Употреба на kickdown
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Употреба на kickdown
Здравейте колеги. Карам Е39 525DA и интимната ми мисъл е, до колко често е добре да се ползва т.нар. kickdown. В смисъл, честата му употреба, води ли до повишена вероятност от повреда на двигателя или скоростната кутия или няма такава връзка?
- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
Всичко се регулира електронно и следователно няма място за грешки. Колкото до амортизацията - всичко, което се мъчи, живее по-малко. Най-просто казано. 

- Vader
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: 1.03.2005
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: пак BMW
- Детайли за колата: E39 525TDS
Колко често да използваш kickdownа,зависи от теб.Идеята му е когато ти трябва бързо изтегляне да го използваш.
"Kickdown" функцията предизвиква превключване на 1 предавка надолу при автоматичните скоростни кутии тогава, когато е необходима допълнителна мощност (обороти) при форсиране на двигателя (напр. при изпреварване)
Това в никакъв случай не представлява някакъв екстремален режим за двигателя и/или скоростите (при подаване на газ без да се натиска Kickdown-бутона, пак би се стигнало до сваляне на 1 предавка надолу, но доста по-късно във времето (когато електрониката на автоматика отчете стойностите подадени от датчиците за отворения дросел, скоростта, предавката в момента и т.н. и подаде сигнал за превключване на скоростите)
С други думи Kickdown-функцията съкращава точно това време за реакция на електрониката по сигнал подаден от шофьора (потребителя)
Това в никакъв случай не представлява някакъв екстремален режим за двигателя и/или скоростите (при подаване на газ без да се натиска Kickdown-бутона, пак би се стигнало до сваляне на 1 предавка надолу, но доста по-късно във времето (когато електрониката на автоматика отчете стойностите подадени от датчиците за отворения дросел, скоростта, предавката в момента и т.н. и подаде сигнал за превключване на скоростите)
С други думи Kickdown-функцията съкращава точно това време за реакция на електрониката по сигнал подаден от шофьора (потребителя)

- casinoboss
- Потребител
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 28.04.2008
- Местоположение: varna
tsb_bg написа:"Kickdown" функцията предизвиква превключване на 1 предавка надолу при автоматичните скоростни кутии тогава, когато е необходима допълнителна мощност (обороти) при форсиране на двигателя (напр. при изпреварване)
Това в никакъв случай не представлява някакъв екстремален режим за двигателя и/или скоростите (при подаване на газ без да се натиска Kickdown-бутона, пак би се стигнало до сваляне на 1 предавка надолу, но доста по-късно във времето (когато електрониката на автоматика отчете стойностите подадени от датчиците за отворения дросел, скоростта, предавката в момента и т.н. и подаде сигнал за превключване на скоростите)
С други думи Kickdown-функцията съкращава точно това време за реакция на електрониката по сигнал подаден от шофьора (потребителя)
най- точно казано
Жена без цици и кола без кардан в къщата си не желая!
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Благодаря колеги. Смисълът и ползата от използването на тази функция ми е ясен. Въпроса ми беше по-скоро, това сваляне на предавка и рязкото вдигане на оборотите, дали не вредят на мотора и скоростната кутия. Щото нали по принцип по-издръжлив на подобни "амлитуди" е бензиновия мотор, а за дизела не съм сигурен доколко е препоръчително да му "развъртам" оборотомера по такъв начин. Ще простите моето невежество, ама ми е първата дизелова, кола и малко не мога да се отуча още от навиците с бензиновата предишна. Та в тази връзка ми е притеснението, да не си скапя нещо колата, която повече от добре си върви засега.
Ти преди друга кола от БМВ ли си карал?
Защото БМВ и високи обороти представлява един страхотен унисон. Аз карам точно същата като теб кола и се старая, за да си пазя двигателя, да не качвам на 2.000 оборота, когато е студена. Когато е загряла, разбирай маслото, тогава вече не се тревожа да използвам кик дауна и досега не съм имал никакви проблеми с това... Това е дизелов двигател с бензинов характер по отношение на оборотите.
Това което съм забелязал е когато плавно ускорявам да кажем до 160 и тогава използвам кик-дауна, почти никакъв ефект не получавам при тази скорост, а малко над нея кик дауна вече и не си позволява да форсира връщане на скоростта, за да не влезне в критични обороти.
Кефи се на колата си, но само когато е наистина загряла. Това е едно истинско щастие, което не спира никога
Защото БМВ и високи обороти представлява един страхотен унисон. Аз карам точно същата като теб кола и се старая, за да си пазя двигателя, да не качвам на 2.000 оборота, когато е студена. Когато е загряла, разбирай маслото, тогава вече не се тревожа да използвам кик дауна и досега не съм имал никакви проблеми с това... Това е дизелов двигател с бензинов характер по отношение на оборотите.
Това което съм забелязал е когато плавно ускорявам да кажем до 160 и тогава използвам кик-дауна, почти никакъв ефект не получавам при тази скорост, а малко над нея кик дауна вече и не си позволява да форсира връщане на скоростта, за да не влезне в критични обороти.
Кефи се на колата си, но само когато е наистина загряла. Това е едно истинско щастие, което не спира никога

- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Да, друга кола съм карал- Golf 3
. Не се смейте много, хубава беше, ама я блъснах. И аз я пазя до 2000 оборота, поне докато стрелката на температурата не стигне средата. Има нещо вярно за дизела с бензиновия характер. Скоро ме пита един съсед, дадох му да покара, вика, това дизел ли е
. Това за висока скорост и използване на кикдаун е неуместно, щото би значело да си съсипеш маторя според мен.


Като покараш няколко месеца между 140 и 180 ще разбереш какво имам предвид. Моторът също така чудесно се самопредпазва от високи обороти. Същото се получава, когато караш на типтроник и искаш да караш само на много ниска или много висока предавка, там също се случват автоматизирани корекции.
А иначе - от Голф3 на Е39 - мисля, че разбирам притесненията си. Мисля, че си сменил планетите просто
Поздрави
А иначе - от Голф3 на Е39 - мисля, че разбирам притесненията си. Мисля, че си сменил планетите просто

Поздрави
- gazi
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 173
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: SOFIA
- Пол: Мъж
- Кара: е34
tsb_bg написа:"Kickdown" функцията предизвиква превключване на 1 предавка надолу при автоматичните скоростни кутии тогава, когато е необходима допълнителна мощност (обороти) при форсиране на двигателя (напр. при изпреварване)
Това в никакъв случай не представлява някакъв екстремален режим за двигателя и/или скоростите (при подаване на газ без да се натиска Kickdown-бутона, пак би се стигнало до сваляне на 1 предавка надолу, но доста по-късно във времето (когато електрониката на автоматика отчете стойностите подадени от датчиците за отворения дросел, скоростта, предавката в момента и т.н. и подаде сигнал за превключване на скоростите)
С други думи Kickdown-функцията съкращава точно това време за реакция на електрониката по сигнал подаден от шофьора (потребителя)
Аз мисля , че смъква максимално най-ниска предавка , имам Е36 318ИС при мен с 80кмч на 4 ако бия kick-a ми връща втора предавка . Мисля че при Е39 също трябва да върне максимално най-ниска , защото ако подадеш по-рязко газ без кик-а връща една на доло .
Ерес е название, с което Баварската църква характеризира религиозните учения, отклоняващи се от официалната догма .

http://www.vbox7.com/play:241b3c6f22
http://vbox7.com/play:ed73114c
http://vbox7.com/play:9e8a99595c
http://youtube.com/watch?v=ZsBCzDFWO5E
http://www.vbox7.com/play:241b3c6f22
http://vbox7.com/play:ed73114c
http://vbox7.com/play:9e8a99595c
http://youtube.com/watch?v=ZsBCzDFWO5E
- DAEL
- Дакела
-
- Мнения: 942
- Регистриран на: 15.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
- Мечтае да кара: F-22 Raptor
- Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.
Колега, според мен нищо сериозно не може да прецакаш, защото електрониката няма да позволи да се развиват толкова критични обороти, дори като влезе мотора в тях то е за много кратко време!
Относно това, че докато не е загрял достатъчно мотора да не се вдигат по-високи обороти от 2000 ми звучи малко
, защото при автомата си трябват определени обороти за да превключи на по-горна предавка, ако си ходил по Европата да си видял някой сутрин да пълзи едвам-едвам докато му загрее колата....,не!? 
Относно това, че докато не е загрял достатъчно мотора да не се вдигат по-високи обороти от 2000 ми звучи малко


Според това което съм чувал от майстори,че честата употреба на кикдаун-а води до проблеми в скоростната кутия.
Немога да твърдя за по-малкия двигател като 525, но за 530 и на Х5 това им е голям проблем, много се натоварва изведнъж, и в един момент става весело
Аз го ползвам изключително рядко, само ако се наложи бързо да се изнеса при изпреварване.
Според мен, е39 не предполага стил на каране на "див тинейджър", който да и пили гумите на всеки светофар независимо дали е бензин или дизел
Иначе кик-а е голяма веселба... тръгва като по релси
Немога да твърдя за по-малкия двигател като 525, но за 530 и на Х5 това им е голям проблем, много се натоварва изведнъж, и в един момент става весело

Аз го ползвам изключително рядко, само ако се наложи бързо да се изнеса при изпреварване.
Според мен, е39 не предполага стил на каране на "див тинейджър", който да и пили гумите на всеки светофар независимо дали е бензин или дизел

Иначе кик-а е голяма веселба... тръгва като по релси

- DAEL
- Дакела
-
- Мнения: 942
- Регистриран на: 15.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
- Мечтае да кара: F-22 Raptor
- Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.
Колега 99ufo99, естествено при Х5 скоростната кутия се натоварва повече, защо изобщо ги сравняваш двата модела Х5 и Е39, и друго, при тръгване от светофар не можеш да използваш кикдауна,смисъл няма на къде по-надолу да смъкне предавка!
П.С. И какво общо има кубатурата на мотора, или искаш да кажеш, че по-мощия мотор "удря" по-яко върху скоростите?
П.С. И какво общо има кубатурата на мотора, или искаш да кажеш, че по-мощия мотор "удря" по-яко върху скоростите?
gazi написа:Аз мисля , че смъква максимално най-ниска предавка , имам Е36 318ИС при мен с 80кмч на 4 ако бия kick-a ми връща втора предавка . Мисля че при Е39 също трябва да върне максимално най-ниска , защото ако подадеш по-рязко газ без кик-а връща една на доло .
Колега заблуждаваш се и при Е34 и при Е36 и при Е39 (коли с които имам личен опит) kik-a връща САМО 1 предавка надолу, но го прави веднага (user request) за разлика от случая когато както казваш ти "като подаеш по-рязко газ" и тогава превключва надолу едва след като сигналите от всички датчици (дросел, скоростомер, обороти и т.н.) се обработят от електрониката и се подаде сигнал за превключване на скоростите ...
30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани