Това досадно претрисане и гаснене при студен двг - РЕШЕНО !

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 151
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Варна
Кара: E87 LCI
Детайли за колата: 2011г, 143hp

Това досадно претрисане и гаснене при студен двг - РЕШЕНО !

Мнение от martinvn » 30 Авг 2009, 20:39

Ясно е че темата е дискутирана и преди, изчел съм всичко налично, но лично при мен остава висящ проблема.

При загрял двг всичко е перфектно, от както почистих агр и дебитомер върви нормално. Работи тихо като за дизелак 98 година. След смяната на съединител и маховик не тресе на място. Като цяло съм я постегнал за да не изглежда само отвън добре :)

Само това с рязкото събаряне на оборотите между 1/2 предавка си остава. Прави го ако не всеки ден, то през ден. Предимно сутрин докато е студена. Аз си я усещам че ще го направи още при подаването на газ при 1 скорост. Педала на газта стои някак по тежък и мотора работи по шумно, и в момента в които натисна съединителя и вкарам към 2 предавка, оборотите рязко падат, понякога ми е и гаснела, друг път ми е оставала в едно такова положение сякаш работи на 1 цилиндър и не се оправя докато не изгася и запаля наново.
Ако подам газ до към 2500/3000 оборота не го прави но все пак работата на мотора остава по шумна и колата е по-мудна :)

След като загрее всичко е нормално.

По-принцип вече съм влизал поне 4 пъти в бош сервиз за този проблем. Там са категорични, че е от плочката, но ми казаха че не била чак за смяна. Присаждаха и някаква "ябълка" и като цяло я отремонтираха.
Оставял съм я колата да я тестват 3 4 дни.

Първоначално като я взема уж е добре, тъкмо се успокоявам че най-накрая съм го отстранил и след 1 2 седмици пак се проявява.
На диагностика абсолютно всичко е в нормите, автомобила се поддържа добре.

Гледал съм турбина и като цяло всичко в което съм се съмнявал след изчитане на темите тук.

Ако някой може да ми съдейства ще съм благодарен.
Последна промяна martinvn на 13 Ное 2009, 15:45, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Мнение от Пресиян Василев » 30 Авг 2009, 20:50

колега проблема тие в управлението на помпата или така наречената плочка.докьто то не се отремонтира или подмени ,няма дасе оправи колата,каквито и глупости да ти казват ще видиш че е така както ти казвам.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 151
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Варна
Кара: E87 LCI
Детайли за колата: 2011г, 143hp

Мнение от martinvn » 30 Авг 2009, 20:55

При симптомите, които посчвам има ли вариант да е от дюзи или единствено плочката ? По принцип и в бош ми говорят само за плочката. Но ми казаха, че и заводски излизали много дефектни плочки и не било никаква гаранция че ще се оправи ако купя нова. Затова ми я отремонтираха. Дефакто можеха да ми вземат пари и за нова и пак да имат добра печалба. Наистина незнам. Дал съм доста пари по тази кола и не ми се плаща вече нищо на сляпо.

Очаквам още мнения, след внимателно прочитане на темата ми.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Мнение от Пресиян Василев » 30 Авг 2009, 22:18

martinvn написа:При симптомите, които посчвам има ли вариант да е от дюзи или единствено плочката ? По принцип и в бош ми говорят само за плочката. Но ми казаха, че и заводски излизали много дефектни плочки и не било никаква гаранция че ще се оправи ако купя нова. Затова ми я отремонтираха. Дефакто можеха да ми вземат пари и за нова и пак да имат добра печалба. Наистина незнам. Дал съм доста пари по тази кола и не ми се плаща вече нищо на сляпо.

Очаквам още мнения, след внимателно прочитане на темата ми.
ако мислиш че говоря празни приказки си в заблуда ,в Бош са ти казали правилно ,но това че озлизали дефектни плочки за прьв пьт чувам,аз имам малко сервизче но работя с Бош,плочките които вграждам са с гаранция ,така че ако сменяш гледаи да има гаранция,от дюза не стават такива проблеми ,дюзите или работят или не

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 151
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Варна
Кара: E87 LCI
Детайли за колата: 2011г, 143hp

Мнение от martinvn » 30 Авг 2009, 23:00

Благодаря, но се надявам и на още 1, 2 коментара от колеги. Все пак е скъп елемент и искам да бъда сигурен. Ясно е, че в сервиз няма повече смисъл да ходя за да диагностицират този проблем след като нищо не откриват. Пробвах в 2 различни бош сервиза :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
Детайли за колата: С чио чипс :D

Мнение от **Novobraneca » 31 Авг 2009, 1:07

Плочка на ГНП 100%, ако не те дразни много карай така докато почне да го прави по често и да те дразни много ;)
ШЕСТАКА СИ Е ШЕСТАК ;) [OO==[|][|]==OO] ;)
Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 151
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Варна
Кара: E87 LCI
Детайли за колата: 2011г, 143hp

Мнение от martinvn » 31 Авг 2009, 14:46

Каква е най-добрата цена на която може да се намери тази плочка?
Или някой ако има резервна да ми предложи разумна цена.

Още нещо което съм забелязал през двете години от които карам тази кола. При леко подаване на газ на място, т.е. просто натискам с 3-4 мм педала на газта и го задържа в това положение, се получава неравномерна работа. Преди да сменя маховика направо започваше да се тресе всичко.
Дали и това е от плочката ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
Детайли за колата: С чио чипс :D

Мнение от **Novobraneca » 31 Авг 2009, 16:21

От плочката е;) малко преди 1000 оборота и почва да тресе нали? Чисто нова само вземай, не се занимавай с 2-ра употреба. Цената е от 900 до 1200 лв
ШЕСТАКА СИ Е ШЕСТАК ;) [OO==[|][|]==OO] ;)
Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 151
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Варна
Кара: E87 LCI
Детайли за колата: 2011г, 143hp

Мнение от martinvn » 31 Авг 2009, 16:54

По-принцип дори преди да са почнали да се покачват оборотите. Едва докосвам педала и тогава почва да тресе. Като настъпя повече изчезва.

Между другото никога не ми се менят оборотите безпричинно. Това с претрисането между предавките само ме тормози. Но както казваш явно си е от гнп-то. Усещането е сякаш не работят част от цилиндрите или не достига гориво.

Ще я вкарам пак в бош да си я правят. Все пак съм платил за ремонт с който са ме убеждавали че проблема ще се реши.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
Детайли за колата: С чио чипс :D

Мнение от **Novobraneca » 31 Авг 2009, 16:55

Ти си знаеш колега, но ще се оправи само и единственно с смяна на плочката. Поздрави
ШЕСТАКА СИ Е ШЕСТАК ;) [OO==[|][|]==OO] ;)
Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 151
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Варна
Кара: E87 LCI
Детайли за колата: 2011г, 143hp

Мнение от martinvn » 01 Сеп 2009, 22:08

Забравих да споделя, или се заблуждавам, но това с претрисането е доста по осезаемо във влажно време или по време на дъжд. Има ли някаква логика ? Обръщам внимание над разните възможности, защото наистина ме изнервя проблема, и в сервиза явно не се проявява за да го видят. Излиза че си измислям.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 151
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Варна
Кара: E87 LCI
Детайли за колата: 2011г, 143hp

Мнение от martinvn » 03 Сеп 2009, 15:31

Колеги моля Ви някой да се вгледа внимателно в темата ми, защото и плочка не е. Сложихме за проба от друга сменяна на скоро тдс-ка.
При мен продължава да забива оборотите между 1 и 2 предавка. И го прави когато си поиска. Понякога цял месец не се случва, друг път всеки ден.
На празен ход оборотите не играят. Всичко работи нормално и колата си върви нормално.
На диагностика не се вижда нищо проблемно.
Както казах по-горе почиствани и проверявани са дебитомер, агр, сменян е маховик + съединител, сменени са всички филтри и масла.

В случаите, в които забива оборотите, от самото палене автомобила е една идея по-шумен и леко по-тромав.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Мнение от LUCIFER'S » 03 Сеп 2009, 15:39

Сменяй сервиза... колкото и да четем темата ти таз кола не се ли закачи и не се ли гледа всичко добре, а не само грешки, няма да имаш оправия. Това ти претрисане само между 1и 2 ли го прави.... Аз си мисля, че дебитомера ти прави номера, карал ли си за проба с откачен дебитомер, тестван ли ти е дебитомера по време на движение? кабеляците му да не са прекъснати някъде?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 151
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Варна
Кара: E87 LCI
Детайли за колата: 2011г, 143hp

Мнение от martinvn » 03 Сеп 2009, 15:53

Карал съм за проба с откачен дебитомер, когато ми липсваще мощност преди известно време. Тогава след почистването му и почистването на агр всичко си дойде на място. По принцип едновременно с тестването на турбината ми тестваха и дебитомера в движение. Нямаше проблеми.
А относно смяната на сервиза. В два различни бош сервиза ми казваха плочка, въпреки че на диагностиките им дори тя не излизаше като проблем. Оказа се че и от плочката не е. Аз се съмнявах да не е от ангренажна верига и от там понякога да бяга центровка, но ме убедиха че не е това.

Само да споделя нещо друго. Когато слагам разни добавки които чистят системата и повишават цетановото число независимо дали колата е студена или загряла, този проблем с претрисането почти не се усеща. Има ли вариант някой от разпръсквачите на дюзите да са позапушени частично и когато карам с добавка временно да стабилизирам нещата ? Въпроса ми е дали от това не е възможно да се губи центровката.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Мнение от LUCIFER'S » 03 Сеп 2009, 16:11

martinvn написа: Когато слагам разни добавки които чистят системата и повишават цетановото число независимо дали колата е студена или загряла, този проблем с претрисането почти не се усеща. Има ли вариант някой от разпръсквачите на дюзите да са позапушени частично и когато карам с добавка временно да стабилизирам нещата ? Въпроса ми е дали от това не е възможно да се губи центровката.


:roll: не само разпръсквач, напълно възможно да е от дюза/и... остро (чука) ли работи двигатела или меко? На студен двигател да пуши бяло

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook