Голям проблем след опит за обезвъздушаване-със щаслив край!
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- vladi_nn
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 24.09.2007
- Местоположение: Велико Търново
Голям проблем след опит за обезвъздушаване-със щаслив край!
Ситоацията е следната. До вчера колата държеше нормална температура. Единствения проблем беше, че на празех ход колата губеше парно след като прочетох тази тема
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 2%E0%ED%E5
Се заех да обезвъздуша. И така двигателя е студен. Запалвам колата след 30сек. влизам подавам газ до 4000 и нищо нивото не се променя Все пак доливам до максимума. Правя втори и трети опит с гаста, но нивото не мърда. Капачката е отворена и след около 1-2мн. нивото почва леко да се покачва. И аз затварям капачката и ще завърша обезвъздушаването от двете болчета. Изчаках колата да задрее до средно положение, отвивам обаче почти нищо. Това което мо правеше впечатление е, че и предните ми опити да обезвъдушавам само от болчето на маркуча излиза малко въздух, променясе леко звука на мотора обаче парно няма, влизам вътре подавам газ и парното идва излизам пак развивам и
същата работа. И реших както е задрял да равия капачката, естествено от там почва да блика яко антифриз, след като изхвърли около 600,700мл спря и нивото падна и аз долях с топла вода за да не прецакам главата и тогава стана страшното. Завих капачката и отвих болчето до разширителния съд и от там излиза само пара, а нивото в казанчето не мърда. Влизам в колата и какво да видя температурата тръгнала на дясно почти до втората бяла черта и аз огасих колата, за да не я прегрея. Оставих я да изтине, гледам нивото паднало на дъното. Влезе около литър анрифриз. Запалих, изчаках малко, подавам газ но нивото не се променя. Започнах да карам за да загрее и да отвори термостат. И какво да видя след око 15-20 км стрелката пак тръгва на дясно
Слизам маркуча от радиятора студен. И какво да правя изчаках да изтине и се прибрах. Не ми се вярва да е водна помпа или темостат. И двете не са на повече от 6 месеца. Та въпроса ми е възможно ли е по някакъв начин да съм направил по голяма въздушна възглавница и от това да загрява или мотора се е прецакал много яко.
Тази сутрин нивото си беше на максимум, но не съм палил колата защото не виждах смисъл
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 2%E0%ED%E5
Се заех да обезвъздуша. И така двигателя е студен. Запалвам колата след 30сек. влизам подавам газ до 4000 и нищо нивото не се променя Все пак доливам до максимума. Правя втори и трети опит с гаста, но нивото не мърда. Капачката е отворена и след около 1-2мн. нивото почва леко да се покачва. И аз затварям капачката и ще завърша обезвъздушаването от двете болчета. Изчаках колата да задрее до средно положение, отвивам обаче почти нищо. Това което мо правеше впечатление е, че и предните ми опити да обезвъдушавам само от болчето на маркуча излиза малко въздух, променясе леко звука на мотора обаче парно няма, влизам вътре подавам газ и парното идва излизам пак развивам и



Тази сутрин нивото си беше на максимум, но не съм палил колата защото не виждах смисъл

Последна промяна vladi_nn на 02 Дек 2008, 13:40, променена общо 2 пъти
- asasin18
- ентусиаст
-
- Мнения: 1062
- Регистриран на: 28.06.2007
- Местоположение: София (големото село)
- Пол: Мъж
- Кара: е70 sd
Аз лично залагам на помпата че си е заминала ама съм на 99% сигурен. Дано само да не си направил бела 

- klintan66
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1786
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: София Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E34TDS , CL 500, Е65
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Голяма, ама много голяма грешка е да се отваря капачката при загрял двигател!!!Никога, ама никога не го прави повече.В момента в който отвориш капачката при загрял двигател правиш въздушен джоб и опичането на двигателя ти е гарантирано ако не следиш стрелката.
Сега при студен двигател виж нивото и долей.Затегни капачката, пусни парното на 32* (максимума) и остави да работи докато загрее.Изчакай пак да изстине до най-ляво положение на стрелаката и пак провери нивото.Ако има нужда долей и пак парното на макс и чакаш да загрее.
Много ще е трудно да се обезвъздуши след въздушен джоб, така че не се опитвай през пробките за обезвъздушаване, няма да стане.Ще мине може би седмица докато всичкия въздух излезе и това при положение, че парното ти е само на макс.Задължително всяка сутрин си проверявай нивото и доливай при нужда.В никакъв случай не пълни повече от маркера за максимално ниво!
Разбира се има вариант и да е превъртял импелера на помпата, но е много малко вероятно.Според обясненията ти за мен това е въздушен джоб, след отваряне на капачката при загрял двигател.
Сега при студен двигател виж нивото и долей.Затегни капачката, пусни парното на 32* (максимума) и остави да работи докато загрее.Изчакай пак да изстине до най-ляво положение на стрелаката и пак провери нивото.Ако има нужда долей и пак парното на макс и чакаш да загрее.
Много ще е трудно да се обезвъздуши след въздушен джоб, така че не се опитвай през пробките за обезвъздушаване, няма да стане.Ще мине може би седмица докато всичкия въздух излезе и това при положение, че парното ти е само на макс.Задължително всяка сутрин си проверявай нивото и доливай при нужда.В никакъв случай не пълни повече от маркера за максимално ниво!
Разбира се има вариант и да е превъртял импелера на помпата, но е много малко вероятно.Според обясненията ти за мен това е въздушен джоб, след отваряне на капачката при загрял двигател.
- vladi_nn
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 24.09.2007
- Местоположение: Велико Търново
Мисля, че колегата mad_presley е прав. И аз така си помислих че съм направил въдушен джоб. Колкото до температурата съм я седил и не съм прегрял колата, стрелката не е приминавала втората бяла черта. Дано да се размина леко.
- vladi_nn
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 24.09.2007
- Местоположение: Велико Търново
Сега слизах и бръмчах колата докато срелката от средно положение тръгна на дясно и я огасих. Направи ми впечетление, че докато загряваше колата парното се държеше по следния начин. Като излезе от синьото тръгна леко топло после изчезна. Като намаля винтилатора на 1 без да го спирам и топлото пак идва за малко и изчезва, обаче когато загрее в работна температура изобщо го няма независими какво правя, включително и подаване на газ. Запозвам да си мисля и за водната помпа защото до последно маркучите на радиятора си останаха студени.
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Я първо кажи за какъв мотор става въпрос.
Не бързай с помпата!
Изчакай сега да изстине и виж нивото на антифриза (предполагам, че парното ти е било на максимум докато си карал).Долей ако има нужда и запали пак.След като достигне работна температура, развий първо обезвъздушителя до термостата и остави да излезе въздуха или ако няма въздух остави да потече известно време.
Има някаква вероятност да е и от помпата, но щом този проблем се е появил след опита ти за обезвъздушаване, според мен си направил сериозен въздушен джоб.
Не бързай с помпата!
Изчакай сега да изстине и виж нивото на антифриза (предполагам, че парното ти е било на максимум докато си карал).Долей ако има нужда и запали пак.След като достигне работна температура, развий първо обезвъздушителя до термостата и остави да излезе въздуха или ако няма въздух остави да потече известно време.
Има някаква вероятност да е и от помпата, но щом този проблем се е появил след опита ти за обезвъздушаване, според мен си направил сериозен въздушен джоб.
колата е като наще - М52 520, бившата многострадала любов на колегата Smоocki
аз точно за тая причина (т.е да съм сигорен в това, че колата е направена както трябва и няма въздух в системата) я дадох в дарукар да я обезвъздушават и смяна на термостат 200 лв.. макар че само термостата може да се намери за 50 лв
и то благодарение пак на колегата mad_presley , еи много разбира този тарикат
аз точно за тая причина (т.е да съм сигорен в това, че колата е направена както трябва и няма въздух в системата) я дадох в дарукар да я обезвъздушават и смяна на термостат 200 лв.. макар че само термостата може да се намери за 50 лв
и то благодарение пак на колегата mad_presley , еи много разбира този тарикат

- vladi_nn
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 24.09.2007
- Местоположение: Велико Търново
Да съгласен съм, че точно за случай като този оторизираният сервиз е най-добре, но най-близкият за мен е на 180км.
Затова се съветвам с вас вместо да отида в сервиза.
Между другото май обезвъздушаването през болчето на термостата има ефект. Сега бръмчах колата доста и стрелката си остана на 12:00 часа. Излезе доста въздух. Има парно като подавам газ и маркучите на радиятора се затоплиха. Дори виското се включи. Има надежда за мен. Сега само трябва да намеря някой да ми асистира за да довърша, че омалях да бягам от волана до радиятора. Незнам как точно да изкарам въздуха до край. Дали да оставя болчето равито и някой да дава газ или първо да го затворя за да вдигне налягане и тогава да готворя пак?

Между другото май обезвъздушаването през болчето на термостата има ефект. Сега бръмчах колата доста и стрелката си остана на 12:00 часа. Излезе доста въздух. Има парно като подавам газ и маркучите на радиятора се затоплиха. Дори виското се включи. Има надежда за мен. Сега само трябва да намеря някой да ми асистира за да довърша, че омалях да бягам от волана до радиятора. Незнам как точно да изкарам въздуха до край. Дали да оставя болчето равито и някой да дава газ или първо да го затворя за да вдигне налягане и тогава да готворя пак?
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
vladi_nn написа:Да съгласен съм, че точно за случай като този оторизираният сервиз е най-добре, но най-близкият за мен е на 180км.Затова се съветвам с вас вместо да отида в сервиза.
Между другото май обезвъздушаването през болчето на термостата има ефект. Сега бръмчах колата доста и стрелката си остана на 12:00 часа. Излезе доста въздух. Има парно като подавам газ и маркучите на радиятора се затоплиха. Дори виското се включи. Има надежда за мен. Сега само трябва да намеря някой да ми асистира за да довърша, че омалях да бягам от волана до радиятора. Незнам как точно да изкарам въздуха до край. Дали да оставя болчето равито и някой да дава газ или първо да го затворя за да вдигне налягане и тогава да готворя пак?
Щом си я докарал до там, да не ти загрява над 12ч. порсто проверявай сутрин нивото на антифриза и доливай.
Опитай се да караш с парно пуснато само на макс и в никакъв случай не отваряй капачката повече при загрял мотор.До седмца трябва да се обезвъздуши сама.В момента имаш малко количество въздух, който няма да пречи много (няма да има опасност от прегряване).
От време на време, като се сетиш, отвивай обезвъздушителя на термостата, но само когато двигателя е загрял до оптимална температура, за да изкара въздуха.
- vladi_nn
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 24.09.2007
- Местоположение: Велико Търново
Хиляди благодарности на колегата mad_presley
Сега направих 50км тест-драйв и нямаше проблем със загряването
на средата на трасето спрях да видя какво става с течноста в разширителния съд,но този път без да отварям капачката
. Използвах фенерче. Оказа се че най-накрая беше намаляла доста. Като поизтина колата, влезе 1л. И още ще влезе като се охлади окончателно, да не казвам голяма дума, но като се прибрах постоях 5мн. на празен ход и парното не се загуби
А снощи такива мисли ми бяха минали през главата, че се бях подготвил за най-лошото.
П.П. mad_presley ако идваш към В.Търново обади се да почепя






П.П. mad_presley ако идваш към В.Търново обади се да почепя

- klintan66
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1786
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: София Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E34TDS , CL 500, Е65
Не можах да разбера защо ще получи въздушен джоб ако отвием капачката на разширителния съд. Освен ако казанчето е празно ....
- vladi_nn
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 24.09.2007
- Местоположение: Велико Търново
klintan66 написа:Не можах да разбера защо ще получи въздушен джоб ако отвием капачката на разширителния съд. Освен ако казанчето е празно ....
Еми колега колега аз съм обяснил много добре цялата случка. Като цяло проблема се получи така "реших както е загрял мотора да развия капачката, естествено от там почва да блика яко антифриз, след като изхвърли около 600,700мл спря и нивото падна"

- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
klintan66 написа:Не можах да разбера защо ще получи въздушен джоб ако отвием капачката на разширителния съд. Освен ако казанчето е празно ....
Защото дизайна на системата е проектиран така, че да работи само и единствено под налягане.Получава се така, защото разширителния съд е свързан ниско долу към радиатора и в момента в който освободиш налягането в системата нивото се вдига веднага, а на мястото на надигнатия антифриз застава пара (въздушен джоб).
Представи си тенджъра под налягане, докато капака е отгоре, водата не завира, като отвориш капака и става яко пара и водата започва да ври.
Естествено примера ми е доста далечен, но принципа е същия

Баварците работят при доста висока температура 96-100*С при датчика, а има места в двигателя, където е и повече.За коли, които работят при 87-92*С това е трудно да се случи.
За по кратко, НИКОГА НЕ ОТВАРЯЙ ПРИ ЗАГРЯЛ ДВИГАТЕЛ!!!

31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани