Волан-трудно въртене!
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Волан-трудно въртене!
Колеги от известно време насам ми прави впечатление,че като оставя колата вечерта и на сутринта волана ми се върти по-трудно освен това не се връща сам,сякаш затяга.Преди 10К км. правих оглед на рейката и ми казаха ,че съм дошъл тъкмо навреме,когато е необходимо да се оберат хлабавините .Казаха ми ,че всичко друго е наред ,нямал съм течове и т.н.Преди 5к съм сменил казанчето заедно с маркучите и сега проверих ,имам масло вътре.Досега не съм имал проблем с волана,но отскоро збелязах ,че като запаля мотора ми присвирва нещо наподобяващо лагер,което ту се появява ту изчезва само.Вие какво мислите,към какво да се насоча първо!?
ре
Пропуснах да отбележа,че като покарам около 10 км. и волана се оправя и започва да се върти нормално и да се връща лесно.След като спра колата и се кача след 15 мин. всичко си е ок,трябва да не карам поне 5-6 часа за да започне да се върти трудно.
- veso_topalov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 58
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Бургас
Когато е студена е нормално да се върти по трудно волана,все пак докато разбие маслото на хидравликата е нужно известно време да се движи колата
- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
veso_topalov написа:Когато е студена е нормално да се върти по трудно волана,все пак докато разбие маслото на хидравликата е нужно известно време да се движи колата
Това да не са бъркани яйца, бре?!?! То ако беше така, зимата щеше да е невъзможно гумаджиите да ползват хидравлични крикове

Подкрепям WALL аз.
ре
Маслото е такова каквото трябва да бъде-ATF червеникаво на цвят.Не мисля ,че е от натягането,откакто ми обраха луфта в рейката съм минал 10000 км. без проблем.Като се разхождах днес проблема го нямаше,абе странно много!
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Крайно неудачно е да се натягат нашите рейки!!!
Когато рейката се износи, се износва в часта, където работи най-много, а именно средата, както е нормалното положение на волана.В края на червяка износването е по-малко и при натягане се получава следното: когато волана е в право положение или леко наляво-надясно, няма проблеми, но когато започне да се върти в по крайни позиции, започва да натяга.
Малко калпаво го обясних, ама ако не сте ме разбрали, ще се опитам малко по разбираемо
Когато рейката се износи, се износва в часта, където работи най-много, а именно средата, както е нормалното положение на волана.В края на червяка износването е по-малко и при натягане се получава следното: когато волана е в право положение или леко наляво-надясно, няма проблеми, но когато започне да се върти в по крайни позиции, започва да натяга.
Малко калпаво го обясних, ама ако не сте ме разбрали, ще се опитам малко по разбираемо

ре
Е добре,искте да кажете,че проблема ми е от пренатегната рейка, и ако я разхлабя ще се решат нещата?Тогава как беше досега добре след като ми я бяха натегнали и то толкова км.пробег?
- DroW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 668
- Регистриран на: 21.01.2006
- Местоположение: София
- Кара: e60 530d M Sport, X3, X6
veso_topalov написа:Когато е студена е нормално да се върти по трудно волана,все пак докато разбие маслото на хидравликата е нужно известно време да се движи колата
Колега волана се върти също толкова лесно и на топла и на студена кола зиме и лете ако системата е изправна.
Относно проблема дискутиран в темата и според мен е възможно помпата да е виновна, но като се сетя какво съм чел из форума предполагам че може да идва и от това че колегата ползва Декстрон 2 вместо по новият Декстрон 3. Когато си го сменях маслото и аз ми предлагаха Декстрон 2 и ми разправяха даже че нямало разлика и какво ли още не, но все пак си сложих Декстрон 3 и сега няма ядове вече 6к. км.
ре
Колеги отварям отново темата,защото след хиляди интервенции и ходене по сервизи съм пак в изходна позиция.Та така след като обсъждахме тук проблема ми реших да отида до Дару за диагностика на проблема с въртенето на волана.В Дару ми казаха,че имам луфт в рейката,който трябва да се оправи(предложиха ми да я рециклират)и ако не се реши проблема,то със сигурност е хидравлична помпа,щото видите ли и тя си имала определен живот.До тук добре,рециклирах рейката при Стефан в техническия университет и я монтирах обратно,но нищо не се промени.Следва рециклиране на Хидр. помпа в Булкар,смяна на ново масло (Декстрон 3) монтаж и пак нищо!Пропуснах да спомена ,че съм сменил казанчето и маркучите с нови оригинални от Дару.Проблема си остана волана тръгва в началото да се върти лесно и после става по-твърд,и когато завивам не се връща,а си остава завит което е много тегаво и опасно!Моля ви според вас,къде се крие причината и/или кой не си е свършил работата по цялата тая верига.Ще се радвам,ако изкажите мнение по въпроса! 

- joropc
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 659
- Регистриран на: 9.10.2008
- Местоположение: Троян
- Кара: 03'BMW525DA;06'BMWX5 3.0DSportpaket
- Мечтае да кара: Волга комби
Re: ре
zillius написа:Колеги отварям отново темата,защото след хиляди интервенции и ходене по сервизи съм пак в изходна позиция.Та така след като обсъждахме тук проблема ми реших да отида до Дару за диагностика на проблема с въртенето на волана.В Дару ми казаха,че имам луфт в рейката,който трябва да се оправи(предложиха ми да я рециклират)и ако не се реши проблема,то със сигурност е хидравлична помпа,щото видите ли и тя си имала определен живот.До тук добре,рециклирах рейката при Стефан в техническия университет и я монтирах обратно,но нищо не се промени.Следва рециклиране на Хидр. помпа в Булкар,смяна на ново масло (Декстрон 3) монтаж и пак нищо!Пропуснах да спомена ,че съм сменил казанчето и маркучите с нови оригинални от Дару.Проблема си остана волана тръгва в началото да се върти лесно и после става по-твърд,и когато завивам не се връща,а си остава завит което е много тегаво и опасно!Моля ви според вас,къде се крие причината и/или кой не си е свършил работата по цялата тая верига.Ще се радвам,ако изкажите мнение по въпроса!
Колега,за да не се връщам да чета назад в темата,ти ходова част преглеждал ли си ама ОБСТОЙНО?Кормилни накрайници,носачи.....и т.н
ре
Днес смених носачи ,кормилни накрайници(и двата),тампони ,лагер главина и т. н. ,след това минах на реглаж преден -заден мост ,но проблема си остана.
- im0tep
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 17.05.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: ше Е 39 520 98 г.
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани