Волан-трудно въртене!

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 20.01.2007
Местоположение: Sofia

Волан-трудно въртене!

Мнение от zillius » 04 Фев 2009, 23:17

Колеги от известно време насам ми прави впечатление,че като оставя колата вечерта и на сутринта волана ми се върти по-трудно освен това не се връща сам,сякаш затяга.Преди 10К км. правих оглед на рейката и ми казаха ,че съм дошъл тъкмо навреме,когато е необходимо да се оберат хлабавините .Казаха ми ,че всичко друго е наред ,нямал съм течове и т.н.Преди 5к съм сменил казанчето заедно с маркучите и сега проверих ,имам масло вътре.Досега не съм имал проблем с волана,но отскоро збелязах ,че като запаля мотора ми присвирва нещо наподобяващо лагер,което ту се появява ту изчезва само.Вие какво мислите,към какво да се насоча първо!?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 04 Фев 2009, 23:44

Колега така както си обяснил според мен нещо се бъгне помпата... Най- добре отново в сервиз и да проверят какво става с рейката, може и от това притягане на хлабините

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 20.01.2007
Местоположение: Sofia

ре

Мнение от zillius » 05 Фев 2009, 0:35

Пропуснах да отбележа,че като покарам около 10 км. и волана се оправя и започва да се върти нормално и да се връща лесно.След като спра колата и се кача след 15 мин. всичко си е ок,трябва да не карам поне 5-6 часа за да започне да се върти трудно.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 05 Фев 2009, 0:41

Обезателно пак в сервиза... мисля, че доста са притегнали и като се позатопли рейката се охлабва малко и за това се оправя... обясни им и на тях. С какво масло си в хидравликата?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 58
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: Бургас

Мнение от veso_topalov » 05 Фев 2009, 17:25

Когато е студена е нормално да се върти по трудно волана,все пак докато разбие маслото на хидравликата е нужно известно време да се движи колата

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 05 Фев 2009, 20:13

veso_topalov написа:Когато е студена е нормално да се върти по трудно волана,все пак докато разбие маслото на хидравликата е нужно известно време да се движи колата


Това да не са бъркани яйца, бре?!?! То ако беше така, зимата щеше да е невъзможно гумаджиите да ползват хидравлични крикове :)

Подкрепям WALL аз.
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 20.01.2007
Местоположение: Sofia

ре

Мнение от zillius » 05 Фев 2009, 20:39

Маслото е такова каквото трябва да бъде-ATF червеникаво на цвят.Не мисля ,че е от натягането,откакто ми обраха луфта в рейката съм минал 10000 км. без проблем.Като се разхождах днес проблема го нямаше,абе странно много!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 445
Регистриран на: 17.12.2007
Местоположение: София
Кара: бързо

Мнение от Teogop » 06 Фев 2009, 10:41

И според мен са я пренатегнали.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 06 Фев 2009, 11:38

Крайно неудачно е да се натягат нашите рейки!!!
Когато рейката се износи, се износва в часта, където работи най-много, а именно средата, както е нормалното положение на волана.В края на червяка износването е по-малко и при натягане се получава следното: когато волана е в право положение или леко наляво-надясно, няма проблеми, но когато започне да се върти в по крайни позиции, започва да натяга.

Малко калпаво го обясних, ама ако не сте ме разбрали, ще се опитам малко по разбираемо :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 20.01.2007
Местоположение: Sofia

ре

Мнение от zillius » 07 Фев 2009, 0:24

Е добре,искте да кажете,че проблема ми е от пренатегната рейка, и ако я разхлабя ще се решат нещата?Тогава как беше досега добре след като ми я бяха натегнали и то толкова км.пробег?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 668
Регистриран на: 21.01.2006
Местоположение: София
Кара: e60 530d M Sport, X3, X6

Мнение от DroW » 07 Фев 2009, 1:51

veso_topalov написа:Когато е студена е нормално да се върти по трудно волана,все пак докато разбие маслото на хидравликата е нужно известно време да се движи колата


Колега волана се върти също толкова лесно и на топла и на студена кола зиме и лете ако системата е изправна.

Относно проблема дискутиран в темата и според мен е възможно помпата да е виновна, но като се сетя какво съм чел из форума предполагам че може да идва и от това че колегата ползва Декстрон 2 вместо по новият Декстрон 3. Когато си го сменях маслото и аз ми предлагаха Декстрон 2 и ми разправяха даже че нямало разлика и какво ли още не, но все пак си сложих Декстрон 3 и сега няма ядове вече 6к. км.
Изображение

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 20.01.2007
Местоположение: Sofia

ре

Мнение от zillius » 25 Мар 2009, 22:35

Колеги отварям отново темата,защото след хиляди интервенции и ходене по сервизи съм пак в изходна позиция.Та така след като обсъждахме тук проблема ми реших да отида до Дару за диагностика на проблема с въртенето на волана.В Дару ми казаха,че имам луфт в рейката,който трябва да се оправи(предложиха ми да я рециклират)и ако не се реши проблема,то със сигурност е хидравлична помпа,щото видите ли и тя си имала определен живот.До тук добре,рециклирах рейката при Стефан в техническия университет и я монтирах обратно,но нищо не се промени.Следва рециклиране на Хидр. помпа в Булкар,смяна на ново масло (Декстрон 3) монтаж и пак нищо!Пропуснах да спомена ,че съм сменил казанчето и маркучите с нови оригинални от Дару.Проблема си остана волана тръгва в началото да се върти лесно и после става по-твърд,и когато завивам не се връща,а си остава завит което е много тегаво и опасно!Моля ви според вас,къде се крие причината и/или кой не си е свършил работата по цялата тая верига.Ще се радвам,ако изкажите мнение по въпроса! :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 659
Регистриран на: 9.10.2008
Местоположение: Троян
Кара: 03'BMW525DA;06'BMWX5 3.0DSportpaket
Мечтае да кара: Волга комби

Re: ре

Мнение от joropc » 25 Мар 2009, 22:53

zillius написа:Колеги отварям отново темата,защото след хиляди интервенции и ходене по сервизи съм пак в изходна позиция.Та така след като обсъждахме тук проблема ми реших да отида до Дару за диагностика на проблема с въртенето на волана.В Дару ми казаха,че имам луфт в рейката,който трябва да се оправи(предложиха ми да я рециклират)и ако не се реши проблема,то със сигурност е хидравлична помпа,щото видите ли и тя си имала определен живот.До тук добре,рециклирах рейката при Стефан в техническия университет и я монтирах обратно,но нищо не се промени.Следва рециклиране на Хидр. помпа в Булкар,смяна на ново масло (Декстрон 3) монтаж и пак нищо!Пропуснах да спомена ,че съм сменил казанчето и маркучите с нови оригинални от Дару.Проблема си остана волана тръгва в началото да се върти лесно и после става по-твърд,и когато завивам не се връща,а си остава завит което е много тегаво и опасно!Моля ви според вас,къде се крие причината и/или кой не си е свършил работата по цялата тая верига.Ще се радвам,ако изкажите мнение по въпроса! :)

Колега,за да не се връщам да чета назад в темата,ти ходова част преглеждал ли си ама ОБСТОЙНО?Кормилни накрайници,носачи.....и т.н

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 20.01.2007
Местоположение: Sofia

ре

Мнение от zillius » 25 Мар 2009, 23:58

Днес смених носачи ,кормилни накрайници(и двата),тампони ,лагер главина и т. н. ,след това минах на реглаж преден -заден мост ,но проблема си остана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Мнение от im0tep » 26 Мар 2009, 0:20

На мен ми прилича на не добре направен реглаж на предния мост...щом не се връща сам волана :roll:

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook