530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?) Решен !
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
Разхода е добър , към 6 на 100 дълго и около 7 смесено ! Вчера ми направи впечатление че от време на време в купето се появява една задушлива миризма , има я и в багажника ... да не се запушени катализаторите ? Как да разбера ?
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
Моята като дойде миришеше на развалени яйца. Аз почти веднага махнах катализаторите, още не беше регистрирана... 

- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
Ако са катализатори не трябва ли да е спъната и когато е студена ?
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)

Моята е автомат и в големите жеги на градско също става съвсем малко по-мудна, но нямам никакви пушеци и др аномалии с мотора. Обяснявам си го с това, че моторът се товари повече от виското, а и климата повече го тормози, понеже вдига по-голямо налягане. Разликата е минимална и мисля, че е нормална. На живи данни моята кола е ок отвсякъде.
Твоята сега нормално ли надува?
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
Точно това не съм гледал , как надува , ако надува нормално няма да я закачам , само ще изчистя кулера. Точно като почне да зацепва виското става тромава , виското ми е ново на МЕЙЛЕ за 130 лв. го купувах. Когато е студена и на втора от 1500 оборота на сух път като и подам газ до долу АСЦто почва да свети , загрее ли в градско и като зацепи виското вече не светка АСЦ на втора 

- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
Преди малко гледах живи данни , новия дебитомер си дава чудесни стойности но налягането продължава да не е в норми , примерно при искани 2000 мбар то е 1700 и така , на два пъти при пълна газ на 5та на 1300 оборота усетих много кратко пресецване ! На 5та от 2000 до 2700 оборота налягането достига до 2150 мбара и после спада на 1900. На по ниски предавки изобщо не достига до 2000 мбара. Продължава търсенето на проблема.
- SHTILL
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 12.10.2010
- Пол: Мъж
- Кара: турбо дизел
- Мечтае да кара: би-турбо дизел
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
dak написа:Преди малко гледах живи данни , новия дебитомер си дава чудесни стойности но налягането продължава да не е в норми , примерно при искани 2000 мбар то е 1700 и така , на два пъти при пълна газ на 5та на 1300 оборота усетих много кратко пресецване ! На 5та от 2000 до 2700 оборота налягането достига до 2150 мбара и после спада на 1900. На по ниски предавки изобщо не достига до 2000 мбара. Продължава търсенето на проблема.
Има го и варианта за мръсна геометрия. И все пак преди това маркучи и клапани (на турбото и на ЕГР). Меляме едно и също


- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
Утре ще пробваме с работещ клапан от друга 530d , ще видим как ще е .
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
Според мен, клапанът на турбото 99% ще го запише като грешка. По-скоро, както колегата по-нагоре спомена, проблема най-вероятно е или мръсна геометрия, или някой вакум. Всичко това в случай, че турбината ти е изправна, имам предвид без никакви луфтове освен допустимите!
Ако искаш за 100% сигурност можеш да направиш байпас на турбината, някъде по-нагоре в темата ти бях казал как. Така ще си сигурен, че тя надува и проблемът е другаде.
Успех!
Ако искаш за 100% сигурност можеш да направиш байпас на турбината, някъде по-нагоре в темата ти бях казал как. Така ще си сигурен, че тя надува и проблемът е другаде.
Успех!

- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
И това ще направя , но ме страх да не прецакам турбото , иначе турбото е сухо със съвсем малък страничен луфт , колата не изхарчила грам масло за 7000 км. , почти няма шанс да е заминало самото турбо.
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
Почистих филтъра на клапана на турбото , без промяна. Накарах един приятел да натисне газта на място до 2500 оборота и съответно бях хванал маркуча от кулера към турбото (гуметата част) за момент се втвърди леко и после омекна , от някъде бяга тва налягане. Още не са ми донесли клапана да го сменя с моя и да видим !
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
Е ти какво искаш да стане на място без товар ?
Като сте почнали да ровите свалете го това турбо и му почистете геометрията .Фасулска работа за 2 -3 часа.
Като сте почнали да ровите свалете го това турбо и му почистете геометрията .Фасулска работа за 2 -3 часа.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
значи , направих следния тест , вързах турбото директно към вакума и един приятел даде пълна газ до 2500 оборота и пусна , маркуча към кулера стана като камък
с поставен вакум на клапана при същото упражнение маркуча едва се надува ! Предполагам , че щом с директен вакум турбото надува здраво , въпростния педе*аски клапан е фира
Та сега освен да търся бартер: заменяма работещ дебитомер за клапан
В сряда ще имам въпросния работещ клапан и ще пробвам с него преди да купувам друг !



В сряда ще имам въпросния работещ клапан и ще пробвам с него преди да купувам друг !
- SHTILL
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 12.10.2010
- Пол: Мъж
- Кара: турбо дизел
- Мечтае да кара: би-турбо дизел
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
dak написа:значи , направих следния тест , вързах турбото директно към вакума и един приятел даде пълна газ до 2500 оборота и пусна , маркуча към кулера стана като камъкс поставен вакум на клапана при същото упражнение маркуча едва се надува ! Предполагам , че щом с директен вакум турбото надува здраво , въпростния педе*аски клапан е фира
Та сега освен да търся бартер: заменяма работещ дебитомер за клапан
![]()
В сряда ще имам въпросния работещ клапан и ще пробвам с него преди да купувам друг !
Размени ги с този от EGR-а. Временно! По- добре работещо турбо и неработещ EGR, от колкото обратното


- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: 530D 184 кс. тромаво набира (налягане на турбо ?)
Хубаво но не мога да намеря този на ЕГЕа , изобщо не знам къде седи 
Намерих го , заврян е под колектора , няма сваляне
трябва да сваля колектора
ще чакам да ми донесат другия да видим.

Намерих го , заврян е под колектора , няма сваляне


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани