Дизелов двигател с газова уредба!Да сте чували?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 9.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E-39 520i
Мечтае да кара: M5-E39

Дизелов двигател с газова уредба!Да сте чували?

Мнение от Jordandim » 04 Мар 2009, 0:43

Първо Честит Празник!
До сега празнувах и си приказвахме, и от приказка на приказка за коли....,стана въпрос за газ и... :shock: на дядо един приятел вика,че му предлагали Nisan jeep-ка дизел с газ?!? Направо шах и мат!
Разговора продължи и разбрах.че това е въведено в дизеловите локомотивни двигатели доста отдавна като работели едновремено с нафта и газ в съотношение 30/70...
Скоро имаше тема дали сме чували за масло в нафтата,което най-вероятно всички са...но,ете това, направо гръмнах :roll:
Още не съм се ровил в Чичо Гугъл,но просто не се стърпях да го споделя това с вас!
Та за да бъде нещо като въпрос технически...Някой чувал ли е за това?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 04 Мар 2009, 0:55

Чува ли сме да, не се шашкай....на военна техника има ДВГ с за 3 вида гориво

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 298
Регистриран на: 13.02.2007
Местоположение: UK
Кара: от грешната страна

Мнение от martoto » 04 Мар 2009, 2:01

Сигурно всеки е виждал или поне чувал за Икарусите на метан. По-добро доказателство - здраве му кажи. :)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: София
Кара: F34 318dA, E39 520i, Civic 1,6i
Детайли за колата: 2016 F34 318dA LCI, 1997 Е39 520i, 2004 Honda Civic 1.6i

Мнение от Toni Montana » 04 Мар 2009, 2:23

аз също съм чувал (но не съм виждал) за автобуси в софия на метан. Ако са тези икаруси те са били вероятно с дизелов двигател преди нали?
за съотношение нафта-газ 30/70 незнам.
за тая джипка нисан дизел да се направи на газ е ВЪЗМОЖНО технически.
Трябва да се премахне дизеловата система изцяло. Двигателя може да се използва ако по някакъв начим му се понижи компресията и се сложат свещи.... После може да се кара на газ, с обиконвенна газова тип вентури. Като цяло не е невъзможно но много сложно заради компресията и липсващите свещи :roll:
по лесно е директно от бензин на газ.
:bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 298
Регистриран на: 13.02.2007
Местоположение: UK
Кара: от грешната страна

Мнение от martoto » 04 Мар 2009, 2:39

Ми не съвсем. Дизеловата горивна уредба остава защото е нужно известно количество нафта да се впръсне за да възпламени гориво-въздушната смес. Това идва от принципа на дизеловия двигател. Просто се прави модификация, и цикловата порция гориво се намалява драстично, колкото да е достатъчно да започне горенето. Съотношението със сигурност варира за различните двигатели в зависимост от типа смесообразуване и горивната уредба. Както виждаш става доста сложна и скъпа тази конверсия и не мисля, че изобщо си заслужава за лек автомобил. Използва се предимно за екологични цели и може би най-често за градски автобуси, както беше и направено с Икарусите. :)

Абе тая тема за Е39 подфорум ли е изобщо? :)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: София
Кара: F34 318dA, E39 520i, Civic 1,6i
Детайли за колата: 2016 F34 318dA LCI, 1997 Е39 520i, 2004 Honda Civic 1.6i

Мнение от Toni Montana » 04 Мар 2009, 2:56

е добре де, примемаме че пали на дизелово гориво без свещи с копресия 18-20 към 1. И в един момент спираш дизела и пускаш само газ. Как тоя двигател ще работи на газ с такава голяма компресия??? То ще има само детонации и гърмежи. :roll:
:bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 298
Регистриран на: 13.02.2007
Местоположение: UK
Кара: от грешната страна

Мнение от martoto » 04 Мар 2009, 3:11

Аз лично не знам технически подробности за такава конверсия. Мога само да предполагам, че започвайки фронта на горене с впръснатото количество нафта е възможно да се изгарят значително по бедни смеси от газообразно гориво и въздух. По този начин може да се избегне детонационното горене. А високата степен на сгъстяване трябва да остане, за да може впръснатата нафта да се самовъзпламени. За повече подробности вече трябва да се търси някаква конкретна техническа статия. Не мога да дам такива, пък и едва ли тук някому са нужни :)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 739
Регистриран на: 22.08.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: F20 116d / F01 750i xDrive
Мечтае да кара: Колело

Мнение от Sivako » 04 Мар 2009, 10:28

На дизела става да се сложи мета,ама няма смисъл щото инсталацията на метана е доста скъпа :mhihi: и там имаше някакво съотношение повечко нафта и малко метан :winky:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 79
Регистриран на: 2.09.2008
Местоположение: Бургас, Несебър, Слънчев бряг
Кара: Е38

Мнение от maty_m » 04 Мар 2009, 10:53

Toni Montana написа:е добре де, примемаме че пали на дизелово гориво без свещи с копресия 18-20 към 1. И в един момент спираш дизела и пускаш само газ. Как тоя двигател ще работи на газ с такава голяма компресия??? То ще има само детонации и гърмежи. :roll:

Работи и още как. Обаче едновременно с газта гори и по малко нафта. Четох за това още преди година в нета и ако намеря статията ще пусна линка.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 9.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E-39 520i
Мечтае да кара: M5-E39

Мнение от Jordandim » 04 Мар 2009, 13:00

http://www.autobloggreen.com/2008/03/17/diesel-lpg-wow/
http://www.diesellpg.co.uk/
http://www.chilterngascars.co.uk/cars/lpgdiesel.htm
Значи от описаното по-горе,става въпрос,че работят заедно-дизел+газ...и по-скоро се използва за бууст както казват...
Но,ако на някой не му е интересно и модераторите мислят,че не е технически образователно...да я трият,няма проблем :D
Последна промяна Jordandim на 04 Мар 2009, 13:34, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 31.10.2008

Мнение от CLM-Ivo » 04 Мар 2009, 13:15

В моя град доста автобуси за градския транспорт са на метан :) Доколкото знам съотношението нафта-метан варира от педала на газта :) Повече газ- повече нафта, по-малко метан и обратното.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Мнение от павката » 04 Мар 2009, 13:34

тва е еко решение
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 1.03.2005
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Мечтае да кара: пак BMW
Детайли за колата: E39 525TDS

Мнение от Vader » 04 Мар 2009, 17:55

Както казва колегата това е еко решение.От много години има мотокари на газ и нафта,като целта на упражнението не е икономия,а по-малко изгорели газове,за да не се задимяват цеховете.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 27.11.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 520 i 97

Мнение от jordao75 » 05 Мар 2009, 22:56

Чувал съм че има такова животно,но не знам как точно работи.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 205
Регистриран на: 24.05.2008
Местоположение: София

Мнение от Emilio » 06 Мар 2009, 0:41

Някой от Икарусите (а и не само те) в градския транспорт са на МЕТАН :!: А и ако видите автобуси с наредени бутилки на тавана, значи е на МЕТАН :idea: Това е така минимум от 15г.
НЕ КАРАЙТЕ С ПО-ВИСОКА СКОРОСТ ОТ КОЛКОТО ВАШИЯ АНГЕЛ ПАЗИТЕЛ МОЖЕ ДА ЛЕТИ!

О BMW, имам лудост в главата си от теб!

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook