обезвъздушаване на TDS как става най добре ?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 211
Регистриран на: 24.12.2005
Местоположение: sofia

обезвъздушаване на TDS как става най добре ?

Мнение от maniakabg » 28 Мар 2009, 0:25

колеги здравейте на приятел утре ще слагаме нов радятор и моля за малко съвет как най добре да обезвъздушим системата за да не прави проблеми също ще съм благодарен ако някои каже колко литра е системата на tds-a мерси на всички за отговорите предварително ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 118
Регистриран на: 2.01.2009

Мнение от RFBM » 28 Мар 2009, 1:24

Колега мисля че е 9 литра ти е водната система , а аз моята я обезвъздуших като колата ми загря смисал караях я известно време те маркучите трябва да ти станат твърди защото има в въздух в системата , и просто отворих капачката на преливника , и маркучите станаха на мекица и от тогава до сега са си се така :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Мнение от anzak » 28 Мар 2009, 10:56

системата на тдс се самообезвъздушава

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
Детайли за колата: С чио чипс :D

Мнение от **Novobraneca » 28 Мар 2009, 11:29

anzak написа:системата на тдс се самообезвъздушава

:yes:
ШЕСТАКА СИ Е ШЕСТАК ;) [OO==[|][|]==OO] ;)
Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Мнение от im0tep » 28 Мар 2009, 13:33

RFBM написа:Колега мисля че е 9 литра ти е водната система , а аз моята я обезвъздуших като колата ми загря смисал караях я известно време те маркучите трябва да ти станат твърди защото има в въздух в системата , и просто отворих капачката на преливника , и маркучите станаха на мекица и от тогава до сега са си се така :D


И няма никакви последствия след това което си направил??? :roll: До колкото знам много е грешно да се отваря капачката на загрят двигател,защото се получава въздушен джоб а и също така маркучите ти трябва да са твърди...все пак системата работи под налягане.Щом са меки значи от някаде би трябвало да имаш теч? Или пък капачката на казанчето да е заминала?? Губи ли ти антифриз?

П.С. Някой колега да ме поправи ако има разлика при дизела и при бензина в охладителната система до толкова,че при едните да може примерно да де отваря капачката при загрят двигател а при другите да неможе

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 118
Регистриран на: 2.01.2009

Мнение от RFBM » 28 Мар 2009, 14:18

Значи колега на мен това ми го каза майстор , защото сменях маркуч на водната система и от там да обезвъздуша и точно така направих както ми каза и от тогава никакви проблеми , антифриз не губи това съм сигорен . Само да кажа преди как си мислех че е най доброто обезвъздушаване , карам да загрее колата и после я оставям да изтине
и тогава отварам капачката на преливника , като го казах това на майстора вика ти си луд това е най голямата грешка , Защото колата като загре е и водната система работи под някакво налягане , като истине и отвориш капачката то се получава нещо като ваклум и вкарваш въздух и после що тварди маркучи , и преди аз така правех , всяка сутрин отварам капачката да вида нивото на антифриза , и се се чудя толко ли тварди трябва да са маркучите , от както си обезвъздуших
маркучите не са точно на мекица ама сравнително меки .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Мнение от im0tep » 28 Мар 2009, 14:21

RFBM написа:Значи колега на мен това ми го каза майстор , защото сменях маркуч на водната система и от там да обезвъздуша и точно така направих както ми каза и от тогава никакви проблеми , антифриз не губи това съм сигорен . Само да кажа преди как си мислех че е най доброто обезвъздушаване , карам да загрее колата и после я оставям да изтине
и тогава отварам капачката на преливника , като го казах това на майстора вика ти си луд това е най голямата грешка , Защото колата като загре е и водната система работи под някакво налягане , като истине и отвориш капачката то се получава нещо като ваклум и вкарваш въздух и после що тварди маркучи , и преди аз така правех , всяка сутрин отварам капачката да вида нивото на антифриза , и се се чудя толко ли тварди трябва да са маркучите , от както си обезвъздуших
маркучите не са точно на мекица ама сравнително меки .
А ти в крайна сметка бензин ли караш или дизел? А пробки за обезвъздушаване нямаш ли?
Разгледаи внимателно тази тема http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 1%EB%E5%EC и прочети постовете на mad_presley да ме разбереш най-правилно какво точно имам предвид
Последна промяна im0tep на 28 Мар 2009, 14:24, променена общо 2 пъти

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
Детайли за колата: С чио чипс :D

Мнение от **Novobraneca » 28 Мар 2009, 14:22

Колега при дизела и малко по различно от бензина, в смисъл че при дизела разширителният съд е отделно от радиатора и няма проблем ако се отвори при горещ двигател, аз лично съм го правил доста и след това е нямало последствия, но не се пропоръчва да се отваря при топъл двигател, защото има опастност най малкото от изгаряне. Защо му е на човек да отваря капачката при загрял мотор?! Антифриза се проверява САМО при студен двигател :!:
ШЕСТАКА СИ Е ШЕСТАК ;) [OO==[|][|]==OO] ;)
Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 211
Регистриран на: 24.12.2005
Местоположение: sofia

Мнение от maniakabg » 28 Мар 2009, 17:01

мерси колеги за инфото мисля че го направих днес както трябва като покарам малко колата ще си покаже ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 659
Регистриран на: 9.10.2008
Местоположение: Троян
Кара: 03'BMW525DA;06'BMWX5 3.0DSportpaket
Мечтае да кара: Волга комби

Мнение от joropc » 28 Мар 2009, 20:33

maniakabg написа:мерси колеги за инфото мисля че го направих днес както трябва като покарам малко колата ще си покаже ;)

Дано не си отварял капачката на разшерителя при топъл двигател.......

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 28 Мар 2009, 20:41

Не знам при дизеляците как е схемата точно, но аз скоро сменях тялото на термостата, че сълзеше и използвах случая да дупна една 3 мм. дупчица на термостата точно върху стрелкичката, която сочи нагоре. Този пиниз е още от времето на е30-ките и old school майсторите го препоръчват. След фейслифта с двата термостата вече не се прилага, но за М52 е препоръчително. Помага за самообезвъздушаването и предотвратява създаването на въздушен джоб. Tested :!:
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 118
Регистриран на: 2.01.2009

Мнение от RFBM » 29 Мар 2009, 1:13

im0tep написа:
RFBM написа:Значи колега на мен това ми го каза майстор , защото сменях маркуч на водната система и от там да обезвъздуша и точно така направих както ми каза и от тогава никакви проблеми , антифриз не губи това съм сигорен . Само да кажа преди как си мислех че е най доброто обезвъздушаване , карам да загрее колата и после я оставям да изтине
и тогава отварам капачката на преливника , като го казах това на майстора вика ти си луд това е най голямата грешка , Защото колата като загре е и водната система работи под някакво налягане , като истине и отвориш капачката то се получава нещо като ваклум и вкарваш въздух и после що тварди маркучи , и преди аз така правех , всяка сутрин отварам капачката да вида нивото на антифриза , и се се чудя толко ли тварди трябва да са маркучите , от както си обезвъздуших
маркучите не са точно на мекица ама сравнително меки .
А ти в крайна сметка бензин ли караш или дизел? А пробки за обезвъздушаване нямаш ли?
Разгледаи внимателно тази тема http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 1%EB%E5%EC и прочети постовете на mad_presley да ме разбереш най-правилно какво точно имам предвид



Колега прегледах темата , прочетох всички мнениа , еми аз не сам съгласен (мое мнение ) не искам да спора с никой . Значи според мен
нищо не може да стане мотора , отварям капачката чувам как излиза въздуха антифриз не трябва да излиза в никакъв случаи и затварям капачката , маркучите на мекица , до сега никакви проблеми . Извинявам се че не съм попълнил профил карам 520ка .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 29 Мар 2009, 2:28

RFBM написа:Колега прегледах темата , прочетох всички мнениа , еми аз не сам съгласен (мое мнение ) не искам да спора с никой . Значи според мен
нищо не може да стане мотора , отварям капачката чувам как излиза въздуха антифриз не трябва да излиза в никакъв случаи и затварям капачката , маркучите на мекица , до сега никакви проблеми . Извинявам се че не съм попълнил профил карам 520ка .


Колега, погледни казанчето на 520i и ще разбереш от къде идва опасността да отвориш капачката при загрял двигател:
Изображение

Белязката Cool (за нивото) е от другата страна, но пак може да се види, че е доста под горната тръбичка.В момента в който отвориш при загрял двигател (разбирай отворен термостат) през тази тръбичка започва да влиза въздух и започва да ти покачва нивото отдолу.

Ти казваш, че не трябвало да ти излиза антифриз, аз ще ти кажа, че щом се е вдигнал, вече си вкарал въздух.И не, не се надига, защото е под налягане, а защото правиш въздушен джоб и антифриза няма къде да отиде ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: е60 525 x-drive
Мечтае да кара: M6

Мнение от Sesko » 29 Мар 2009, 11:36

един път като си проверявам антифриза съм забравил да затегна капачката , карах така около 50 км , нямаше никакви проблеми парното беше добре , после като проверих гледам антифриза не е мръднал пък маркучите бяха меки , затегнах я и оттогава карам няма проблем , според вас може ли да е станало нещо :roll:
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 29 Мар 2009, 12:27

Sesko написа:един път като си проверявам антифриза съм забравил да затегна капачката , карах така около 50 км , нямаше никакви проблеми парното беше добре , после като проверих гледам антифриза не е мръднал пък маркучите бяха меки , затегнах я и оттогава карам няма проблем , според вас може ли да е станало нещо :roll:

Никой не говори за отворена капачка при студен двигател ;)
Ако оставиш капачката отворена и оставиш да загрее, няма опасност от въздушен джоб, защото го няма ефекта от налягането.

Това важи само за бензиновите, дизелите с отделен от радиатора разширителен съд са си перфектни и се самообезвъздушават ;)

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook