На колко градуса под0,се желира нафтата?Размисли,експеримент
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
- pandira
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: 23.08.2006
- Местоположение: Бургас-Видин-Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: 09*01*1997
На колко градуса под0,се желира нафтата?Размисли,експеримент
случайно попаднах на това
подготвен е от колегата rumbata , forum.offroad-bulgaria.com
смятам ,че ще е интересно за много от вас
След 8 часов престой на -25 -28гр. дойде време да отчетем някакви резултати.
Термометъра сочи -24 защото отваряхме фризера.
Иначе температурата през деня е била даже около -27 -29
Отляво се вижда и контролен спиртен термометър /труден за снимане /
Процедирахме по следния начин:
Всяка проба огледахме внимателно и сравнявахме по гъстота, отложени по дъното вещества и промяна в цвета.
За отбелязване е факта, че почти всички проби бяха запазили консистенцията от -13. Може би съвсем леко се бяха сгъстили.
Вижда се разликата особено по дъното на бутилките.
Ето и победителя в първи кръг
А това е най-зле изглеждащата проба.
Тук вече част от течността е във вид на гел.
Еврика!! Имаме ГЕЛ
Това е дъното на "геловата" проба
Е, има и по-тежки случаи, но те са извън класацията още при -13.
Пък и вече няма откъде да се заредят.
Накрая Ники използва хладно оръжие и уби трупа ...
След като отсяхме най-добра /ОМВ-Алпин/ и най-зле /ЕКО-К/ изглеждащата проба продължаваме нататък.
Тази на ЕКО ще третираме с добавките, за да видим коя от тях си върши работата.
Тези добавки събрахме. На много от тях пише "антигел", "против замръзване", "до -26 градуса" и т.н.
Ще видим тая работа!
Продължаваме с пробите.
Прецеждаме и през филтър за кафе, и през гъста метална цедка.
Минават през филтъра като яйце през вестник
И понеже се усъмнихме във филтъра, да опитаме през цедката.
Кап... кап.... кап....
Не върви на никъде.
Решихме да не чакаме, а да изпразним цедката и ... на дъното /не се вижда добре на снимката/ имаше някакви парцаливи образувания.
Във филтъра същата мътилка
И така с всяка следваща проба.
По един и същ начин наливаме във филтъра и цедката, проверяваме колко пропускат и какво остава.
Имахме и късмет да си уловим и такива кристали
Обикновена Н2О, но и тя има тегло
Колко е проста молекулата на водата, а колко сложни двигатели може да погуби.
Това видяхме:
Лукойл
- консистенция и цвят - добри
- не минава през филтъра
- почти не минава през цедката
- странна ципа подобна на каймак
- много парафин отложен на дъното
- липса на лед
NONAME
- консистенция и цвят - много добри
- добра филтруемост през филтъра
- добра филтруемост през цедката
- липса на лед
- слаби следи от парафин
- силна миризма на бензин /явна причина за по-добрите показатели/
- твърди примеси с видим диаметър около 0.1 - 0.3мм.
ROMPETROL-EURO4
- консистенция и цвят - добри
- трудно минава през филтъра
- трудно минава през цедката
- средни следи от парафин
- много лед
EKO-K
- консистенция гелоподобна
- цвят задоволителен
- видим лед в пробата
- дъното е покрито с парафин
остава за проби с добавките
SHELL-V-Power
- консистенция и цвят много добри
- трудно минава през филтъра
- трудно минава през цедката
- съдържание на ледени зърна
- слаби следи от парафин
- видими сополоподобни остатъци по цедката
SHELL /обикновен/
- като V-power + повишено съдържание на лед
OMV-Alpine
-консистенция и цвят - много добри
- слаби следи от парафин
- добре минава през филтъра
- добре минава през цедката
- липсва заледяване
OMV /обикновен/
- консистенция и цвят - добри
- слаби следи от парафин
- добра фитруемост през филтъра
- добра филтруемост през цедката
- видими следи от лед
LITEX
- консистенция -доста гъста
- цвят - задоволителен
- трудно минава през филтъра
- трудно минава през цедката
- слаби следи от лед
- доста парафин
Утре ще заредим 9 проби по 0.5л. от ЕКО-К и ще ги третираме с добавките.
Да видим кои работят и кои са гола реклама.
И пак по същата схема.
Ето я пробата обградена от консилиум добавки.
Дано я излекуват
Поздрави!
==============
Евала за положените усилия от колегата rumbata
подготвен е от колегата rumbata , forum.offroad-bulgaria.com
смятам ,че ще е интересно за много от вас
След 8 часов престой на -25 -28гр. дойде време да отчетем някакви резултати.
Термометъра сочи -24 защото отваряхме фризера.
Иначе температурата през деня е била даже около -27 -29
Отляво се вижда и контролен спиртен термометър /труден за снимане /
Процедирахме по следния начин:
Всяка проба огледахме внимателно и сравнявахме по гъстота, отложени по дъното вещества и промяна в цвета.
За отбелязване е факта, че почти всички проби бяха запазили консистенцията от -13. Може би съвсем леко се бяха сгъстили.
Вижда се разликата особено по дъното на бутилките.
Ето и победителя в първи кръг
А това е най-зле изглеждащата проба.
Тук вече част от течността е във вид на гел.
Еврика!! Имаме ГЕЛ
Това е дъното на "геловата" проба
Е, има и по-тежки случаи, но те са извън класацията още при -13.
Пък и вече няма откъде да се заредят.
Накрая Ники използва хладно оръжие и уби трупа ...
След като отсяхме най-добра /ОМВ-Алпин/ и най-зле /ЕКО-К/ изглеждащата проба продължаваме нататък.
Тази на ЕКО ще третираме с добавките, за да видим коя от тях си върши работата.
Тези добавки събрахме. На много от тях пише "антигел", "против замръзване", "до -26 градуса" и т.н.
Ще видим тая работа!
Продължаваме с пробите.
Прецеждаме и през филтър за кафе, и през гъста метална цедка.
Минават през филтъра като яйце през вестник
И понеже се усъмнихме във филтъра, да опитаме през цедката.
Кап... кап.... кап....
Не върви на никъде.
Решихме да не чакаме, а да изпразним цедката и ... на дъното /не се вижда добре на снимката/ имаше някакви парцаливи образувания.
Във филтъра същата мътилка
И така с всяка следваща проба.
По един и същ начин наливаме във филтъра и цедката, проверяваме колко пропускат и какво остава.
Имахме и късмет да си уловим и такива кристали
Обикновена Н2О, но и тя има тегло
Колко е проста молекулата на водата, а колко сложни двигатели може да погуби.
Това видяхме:
Лукойл
- консистенция и цвят - добри
- не минава през филтъра
- почти не минава през цедката
- странна ципа подобна на каймак
- много парафин отложен на дъното
- липса на лед
NONAME
- консистенция и цвят - много добри
- добра филтруемост през филтъра
- добра филтруемост през цедката
- липса на лед
- слаби следи от парафин
- силна миризма на бензин /явна причина за по-добрите показатели/
- твърди примеси с видим диаметър около 0.1 - 0.3мм.
ROMPETROL-EURO4
- консистенция и цвят - добри
- трудно минава през филтъра
- трудно минава през цедката
- средни следи от парафин
- много лед
EKO-K
- консистенция гелоподобна
- цвят задоволителен
- видим лед в пробата
- дъното е покрито с парафин
остава за проби с добавките
SHELL-V-Power
- консистенция и цвят много добри
- трудно минава през филтъра
- трудно минава през цедката
- съдържание на ледени зърна
- слаби следи от парафин
- видими сополоподобни остатъци по цедката
SHELL /обикновен/
- като V-power + повишено съдържание на лед
OMV-Alpine
-консистенция и цвят - много добри
- слаби следи от парафин
- добре минава през филтъра
- добре минава през цедката
- липсва заледяване
OMV /обикновен/
- консистенция и цвят - добри
- слаби следи от парафин
- добра фитруемост през филтъра
- добра филтруемост през цедката
- видими следи от лед
LITEX
- консистенция -доста гъста
- цвят - задоволителен
- трудно минава през филтъра
- трудно минава през цедката
- слаби следи от лед
- доста парафин
Утре ще заредим 9 проби по 0.5л. от ЕКО-К и ще ги третираме с добавките.
Да видим кои работят и кои са гола реклама.
И пак по същата схема.
Ето я пробата обградена от консилиум добавки.
Дано я излекуват
Поздрави!
==============
Евала за положените усилия от колегата rumbata
- noiseless
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 389
- Регистриран на: 8.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i '06
- Kartoff
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 454
- Регистриран на: 31.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535xd LCI
Трябваше ли да пускаш нова тема за да сложиш картинките ? Има си вече тема с линк към това за което говориш...
- pandira
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: 23.08.2006
- Местоположение: Бургас-Видин-Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: 09*01*1997
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
- vaaseetoo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: 4.08.2008
- Местоположение: Столично
- Пол: Мъж
- Кара: 525 ТДС
като са готови резултатите от теста с добавките пуснете снимките, да видим какво е станало.
аз лично ползвам тази на кастрол която е, и съм доволен.
Имам приятел който има авто сервиз и той ми разказа една история. той не вярвал много в тези добавки, но веднъж му се наложило да отвори един двигател. като го отворил вътре какво да види, двигателят свети. разправя че явно добавката си върши работата много добре и от тогава и той започнал да слага. Сега смятам да си взема добавка за бензин, пак на кастрол за мотора ми
аз лично ползвам тази на кастрол която е, и съм доволен.
Имам приятел който има авто сервиз и той ми разказа една история. той не вярвал много в тези добавки, но веднъж му се наложило да отвори един двигател. като го отворил вътре какво да види, двигателят свети. разправя че явно добавката си върши работата много добре и от тогава и той започнал да слага. Сега смятам да си взема добавка за бензин, пак на кастрол за мотора ми

7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани