Не е съвсем както трябва
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- mirkata79
- Потребител
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: 30.10.2007
- Местоположение: София
- Кара: '02 е39 530d touring
Не е съвсем както трябва
Колеги, малко помощ за моя дизелак, че се побърквам вече.
Карам е39 530д 2002г. ръчни скорости и от известно време не върви съвсем както преди.
Симптомите са следните:
1) На ниските предавки си върви нормално или поне така ми се струва. На 4-та и 5-та обаче, каквато и стъпка да подам, разходомера не може да подмине 20/100 разход, или 2/3 от възможното, съответно е по-мудна колата.
2) Мах. скоростта стана 220 и то със зор, а преди без проблем си залепваше 230. Колегите които карат с този мотор знаят много добре какво може.
До момента съм сменил помпата в резервоара (тя си беше за смяна, че гаснеше колата на 15 литра), всички маркучи по турбото, клапан на турбото ( и той си беше за смяна). Карах я по няколко диагностики, вклучително и в Дару за горивната система да погледнат. От там казаха, че Рейловата помпа си подава нормално налягане, както и всички дюзи са в нормите.
И така остана само помпата под шофьорската седалка или евентуално турбото да се ремонтира, макар че не си е променяло звука от 25000 км. Поне аз не се сещам за друго. Прочетох подобни теми, но точно с тези симптоми не намерих.
Дайте едно мнение. Благодаря предварително
Карам е39 530д 2002г. ръчни скорости и от известно време не върви съвсем както преди.
Симптомите са следните:
1) На ниските предавки си върви нормално или поне така ми се струва. На 4-та и 5-та обаче, каквато и стъпка да подам, разходомера не може да подмине 20/100 разход, или 2/3 от възможното, съответно е по-мудна колата.
2) Мах. скоростта стана 220 и то със зор, а преди без проблем си залепваше 230. Колегите които карат с този мотор знаят много добре какво може.
До момента съм сменил помпата в резервоара (тя си беше за смяна, че гаснеше колата на 15 литра), всички маркучи по турбото, клапан на турбото ( и той си беше за смяна). Карах я по няколко диагностики, вклучително и в Дару за горивната система да погледнат. От там казаха, че Рейловата помпа си подава нормално налягане, както и всички дюзи са в нормите.
И така остана само помпата под шофьорската седалка или евентуално турбото да се ремонтира, макар че не си е променяло звука от 25000 км. Поне аз не се сещам за друго. Прочетох подобни теми, но точно с тези симптоми не намерих.
Дайте едно мнение. Благодаря предварително
- nightdriver
- ентусиаст
-
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: Не е съвсем както трябва
здравей колега,
ами освен да ти напомня стандартната процедура, друго не се сещам-
въздушния филтър как е?
дебитомера е хубаво да го почистиш със спрей специален или за контакти!
АГР-клапана как е? ако има нагар, сваляне и почистване и колектора също е хубаво , да се свали и на пароструйката да се измие нагара вътре!
ами освен да ти напомня стандартната процедура, друго не се сещам-
въздушния филтър как е?
дебитомера е хубаво да го почистиш със спрей специален или за контакти!
АГР-клапана как е? ако има нагар, сваляне и почистване и колектора също е хубаво , да се свали и на пароструйката да се измие нагара вътре!
- bera
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 1.07.2008
- Местоположение: Papenburg-Germany
- Пол: Мъж
- Кара: 525tds
Re: Не е съвсем както трябва
Горивен филтър или помпата под шофьорската седалка, и ако има цедка в резервоара като ТДС-а да се види и почисти.
Успех.
ПС
Времето малко застудя и темите от сорта "колата не върви" или "гасне или пали трудно" се увеличиха. Нашите коли имат ли подгрев на горивото? За 124ката на мерцедес знам ,че има един 12V нагревател вътре в горивния филтър, БМВ-тата имат ли? Съмняваме парафина прави цялата работа....
Успех.
ПС
Времето малко застудя и темите от сорта "колата не върви" или "гасне или пали трудно" се увеличиха. Нашите коли имат ли подгрев на горивото? За 124ката на мерцедес знам ,че има един 12V нагревател вътре в горивния филтър, БМВ-тата имат ли? Съмняваме парафина прави цялата работа....
nightdriver написа:
- harko77
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 224
- Регистриран на: 26.05.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Мотопед :)
- Мечтае да кара: колело
- Детайли за колата: супер е
Re: Не е съвсем както трябва
Колега да не слагаш някаква лоша нафта
- DAEL
- Дакела
-
- Мнения: 942
- Регистриран на: 15.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
- Мечтае да кара: F-22 Raptor
- Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.
Re: Не е съвсем както трябва
bera написа:Горивен филтър или помпата под шофьорската седалка, и ако има цедка в резервоара като ТДС-а да се види и почисти.
Успех.
ПС
Времето малко застудя и темите от сорта "колата не върви" или "гасне или пали трудно" се увеличиха. Нашите коли имат ли подгрев на горивото? За 124ката на мерцедес знам ,че има един 12V нагревател вътре в горивния филтър, БМВ-тата имат ли? Съмняваме парафина прави цялата работа....nightdriver написа:
При комън реила има подгрев на горивото в самия горивен филтър, но за ТДС-а не знам как е.
- ivo1bg
- FC BAYERN
-
- Мнения: 1321
- Регистриран на: 11.08.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 17' 540 I
- Мечтае да кара: Безаварийно
Re: Не е съвсем както трябва
mirkata79 написа:.........................
каквато и стъпка да подам, разходомера не може да подмине 20/100 разход...
2) Мах. скоростта стана 220 и то със зор, а преди без проблем си залепваше 230...
..........................
Малко off, но колега, наистина са ти големи проблемите

- mirkata79
- Потребител
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: 30.10.2007
- Местоположение: София
- Кара: '02 е39 530d touring
Re: Не е съвсем както трябва
ivo1bg написа:mirkata79 написа:.........................
каквато и стъпка да подам, разходомера не може да подмине 20/100 разход...
2) Мах. скоростта стана 220 и то със зор, а преди без проблем си залепваше 230...
..........................
Малко off, но колега, наистина са ти големи проблемите.
Колега, прав си, че звучи смешно, но нали знаеш как е манията ... необяснима като любовта

АГР-а е ОК, преди 10-ина хиляди километра го лъснах. За дебитомера не са бях сетил, виж това поне е евтина манипулация, та ще го видя тези дни. Иначе само с ОМВ Премиум я карам, а и смених помпата в резервоара, та не вярвам да се е затлачило от там. Горивния и въздушния също са сменени преди 3-4 хил. км. Остава помпата под седалката май.
Благодаря за мненията, ще видим какво ще излезе

- optimist
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 181
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e65 730d SE
- Мечтае да кара: m5
Re: Не е съвсем както трябва
Не знам дали ще има ефект да чистиш дебитомера, но от това което казваш моето мнение е ,че си за нов.
опитаи да откачиш буксата и врътни едно кръгче ако разходомера ти ходи до края вече знаеш
опитаи да откачиш буксата и врътни едно кръгче ако разходомера ти ходи до края вече знаеш

- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Не е съвсем както трябва
Здравей колега! Аз също съм с такава "печка" с ръчни скорости...
За работата на турбото и дебитомера най добре е да се гледат живите им данни по време на движение !!! ти караш, а друг следи за нормалното покачване на стойностите, без колебания и забавяния и приблизително еднакви със заложените. Има вероятност да нямаш проблем с турбината, а с променливата и геометрия...
За въздушния филтър само на МАЛЕ или МАН или от оторизиран сервиз... Филтрон- НЕ. Не спомена за филтърчето на картерните газове, сменяно ли е?
помпата под седялката ако не е в ред си изписва грешка за ниското и налягане, само на диагностика обаче, или няма да запали...
да не пропущаме и позапушени катализатори... проблема, който си мисля, че може да е при теб...
За работата на турбото и дебитомера най добре е да се гледат живите им данни по време на движение !!! ти караш, а друг следи за нормалното покачване на стойностите, без колебания и забавяния и приблизително еднакви със заложените. Има вероятност да нямаш проблем с турбината, а с променливата и геометрия...
За въздушния филтър само на МАЛЕ или МАН или от оторизиран сервиз... Филтрон- НЕ. Не спомена за филтърчето на картерните газове, сменяно ли е?
помпата под седялката ако не е в ред си изписва грешка за ниското и налягане, само на диагностика обаче, или няма да запали...
да не пропущаме и позапушени катализатори... проблема, който си мисля, че може да е при теб...
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- mirkata79
- Потребител
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: 30.10.2007
- Местоположение: София
- Кара: '02 е39 530d touring
Re: Не е съвсем както трябва
Филтъра на картерните газове го смених като я купих, преди 25 хил. км да кажем, не ми се вярва да е от него, въпреки, че след още 5хил. пак ще го сменя. Иначе другите филтрите са оригинални, скоро са сменяни, тя си беше така колата като ги сменях даже. Не мисля, че е от тях.
Помпата под седалката винаги ли се хваща на дигностика? Последния път като ходих всичко беше ОК и нямаше никакви грешки.
За катализатора не знам как да разбера дали е от него. Ако се не лъжа там само подмяна действа или липса действа.
Сега е в бокс-а колата за рециклиране на рейка и куп други такива, така че ще финиширам годината явно без да съм решил най-дразнещото. А уж на коледа ставали чудеса
Помпата под седалката винаги ли се хваща на дигностика? Последния път като ходих всичко беше ОК и нямаше никакви грешки.
За катализатора не знам как да разбера дали е от него. Ако се не лъжа там само подмяна действа или липса действа.

Сега е в бокс-а колата за рециклиране на рейка и куп други такива, така че ще финиширам годината явно без да съм решил най-дразнещото. А уж на коледа ставали чудеса

- Sesko
- ентусиаст
-
- Мнения: 937
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: е60 525 x-drive
- Мечтае да кара: M6
Re: Не е съвсем както трябва
Малко
, колега сподели къде ще рециклираш рейката колко струва и дали дават гаранция 


- mirkata79
- Потребител
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: 30.10.2007
- Местоположение: София
- Кара: '02 е39 530d touring
Re: Не е съвсем както трябва
Sesko написа:Малко, колега сподели къде ще рециклираш рейката колко струва и дали дават гаранция
Няма проблем колега, около 300 лева ще е, знам само че моя майстор я носи при някакъв професор, дето на цяла София правел, та ще видим. Като дръпне чертата ще ти кажа, ако е добре няправена ще те заведа.
- Sesko
- ентусиаст
-
- Мнения: 937
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: е60 525 x-drive
- Мечтае да кара: M6
Re: Не е съвсем както трябва
mirkata79 написа:Sesko написа:Малко, колега сподели къде ще рециклираш рейката колко струва и дали дават гаранция
Няма проблем колега, около 300 лева ще е, знам само че моя майстор я носи при някакъв професор, дето на цяла София правел, та ще видим. Като дръпне чертата ще ти кажа, ако е добре няправена ще те заведа.

- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Не е съвсем както трябва
mirkata79 написа:За катализатора не знам как да разбера дали е от него. Ако се не лъжа там само подмяна действа или липса действа.
изкормяй ги аз си мисля, че наистина от там ще ти излезе проблема...
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: Не е съвсем както трябва
Искам колега да ти обьрна внимание на написаното по горе от колегата LUCIFER'S ,много правилно ти е написьл за живите данни и вьздушния филтьр,Твоята турбина бая вятьр прави и сьответно трябва да диша правилно,затова почни с простите неща и мисля че там ще да е проблема,наи-много катализатор.успех
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани