Употреба на kickdown

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Употреба на kickdown

Мнение от Elesar74 » 24 Мар 2009, 18:42

Здравейте колеги. Карам Е39 525DA и интимната ми мисъл е, до колко често е добре да се ползва т.нар. kickdown. В смисъл, честата му употреба, води ли до повишена вероятност от повреда на двигателя или скоростната кутия или няма такава връзка?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 24 Мар 2009, 18:44

Всичко се регулира електронно и следователно няма място за грешки. Колкото до амортизацията - всичко, което се мъчи, живее по-малко. Най-просто казано. :)
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 1.03.2005
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Мечтае да кара: пак BMW
Детайли за колата: E39 525TDS

Мнение от Vader » 24 Мар 2009, 20:10

Колко често да използваш kickdownа,зависи от теб.Идеята му е когато ти трябва бързо изтегляне да го използваш.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 24 Мар 2009, 20:30

"Kickdown" функцията предизвиква превключване на 1 предавка надолу при автоматичните скоростни кутии тогава, когато е необходима допълнителна мощност (обороти) при форсиране на двигателя (напр. при изпреварване)
Това в никакъв случай не представлява някакъв екстремален режим за двигателя и/или скоростите (при подаване на газ без да се натиска Kickdown-бутона, пак би се стигнало до сваляне на 1 предавка надолу, но доста по-късно във времето (когато електрониката на автоматика отчете стойностите подадени от датчиците за отворения дросел, скоростта, предавката в момента и т.н. и подаде сигнал за превключване на скоростите)
С други думи Kickdown-функцията съкращава точно това време за реакция на електрониката по сигнал подаден от шофьора (потребителя) ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 28.04.2008
Местоположение: varna

Мнение от casinoboss » 25 Мар 2009, 1:30

tsb_bg написа:"Kickdown" функцията предизвиква превключване на 1 предавка надолу при автоматичните скоростни кутии тогава, когато е необходима допълнителна мощност (обороти) при форсиране на двигателя (напр. при изпреварване)
Това в никакъв случай не представлява някакъв екстремален режим за двигателя и/или скоростите (при подаване на газ без да се натиска Kickdown-бутона, пак би се стигнало до сваляне на 1 предавка надолу, но доста по-късно във времето (когато електрониката на автоматика отчете стойностите подадени от датчиците за отворения дросел, скоростта, предавката в момента и т.н. и подаде сигнал за превключване на скоростите)
С други думи Kickdown-функцията съкращава точно това време за реакция на електрониката по сигнал подаден от шофьора (потребителя) ;)

най- точно казано
Жена без цици и кола без кардан в къщата си не желая!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Мнение от Elesar74 » 25 Мар 2009, 10:26

Благодаря колеги. Смисълът и ползата от използването на тази функция ми е ясен. Въпроса ми беше по-скоро, това сваляне на предавка и рязкото вдигане на оборотите, дали не вредят на мотора и скоростната кутия. Щото нали по принцип по-издръжлив на подобни "амлитуди" е бензиновия мотор, а за дизела не съм сигурен доколко е препоръчително да му "развъртам" оборотомера по такъв начин. Ще простите моето невежество, ама ми е първата дизелова, кола и малко не мога да се отуча още от навиците с бензиновата предишна. Та в тази връзка ми е притеснението, да не си скапя нещо колата, която повече от добре си върви засега.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 10.03.2008
Кара: i3 120ah 2019

Мнение от DaveMF » 25 Мар 2009, 10:44

Ти преди друга кола от БМВ ли си карал?
Защото БМВ и високи обороти представлява един страхотен унисон. Аз карам точно същата като теб кола и се старая, за да си пазя двигателя, да не качвам на 2.000 оборота, когато е студена. Когато е загряла, разбирай маслото, тогава вече не се тревожа да използвам кик дауна и досега не съм имал никакви проблеми с това... Това е дизелов двигател с бензинов характер по отношение на оборотите.

Това което съм забелязал е когато плавно ускорявам да кажем до 160 и тогава използвам кик-дауна, почти никакъв ефект не получавам при тази скорост, а малко над нея кик дауна вече и не си позволява да форсира връщане на скоростта, за да не влезне в критични обороти.

Кефи се на колата си, но само когато е наистина загряла. Това е едно истинско щастие, което не спира никога :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Мнение от Elesar74 » 25 Мар 2009, 11:06

Да, друга кола съм карал- Golf 3 :mhihi: . Не се смейте много, хубава беше, ама я блъснах. И аз я пазя до 2000 оборота, поне докато стрелката на температурата не стигне средата. Има нещо вярно за дизела с бензиновия характер. Скоро ме пита един съсед, дадох му да покара, вика, това дизел ли е :D . Това за висока скорост и използване на кикдаун е неуместно, щото би значело да си съсипеш маторя според мен.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 10.03.2008
Кара: i3 120ah 2019

Мнение от DaveMF » 25 Мар 2009, 11:14

Като покараш няколко месеца между 140 и 180 ще разбереш какво имам предвид. Моторът също така чудесно се самопредпазва от високи обороти. Същото се получава, когато караш на типтроник и искаш да караш само на много ниска или много висока предавка, там също се случват автоматизирани корекции.

А иначе - от Голф3 на Е39 - мисля, че разбирам притесненията си. Мисля, че си сменил планетите просто :)

Поздрави

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 173
Регистриран на: 13.02.2008
Местоположение: SOFIA
Пол: Мъж
Кара: е34

Мнение от gazi » 25 Мар 2009, 17:55

tsb_bg написа:"Kickdown" функцията предизвиква превключване на 1 предавка надолу при автоматичните скоростни кутии тогава, когато е необходима допълнителна мощност (обороти) при форсиране на двигателя (напр. при изпреварване)
Това в никакъв случай не представлява някакъв екстремален режим за двигателя и/или скоростите (при подаване на газ без да се натиска Kickdown-бутона, пак би се стигнало до сваляне на 1 предавка надолу, но доста по-късно във времето (когато електрониката на автоматика отчете стойностите подадени от датчиците за отворения дросел, скоростта, предавката в момента и т.н. и подаде сигнал за превключване на скоростите)
С други думи Kickdown-функцията съкращава точно това време за реакция на електрониката по сигнал подаден от шофьора (потребителя) ;)

Аз мисля , че смъква максимално най-ниска предавка , имам Е36 318ИС при мен с 80кмч на 4 ако бия kick-a ми връща втора предавка . Мисля че при Е39 също трябва да върне максимално най-ниска , защото ако подадеш по-рязко газ без кик-а връща една на доло .
Ерес е название, с което Баварската църква характеризира религиозните учения, отклоняващи се от официалната догма .

Изображение

http://www.vbox7.com/play:241b3c6f22
http://vbox7.com/play:ed73114c
http://vbox7.com/play:9e8a99595c
http://youtube.com/watch?v=ZsBCzDFWO5E

Дакела
Аватар
Мнения: 942
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
Мечтае да кара: F-22 Raptor
Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.

Мнение от DAEL » 25 Мар 2009, 18:37

Колега, според мен нищо сериозно не може да прецакаш, защото електрониката няма да позволи да се развиват толкова критични обороти, дори като влезе мотора в тях то е за много кратко време!
Относно това, че докато не е загрял достатъчно мотора да не се вдигат по-високи обороти от 2000 ми звучи малко :roll: , защото при автомата си трябват определени обороти за да превключи на по-горна предавка, ако си ходил по Европата да си видял някой сутрин да пълзи едвам-едвам докато му загрее колата....,не!? :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 10.03.2008
Кара: i3 120ah 2019

Мнение от DaveMF » 25 Мар 2009, 18:56

Абсолютно да :)
Само хората със служебни коли не внимават в какви обороти карат със студена кола.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 8.08.2008

Мнение от 99ufo99 » 26 Мар 2009, 3:53

Според това което съм чувал от майстори,че честата употреба на кикдаун-а води до проблеми в скоростната кутия.

Немога да твърдя за по-малкия двигател като 525, но за 530 и на Х5 това им е голям проблем, много се натоварва изведнъж, и в един момент става весело :)

Аз го ползвам изключително рядко, само ако се наложи бързо да се изнеса при изпреварване.

Според мен, е39 не предполага стил на каране на "див тинейджър", който да и пили гумите на всеки светофар независимо дали е бензин или дизел :)

Иначе кик-а е голяма веселба... тръгва като по релси :)
-- е39 530d -- my blue passion --

Един много талантлив Българин
http://www.eftimrusev.com

Дакела
Аватар
Мнения: 942
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
Мечтае да кара: F-22 Raptor
Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.

Мнение от DAEL » 26 Мар 2009, 10:42

Колега 99ufo99, естествено при Х5 скоростната кутия се натоварва повече, защо изобщо ги сравняваш двата модела Х5 и Е39, и друго, при тръгване от светофар не можеш да използваш кикдауна,смисъл няма на къде по-надолу да смъкне предавка!
П.С. И какво общо има кубатурата на мотора, или искаш да кажеш, че по-мощия мотор "удря" по-яко върху скоростите?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 26 Мар 2009, 21:53

gazi написа:Аз мисля , че смъква максимално най-ниска предавка , имам Е36 318ИС при мен с 80кмч на 4 ако бия kick-a ми връща втора предавка . Мисля че при Е39 също трябва да върне максимално най-ниска , защото ако подадеш по-рязко газ без кик-а връща една на доло .


Колега заблуждаваш се и при Е34 и при Е36 и при Е39 (коли с които имам личен опит) kik-a връща САМО 1 предавка надолу, но го прави веднага (user request) за разлика от случая когато както казваш ти "като подаеш по-рязко газ" и тогава превключва надолу едва след като сигналите от всички датчици (дросел, скоростомер, обороти и т.н.) се обработят от електрониката и се подаде сигнал за превключване на скоростите ...

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook