Май турбото замина 525дА
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- balabana2001
- Потребител
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: 12.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525dA
Май турбото замина 525дА
Колеги помощ, доста четох из форума но реших и все пак да пусна тема.
Колата е Е39 525дА 2002г
Както си карам градско с около 40-50 на директна и се появи странен шум от двигателя леко ритмично тропане като че ли на метал веднага спрях на едно ОМВ да го чуя на място наистина идваше от двигателя. Загасих изчаках 1-2 мин след това запалих наново на място леко по леко след 30 секунди тропането изчезна навъртях още 10км с скорост до 30-40 км и реших да я настъпя малко тъй като нямаше загуба на мощност и тропане. До около 90 вървеше както си е обикновенно имаше само малко по различно свистене на турбото и тогава просто мощността изчезна. Тропането го няма на място оборотите с стабилни но малко по-ниски, пали си не тропа не светят странни лампи по таблото.
При смяна на подгревните свещи през Януари преди около 3000км три от пеперудките изобщо ги нямаше и махнахме и другите три разглеждаха колектора с едноскоп ама уж не бяха там и решихме че са свалени преди
Преди 1200 км смяна на масло (БМВ 5В30)и филтри и нямаше никакав проблем от тогава.
Дали е възможно все пак турбината да се е прецакала при тези условия. Питам защото колата е на 250км от София в Кърджали и да решавам какво да правя - опит за ремонт там или репатрак до Пловдив или София. Карането ход едва ли е опция.
Колата е Е39 525дА 2002г
Както си карам градско с около 40-50 на директна и се появи странен шум от двигателя леко ритмично тропане като че ли на метал веднага спрях на едно ОМВ да го чуя на място наистина идваше от двигателя. Загасих изчаках 1-2 мин след това запалих наново на място леко по леко след 30 секунди тропането изчезна навъртях още 10км с скорост до 30-40 км и реших да я настъпя малко тъй като нямаше загуба на мощност и тропане. До около 90 вървеше както си е обикновенно имаше само малко по различно свистене на турбото и тогава просто мощността изчезна. Тропането го няма на място оборотите с стабилни но малко по-ниски, пали си не тропа не светят странни лампи по таблото.
При смяна на подгревните свещи през Януари преди около 3000км три от пеперудките изобщо ги нямаше и махнахме и другите три разглеждаха колектора с едноскоп ама уж не бяха там и решихме че са свалени преди

Преди 1200 км смяна на масло (БМВ 5В30)и филтри и нямаше никакав проблем от тогава.
Дали е възможно все пак турбината да се е прецакала при тези условия. Питам защото колата е на 250км от София в Кърджали и да решавам какво да правя - опит за ремонт там или репатрак до Пловдив или София. Карането ход едва ли е опция.
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Май турбото замина 525дА
в отворите на главата погледнахте ли за пеперудки? като цяло ме съмнява начупена лопатка от горещата или студената турбинка от голям луфт на оста на турбото.... или направо скъсана ос... "жужало" ли е много турбото до този момент, кади ли черно сега, изобщо някакъв звук от него?
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- balabana2001
- Потребител
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: 12.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525dA
Re: Май турбото замина 525дА
За пеперудки в отворите на главата не знам да ли са гледали като ги махаха през Януари. Утре ще питам ако се сещат.
Наистина имаше едно жужене преди почти все едно свириш с уста чуваше се на студен двигател при около 1000-1500 оборота. На място не се чуваше такова нещо, нито при по-високи обороти.
Но точно преди да загуби мощност определено го чух това подобно жужене/свирене при около 4000 оборота при спряно радио и климатроник.
В момента на тихи се чува много лек странен звук от турбото като че ли наистина има някакво триене и мисля че при леко форсиране се увеличава. За черен пушек ще проверя.
Наистина имаше едно жужене преди почти все едно свириш с уста чуваше се на студен двигател при около 1000-1500 оборота. На място не се чуваше такова нещо, нито при по-високи обороти.
Но точно преди да загуби мощност определено го чух това подобно жужене/свирене при около 4000 оборота при спряно радио и климатроник.
В момента на тихи се чува много лек странен звук от турбото като че ли наистина има някакво триене и мисля че при леко форсиране се увеличава. За черен пушек ще проверя.
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Май турбото замина 525дА
на обороти турбо не се чува. на место като се форсира някъде след 1500- почва да свирка - това е нормално- геометрията му "разтоварва". Жуженето нещо подобяващо щурец е от разбита ос на турбината. колега дано не съм прав, но си мисля, че турбината е здала багажа тотално...
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- mpp82
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 591
- Регистриран на: 16.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 730 d
- Мечтае да кара: X5
Re: Май турбото замина 525дА
Извинявам се предварително,че не мога да помогна на колегата,но искам да попитам въпросните "пеперудки" само при автоматика ли са?
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3688
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: Май турбото замина 525дА
mpp82 написа:Извинявам се предварително,че не мога да помогна на колегата,но искам да попитам въпросните "пеперудки" само при автоматика ли са?

- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Май турбото замина 525дА

Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- balabana2001
- Потребител
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: 12.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525dA
Re: Май турбото замина 525дА
LUCIFER'S написа:на обороти турбо не се чува. на место като се форсира някъде след 1500- почва да свирка - това е нормално- геометрията му "разтоварва". Жуженето нещо подобяващо щурец е от разбита ос на турбината. колега дано не съм прав, но си мисля, че турбината е здала багажа тотално...
Благодаря ти за мнението LUCIFER'S явно ще се сваля и ще се направи някакъв опит за ремонт ( надеждата умира последна)
Ако не стане с ремонта ще се опитам да търся на старо че 3000 лв за нова си е доста макар че всички знаем че е най-добре.
Колеги, идеи/препоръки къде да я дам тази турбинка за диагностика и евентуален ремонт или направо да търся настаро?

- eddy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 226
- Регистриран на: 30.05.2009
- Местоположение: София
- Кара: 3.0H6 boxer AWD
Re: Май турбото замина 525дА
balabana2001 написа:Благодаря ти за мнението LUCIFER'S явно ще се сваля и ще се направи някакъв опит за ремонт ( надеждата умира последна)
Ако не стане с ремонта ще се опитам да търся на старо че 3000 лв за нова си е доста макар че всички знаем че е най-добре.
Колеги, идеи/препоръки къде да я дам тази турбинка за диагностика и евентуален ремонт или направо да търся настаро?
Колега турбини има в турбо хьоет или нещо подобно се казваха. Намират се в Сф на военна рампа с-у метанстанцията в сервизната зона на МАН или ДАФ нещо подобно. Там има и рециклирани ( заводски ) и нови, офиц представител на Гарет са за много страни, някъде из темите маи бях писал за тях с линк към интернет страницата им. Според мен обаче преди да сваляш турбини и тн си закарай колата при доверен майстор да ти я погледне, да не се окаже че ремонта не е толкова тежък


- balabana2001
- Потребител
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: 12.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525dA
Re: Май турбото замина 525дА
Свалихме го турбото - скъсана ос
Ще го носиме утре да видят дали може да се оправи. Ако не, следва вечния въпрос на старо 700-900лв или стискам зъби за ново 2200 лв
Съвети ?

Ще го носиме утре да видят дали може да се оправи. Ако не, следва вечния въпрос на старо 700-900лв или стискам зъби за ново 2200 лв
Съвети ?
- dmxl
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 25.06.2008
- Местоположение: Велинград
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d 05
- Мечтае да кара: F10 M550D
- mpp82
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 591
- Регистриран на: 16.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 730 d
- Мечтае да кара: X5
Re: Май турбото замина 525дА
Колега в Пловдив има Турбо сервиз един познат вчера си взе неговата на MAN-ремонтирана,и в Naicy-кар казаха,че ги рециклират но несъм наясно с цените. 

- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Май турбото замина 525дА
лошо... скъсана ос излиза много скъпо
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- balabana2001
- Потребител
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: 12.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525dA
Re: Май турбото замина 525дА
Да много е разбито направо поръчах ново. Имаше едно във форума ама го бяха продали вчера. Поне сега ще съм сигурен следващите 3-4 години.
- eddy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 226
- Регистриран на: 30.05.2009
- Местоположение: София
- Кара: 3.0H6 boxer AWD
Re: Май турбото замина 525дА
dmxl написа:http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=15&t=185319
заповядай
Вече е монтирано на едно 525Д и колата мърка

18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани