха да жужат габаритите

Успокоих се за климатроника. Иначе БМВ'то е невероятно, ще го снимам като го регистрирам да се похваля. Уцелих някаква много готина бройка - цвета тъмно зелен металик с хамелеон на тъмно синьо, салона зелен, километража зелен, тапицерията зелена. Закачихме го на диагностика и там ми обясниха за някакви компенсации на цилиндрите, излезна, че 2 цилиндъра имат компенсация по 0.7 при допустимото 6'те да имат до 2.0. Диагностика остана приятно изненадан, вика като нов бил мотора.
БМВ на вече близо 14 години и имам чувството, че е правено за самолет

Re: Молба за консултация по 2 проблема
bmw_n00b написа:Тресенето не е нормално. Нормално е да се форсира до 1200-1500 оборота и тогава да утихнат
e чак 1500




Re: Молба за консултация по 2 проблема
bronic написа:Уцелих някаква много готина бройка - цвета тъмно зелен металик с хамелеон на тъмно синьо
bronic написа:БМВ на вече близо 14 години и имам чувството, че е правено за самолет
Колега щом тепърва ще я регистрираш, значи е нов внос. В тоя ред на мисли, просто от чисто любопитство искам да попитам, в какво състояние е предния капак на бавареца? В смисъл дали има белези от камъчета по боята или е без драскотина, дет се вика като нов?
- shumisho
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 227
- Регистриран на: 27.04.2007
- Мечтае да кара: на Marina Bay Street Circuit
Re: Молба за консултация по 2 проблема
Massacre написа:bronic написа:Уцелих някаква много готина бройка - цвета тъмно зелен металик с хамелеон на тъмно синьоbronic написа:БМВ на вече близо 14 години и имам чувството, че е правено за самолет
Колега щом тепърва ще я регистрираш, значи е нов внос. В тоя ред на мисли, просто от чисто любопитство искам да попитам, в какво състояние е предния капак на бавареца? В смисъл дали има белези от камъчета по боята или е без драскотина, дет се вика като нов?
Колега..не така де

Не го почвай...харесва си я колегата и ти сега искаш да го дразниш ли
Дано има белези от камъчета все пак де...наистина може и да е супер
А на колегата....ЧЕСТИТО и продължавай с този ентусиазъм дори и в трудните моменти, а те да са МНООООГО малко

- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
Re: Молба за консултация по 2 проблема
Колега, bronic, поздравявам те за моралната победа и се радвам с теб за новата ти придобивка
На мотора не му бери грижата, просто го поддържай по същия начин както искаш да изпитваш удоволствие от него. Съветът ми е след известно време вместо да сложиш газов инжекцион да вложиш парите в един по-мощен мотор. Щом колата ти харесва като база си струва да надградиш, а и удоволствието градира
Успех!


- bronic
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: 10.06.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 330i e46 03'
- Мечтае да кара: 740d f01
Re: Молба за консултация по 2 проблема
Massacre написа:bronic написа:Уцелих някаква много готина бройка - цвета тъмно зелен металик с хамелеон на тъмно синьоbronic написа:БМВ на вече близо 14 години и имам чувството, че е правено за самолет
Колега щом тепърва ще я регистрираш, значи е нов внос. В тоя ред на мисли, просто от чисто любопитство искам да попитам, в какво състояние е предния капак на бавареца? В смисъл дали има белези от камъчета по боята или е без драскотина, дет се вика като нов?
ами, да, факт
вече гледах около 20'на е39 и няколко е46. Предният капак уви наистина е пребоядисван, но само той. Става все по-забавно, колата е внос от италия от преди 7 месеца.
Но кефа ценя няма, както често се споменава в този форум. Уж я диагностицирахме колата в що годе приличен сервиз. Излезе само буренца (шарнирни втулки или нещо такова), за които също ще разпитвам коя марка се препоръчва и теч на хидравлична течност от сервото (доколкото разбирам също общ проблем). Цената е доста добра, дадоха ми я за 4500 като според техника от сервиза мотора е с характеристиките на такъв от кола на 30 000


Re: Молба за консултация по 2 проблема
shumisho написа:Колега..не така де
Не го почвай...
Не ме разбирайте погрешно колеги, наистина въпроса ми беше просто от любопитство



13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани