смяна на хидравлично масло Е39

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

смяна на хидравлично масло Е39

Мнение от El Diablo » 05 Фев 2009, 20:28

колеги, има ли смисал да сменя хидравличното масло с декстрок 3 (или 2??), след като казанчето НИТО е омаслено нито губи такава течност /да чукнеме на дърво/ нито по маркучите има масло, просто се интересувам дали тази профилактика е ЖЕЛАТЕЛНА ако няма проблеми, защото мисля че за 12 годишна кола това масло е станало на Боза

-някои правил ли е тази процедура, изобщо как се прави, и наи ме интересува, дали волана става ПО ЛЕК след смяна на това масло ?
-и колко литра са нужни

има ли изобщо фаида както се вика за тая процедура, волана ми какво да ви кажа, като бях с 18ки джанти се въртеше нормално, като сложих 15-те мислех че съм без гуми :mhihi: т.е доста по лесно, но некак си на х5-та Е70 воланчето се врътка по лесно макар с 20 цола жанти :(

пС: колата е на реални 170 км. съдеики какво ми казаха в дару, и по това че все още всичко по окачването е още от завода, съм склонен да вярвам :help:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 05 Фев 2009, 20:33

Моят съвет е да не сменяш щом нямаш проблеми. Аз мойто го смених (1.1 л.) и ми се разтекоха маркучите, а преди това не течаха. Та и маркучи смених... Х5-цата ти сигурно има сервотроник и затова е по-мека. А преди и след смяната - разлика никаква. И аз се бях замислил защо ми е малко по-криво да въртя геврека отколкото на Суперба, ама после си изясних, че нямало сервотроник на нашите каляски. А в началото като я взех пък ми беше адски криво като изпреварвах, щото си првя движението както съм свикнал със сервотроник, а без - по-малко завива колата и все се навирах в колата която тръгвам да изпреварвам. Абе с една дума - недей ;)
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Мнение от anzak » 05 Фев 2009, 20:47

Трябава ти литър декстрон 3 и не е лошо да се сменя от време

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1263
Регистриран на: 29.01.2003
Местоположение: ... p0d n€b€t0, n@ m0r€t0 ...
Пол: Мъж
Кара: e39 525dA
Мечтае да кара: м6

Мнение от moni76 » 05 Фев 2009, 22:05

ще следя темата, щото и аз съм го замислил....
My BMW history:
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39

Изображение
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1 8)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: София
Кара: F34 318dA, E39 520i, Civic 1,6i
Детайли за колата: 2016 F34 318dA LCI, 1997 Е39 520i, 2004 Honda Civic 1.6i

Мнение от Toni Montana » 05 Фев 2009, 22:23

бива да се сменя от време на време, но може след туй да почне да ти сълзи от някой маркуч - там кадето са махали/подменяли скобите. но за такива стари коли 10+ години това е нормално.
аз сменях преди 3 седмици. един приятел ми помогна. за половин час се оправихме, но ти трябва подемник или канал. на помпата има маркуч дето засмуква от казанчето. има скоба. отвърташ скобата и дърпаш маркуча (внимавай от там ше текне масло). палиш колата за 20-30 сек. и въртиш волана наляво-надясно докрай няколко пъти. при мен изтече 1л масло, а дават че общо е 1.2л. следователно 0.2л не успяхме да източим. после си мушкаш маркуча, слагаш нова скоба, и пълниш в казанчето новото масло. пак палиш за 20-30 сек. и въртиш волана наляво надясно докрай няколко пъти ;)
ако ти звучи сложно отиди на сервиз, но не е трудно.
ако ходиш на НЕоторизиран сервиз гледай кво масло ти слагат - за почти всички БМВта маслото е АТF и е червено на цвят (Dexron 3 е като АТF и е червено). В този случай на капачката на казанчето пише АТF. За повечто ДРУГИ коли като VW/Audi например е друго и е със зелен цвят. Внимавай някой разбиращ майстор да не ти сложи от зеленото. :confused:
Последна промяна Toni Montana на 05 Фев 2009, 22:30, променена общо 1 път
:bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: София
Кара: F34 318dA, E39 520i, Civic 1,6i
Детайли за колата: 2016 F34 318dA LCI, 1997 Е39 520i, 2004 Honda Civic 1.6i

Мнение от Toni Montana » 05 Фев 2009, 22:26

след смяната няма никаква промяна при въртенето на волана - и преди и след това се върти еднакво.
:bchug:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 4.01.2007
Местоположение: България
Кара: BMW E39 520 M52
Мечтае да кара: M5

Мнение от i4koo » 05 Фев 2009, 22:36

Toni Montana написа:след смяната няма никаква промяна при въртенето на волана - и преди и след това се върти еднакво.
Така е колеги ,аз сменях казанче и маркучи и затова сложих 3-ката ,иначе никаква разлика ;)
Нищо лично ,Просто бизнес !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Мнение от El Diablo » 06 Фев 2009, 1:50

ясно, за сега няма да го пипам мерси за отговорите колеги, щом няма никаква промяна, пък и маи бяха казали немците за нещо, което не създава проблеми /т.е течове и т.н./ да не се пипа :?:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 11 Фев 2009, 22:03

Toni Montana написа:след смяната няма никаква промяна при въртенето на волана - и преди и след това се върти еднакво.


Колеги според мен точно заключението "... няма никаква промяна при въртенето на волана - и преди и след това ..." обяснява защо хидравличната и спирачната течност ТРЯБВА да се сменят редовно.

Те силно хигроскопични и с течение на времето просто губят работните си характеристики, като поемат влага прах и т.н. и в крайна сметка съсипват агрегата който обслужват.

"промяна" обикновено има ако не се сменят и тя струва нерви и пари, но тогава никой не се сеща, че хидравличната течност е на ~10 години, х00 000 км. и т.н. а казва рейката се скапа, ABS-a се бъгна и така ...

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook