Проблем - изчезва мощноста - РЕШЕН
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
38 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- AGD
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: 20.04.2007
- Местоположение: София/Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F15 xDrive30d N57T
- Мечтае да кара: 911 Turbo
Проблем - изчезва мощноста - РЕШЕН
След три безпроблемни години, колата реши да ме предаде ненадейно.
Как се развиха събитията (дълго ще се получи, но ми се иска да дам възможно повече информация) :
Става дума за мотор М54.
Преди около месец дойде време да сменям маслото (около 13000км от предишната смяна, светещи все още 3 зелени чертички, карам с Mobil 1 0W40 пълна синтетика), приблизително около 50000км бяха минали от смяната на горивния филтър, така че реших да сменя и него. Колата си вървеше перфектно и нямаше никакви симптоми за проблеми. Оставям колата в сервиза и на другия ден си я взимам със сменени - масло и маслен филтър, горивен филтър, въздушен филтър, филтри на климатика, спирачна течност и предни наклдаки.
Тръгвам от сервиза и след около 1км ми светва check engine (оранжев двигател). Връщам се веднага, закачат я на компютъра - няма грешки и check engine вече не свети. Взимам си я и всичко е ОК.
Няколко дена по-късно пътувам за Бургас, два дена по-късно се връщам и колата се държи през цялото време както винаги преди това - никакви проблеми с ускорение и поддържане на скорост. Само че малко преди да се добера до паркинга, вече в София, check engine светна отново. И пак нищо, което да подсказва проблем. Следващите 2-3 дни на няколко пъти се замисли при запалване (иначе пали моментално) и преди десетина дни на обяд буквално умря - не можеше да поеме от ниски обороти и на включен климатик гаснеше. Спрях климатика, но колата едва набираше от 1000 до над 2000 оборота на 1-ва и 2-ра. При 60км/час на четвърта и натискане на газта просто не реагираше. Вечерта когато си тръгвах от работа се държеше по същия начин. На следващата сутрин си запали и си вървеше нормално, но check engine вече не угасваше. И това се повтори на следващия ден - сутрин си върви, вечер когато си тръгвам от работа, след като е стояла 9-10 часа (т.е. достатъчно време, за да е изстинала като през нощта) - едва крета.
Огледах за някакви видими проблеми под капака и открих спукан гофриран маркуч - с диаметър около 25мм - излиза от долното коляно на въздухопровода (те са всъщност две части) от дебитомера към дроселовата клапа. Мисля че е за регулатора на празния ход. Увих го с подръчни средства и на другия ден check engine-а изгасна.
Отидох да си поръчам двата въздухопровода и те се забавиха 1 седмица, през която колата сякаш спря да прави проблеми - реших че категорично съм открил проблема.
Вчера оставих отново колата в сервиза, за да монтират новите части и днес сутринта си я взех. От сервиза до работа (10+ километра) никакви проблеми - ускоряваше и докато беше студена и след като загря, със и без климатик. Качвам се преди няколко часа след работа и отново е мъртвец.
Ще съм благодарен ако кажете какво не е наред според вас и защо. Аз съм се насочил към следните възли/детайли, като по никакъв начин не мога да си обясня нежеланието на колата да работи нормално след обяд/привечер, освен ако не се влияе от фазите на луната
1) ванос - прочетох темата, в която се обсъжда смяната на о-ринговете, но моите симптоми са различни - колата е спъната при всякакви предавки и обороти и доколкото може да се разчита на клипчетата в интернет, нямам такива шумове
2) катализатор - колата е на 150к км, така че е нормално да е заподозрян, но на диагностиката не излизат грешки. Преди месец и нещо също така минах и преглед без никакъв проблем, но там не е ясно доколко може да се разчита на газоанализатора.
3) дебитомер - ако не измерва правилно количеството въздух и държи сместа обеднена - тук е единствена връзка, която намирам с времето от деня - сутрин околният въздух е около 10, а вечер 20+ градуса
4) датчик на разпределителния вал - в темата за о-ринговете, някой спомена, че може да доведе до липса на мощност. Излиза явно и на диагностика и от сервиза ми се обадиха с желание да го сменят, когато оставих колата заради въздуховодите. Аз отказах поради две причини - едната е че знам, че имам стара грешка, която не е изтрита - преди 2-3 години няколко пъти ми се случи колата да угасне при натискане на съединителя и след това вече не се е случвало. Другата е че исках да съм сигурен, че проблемът ми е бил в скъсания въздуховод - ако започна да сменям много неща наведнъж, няма да има начин да разбера какво не е било наред, дори проблемът да изчезне.
5) друг скъсан маркуч или уплътнение - проблемът с маркуча го открих като отворих капака и натисках педала на газта рязко, но със съвсем малък ход, за да не заглуши двигателя евентуални шумове. И така го чух, че свири и успях да го открия. Но според мен има и друго място, от което взима или изпуска въздух, защото и преди съм форсирал мотора на вдигнат капак и нямам спомен да съм чувал нещо повече от развъртането му. Сега имам чувството, че свисти от капачката за маслото. Как е при вас ?
6) горивен филтър - не знам какво може да не му е наред, но пък е едно от нещата, които смених и би могъл да е причина за недостиг на гориво, въпреки че колата не се опитва да гасне, а просто не върви
7) бобини и свещи - нямам идея кога са сменяни, аз откакто имам колата не са пипани. Но от тях бих очаквал по-скоро неравномерен ход и вибрации, а такива симптоми нямам.
Тези дни ще отида да си уговоря час за смяна на датчика на разпределителния вал, само че изобщо не ми се иска да сменям всичко по горния списък докато (евентуално) открия проблема.
Ивинявам се за дългото писание и предварително благодаря на тези, които ще го прочетат и ще вземат отношение.
Промяна 16.08.2010
Проблемът е решен - оказа се датчик (всмукателен) на разпределителния вал. Някъде на 3-та страница има по-пълно обяснение.
Как се развиха събитията (дълго ще се получи, но ми се иска да дам възможно повече информация) :
Става дума за мотор М54.
Преди около месец дойде време да сменям маслото (около 13000км от предишната смяна, светещи все още 3 зелени чертички, карам с Mobil 1 0W40 пълна синтетика), приблизително около 50000км бяха минали от смяната на горивния филтър, така че реших да сменя и него. Колата си вървеше перфектно и нямаше никакви симптоми за проблеми. Оставям колата в сервиза и на другия ден си я взимам със сменени - масло и маслен филтър, горивен филтър, въздушен филтър, филтри на климатика, спирачна течност и предни наклдаки.
Тръгвам от сервиза и след около 1км ми светва check engine (оранжев двигател). Връщам се веднага, закачат я на компютъра - няма грешки и check engine вече не свети. Взимам си я и всичко е ОК.
Няколко дена по-късно пътувам за Бургас, два дена по-късно се връщам и колата се държи през цялото време както винаги преди това - никакви проблеми с ускорение и поддържане на скорост. Само че малко преди да се добера до паркинга, вече в София, check engine светна отново. И пак нищо, което да подсказва проблем. Следващите 2-3 дни на няколко пъти се замисли при запалване (иначе пали моментално) и преди десетина дни на обяд буквално умря - не можеше да поеме от ниски обороти и на включен климатик гаснеше. Спрях климатика, но колата едва набираше от 1000 до над 2000 оборота на 1-ва и 2-ра. При 60км/час на четвърта и натискане на газта просто не реагираше. Вечерта когато си тръгвах от работа се държеше по същия начин. На следващата сутрин си запали и си вървеше нормално, но check engine вече не угасваше. И това се повтори на следващия ден - сутрин си върви, вечер когато си тръгвам от работа, след като е стояла 9-10 часа (т.е. достатъчно време, за да е изстинала като през нощта) - едва крета.
Огледах за някакви видими проблеми под капака и открих спукан гофриран маркуч - с диаметър около 25мм - излиза от долното коляно на въздухопровода (те са всъщност две части) от дебитомера към дроселовата клапа. Мисля че е за регулатора на празния ход. Увих го с подръчни средства и на другия ден check engine-а изгасна.
Отидох да си поръчам двата въздухопровода и те се забавиха 1 седмица, през която колата сякаш спря да прави проблеми - реших че категорично съм открил проблема.
Вчера оставих отново колата в сервиза, за да монтират новите части и днес сутринта си я взех. От сервиза до работа (10+ километра) никакви проблеми - ускоряваше и докато беше студена и след като загря, със и без климатик. Качвам се преди няколко часа след работа и отново е мъртвец.
Ще съм благодарен ако кажете какво не е наред според вас и защо. Аз съм се насочил към следните възли/детайли, като по никакъв начин не мога да си обясня нежеланието на колата да работи нормално след обяд/привечер, освен ако не се влияе от фазите на луната
1) ванос - прочетох темата, в която се обсъжда смяната на о-ринговете, но моите симптоми са различни - колата е спъната при всякакви предавки и обороти и доколкото може да се разчита на клипчетата в интернет, нямам такива шумове
2) катализатор - колата е на 150к км, така че е нормално да е заподозрян, но на диагностиката не излизат грешки. Преди месец и нещо също така минах и преглед без никакъв проблем, но там не е ясно доколко може да се разчита на газоанализатора.
3) дебитомер - ако не измерва правилно количеството въздух и държи сместа обеднена - тук е единствена връзка, която намирам с времето от деня - сутрин околният въздух е около 10, а вечер 20+ градуса
4) датчик на разпределителния вал - в темата за о-ринговете, някой спомена, че може да доведе до липса на мощност. Излиза явно и на диагностика и от сервиза ми се обадиха с желание да го сменят, когато оставих колата заради въздуховодите. Аз отказах поради две причини - едната е че знам, че имам стара грешка, която не е изтрита - преди 2-3 години няколко пъти ми се случи колата да угасне при натискане на съединителя и след това вече не се е случвало. Другата е че исках да съм сигурен, че проблемът ми е бил в скъсания въздуховод - ако започна да сменям много неща наведнъж, няма да има начин да разбера какво не е било наред, дори проблемът да изчезне.
5) друг скъсан маркуч или уплътнение - проблемът с маркуча го открих като отворих капака и натисках педала на газта рязко, но със съвсем малък ход, за да не заглуши двигателя евентуални шумове. И така го чух, че свири и успях да го открия. Но според мен има и друго място, от което взима или изпуска въздух, защото и преди съм форсирал мотора на вдигнат капак и нямам спомен да съм чувал нещо повече от развъртането му. Сега имам чувството, че свисти от капачката за маслото. Как е при вас ?
6) горивен филтър - не знам какво може да не му е наред, но пък е едно от нещата, които смених и би могъл да е причина за недостиг на гориво, въпреки че колата не се опитва да гасне, а просто не върви
7) бобини и свещи - нямам идея кога са сменяни, аз откакто имам колата не са пипани. Но от тях бих очаквал по-скоро неравномерен ход и вибрации, а такива симптоми нямам.
Тези дни ще отида да си уговоря час за смяна на датчика на разпределителния вал, само че изобщо не ми се иска да сменям всичко по горния списък докато (евентуално) открия проблема.
Ивинявам се за дългото писание и предварително благодаря на тези, които ще го прочетат и ще вземат отношение.
Промяна 16.08.2010
Проблемът е решен - оказа се датчик (всмукателен) на разпределителния вал. Някъде на 3-та страница има по-пълно обяснение.
Последна промяна AGD на 16 Авг 2010, 1:07, променена общо 1 път
George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
- ясен николов
- ентусиаст
-
- Мнения: 822
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: само бмв та
- Детайли за колата: много бърза
Re: Проблем - изчезва мощноста (или по-скоро въртящият момент)
няма начин да не запише диагностиката при светещата лампа грешка в,, дме ,дде,,то
- AGD
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: 20.04.2007
- Местоположение: София/Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F15 xDrive30d N57T
- Мечтае да кара: 911 Turbo
Re: Проблем - изчезва мощноста (или по-скоро въртящият момент)
ясен николов написа:няма начин да не запише диагностиката при светещата лампа грешка в,, дме ,дде,,то
За съжаление нямам разпечатка от диагностиката, а когато вчера пак са закачали колата аз не бях там. При следващото ходене ще се постарая да присъствам.
Единствената грешка, за която ми казаха е тази в датчика на разпределителния вал. Другите нарочени от мен за потенциални проблеми трябва ли да вдигнат някаква грешка ?
Преди малко се сетих на какво ми прилича невървенето на колата - ефекта е същия като подаване на газ върху хлъзгава настилка - педала отива до долу, но ASC-то отрязва мощността. Може ли да имам проблем с ABS-а, който да не се засече ?
Колега, виждал съм добри отзиви за твоя сервиз, как стои при теб въпроса с частите ? Аз имам приятел в Ауто Плюс и по принцип бих могъл да си намирам каквото ми трябва, но при него обикновено става бавно. Това е и една от причините да си поддържам колата в Дару - имат редовни доставки и нещата стават бързо, а и досега не съм имал повод да съм недоволен от работата им.
George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: Проблем - изчезва мощноста (или по-скоро въртящият момент)
ако немогат да констатират грешката, просто смени диагностиците 

- AGD
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: 20.04.2007
- Местоположение: София/Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F15 xDrive30d N57T
- Мечтае да кара: 911 Turbo
Re: Проблем - изчезва мощноста (или по-скоро въртящият момент)
NAPSTERS написа:ако немогат да констатират грешката, просто смени диагностиците
Бъди сигурен, че обмислям възможността. Срещал съм коментари и за твоята работа, така че приемам мнението и за предложение, за което благодаря. Но засега не мога да обвиня Дару, че не са констатирали проблема, а само че даже на са го търсили, след като аз си открих проблем с маркучите и им оставих колата да я оправят.
Какви са твоите координати и работно време ? За цена (като начало за диагностика) смятам, че ще се разберем, само се надявам да не ми надцениш възможностите, като знаеш, че съм клиент на Дару

George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: Проблем - изчезва мощноста (или по-скоро въртящият момент)
AGD написа:NAPSTERS написа:ако немогат да констатират грешката, просто смени диагностиците
Бъди сигурен, че обмислям възможността. Срещал съм коментари и за твоята работа, така че приемам мнението и за предложение, за което благодаря. Но засега не мога да обвиня Дару, че не са констатирали проблема, а само че даже на са го търсили, след като аз си открих проблем с маркучите и им оставих колата да я оправят.
Какви са твоите координати и работно време ? За цена (като начало за диагностика) смятам, че ще се разберем, само се надявам да не ми надцениш възможностите, като знаеш, че съм клиент на Дару
имаш Л.С. и не се притесняваи за цени, не всичко е пари, а и за колега винаги ще помогна


- sigman
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 217
- Регистриран на: 11.10.2009
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 96г 520i M52 Б20
Re: Проблем - изчезва мощноста (или по-скоро въртящият момент)
NAPSTERS написа:
имаш Л.С. и не се притесняваи за цени, не всичко е пари, а и за колега винаги ще помогна ;) :
...EВАЛА НА колегата NAPSTERS супер човечен е

Bayerische Motoren Werke
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Проблем - изчезва мощноста (или по-скоро въртящият момент)
както са казали колегите грешка трябва да има записана.... симптомите които обясняваш ми прилича на датчик разпр валове или кол вал
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- AGD
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: 20.04.2007
- Местоположение: София/Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F15 xDrive30d N57T
- Мечтае да кара: 911 Turbo
Re: Проблем - изчезва мощноста (или по-скоро въртящият момент)
LUCIFER'S написа:както са казали колегите грешка трябва да има записана.... симптомите които обясняваш ми прилича на датчик разпр валове или кол вал
Заслужава ли си да ги сменя и двата, дори ако единият не дава грешки ? В смисъл да не вкарвам пак след някой и друг месец колата в сервиз.
George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Проблем - изчезва мощноста (или по-скоро въртящият момент)
много е относително това за което питаш.... няма гаранция, дори и да ги смениш и двата може да ти направят проблем и новите. след диагностика ще се разбере, дали изобщо е причината в един от тях.
аз лично не сменям нещо което си работи, докато не даде признак за обратното
аз лично не сменям нещо което си работи, докато не даде признак за обратното
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- AGD
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: 20.04.2007
- Местоположение: София/Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F15 xDrive30d N57T
- Мечтае да кара: 911 Turbo
Re: Проблем - изчезва мощноста (или по-скоро въртящият момент)
LUCIFER'S написа:много е относително това за което питаш.... няма гаранция, дори и да ги смениш и двата може да ти направят проблем и новите. след диагностика ще се разбере, дали изобщо е причината в един от тях.
аз лично не сменям нещо което си работи, докато не даде признак за обратното
По принцип и аз съм така, но пък вкарването в сервиз ми е проблем, защото не разполагам с друга кола и затова умувам за най-ефективния за мен вариант.
Благодаря за коментарите.
George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
- ясен николов
- ентусиаст
-
- Мнения: 822
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: само бмв та
- Детайли за колата: много бърза
Re: Проблем - изчезва мощноста (или по-скоро въртящият момент)
колега нещата при мен седят по следния начин ;диагностиката я правя пред теб за 10 мин.,констатирам проблема казвам ти цена и време за работа /в твоя случаи в рамките на същия ден си готов/и гаранция на края за всичко свърщено от менAGD написа:ясен николов написа:няма начин да не запише диагностиката при светещата лампа грешка в,, дме ,дде,,то
За съжаление нямам разпечатка от диагностиката, а когато вчера пак са закачали колата аз не бях там. При следващото ходене ще се постарая да присъствам.
Единствената грешка, за която ми казаха е тази в датчика на разпределителния вал. Другите нарочени от мен за потенциални проблеми трябва ли да вдигнат някаква грешка ?
Преди малко се сетих на какво ми прилича невървенето на колата - ефекта е същия като подаване на газ върху хлъзгава настилка - педала отива до долу, но ASC-то отрязва мощността. Може ли да имам проблем с ABS-а, който да не се засече ?
Колега, виждал съм добри отзиви за твоя сервиз, как стои при теб въпроса с частите ? Аз имам приятел в Ауто Плюс и по принцип бих могъл да си намирам каквото ми трябва, но при него обикновено става бавно. Това е и една от причините да си поддържам колата в Дару - имат редовни доставки и нещата стават бързо, а и досега не съм имал повод да съм недоволен от работата им.

- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Проблем - изчезва мощноста (или по-скоро въртящият момент)
Е Яската ако не ти оправи проблема няма накъде, ами към автопазара. Носи я при него и бъди сигурен, че няма да намериш по добра цена и по добра гаранция. Аз съм на принципа по добре на един майстор 200 лв отколкото на 4 ма по 70 

- AGD
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: 20.04.2007
- Местоположение: София/Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F15 xDrive30d N57T
- Мечтае да кара: 911 Turbo
Re: Проблем - изчезва мощноста (или по-скоро въртящият момент)
Днес бях при Ясен Николов и диагностиката показа датчик разпределителен вал, след като в началото на седмицата в Дару тази грешка я бяха изтрили. Датчика вече е сменен, но колата преминава на продължително (2-3-4 седмици) наблюдение преди да обявя проблема за открит и унищожен, защото вчера и днес до смяната, колата не ми направи проблем нито веднъж и си вървеше съвсем нормално.
Благодаря на всички за мненията и специално на Ясен за бързата работа.
Благодаря на всички за мненията и специално на Ясен за бързата работа.
George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: Проблем - изчезва мощноста (или по-скоро въртящият момент)
AGD написа:Днес бях при Ясен Николов и диагностиката показа датчик разпределителен вал, след като в началото на седмицата в Дару тази грешка я бяха изтрили. Датчика вече е сменен, но колата преминава на продължително (2-3-4 седмици) наблюдение преди да обявя проблема за открит и унищожен, защото вчера и днес до смяната, колата не ми направи проблем нито веднъж и си вървеше съвсем нормално.
Благодаря на всички за мненията и специално на Ясен за бързата работа.
стискам палци всичко да е наред, а и съм сигурен че колегата се е погрижил обстойно за колата, за да нямаш проблеми в бъдеще

38 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани