Прекъсва зверски до 3000 оборота м52б20

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Прекъсва зверски до 3000 оборота м52б20

Мнение от im0tep » 01 Юни 2009, 15:42

Колеги имам следния проблем-колата ми прекъсва адски много все едно си губи половината цилиндри.На диагностика не вади нищо освен грешка 14 за някакъв температурен датчик,който така и не разбрах за какво е (някой ако знае да каже).Преди месец се появи този проблем,смених свещи и всичко се оправи но само за месец...и сега пак започна да прекъсва и тресе.Колата има газов инжекцион.Проблема е по силно изразен на бензин но го прави и на газ.Появява се в работна температура,когато е по студена не го прави,което ме навежда на мисълта,че може да е и този датчик,но така и не разбрах за какво е .... :help: :help: :help:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 01 Юни 2009, 16:58

Да не е от кабелите на свещите... При сухо време има ли го проблема? Ако се навлажнят куплунзите обикновено така се получава. Отвори капака и огледай подробно.
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Мнение от im0tep » 01 Юни 2009, 17:19

bmw_n00b написа:Да не е от кабелите на свещите... При сухо време има ли го проблема? Ако се навлажнят куплунзите обикновено така се получава. Отвори капака и огледай подробно.

И при сухо и влажно го има.Скоро вадих свещите да ги гледам защото така прави пак и не видях нищо нередно уж по кабелте :dunno: а за бобините какво са симптомите?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 01 Юни 2009, 17:49

Ами пропуска искрата и все едно няма свещ. Нямам идея какъв ще да е този датчик, но както си го описал определено пропуска искри машинката. Куплунга, за който говоря, е откъм купето, там където влизат кабелите от бобините. Много е чувствителен към вода и може да доведе до такова положение. Масата хваната ли е стабилно? Махни капака на двг и щракни една снимка ако ти се занимава.
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 30.08.2007
Пол: Мъж

Re: Прекъсва зверски до 3000 оборота м52б20

Мнение от slav4o1 » 02 Юни 2009, 0:20

Ми този датчик отчита нещо и май е точно отнего, смени го и тогава ще разбереш

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Мнение от anzak » 02 Юни 2009, 2:49

меен замисли се малко за дозиране на сместа на еку-то му трябва реалната температура на мотора ако датчика лъже компа примерно че колата е студена а тя да е топла или обратно ще наблюдаваш точно такова явление

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1353
Регистриран на: 5.05.2008
Местоположение: Sofia
Кара: G02 ///M40d

Мнение от blacksapphire » 02 Юни 2009, 2:53

Вкарваш компа в режим да работи като на -30 градуса Изображение

И съответно много параметри се подават грешно и не работи както трябва. Ходи на диагностика пак. А харчи ли повечко?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 02 Юни 2009, 8:38

ГИ едва ли получава данни от този датчик... Само със свещите и кабелите е свързано, според мен. Още повече щпм се е оправил замалко след смяната им.
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 02 Юни 2009, 8:58

bmw_n00b написа:ГИ едва ли получава данни от този датчик... Само със свещите и кабелите е свързано, според мен. Още повече щпм се е оправил замалко след смяната им.


Получава, получава - тайминга на газовите инжектори се базира на тайминга на бензиновите х някакъв коефициент. Когато е студено (или поне така си мисли компа на колата) задържа бензиновите инжектори отворени за по-дълго време (вкарва повече гориво) и съответно се променя и вкарването на газ, но аз все си мисля че това прекъсване идва от токовете. Колега пробвай да извадиш буксите на бобините докато работи колата, една по една. Ако при някоя от бобините не се промени работата на мотора - вземи една от някъде и я сложи на нейното място за да се види от нея ли е проблема, ако продължи да прави така пробвай да смениш лулата или свеща на същия цилиндър.


Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 M52 газов котлон
Мечтае да кара: колело на кило ракия

Мнение от dbanchev » 02 Юни 2009, 11:19

Това прекъсване наистина може да е от датчика за температура на входящия въздух! Преди време на братовчед ми е39ката (същия мотор) прекъсваше по същия начин и се оказаточно този датчик. Подава грешно инфо за температурата и от там в еку-то става една яка каша! Миналия месец като моята е39ка гаснеше първо от този датчик тръгнах, но впоследствие установих че не е тои причината за гасненето, симптомите са точно като при колегата- прекъсвне и неравномерна работа.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 02 Юни 2009, 11:40

Според AutoData, грешка 14 е това:
Изображение

А моят съвет е, да отидеш някъде на читава диагностика с GT1 или INPA и да разбереш къде точно е проблема ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Мнение от im0tep » 02 Юни 2009, 13:32

mad_presley написа:Според AutoData, грешка 14 е това:
Изображение

А моят съвет е, да отидеш някъде на читава диагностика с GT1 или INPA и да разбереш къде точно е проблема ;)


Пресли,това две грешки ли показва под номер 14 или аз не разбирам нещо?Може ли да ми обясниш по подробно,моля? И кажи каде да отида при някой пичага да ми я закачи с такъв диагностичен уред...без Варна Карс де :)

Иначе кабелите ги преглеждах преди малко пак,свалях всички свещи,като чисто нови.Смених им местата дори...но нищо.Пробвах това което ме посъветва spacepl за ваденето на буксите на бобините и пак никаква разлика....на всяка бобина се променя работата на двигателя.Този температурния датчик ще го сменя със сигурност само неможах да разбера коя температура измерва....на входящия въздух в смукателните колектори ли?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1353
Регистриран на: 5.05.2008
Местоположение: Sofia
Кара: G02 ///M40d

Мнение от blacksapphire » 02 Юни 2009, 13:49

im0tep написа:Този температурния датчик ще го сменя със сигурност само не можах да разбера коя температура измерва....на входящия въздух в смукателните колектори ли?


Датчикът е за температурата на постъпващия във всмукателните колектори въздух ;) (Intake air sensor)

Но ако е грешка 14, то е датчикът за позицията на дроселовата клапа (ТPS) и другият вариант модула за управлението на ск кутия ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Мнение от im0tep » 02 Юни 2009, 14:29

blacksapphire написа:
im0tep написа:Този температурния датчик ще го сменя със сигурност само не можах да разбера коя температура измерва....на входящия въздух в смукателните колектори ли?


Датчикът е за температурата на постъпващия във всмукателните колектори въздух ;) (Intake air sensor)



Дебитомера ли имаш предвид???

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1353
Регистриран на: 5.05.2008
Местоположение: Sofia
Кара: G02 ///M40d

Мнение от blacksapphire » 02 Юни 2009, 14:34

Дебитомера е MAF сензор ;)

IAC се намира на дросела до TPS

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook