E39 TDS тресе волана

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 26.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
Мечтае да кара: Z8

Re: E39 TDS тресе волана

Мнение от Alexch » 02 Юли 2013, 1:45

martinvn написа:Вчера пробвах да разменя моите джанти с 16-ките на приятел с чисто нови гуми. Абсолютно по същия начин тресе. Така че гуми джанти и баланси не играят при мен.

Този тест защо не е успял тогава? Явно и на приятеля ти са му пробутали криви нови гуми.

Важното е, че си успял да откриеш тривиалната причина за проблема и като се има предвид, че си сменил почти всичко друго по окачването дано те чакат дълги безаварийни :bchug:
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Re: E39 TDS тресе волана

Мнение от Bavarishe » 02 Юли 2013, 23:56

ами аз съм гумаджия и ако ви заговоря ще се разплачем всички :yes:
ТДС - Турбо Див Селянин

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Re: E39 TDS тресе волана

Мнение от Smoocki » 03 Юли 2013, 8:34

Мисля ,че ти го написах това още в началото за кривите гуми .Хваща се на статичен баланс доколкото знам .Явно е39 те са доста чуствителни спрямо криви гуми и джанти .
Другият вариянт който е пробван 100 % са външни накрайници на рейката .Не е задължително да тропат за да ти трепери волана .
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: E39 TDS тресе волана

Мнение от Dirty M5 driveR » 03 Юли 2013, 18:27

Е той щом е пробвал с толкова много други гуми и джанти.... Има нещо, което се пропуска, но какво е :dunno: За статичния баланс не знам, той е елементарен, но съм чел тук във форума за динамичен баланс. Аз също се занимавам с гуми и джанти, но си признавам, че не съм никак запознат с динамичния. Колегата в конкретната тема ей така не можеше да си реши проблема, докато не отишъл на динамичен баланс.

кандидат дрифтър
Аватар
Мнения: 1508
Регистриран на: 18.12.2009
Местоположение: София/Белград
Пол: Мъж
Кара: 535d M-sport
Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..

Re: E39 TDS тресе волана

Мнение от boksioraE39 » 04 Юли 2013, 14:49

И аз бях на динамичен баланс при гришата в опел и нищо не стана... ;)
Изображение
https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 151
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Варна
Кара: E87 LCI
Детайли за колата: 2011г, 143hp

Re: E39 TDS тресе волана

Мнение от martinvn » 12 Юли 2013, 23:50

Още допълнения към моя проблем.

И аз и гумаджиите бяхме заключили, че гумите са криви. Да, обаче не :)
Сложихме нови гуми и пак тресе.

Съответно вече след хиляда смени на части и гумите, логично всичко се стесни до джанти. Какво ставаше... слагат на баланс машината - 0 , 0 грама, идеално. Вадят и слагат наново същата джанта и коренно различен резултат, например 50грама разлика. Отново баланс на 0 грама и отново вадим и слагаме. Пак 50 грама но в съвсем обратната страна на джантата. Общо взето главоблъсканица.

И какво бе решението. Стандартно при отворите на е39 се балансира с номер 2 от конусите на машината. Балансирахме с 3 номер конус и при няколко повторни баланса не мърдаше.
Излязох да тествам на магистралата. Спи : ) Чак не е за вярване.

Изглежда че отворите са си добре и затова досега никой не е забелязвал проблем. На късмет са ми докарвали някой баланс и това обяснява защо всеки сезон ходя по 2-3 пъти да добалансирам при смяна на гуми, докато ми хареса.
Понеже се хванахме да търсим логика и днес видяхме че с конус 2 ляга уж правилно, но на силна светлина се вижда, че отвора свети и ляга една идея неравномерно, но не чак толкова зле че да прави баланса невъзможен.

Съжалявам, че избързах да пиша предния пост, че гумите са криви. И да се похваля - вече не е мъчение извънградското.

:bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: E39 TDS тресе волана

Мнение от Dirty M5 driveR » 13 Юли 2013, 6:25

Със смяна на гумаджийницата щеше да си решиш проблема много по-рано. Но пък явно си бил частен случай, защото то реално трябва половината клиенти да са се връщали по 5 пъти.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: E39 TDS тресе волана

Мнение от @2bar » 13 Юли 2013, 9:17

Колега,

след 4 страници постове отново я докарахме до началото - заминали тампони (евентуално) и небалансирани гуми....

Добре, че най - накрая си доволен, че иначе даването на пари щеше да продължава.

Иначе за баланса на гуми на е39 - момента, че не става толкова лесно, както на другите - и това е вярно.
Но общо взето, както и преди писах трябва малко по - систематично да се подходи:

Първо се качва само джантата и се гледа на кое място има дисбаланс. После се качва гумата и се прави същото упражнение. После при монтирането на гумата двете места се слагат на 180 градуса, за да може част от дисбаланса да се премахне без слагане на противотежести.

Слагането на баланс машината и захващането на гумата с джантата се прави не с конус а точно както е на колата (това си е и нормалното изискване на БМВ). Има специален накрайник, с който гумата се закрепва с болтове към него и после се качва на баланс машината.

След като се направи баланса, гумата с джантата се сваля и завърта и пак се качва на машината. И тази операция се повтаря няколко пъти, докато разликите станат почти 0.

Ако въпреки всичко има тресене се минава на finiscbalance, при който гумата е качена на колата.

Всички тези упражнения, се правят и имат смисъл, ако колата се кара всеки ден. При положение, че колата е стояла доста време самите гуми вече са "смачкани" от теглото на автомобила и надали ще помогне баланс.

И последно - всеки официален сервиз на БМВ (поне при мен) имат еталонни гуми с джанти, които се слагат точно при такива случаи като теб - гумите са балансирани перфектно и с тях веднага можеш да разбереш дали вибрациите при теб са породени от дисбаланс или нещо друго.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 151
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Варна
Кара: E87 LCI
Детайли за колата: 2011г, 143hp

Re: E39 TDS тресе волана

Мнение от martinvn » 13 Юли 2013, 10:53

Съгласен съм с всичко, но реално обиколих всички гумаджии в града, а бях няколко дни и във ВарнаКарс, но според тях и тампоните бяха ок, а за тресенето вдигнаха рамене.

Добре, че все пак се измисли нещо. Отново благодаря!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: E39 TDS тресе волана

Мнение от Dirty M5 driveR » 13 Юли 2013, 14:17

Чак пък да се балансират със специален захват за БМВ джантите... според мен е прекалено. Аз моите 17" съм ги балансирал дори с 2 конуса един след друг, че имаче ми опира ръкохватката в спиците. Колата спи при всякакви скорости и обстоятелства. Но това, което обясни колегата - при сложен конус да минава светлина между него и централния отвор съвсем не е нормално.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: E39 TDS тресе волана

Мнение от @2bar » 13 Юли 2013, 15:31

Dirty M5 driveR написа:Чак пък да се балансират със специален захват за БМВ джантите... според мен е прекалено. Аз моите 17" съм ги балансирал дори с 2 конуса един след друг, че имаче ми опира ръкохватката в спиците. Колата спи при всякакви скорости и обстоятелства. Но това, което обясни колегата - при сложен конус да минава светлина между него и централния отвор съвсем не е нормално.


Колега,

погледни в TIS и ще го прочетеш и ти - баланса специално на е39 се прави не с конус, а както писах със специален накрайник, който между другото си върви със самата машина. Виж снимката. Явно проблемът е бил още тогава известен и затова и казват, че закрепването трябва да се прави задължително с такъв накрайник. Дали е проблем или свръх голяма чувствителност породена изцяло от факта, че всичко е алуминии и има съвсем различни собствени честоти и т.н. не мога да ти кажа, но е факт, че даже препоръчват при сваляне на гумата монтирането й обратно да се прави на точно същото място.

Иначе ако караш е34 и го сравняваш с е39....няма смисъл. е34 има съвсем друга конструкция на предният и задният мост и не е толкова чувствително по отношение на дисбаланс. Така, че ако правиш извода, че при теб 17" балансирани с конус и всичко е наред значи и на е39 ще е наред - грешен е.

А и самите тампони на "кривите" носачи - само с гледане нищо не може да се установи. Има специално приспособление, с което може да се установи дали все още ги бива или не. Но голям смисъл не виждам - не са кой знае колко скъпи и по - добре да се сменят профилактично.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: E39 TDS тресе волана

Мнение от Dirty M5 driveR » 13 Юли 2013, 16:00

Еми не знам... Днес сменях едни гуми на е39, балансирах си ги с конуса, човека ходи да кара и вика, че всичко е ок. Явно наистина не при всички е39-ки става от първия път. А колко до е34 въобще не го сравнявам с е39, макар да ми е интересно защо разликата е толкова голяма.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Re: E39 TDS тресе волана

Мнение от Bavarishe » 13 Юли 2013, 17:07

:mhihi: Абе добре е да се калибрира баланса от време на време.мен 39те са ми мн приятни за правене.на главата за френските джанти в комплекта няма втулка за е39.като махнем 15-те на е39 с 34-та се ползват еднакви конуси
ТДС - Турбо Див Селянин

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook