Термостат за 530д
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- ivopicha
- ентусиаст
-
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: Термостат за 530д
Всичко е точно! Поне за сега. Успях да напъхам маркуча без да махам нищо. Издърпах изцяло скобата и с малко разклащане и напъване влезе. Бръмчах на място около 20+ минути и с газ до 3000 оброта стрелката застана на средата. От време на време пипах маркуча и най- накрая термостата отвори и маркуча се затопли. Не изпускаше от никъде и подкарах в града. Парното беше невероятно
, стрелката стоеше като закована. Поне за сега няма признаци на прегряване. Долях два литра антифриз концентрат и литър вода. Племенника ми мери състоянието на антифриза- минус 27 градуса. Дали да не го засиля още малко с 1 митър концентрат?

- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Термостат за 530д
На мен ми е много странно, как така си взел този номер термостат, след като в РеалОем дават за твоята кола другият...
Или в програмата е сгрешено, или водната ти помпа е сменена с такава с номер 11512247269...От което би следвало, че и двата модела водна помпа пасват на мотора до 09/1999г. 


Последна промяна Z3Ro* на 07 Яну 2015, 21:54, променена общо 1 път
- ivopicha
- ентусиаст
-
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: Термостат за 530д
Не знам, колега! Колата я имам от месец и половина почти. Утре ще снимам стария термостат и ще кача снимката. Не мога да кажа дали е сменявана помпата, но на термостата стария означението за производство е 1999 г.
- totopz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: Термостат за 530д
За да не пускам нова тема ще попитам тук - като карам по магистралата на външна температура от около 10 градуса колата държи температура между 80 и 87 градуса. Съответно като има малко баир качва до 87, като се спускам пада до 79 - 80, а по равното държи 82 - 83 градуса. Иначе стрелката на таблото си стои изправена на 12 часа. Това нормално ли е?
Ако не е - кой термостат да сменя? Доколкото видях малкият отваря на 70 градуса и по пътя на логиката дори да го сменя с нов то той пак ще е непрекъснато отворен на 80 градуса. Но пък из форума на всякъде пише, че в повечето случай той е виновен.
Моля за съвет - дали е нормална температурата при мен и ако не е кой термостат да сменям?
Ако не е - кой термостат да сменя? Доколкото видях малкият отваря на 70 градуса и по пътя на логиката дори да го сменя с нов то той пак ще е непрекъснато отворен на 80 градуса. Но пък из форума на всякъде пише, че в повечето случай той е виновен.
Моля за съвет - дали е нормална температурата при мен и ако не е кой термостат да сменям?
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Термостат за 530д
При мен температурата на мотора е същата, откакто съм взел колата, вече 2-ра година, но не пада по-надолу и в по-студено време...
Проблеми с парно и загряване не съм имал, та си мисля, че са нормални тези стойности...
Иначе аз съм с един термостат, сменен е когато взех колата, както и водната помпа.


- nightdriver
- ентусиаст
-
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: Термостат за 530д
И двамата имате проблеми с термостатите . 80-87С е ниска температура , трябва да кове 90С +- 2-3С ! Сменете си термостатите и ще видите коренна промяна .
- ivopicha
- ентусиаст
-
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: Термостат за 530д
Пипнете маркуча, койно излиза от термостата и отива в долния ляв край на радиатора. Ако се затопля заедно със затоплянето на двигателя значи трябва да смениш големия термостат. Той трябва да отваря чак когато температурата на охлаждащата течност стане около 88 градуса. Това, че стрелката се заковава на 12 часа не значи , че и температурата е 90 градуса. Всъщност вие как проверявате температурата от таблото? В кое меню? Аз съм с малкия борд.
- totopz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: Термостат за 530д
Аз съм с големия борд. Гледам температурата от скритото меню на 7-ма точка.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Термостат за 530д
nightdriver написа:И двамата имате проблеми с термостатите . 80-87С е ниска температура , трябва да кове 90С +- 2-3С ! Сменете си термостатите и ще видите коренна промяна .
Термостатът трябва да отваря на 88 градуса - така пише на него, така пише и в Аутодата. Аз си мисля, че ако колата достига 92-93 градуса в хладно време, или термостатът не отваря навреме, или има нужда от миене на радиаторите...АЗ когато взех колата, и при мен температурата стигаше 93,94,95 градуса - след смяна на термостат и водна помпа + измиване на радиаторите, температурата не минава 87 градуса в хладно време. В жегата стига и 92-93, но в хладно не... Иначе си загрява доста бързо, дори и на място - печката ми е с изключена букса...

- nightdriver
- ентусиаст
-
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: Термостат за 530д
Колега , малко неясно съм се изразил . Исках да кажа , че трябва да държи 90С с отклонения плюс или минус 2-3С ! Температура по-ниска от 87С , за мен термостата е останал частично отворен !
Поради същата причина сменях наскоро термостат и разликата с новия е голяма . Температурата ми със стария беше между 79-84 и при натоварване отиваше трудно на 87 . След смяната си достига бързо 90 и там си остава . За мен е важно мотора да си работи на оптималната температура !
Поради същата причина сменях наскоро термостат и разликата с новия е голяма . Температурата ми със стария беше между 79-84 и при натоварване отиваше трудно на 87 . След смяната си достига бързо 90 и там си остава . За мен е важно мотора да си работи на оптималната температура !
- todorakis82
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 28.02.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби
Re: Термостат за 530д
Колеги, при мен и двата термостата са сменени, радиаторите са измити преди няколко месеца температурата стига 90-94 градуса, при външна температура 10 градуса това нормално ли е?
Тези градуси ги гледам от скритото меню при градско каране, и както показва примерно 94 градуса като загася колата градусите стават 98-99.
При външна температура 10 градуса стрелката отива на 12 часа за 09-11 минути.
Колата е 530ДА 2001г. 193к.с. фейслифт.
Тези градуси ги гледам от скритото меню при градско каране, и както показва примерно 94 градуса като загася колата градусите стават 98-99.
При външна температура 10 градуса стрелката отива на 12 часа за 09-11 минути.
Колата е 530ДА 2001г. 193к.с. фейслифт.
- nightdriver
- ентусиаст
-
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: Термостат за 530д
todorakis82 написа:Колеги, при мен и двата термостата са сменени, радиаторите са измити преди няколко месеца температурата стига 90-94 градуса, при външна температура 10 градуса това нормално ли е?
Тези градуси ги гледам от скритото меню при градско каране, и както показва примерно 94 градуса като загася колата градусите стават 98-99.
При външна температура 10 градуса стрелката отива на 12 часа за 09-11 минути.
Колата е 530ДА 2001г. 193к.с. фейслифт.
Според мен е нормално , просто като загасиш мотора и спира всякакво охлаждане -/ водна помпа , виско , въздушно охлаждане / и затова температурата ти продължава да се покачва .
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Термостат за 530д
Миналата седмица отново смених термостата и аз, но температурата на мотора при работа на място постепенно пада до към 78-80 градуса. В движение държи стабилно 87-88, дори при спускане. Сещам се, че когато взех колата преди 2 години, имах проблем с няколко системи, които не работеха - печката правеше магарии, климата и подгрева на седалките не работеха, както и отключването от ключа - всичко това накуп. След много нерви едно майсторче установи, че проблемът идва от електрониката на печката - тя товари шината и блокира и другите системи. Момчето ми каза, че е откачил буксата на печката и оттогава съм така - без печка.
Мисълта ми е, циркулационната помпа, доколкото знам е някъде при печката - тя има ли отделна букса и дали ако тя е извадена, ще се запише грешка за циркулационна помпа. Питам, защото при два нови термостата и пад на температурата само на място си мисля, че може това да е следствие от неработеща циркулационна помпа - иначе нямам записана такава грешка...
Мисълта ми е, циркулационната помпа, доколкото знам е някъде при печката - тя има ли отделна букса и дали ако тя е извадена, ще се запише грешка за циркулационна помпа. Питам, защото при два нови термостата и пад на температурата само на място си мисля, че може това да е следствие от неработеща циркулационна помпа - иначе нямам записана такава грешка...

- spower
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1504
- Регистриран на: 28.09.2005
- Кара: любимата ни марка да е първа ;)
- Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)
Re: Термостат за 530д
Ако следваме пътя на логиката, колега при празен ход температурата на двигателя следва да се повиши предвид по-ниските обороти на виско и водна помпа. При мен от скритото меню като върна газта и температурата се покачва леко. Защо не опиташ да включиш /rest/ при загрял двигател изгасен вече. Ако продължи да духа топло циркулационната помпа е закачена и функционира другото е ясно. Понеже тия дни видях, че стигам трудно 75С и взех нов каморски термостат да ми кажете перката на виското достатъчен ли е само един ключ 32 или трябва и втори за контра ? И може ли да се свали термостата без демонтаж на перката. Става въпрос за 530д 193к.с.
Плей листа с видеа за ремонт на BMW Х3 F25:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt

- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Термостат за 530д
Ами това е един от признаците, които ме насочват към циркулационната помпа - на rest отначало духа топло, но бързо сравнително става хладка струята... Да разбирам, че и помпата си има отделна букса
Събота разкачам всичко и ще видим... 


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани