Често срещан проблем.

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

М3 Пристрастен
Аватар
Мнения: 1272
Регистриран на: 11.04.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: E38 735i

Често срещан проблем.

Мнение от Веселин|Василев » 29 Юни 2009, 18:51

Здравейте колеги и по специално на тези с дизелите, както всички знаете повечето TDS-и имат проблем с вървежа в малките обороти. При мен се появи същото, като дам газ на автомата Е39 525tds и се получава едно моментно замисляне и колата тръгва след това. Ходих при трима мой приятели които се занимават само с тази марка коли и ми казаха като за начало да махна катализатора тъй като той ако е задръстен и задържа газовете до някаква степен почвало да се наслоява на перките в турбото и това била една част от този проблем, след това ми казаха като го махна да мина да ми направят центровка на ГНП (аванса) с което щяло да се реши проблема. Та въпроса ми е да махам ли катализатора като първа стъпка и защо ако трябва. Благодаря Ви много.

П.П Имам и втора такава Е39-ка която го няма този проблем, върви 2 пъти повече от първата и харчи с 2 литра по малко, а при другата е точно обратното. Прочетох темите за ГНП и още други такива интересува ме главно за катализатора.
Живота е прекалено кратък за лоша музика, грозни жени, бавни коли и проблемни връзки!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Re: Често срещан проблем.

Мнение от WALL » 29 Юни 2009, 19:48

Мненията са изтрити от WALL
Последна промяна WALL на 27 Юли 2009, 14:42, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 659
Регистриран на: 9.10.2008
Местоположение: Троян
Кара: 03'BMW525DA;06'BMWX5 3.0DSportpaket
Мечтае да кара: Волга комби

Мнение от joropc » 29 Юни 2009, 20:54

А за спукани маркучи гледахте ли?Главно към кулера?

М3 Пристрастен
Аватар
Мнения: 1272
Регистриран на: 11.04.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: E38 735i

Мнение от Веселин|Василев » 29 Юни 2009, 23:08

Принципно днес въобще не са я гледали не са отваряли капака даже, посъветваха ме да го махна и след това да почват да се занимават с помпата и турбото.
Живота е прекалено кратък за лоша музика, грозни жени, бавни коли и проблемни връзки!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 1.07.2008
Местоположение: Papenburg-Germany
Пол: Мъж
Кара: 525tds

re

Мнение от bera » 29 Юни 2009, 23:16

моят съвет е:
- да си махнеш катализатора и да си сложиш средно гърне.
- изолираш AGR клапана
-центроваш помпата ако ти пали трудно топла

Успех.

пс:
Има доста теми за катализатора ,разрови се с търсачката и ще намериш.
Ето някои от тях:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 2%EE%F0%E0

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 2%EE%F0%E0

М3 Пристрастен
Аватар
Мнения: 1272
Регистриран на: 11.04.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: E38 735i

Re: re

Мнение от Веселин|Василев » 01 Юли 2009, 18:06

bera написа:моят съвет е:
- да си махнеш катализатора и да си сложиш средно гърне.
- изолираш AGR клапана
-центроваш помпата ако ти пали трудно топла

Успех.


Още не съм махал катализатора, но изолирах клапана и центровахме помпата, но нищо не се промени колата все още се замисля при натискане на педала до ламарината. Утре ще прегледаме за маркучите както каза колегата по горе.
Живота е прекалено кратък за лоша музика, грозни жени, бавни коли и проблемни връзки!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 11.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f80 M3 Competition Package
Мечтае да кара: M6 GC

Мнение от stasko5 » 01 Юли 2009, 18:24

Аз имам питане: веднага ли трябва да тръгне бързо, не е ли нормално да има съвзем леко замисляне, докато нагнети турбо и ала бала, няма ли турбо дупка и т.н? Може ли някой по компетентен да ми обясни, че съм малко бос. Мерси предварително.
п.с. и при мен не излита веднага, трябва малко докато почне да дърпа а съм без катализатор, иначе тръгва но просто ми трябва около 1 сек докато ме залепи.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 19.07.2005
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е38
Мечтае да кара: Е38

Мнение от D.Pavlov » 02 Юли 2009, 10:19

stasko5 написа:Аз имам питане: веднага ли трябва да тръгне бързо, не е ли нормално да има съвзем леко замисляне, докато нагнети турбо и ала бала, няма ли турбо дупка и т.н? Може ли някой по компетентен да ми обясни, че съм малко бос. Мерси предварително.
п.с. и при мен не излита веднага, трябва малко докато почне да дърпа а съм без катализатор, иначе тръгва но просто ми трябва около 1 сек докато ме залепи.

Има такава дупка , не се притеснявай така е!!!!
"Не става само с ядене , трябва и акъл!!!"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.08.2007
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж

Мнение от Doberman_vas » 02 Юли 2009, 11:45

Махай катализатора и изолирай ЕГР-а и веднага ще усетиш колата
Ще ви отвеем с дизелите ей! Ако не ви отвеем, ще ви опушим, така че да ни запомните.

М3 Пристрастен
Аватар
Мнения: 1272
Регистриран на: 11.04.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: E38 735i

Мнение от Веселин|Василев » 02 Юли 2009, 12:52

Doberman_vas написа:Махай катализатора и изолирай ЕГР-а и веднага ще усетиш колата


За катализатора ще го махна тези дни, а ЕГР клапана къде седи, защото аз изолирах вече един този към всмукателните (АГР?).
Живота е прекалено кратък за лоша музика, грозни жени, бавни коли и проблемни връзки!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 02 Юли 2009, 18:22

Мненията са изтрити от WALL
Последна промяна WALL на 27 Юли 2009, 14:15, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
Детайли за колата: С чио чипс :D

Мнение от **Novobraneca » 02 Юли 2009, 18:55

WALL написа:АGR не го изолирай!!! Освен за тест да видиш колата как е без него (при недобре работещ дебитомер се изолира временно). Много има писано, но само писано, защото тези които са писали не са учили/изчислявали двигатели и не са наясно с термодинамичните процеси които протичат в цилиндрите, от какво зависят те и колко е важно за двигателя точно определената/изчислена горивна смес, т.е. съотношението въздух гориво......... друго всичко е ала бала. Най добре е да се изолира софтуерно, т.е. чип! ;)

Подкрепям с 2 ръце колегата ;) Като изолираш АГР клапана, само можеш да направиш някоя беля, като например пукната глава.
ШЕСТАКА СИ Е ШЕСТАК ;) [OO==[|][|]==OO] ;)
Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070

М3 Пристрастен
Аватар
Мнения: 1272
Регистриран на: 11.04.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: E38 735i

Мнение от Веселин|Василев » 02 Юли 2009, 20:48

AGR клапата днес я почистихме и я поставихме пак без да я изолираме, не знам защо в повечето теми ги изолират или става въпрос за друга клапа, но както и да е не се промениха нещата и в двата случая. Махнах катализатора усеща се подобрение, но не е така както при другата ми 5-ца. Някакви друга идея?
Живота е прекалено кратък за лоша музика, грозни жени, бавни коли и проблемни връзки!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 15.03.2009
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: '520D 00'
Мечтае да кара: х6
Детайли за колата: м-окачване и всички екстри за модела без кожа.

Мнение от gorota » 03 Юли 2009, 22:28

WALL написа:АGR не го изолирай!!! Освен за тест да видиш колата как е без него (при недобре работещ дебитомер се изолира временно). Много има писано, но само писано, защото тези които са писали не са учили/изчислявали двигатели и не са наясно с термодинамичните процеси които протичат в цилиндрите, от какво зависят те и колко е важно за двигателя точно определената/изчислена горивна смес, т.е. съотношението въздух гориво......... друго всичко е ала бала. Най добре е да се изолира софтуерно, т.е. чип! ;)
Колегата е прав агр-клапана няма да вдигне мошноста ,само може да падне малко расхода но изолиране :nono: .Но колата е твоя ти решаваш.
BMW

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 1.07.2008
Местоположение: Papenburg-Germany
Пол: Мъж
Кара: 525tds

re

Мнение от bera » 07 Юли 2009, 18:04

WALL написа:АGR не го изолирай!!! Много има писано, но само писано, защото тези които са писали не са учили/изчислявали двигатели и не са наясно с термодинамичните процеси които протичат в цилиндрите, от какво зависят те и колко е важно за двигателя точно определената/изчислена горивна смес, т.е. съотношението въздух гориво......... друго всичко е ала бала.


Колега аз съм един от тея, и съм против exhaust gas recirculation (EGR) клапана, както катализатора, паяците и еко таксата.
Ще ти обоснова защо ,ти ако бъркам някъде ме поправи или допълни пропуските ми. Сигурен съм ,че тея неща ги знаеш ,но се надявам да е интересно четиво за някой.
От това ,което знам за ЕГР клапана той служи за повторно вкарване на недоизгорелите газове в цилиндъра и воубще не е нещо ново, имаше агрегати и преди 20г имаха такъв клапан за първоначален пуск на студен двигател и вкарване на топли инертни газове и улесняване на запалването на ДДВГ който се нуждае от 200 ли бяха 400 ли (поправи ме ако греша) топлинни еденици за да се самозапали горивовъздушната смес + енергията от накалните свещи.
От това ,което си спомням колкото по добре е почистването на цилиндъра от изгорелите газове толкова по- добър е горивния процес (разширението).Едно от основните предимства на 4-тактовия над 2-тактовия дизелов двигател. Изгорелите газове съдържат и СО2 и Сяра като първото при смесването с горивото образува нагар (кокс) който се оталага по стените на цилиндъра и челото на буталото и предизвиква греене- температурно натоварване на материала, преждевременна детонация на горивото, а второто предизвиква корозионни процеси при свързването си с водата в горивото (сярна киселина се образуваше ако не се лъжа)
До тук всичко е против изгорелите газове в цилиндъра.
До какво би довело изолирането на ЕGR клапана. По голямо съотношение на въздух към гориво ( бедна горивна смес ) ,което може да се регулира ,чрез повишаването на порцията на впръсканото гориво от помпата (виж темата в подписа ми) от там и повече гориво-въздушна смес и по-голямо налягане в цилиндъра при горене и разширение. Което разбира се е и по голямо натоварване за бутало-колянната група, гарнитурата на главата, и клапаните. От тук може би идват опасенията на Новобранеца. Но това ,което аз си мисля ,е че ЕГР клапана воубще не вкарва толкова голяма порция изгорели газове в цилиндръра след като двигателя е вече загрял и горивото се изгаря напълно при достигане на нормална работна Т на ДДВГ т.е. EGR клапана е една ЕКО прищявка на немското законодателство за намаляване на изхвърляните вредни емисии от автомоблите в атмосферата ,там никой не дава в момента на запалване на колата , студена работа ,а и докато работи на високи убороти над 3500-4000, където изгарянето не е пълно колата да припушва отзад. В БГ е напълно излишен тук всичко е позволено.

Една тема от другия форум.
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=55234
ПС
Ако някой знае повече за този ЕГР клапан нека сподели, или ме поправи ако греша.
Новобранец, ВАЛЛ това не е спор ,а дискусия. Чуствам ,че Валл ми се сърди нещо аз воубще не искам да се карам с някой ни най-малко с него. От постовете му личи ,че е много начетен и интелигентен човек.
Поздрави и без лоши чуства.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook