Ниво на охладителната течност.

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 10.07.2008
Местоположение: София

Ниво на охладителната течност.

Мнение от Exilemancer » 13 Юли 2008, 16:13

Здравейте!
Вече от около една седмица съм притежател на 92'BMW 318i, но не му разбирам много (предишната ми кола беше Москвич Дванайсетак :uups: ), та реших да се допитам до вас относно нещо, което ми се струва малко нередно. Надявам се да ме извините, ако се повтарям с друга тема - търсих, но не намерих подобен проблем.
Два-три дни след като купих колата изминах разстоянието от Велико Търново до София (250 км без почивки), оставих колата пред блока в София и след около 15 минути на земята малко зад предната броня имаше локва (около 15-20 см диаметър) от някаква прозрачна мазна течност и беше прясна. Отворих предния капак и точно над локвата се падаше разширителното казанче за охладителната течност на радиатора. Нивото на течността беше почти до капачката и нямаше мокро около него, нито по другите части. Изместих колата около метър напред и я наблюдавах около 5 минути за нов теч, но такъв нямаше - нито капка. Предположих, че локвата не е от мен. Въпреки това всеки ден гледах под нея за течове, но няма никакви. Днес случайно отворих капака, за да погледна нивото на течността и с ужас установих, че казанчето е пълно точно до половината (голямата резка), но течове няма никакви. Къде ми се е изгубил половината антифриз нямам представа. Още повече, че в паниката развих и капачката на казанчето, докато двигателят беше горещ, а на нея пише, че не трябва. Иначе стрелката на датчика за температурата никога не е минавала средата. Това, което ми се случва нормално ли е и, ако не е бихте ли ме посъветвали как да си оправя гафовете :confused:

Edit: Моля модераторите да преместят темата ми в E36, тъй като съм я постнал не където трябва - нов съм още :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 13 Юли 2008, 16:24

Добре дошъл в клуба първо и второ ти сам си отговорил на въпроса си, но не го осъзнаваш май :) Когато е в работна температура двигателят, охладителната течност се нагрява и обемът и се увеличава. Затова има и разширителен съд (който ти си цитирал), който да обира това разширение, за сметка на въздуха, който се намира в него. При студен двигател нивтото на течността трябва да е точно до голямата черта.

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 10.07.2008
Местоположение: София

Мнение от Exilemancer » 13 Юли 2008, 16:30

Значи няма място за притеснение? Уф, нямаш представа какъв камък ми падна от сърцето :D

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook