Как си ползвате климатика?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Дружба Тийм
Аватар
Мнения: 5675
Регистриран на: 4.05.2002
Местоположение: Keep walking
Пол: Мъж
Кара: 535xD

Как си ползвате климатика?

Мнение от Giorceto » 10 Юли 2008, 16:59

Винаги съм се чудел как точно БМВ не могат да направят климатика да духа като хората.. поионе във всички модели до Е39 климатика е най-отварителното нещо.. или духа силно... или не духа.. или духа -10 или духа топло..
ЗАщото мога да си контролирам климатика от копчетата за градусите и от врътката на централната конзола.. супер тъпо ми се вижда... :)
Другите коли имат студено - ппсукаш спираш..
абе мноо е ужасно..
от тоя климатик ме боли глава.. тръгна на дълъг път и правив колата зима а ена 25 градуса и е на автоматичен режим..
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 56
Регистриран на: 28.02.2007
Местоположение: plovdiv

Мнение от E39 » 10 Юли 2008, 17:21

колега от твоита тема ништо не разбрах ме имаш много правописни грешки :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 10 Юли 2008, 17:28

С две думи, иска да каже, че сензорът му за вътрешна температура не работи :mhihi:
И един съвет, не го оставяй на Auto да комадва от къде да духа.Нагласи си го да духа на предното стъкло и на краката например, защото когато е на Auto духа често от средните и температурата в купето си е 25*С, но ти стоиш точно пред духалките, от които излиза въздух на 7-12*С ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 454
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW G80 M3 Competition xDrive

Мнение от vodkarulez » 10 Юли 2008, 18:04

E39 написа:колега от твоита тема ништо не разбрах ме имаш много правописни грешки :mhihi:


Точно ти ли намери да правиш забележки ?!?

Относно темата , същите размисли и страсти са в главата ми. Не мога да разбера защо толкова много изстудява при нагласени толкова високи градуси. Правиш , струваш и накрая от най-селската врътка за топло и студено нещата заспиват. Нека някой наистина запознат с правилното функциониране на климатроника да обясни , що за парадокс е това.

Едни и същи главоболия при Е39/Е46/Е60/Е90 ...., като при Е90/Е60 има и допълнителни настройки през I-driva и още повече се объркват нещата.

П.С. Намирам темата за интригуваща и съм сигурен , че много от вас се питат и чудят същото.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 10 Юли 2008, 19:14

И аз винаги това съм се чудил ква е идеята изобщо на тая, както колегата много правилно се изрази, най-селската врътка горе. :mhihi:

Същите проблеми имах и с Е36-цата ма беше с врътките и си викам аха ей сега на Е39-тката като има "ауто" нещата ще заспиват - като на повечето съвременни коли например даваш му 22градуса на ауто и не се занимаваш повече грам :) Аз го държа на ауто ама на моменти се принуждавам да го спирам :) А нещо със селската врътка не успявам да го издокарам :) Абе недомислица според мен..
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 131
Регистриран на: 20.12.2007
Местоположение: София

Мнение от JJ » 10 Юли 2008, 20:30

Всъщност все едно сме с климатик, а не климатроник! Дисплея с градусите е само за фасон! :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 28.06.2007
Местоположение: София (големото село)
Пол: Мъж
Кара: е70 sd

Мнение от asasin18 » 10 Юли 2008, 22:45

аз пък съм си доволен от климата - лятото на 19 зимата на 22 само на ауто всичко и това е - то явно си е индивидуално

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 10.05.2007
Местоположение: Бургас

Мнение от BIKA_73 » 11 Юли 2008, 9:18

и аз съм доволен от мойта клима,работи си точно както трябва и е само на auto!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 350
Регистриран на: 12.04.2005
Пол: Мъж
Кара: ше: E39 -540 iA, E34 - 525 TDS
Мечтае да кара: E30 - M3

Мнение от xela » 11 Юли 2008, 10:31

И аз съм доволен. Нямам проблем, нямах проблем и с ТСД-а(Е34).

Сашо.

Дружба Тийм
Аватар
Мнения: 5675
Регистриран на: 4.05.2002
Местоположение: Keep walking
Пол: Мъж
Кара: 535xD

Мнение от Giorceto » 11 Юли 2008, 18:58

Правописните грещи бяха.. защото трети ден подсмърчам като бременна циганка... и няма оправия.. по цял ден съм почти в колата и влизам излизам три пъти.. и съм потен, болен и не знам какво още...
Въпроса ми беше как го ползвате, за да се чувствате максимално комфортно...

Като писах темата бях малко нервен.. :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 11 Юли 2008, 20:08

От всички мнения, които прочетох в тази тема, разбирам, че просто не знаете как да си ползвате климатрониците.

Та да започна с обясненията:
1.Когато колата е била спряна на слънце, всички ламарини и пластмаси са нагрети много и дори и да нагласите на 27*С, климатикът ще духа на максимум, докато не се охлади интериора и всичко около датчиците за вътрешна температура.
2.При нагласяне на Т примерно 24*С и каране на дълъг път в слънчево време, изключете средните духалки.В колата има множество датчици, които мерят къде е най-висока температурата и си наглася от къде да духа.Таблото е почти винаги под преки слънчеви лъчи и обикновенно духа през средните и тези на челното стъкло.В опита си климатроника да охлади средната част на автомобила, започва да духа през средните въздух с Т 7-12*С, а се сещате, че вие сте точно срещу тях и за това ви се струва, че в колата е прекалено студено, но всъщност е студено само пред вас.
3.Пускайте климатроника на AUTO само в началото, за около 2-3мин на 22*С, докато започне да намалява вентилатора.Когато вентилатора стигне средно положение си нагласете да духа само на предното стъкло и в краката и оставете вентилатора на средно положение.Нагласете температурата на 25*С, за да може около предните седалки да е ~22-24*С.
4.Не очаквайте при градско каране, когато се слиза и качва в колата често, климатроника да ви поддържа еднаква температура.Климатроника е перфектен при дълъг път или поне 30мин да не се отварят врати и прозорци.

Всичко от Т2 и Т3 мога да ви го обясня лесно смилаемо така:Ако сте в една стая с климатик, независимо че температурата в стаята е нормална, ако застанете точно под климатика, ще е доста по-студено, от колкото в края на стаята, където Т ще е в рамките на комфорта.

Също така, 22-23*С си е ниска температура, при положение, че стоите неподвижно и сте с леко лятно облекло тип джапанки, шорти и потник ;)

При мен климатика си работи абсолютно перфектно, като единственият кусур според мен е, че не се включва автоматично според зададената температура.Например да си го наглася на 22*С и ако в купето е по-топло, да се включва компресора сам.Това не мога да разбера защо е така, но явно така са решили Баварските инДжИнерИ :D

Опитах се да обясня всичко без технически термини, за да е лесно за разбиране, ако някой не е разбрал нещо, да пита :winky:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 10.05.2007
Местоположение: Бургас

Мнение от BIKA_73 » 11 Юли 2008, 23:34

Ами незнам коя кола,като се качиш в нея и веднага ще ти регулира температурата за да ти напрай кефа!!! А пък,като не Ви отърва климата на off,4-те джама долу и сте океййййй! Ай стига с тез смешни теми!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 8.11.2007
Местоположение: varna

Мнение от hellbull » 12 Юли 2008, 1:11

хаха на това му се вика мексикански климатик :)

а аз имам друг въпрос за климатика. като пусна парното през зимата и натисна бутона за издухване на джамовете компресора трябва ли да се включи.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 30.08.2007
Пол: Мъж

Мнение от slav4o1 » 12 Юли 2008, 1:29

hellbull написа:хаха на това му се вика мексикански климатик :)

а аз имам друг въпрос за климатика. като пусна парното през зимата и натисна бутона за издухване на джамовете компресора трябва ли да се включи.


зимата ти требе топъл въздух на прозореца да не се поти закакво ти е компресора да работи...а лятото като се запоти джама само студено го оправя... мадпресли обясни ама пак защо е тази врътка на централната конзола не мога да разбера и аз ..а и рест бутона бачка ли ви ? и тои за какво е да рест-ва така ли ? в 520ката не светваше като го натисна , и в 540ката така не светва хм..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 454
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW G80 M3 Competition xDrive

Мнение от vodkarulez » 12 Юли 2008, 1:59

BIKA_73 написа:Ами незнам коя кола,като се качиш в нея и веднага ще ти регулира температурата за да ти напрай кефа!!! А пък,като не Ви отърва климата на off,4-те джама долу и сте океййййй! Ай стига с тез смешни теми!


Ай стига с тези постни коментари. Темата въобще не е смешна , след като няколко човека ни интересува едно и също нещо.

Благодарим на mad_presley за изчерпателния отговор. Утре ако ми остане време задължително ще изпробвам инструкциите :) И в крайна сметка тази въпросната врътка топло/студено само защото традицията повелява ли се слага...... или за най-бързи настройки на въздушния приток ?!??!?


;)

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook