520i върви като с нафта!?!
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
- Vik
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: 14.12.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: карам бавно 'щот ме кефи
- Детайли за колата: 520i touring 04/1999
M52b20TU - 20 6S 3/4
520i върви като с нафта!?!
Здравейте колеги.
Имам нужда от помощ, мнение или съвет от някой/и, който разбира(т) и от диагностика и от мотори.
Първо малко предистория...
Колата е Е39 520i двоен ванос, мотор M52B20TU от април 1999г.
До сега два или три пъти ми е създавала проблем от рода на:
- при стартиране, след check-а не изгасват индикаторите на таблото на ASC и EML. Съответно се почва едно надлъгване със връщане на ключа и нов опит и така докато не изгаснат индикаторите и после си работи и върви нормално.
- случи се в движение, при изкачване на баир. Светнаха ASC и EML и както се досещате, волана стана твърд като на ЛАДА 2104 и ако не настъпиш газта мотора гасне, ако подаваш лекичко газ може да работи до към 3000 оборота, предобриш ли газта обаче отново оборотите падат и отива към гаснене.
От около два месеца насам не е дала повторно (д)ефекта нито веднъж.
Какво стана обаче миналата седмица...
В резервоара имаше 12-15 литра бензин обикновен 95. Понеже ми предстоеше малко пътуване отивам да зареждам на ЕКО и решавам да сипя 95plus - разни там подобрители, разредители и незнам си к'ви още цифки. Ако наистина е по-добър, то разликата в цената ще се компенсира от разхода. Паля, тръгвам и с празна кола изкачвам Черния кос на 4-та!
WTF!!!
Междувременно забелязвам че оставащите километри по БК започват неестествено и стремглаво да намаляват... Баси... Вървенето на колата става все по-мудно и по-мудно. Отговора на колата дори и при газ до ламарината е като при 20 км/ч на 5-а. Едва едва докретах до Лукойл-а след Даскалово на Е79 и сипах 10 литра 98 - то стана наливна парфюмерия: 13 литра 95 + 30 литра 95plus + 10 литра 98.
Резултатът беше разход като ///М и динамика като 2104. 130 км със към 20 литра гориво.
Колата със зор вдига към 120 на равно, и като гледам разхода на всеки 30 минути ще трябва да се спира по бензиностанции.
Масло и филтри са сменени прди около 3000 км.
Проблемът с горивото просто показа че нещо не е наред...
По-долу давам логовете с грешки, за които ми се ще да получа мнение от кой компонент да започна да търся проблема.
Малко ми е невъзможно да започна да сменям елементи на общо основание и за това търся мнение и съвет от компетентни колеги.
Ето какво видях с INPA-та:
Identification: http://picbg.net/u/53052/39067/458102.pdf
Engine Errors: http://picbg.net/u/53052/39067/458103.pdf
Engine Errors Shadow:http://picbg.net/u/53052/39067/458104.pdf
ABS/ASC Errors:http://picbg.net/u/53052/39067/458105.pdf
ZKE3-GM1 Errors:http://picbg.net/u/53052/39067/458106.pdf
Analog Values-1:
Analog Values-2: 
Lambda Probe-1:
Lambda Probe-2: 
LU Rough:
Patrol Adaptation: 
На 6-ти цилиндър, нещо май не е като хората...
PWG-MDK-1:
PWG_MDK-2: 
Vanos-1:
Vanos-2: 
Не очаквам някой да каже "ето тая и тая джаджа сменяш и си готов", но поне някаква насока на базата на грешките и live data-та.
Благодаря на всички.
Имам нужда от помощ, мнение или съвет от някой/и, който разбира(т) и от диагностика и от мотори.
Първо малко предистория...
Колата е Е39 520i двоен ванос, мотор M52B20TU от април 1999г.
До сега два или три пъти ми е създавала проблем от рода на:
- при стартиране, след check-а не изгасват индикаторите на таблото на ASC и EML. Съответно се почва едно надлъгване със връщане на ключа и нов опит и така докато не изгаснат индикаторите и после си работи и върви нормално.
- случи се в движение, при изкачване на баир. Светнаха ASC и EML и както се досещате, волана стана твърд като на ЛАДА 2104 и ако не настъпиш газта мотора гасне, ако подаваш лекичко газ може да работи до към 3000 оборота, предобриш ли газта обаче отново оборотите падат и отива към гаснене.
От около два месеца насам не е дала повторно (д)ефекта нито веднъж.
Какво стана обаче миналата седмица...
В резервоара имаше 12-15 литра бензин обикновен 95. Понеже ми предстоеше малко пътуване отивам да зареждам на ЕКО и решавам да сипя 95plus - разни там подобрители, разредители и незнам си к'ви още цифки. Ако наистина е по-добър, то разликата в цената ще се компенсира от разхода. Паля, тръгвам и с празна кола изкачвам Черния кос на 4-та!

Междувременно забелязвам че оставащите километри по БК започват неестествено и стремглаво да намаляват... Баси... Вървенето на колата става все по-мудно и по-мудно. Отговора на колата дори и при газ до ламарината е като при 20 км/ч на 5-а. Едва едва докретах до Лукойл-а след Даскалово на Е79 и сипах 10 литра 98 - то стана наливна парфюмерия: 13 литра 95 + 30 литра 95plus + 10 литра 98.
Резултатът беше разход като ///М и динамика като 2104. 130 км със към 20 литра гориво.
Колата със зор вдига към 120 на равно, и като гледам разхода на всеки 30 минути ще трябва да се спира по бензиностанции.
Масло и филтри са сменени прди около 3000 км.
Проблемът с горивото просто показа че нещо не е наред...
По-долу давам логовете с грешки, за които ми се ще да получа мнение от кой компонент да започна да търся проблема.
Малко ми е невъзможно да започна да сменям елементи на общо основание и за това търся мнение и съвет от компетентни колеги.
Ето какво видях с INPA-та:
Identification: http://picbg.net/u/53052/39067/458102.pdf
Engine Errors: http://picbg.net/u/53052/39067/458103.pdf
Engine Errors Shadow:http://picbg.net/u/53052/39067/458104.pdf
ABS/ASC Errors:http://picbg.net/u/53052/39067/458105.pdf
ZKE3-GM1 Errors:http://picbg.net/u/53052/39067/458106.pdf
Analog Values-1:


Lambda Probe-1:


LU Rough:


На 6-ти цилиндър, нещо май не е като хората...
PWG-MDK-1:


Vanos-1:


Не очаквам някой да каже "ето тая и тая джаджа сменяш и си готов", но поне някаква насока на базата на грешките и live data-та.
Благодаря на всички.
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: 520i върви като с нафта!?!
6 цилиндър не ти работи както трябва провери свещ, бубина, инжектор... и си изтрий грешките и виж кои ще останат, че имаш спорадични...
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- sonic
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 337
- Регистриран на: 3.01.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: му се с повече от 525 hp
- Мечтае да кара: ама честно: ONE1
- Детайли за колата: важи
- Vik
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: 14.12.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: карам бавно 'щот ме кефи
- Детайли за колата: 520i touring 04/1999
M52b20TU - 20 6S 3/4
Re: 520i върви като с нафта!?!
Пак съм аз...
Съжалявам ако досаждам, но търся мнение.
1. Ако 6-ти цилиндър се е вбъгясал чак толкова и не работи както трябва, няма ли да са по-различни данните от 'knock' сензорите и да има грешки от сензора на коляновия вал? Дали пък не е спорадичен проблем че го дава със стойност '!8,095' а другите са '0.000'
Реално погледнато, колата работи супер равномерно и тихо. Няма нито притреперване, нито да мени обороти, абе мърка. Работи толкова тихо, че ако има и друга кола запалена до нея, не се чува че работи.
2. Дайте жокер как да интерпретирам 'rough' таблицата с цилиндрите. Какво се движи в границите от -1 до 1?
3. Стойностите в 'lambda probe bank 1/2' - първата таблица коректни ли са, или са към умиране?
4. В таблиците PWG/MDK разликите в PWG-1 и PWG-2 не трябва ли да са минимални
5. Нямам идея как да разтълкувам грешки с номера 140, 18, 118 и 169 от лога с грешките - какво ги причинява.
Тия дни ще й се прави диагностика, но искам да мога да съпоставя повече мнения.
Благодаря на всички.
Съжалявам ако досаждам, но търся мнение.
1. Ако 6-ти цилиндър се е вбъгясал чак толкова и не работи както трябва, няма ли да са по-различни данните от 'knock' сензорите и да има грешки от сензора на коляновия вал? Дали пък не е спорадичен проблем че го дава със стойност '!8,095' а другите са '0.000'
Реално погледнато, колата работи супер равномерно и тихо. Няма нито притреперване, нито да мени обороти, абе мърка. Работи толкова тихо, че ако има и друга кола запалена до нея, не се чува че работи.
2. Дайте жокер как да интерпретирам 'rough' таблицата с цилиндрите. Какво се движи в границите от -1 до 1?
3. Стойностите в 'lambda probe bank 1/2' - първата таблица коректни ли са, или са към умиране?
4. В таблиците PWG/MDK разликите в PWG-1 и PWG-2 не трябва ли да са минимални
5. Нямам идея как да разтълкувам грешки с номера 140, 18, 118 и 169 от лога с грешките - какво ги причинява.
Тия дни ще й се прави диагностика, но искам да мога да съпоставя повече мнения.
Благодаря на всички.
- sonic
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 337
- Регистриран на: 3.01.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: му се с повече от 525 hp
- Мечтае да кара: ама честно: ONE1
- Детайли за колата: важи
Re: 520i върви като с нафта!?!
Основния проблем ти е от 118 и 169 грешки. Виж жилото за газта и дросела- там е проблема.
- venceslav_04
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 13.03.2011
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i
- Мечтае да кара: BMW F01
Re: 520i върви като с нафта!?!
И в крайна сметка, какъв беше проблема.
6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани