Проблем с климатроника

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 30.10.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: e39 530d

Проблем с климатроника

Мнение от Стоян 1982 » 20 Юли 2009, 21:11

Като го пусна да охлажда в краката или на стьклото запо4ва да духа горещо,а централно си охлажда супер.От какво може да е :help:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 20 Юли 2009, 21:58

за тоя проблем има писано в ТИС даже и там знаеш ли какво е обяснено :) :mhihi: въздуха от средните духалки се завихря и влиза във решетчицата на управлението на климатроника където е датчика за вътрешната температура на колата - следователно климатроника решава че в колата е станало много студено и пуска по-топъл въздух - за решение пишеше че трябва да се промени посоката на средна шофьорска духалка :)

ПС: пробвай да запушиш решетчиците с нещо за 1 минута и провери дали ще се нормализира положението

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 151
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Варна
Кара: E87 LCI
Детайли за колата: 2011г, 143hp

Мнение от martinvn » 20 Юли 2009, 22:54

Извинявам се че се намисам в темата, но искам да попитам и за моя климатроник. Нагласям го дори на 28 градуса и пак ме простудява. Направо не се търпи, да не говорим ако го поставя на около 20. Става като фризер. От какво може да е това ? Нещо регулира ли се софтуерно ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 20 Юли 2009, 23:01

мне, за съжаление климатроника на Е39 е така - или ти е студено или топло, да установиш точното положение граничи с невъзможното :) и при мен е така

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 226
Регистриран на: 30.05.2009
Местоположение: София
Кара: 3.0H6 boxer AWD

Re: Проблем с климатроника

Мнение от eddy » 20 Юли 2009, 23:07

Стоян 1982 написа:Като го пусна да охлажда в краката или на стьклото запо4ва да духа горещо,а централно си охлажда супер.От какво може да е :help:


Колега под кутията на въздушния филтър или по-скоро под тръбите на този филтър, който отиват към двиг имаш едни клапани, то е едно цяло ама с две чашки, не знам как се казва, сменяш го и се оправя проблема :)
64 12 8 374 995 това му е номера в ЕТК иначе е воден клапан :) в буквален превод Wasserventil

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: е60 525 x-drive
Мечтае да кара: M6

Re: Проблем с климатроника

Мнение от Sesko » 20 Юли 2009, 23:16

eddy написа:
Стоян 1982 написа:Като го пусна да охлажда в краката или на стьклото запо4ва да духа горещо,а централно си охлажда супер.От какво може да е :help:


Колега под кутията на въздушния филтър или по-скоро под тръбите на този филтър, който отиват към двиг имаш едни клапани, то е едно цяло ама с две чашки, не знам как се казва, сменяш го и се оправя проблема :)
64 12 8 374 995 това му е номера в ЕТК иначе е воден клапан :) в буквален превод Wasserventil

колега ако е от клапите на парното за които обясняваш ми се струва , ще духа различно от двете страни(лява и дясна за това са 2 по една за страна ) , а не да разделя крака и прозорец примерно.. :roll:
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 226
Регистриран на: 30.05.2009
Местоположение: София
Кара: 3.0H6 boxer AWD

Re: Проблем с климатроника

Мнение от eddy » 20 Юли 2009, 23:46

Sesko написа:
eddy написа:
Стоян 1982 написа:Като го пусна да охлажда в краката или на стьклото запо4ва да духа горещо,а централно си охлажда супер.От какво може да е :help:


Колега под кутията на въздушния филтър или по-скоро под тръбите на този филтър, който отиват към двиг имаш едни клапани, то е едно цяло ама с две чашки, не знам как се казва, сменяш го и се оправя проблема :)
64 12 8 374 995 това му е номера в ЕТК иначе е воден клапан :) в буквален превод Wasserventil

колега ако е от клапите на парното за които обясняваш ми се струва , ще духа различно от двете страни(лява и дясна за това са 2 по една за страна ) , а не да разделя крака и прозорец примерно.. :roll:


Еми колега Е46 не е с двузонов климатр, а е със същите клапи. Мисля отговорих на въпроса ти :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: е60 525 x-drive
Мечтае да кара: M6

Re: Проблем с климатроника

Мнение от Sesko » 20 Юли 2009, 23:57

eddy написа:
Еми колега Е46 не е с двузонов климатр, а е със същите клапи. Мисля отговорих на въпроса ти :)

да ама колега тука говорим за е39 а той е с двуозонов , и по това което казваш , излиза че тия клапи регулират въздушния поток към прозорец , крака и т.н. така ли ? :roll:
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 226
Регистриран на: 30.05.2009
Местоположение: София
Кара: 3.0H6 boxer AWD

Re: Проблем с климатроника

Мнение от eddy » 21 Юли 2009, 0:01

Sesko написа:
eddy написа:
Еми колега Е46 не е с двузонов климатр, а е със същите клапи. Мисля отговорих на въпроса ти :)

да ама колега тука говорим за е39 а той е с двуозонов , и по това което казваш , излиза че тия клапи регулират въздушния поток към прозорец , крака и т.н. така ли ? :roll:

Да колега и по пътя на логиката щом ползват едно и също нещо, за двузонов и еднозонов значи не регулира зоните. Всъщност не ме интересува дали ми вярваш или не, аз казвам мое мнение и съм 99% сигурен в това което казвам, но все пак това е форум, а не сервиз :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: е60 525 x-drive
Мечтае да кара: M6

Мнение от Sesko » 21 Юли 2009, 0:10

Няма значение дали ти вярвам или не, нали гледаме да помогнем на колегата , а на мене ми е интересно какво общо имат тия клапи с това къде какъв въздух духа (топъл или студен ) . Не се заяждам , просто питам ако можеш да обясниш ще е добре за тези , които не знаят (като мен) :uups:
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 21 Юли 2009, 0:13

ами то лесно може да се пробва ве, да запали колата, да я остави на климатик да поработи и да пипне тръбите на парното - и трите трябва да са студени ( е всъщност не чак студени, ама не трябва да парят) ако пари някоя значи клапана не затваря.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 226
Регистриран на: 30.05.2009
Местоположение: София
Кара: 3.0H6 boxer AWD

Мнение от eddy » 21 Юли 2009, 0:16

spacepl написа:ами то лесно може да се пробва ве, да запали колата, да я остави на климатик да поработи и да пипне тръбите на парното - и трите трябва да са студени ( е всъщност не чак студени, ама не трябва да парят) ако пари някоя значи клапана не затваря.
:yes: :yes: :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: е60 525 x-drive
Мечтае да кара: M6

Мнение от Sesko » 21 Юли 2009, 0:16

spacepl написа:ами то лесно може да се пробва ве, да запали колата, да я остави на климатик да поработи и да пипне тръбите на парното - и трите трябва да са студени ( е всъщност не чак студени, ама не трябва да парят) ако пари някоя значи клапана не затваря.

Ако е гореща някоя значи не работят клапаните (т.е не затварят) и следователно ще излезе , че те регулират къде какъв въздух да духа така ли :roll: (в смисъл крака , прозорец и т.н , а не лява и дясна страна )
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 21 Юли 2009, 0:23

ами те са за ляво и дясно 100% , но знаеш ли, може радиатора за затопляне да е по-близко до изхода за краката, а този на климатика да е по-близко до средните духалки и от там да идва някакъв такъв ефект. Ама нали ви казах че във ТИС пишеше точно за този проблем че БМВ го описват като бъг на климатроника на Е39 и проблема е от струята на средна лява духалка :)

ПС: пък и Е46 може да не е с двузонов климатроник, но може да е с двузоново парно - всепак тия клапани са за парното не за климата - не съм запознат с Е46

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 615
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 E39 M52B20

Мнение от Gemar » 21 Юли 2009, 0:29

Клапите регулират лявата и дясната зона на климатроника. Самия радиатор на климатроника е разделен на 2 части в обща пита и клапите чрез импулси (отворено / затворено) подават съответното количество горещ антифриз към отделните пити за лява и дясна зона.

Hoses f pump and valve/autom.air cond.
Изображение

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook